Inainte, aprilie 1971 (Anul 28, nr. 8107-8132)

1971-04-08 / nr. 8113

Lucrările Congresului P. f. U. S. MOSCOVA’ 7 (Agerpres). — Corespondență de la Silviu Podină : Miercuri au continuat, în sala Congreselor din Kremlin, lucrările Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S., sub președinția lui P. M. Mașerov, membru supleant al biroului politic al C.C. al P.C.U.S., primsecretar al C.C. al P. C. din Bielorusia. Biînd cuvîntul în cadrul dezbaterilor pe marginea raportului, „Directivele Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S. cu privire la planul cincinal de dezvoltare a economiei naționale a U.R.S.S. pe anii 1971—1975“, P. S. Neporojini, ministrul energeticii și electrificării U.R.S.S., a creionat tabloul dezavoltării energeticii țării în ultimul cincinal. In prezent, centralele electrice ale U.R.S.S. au o putere instalată de 166 milioane kW. In anul trecut, ele au produs 740 miliarde kWh de energie electrică. Se află în plină construcție hidrocentrala Saiano-Șușenskaia, Usti-Vimskaia, Nurekskaia, Toktogulskaia și altele, precum și o serie de termocentrale și centrale atomoelectrice de mare capacitate. In continuare, vorbitorul s-a referit la lucrările de realizare a sistemului energetic al părții europene a U.R.S.S., cu o putere de peste 100 milioane kW, la extinderea electrificării satelor. El a anunțat că, in următorii 10—12 ani, se vor construi noi capacități energetice cu o putere totală de 200 milioane kW, din caire 67 milioane în actualul cincinal. Vor fi instalate, de asemenea, noi linii de înaltă tensiune, se va trece la interconectarea sistemelor energetice ale părții europene a U.R.S.S., Siberiei, Asiei centrale și Transcaucaziei, realizîndu-se, astfel, sistemul energetic unic al U.R.S.S. Din partea Consiliului Central al Sindicatelor sovietice a luat cuvîntul V. I. Prohorov, secretar al C.C.S. El a evocat dezbaterea largă de către oamenii muncii a proiectului de directive, numeroasele propuneri prețioase făcute cu acest prilej, a vorbit apoi despre activitatea sindicatelor, îmbunătățirea organizării întrecerii socialiste, contribuția adusă de Inovatori la economisirea unor importante mijloace materiale, despre activitatea sindicatelor pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și în domeniul asigurărilor sociale. K .M. Gherasimov, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al R.S.F.S.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării al Federației Ruse, a exemplificat cu cifre elocvente prefacerile intervenite în federație în cel de-al optulea cincinal. Astfel, valoarea producției industriale a crescut de 1,5 ori, iar venitul național a crescut cu 45 la sută. Au intrat în funcțiune 950 de întreprinderi noi. Datorită creșterii productivității muncii s-a asigurat 80 la sută din sporul de producție. Vorbitorul a menționat apoi realizările din agricultura federației. Aruncînd o privire în viitor, el a spus că în actualul cincinal producția industrială a R.S.F.S.R. va crește cu 44—47 la sută. O dezvoltare rapidă vor cunoaște regiunile răsăritene și Extremul Orient sovietic Realizările și problemele actuale ale industriei ușoare au fost înfățișate Congresului de N. N. Tarasov, ministrul industriei ușoare a U.R.S.S. El a menționat creșterile substanțiale de producție în sectoarele confecțiilor, tricotajelor, articolelor de galanterie, subliniind, totodată, că în prezent nu se acoperă în întregime cerințele de mărfuri de acest gen, că nu întotdeauna calitatea producției industriei ușoare corespunde exigențelor cumpărătorilor. Vorbitorul a prezentat apoi perspectiva dezvoltării rapide a acestei ramuri în actualul cincinal. După ce a făcut o caracterizare a proiectului de directive, G. I. Ciriaev, prim-secretar al Comitetului regional din Iakuția al P.C.U.S., a înfățișat bogatele resurse miniere ale acestei republici siberiene, a cărei producție industrială crescut în cincinalul trecut de 1,8 ori. Vorbitorul a susținut apoi necesitatea mecanizării maxime și automatizării întreprinderilor din regiunile nordice, dotării lor cu utilaje speciale care să reziste la condițiile climaterice aspre. Ministrul învățămîntului al U.R.S.S., M. A. Prokofiev, a arătat, între altele, că în actualul cincinal se va generaliza învățămîntul mediu. De pe acum, 92 la sută din absolvenții clasei a 8-a, continuă școala. Munca vastă de pregătire a noului cincinal pe baze științifice, în mai multe variante, a fost schițată de N. K. Baibakov, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., președintele Comitetului de Stat al Planificării al U.R.S.S. El a relevat schimbările din structura acestui plan, subliniind dezvoltarea accelerată a ramurilor producătoare de bunuri de larg consum și procesul de modernizare tehnică a întregii economii, ca fiind cele mai importante prevederi. Vorbitorul a stăruit asupra căilor de creștere productivității muncii și ridiacării eficienței producției. Oamenii muncii din R.S.S. Kazahă au îndeplinit al optulea cincinal, sporind producția de peste 1,5 ori, a spus în cuvîntul său B Asimov, președintele Consiliului de Miniștri al acestei republici. El a amintit marile combinate și complexe industriale construite sau în curs de construcție pe vastele întinderi de stepă ale Kazahstanului, a arătat că republica a devenit una din principalele baze cerealiere și zootehnice în U.R.S.S. Au mai luat cuvîntul P. Borodin, directorul uzinei de autocamioane „Bihaciov“ din Moscova, și V. Monahova, directoare de sovhoz din regiunea Moscova. Congresul a fost salutat miercuri de H. del Canto, membru al Comisiei politice a C.C. al Partidului Socialist din Chile, Tomio Nishizawa, membru al Biroului permanent al Prezidiului C.C. al P. C. din Japonia, Amikcar Cabral, secretar general al Partidului african al independenței din Guineea și insulele Capului Verde, Marc Drumaux, președintele P. C. din Belgia, N. Saui, secretar general al C.C. al P. C. din Liban, Franz Muhri, președintele P. C. din Austria, Aziz Mohammed, prim-secretar al C.C. al P. C. din Irak, J. Colle, prim-secretar al C.C. al P. C. din Bolivia, M. Witner, secretar general al C.C. al P. C. din Israel, E. Papaioannou, secretar general al Partidului progresist al oamenilor muncii din Cipru (A.K.E.B.), și Kostas Kolannis, prim-secretar al C.C. al P.C. din Grecia. Congresul a aprobat componența comisiei pentru examinarea corecturilor și completărilor la proiectul de Directive. Cel de-al XXIV-lea Congres al P.C.U.S. își continuă lucrările. J. J. S.-S. în „concediu“? Jean Jacques Servan - Schreiber este, fără îndoială, una dintre cele mai controversate figuri ale scenei politice franceze. Ca și alți ziariști cu faimă, Servan-Schreiber s-a aventurat, nu demult, în arena politică în locul gazetăriei, în urmă cu un an, fondatorul săptămînaluilui „B’Express“ părăsea funcția de director al publicației și accepțta postul de secretar general al partidului radical. Preluînd noua funcție, Servan-Schreiberg a urmărit să creeze un partid situat „undeva la jumătatea drumului“ între guvern și opoziție. Prima încercare de a-și pune în aplicare concepțiile politice a făcut-o la Congresul național al radicalilor, din decembrie anul trecut. J. J. S.S. a fost inspiratorul și principalul redactor al „Manifestului“ partidului radical, prin care se încerca să se redea acestei formațiuni politice — mereu agitată de curente contradictorii și uneori de rivalități personale — și prestigiul de altădată. Alegerea sa ca deputat de Nancy i-a dat un avînt sporit. Și autorul volumului „Sfidarea americană“ a încercat să dobîndească un al doilea loc de deputat, pe care — în conformitate cu procedura parlamentară franceză — îl putea ceda unui locțiitor recrutat din rîndurile amicilor săi politici. Dar tentativa eșuat, el avîndu-l de înfruntat în alegerile de la Bordeaux pe însuși primul ministru Chaban-Delmas. Candidatura lui J. J. S.S. părea mai curînd un gest de temeritate, cu atît mai mult cu cît el era deja posesorul unui mandat parlamentar la Nancy. Cu toate eforturile, pe care le-a făcut pentru a da campaniei electorale de la Bordeaux dimensiuni naționale, opinia publică n-a văzut în ea decit o „luptă de gladiatori“, pierdută de liderul radicalilor. Alunecarea pe panta insuccesului nu mai putea fi oprită. Cea mai recentă dovadă o constituie alegerile municipale din martie a.c., cînd radicalii au cunoscut un nou eșec electoral. Și iată că, punînd capăt cvasianonimatului politic, Servan-Schreiber ia acum altă decizie, care îl aduce din nou în atenția presei internaționale. In timpul recentei reuniuni a Comitetului director al Partidului radical, secretarul general a anunțat că a hotărît să-și ia „un concediu" din funcția ce o deține, pînă la viitorul congres, programat pentru sa toamnă. „Noua lovitură de teatru“ („B’Aurore“) are interpretări multiple contradictorii din partea comensitatorilor. Aceasta cu atît mai mult cu cît în prezent Partidul radical traversează o perioadă de accentuate frămîntări, în interiorul partidului se înfruntă două tendințe : cea care vede viitorul radicalilor într-o apropiere de Partidul Socialist și Convenția instituțiilor republicane și cea favorabilă curentului „reformator“, promovat de secretarul general. „Expert în dramatizări, scrie „Be Figaro“, Schreiber speră să profite de pe urma zarvei provocate de acest gest; în același timp, el pare că vrea să arate că este gata, dacă situația o cere, să se sacrifice în interesul partidului“. Unii observatori consideră că, pe plan politic, „vacanța“ lui Servan-Schreiber va facilita eforturile președintelui partidului, Maurice Faure, de a «înnoda legăturile cu socialiștii, în principiu, deci apropierea dintre radicali, socialiști, și Convenția instituțiilor republicane s-ar putea realiza acum mai ușor. In mod hotărît, relevă „L’Aurore“, radicalii sunt inegalabili în arta de a tăia noduri gordiene. Preocupați de a relua dialogul cu socialiștii, ei și-au terminat reuniunea fără declanșarea dramei care se prefigura în ajun... dar cu retragerea, cel puțin temporară, a secretarului general. Alți comentatori nu exclud posibilitatea ca „vacanța“ lui Servan-Schreiber să constituie un preludiu la o eventuală decizie de a candida la viitorul congres pentru funcția de președinte al partidului. Din rîndul supozițiilor nu este exclusă nici varianta pregătirii unui nou document fundamental al radicalilor. Și în timpul elaborării Manifestului, Servan- Schreiber și-a luat concediu de la săptăminalul „B’Express“, că la sfîrșit, toată lumea crede J. J. S.S. pregătește ceva. AUREL ZAMFIRESCU MEXIC locuințe „peșteri“ amenajate în galeriile minelor de sare din cartierul „Belena de das Flores“ din Mexico City. PANORAMIC • PANORAMIC • PANORAMIC I COREEA DE SUD La aerobaza Iosan din Seul I un grup de negri, aproximativ 400, împreună cu susținători albi, I au organizat un marș al tăcerii, o cerere mută pentru pace, purtînd în primele portretul rînduri militantului de culoare Dr. Martin Luther King, ucis cu j ani în urmă în j j S.U.A. In foto : aspect de la marșul tăcerii. VIEtNAMUL DE SUD In Vietnamul de sud, atacurile ostașilor Forțelor de Eliberare s-au intensificat, provocînd grele distrugeri inamicului, in foto , ostași F.N.E. cu capturi pe șoseaua nr. 9. Puternice atacuri ale forțelor patriotice sud-vietnameze SAIGON 7 (Agerpres). Artileria Frontului Național de Eliberare a supus în ultimele 12 ore unor puternice atacuri cu rachete și mortiere mai multe dispozitive militare americane din Vietnamul de sud, a anunțat miercuri la Saigon un purtător de cuvînt al comandamentului trupelor S.U.A. Potrivit agenției France Presse, trei puternice bombardamente cu rachete au fost înregistrate în apropierea orașului Hue și a localității Bong-Song, situată în provincia de coastă Binh Dinh. In regiunea Platourilor înalte, ofensiva forțelor patriotice a intrat în cea de-a noua zi. Lupte deosebit de violente au fost semnalate între detașamentele F.N.E. și Unități militare ale regimului de la Saigon în apropierea orașului Pleiku, precum și în împrejurimile bazei americane „Bonely“. Corespondentul militar al agenției U.P.l. relatează că efectivul celei de-a 22-a brigăzi sargoneze de infanterie, staționată la Tan Canh, a fost asaltat marți după-amiază de detașamente ale forțelor patriotice. Grupuri de patrioți au străpuns fortificațiile inamicului, ajungînd pînă în apropierea punctului de comandă al unității pe care l-au atacat, cu grenade. !!!!!!!!!!!!ll!lll!lll!!!ll!ll!!!'!!! Greva generală a oamenilor muncii din Italia ROMAN — Corespondentul Agerpres, Nicolae Purcea, transmite I In întreaga Italie s-a desfășurat miercuri greva generală a oamenilor muncii, declarată la inițiativa celor trei mari centrale sindicale — Confederația Generală a Muncii (C.G.I.B.), Confederația Sindicatelor Muncitorilor (C.I.S.B), Uniunea Muncii (U.I.B.) — un semn de protest față de politica guvernamentală de tergiversare a înfăptuirii reformelor de ordin social și economic revendicate de masele muncitoare, în special în domeniul locuințelor. Peste 15 milioane de oameni ai muncii din industrie, agricultură, comerț, transporturi, presă și radioteleviziune, din serviciile publice, și-au reafirmat astfel hotărîrea de a continua ferm lupta pentru reforme de structură economice și sociale, pentru dezvoltarea sudului țării, reducerea șomajului, a sporirii participării și a rolului clasei muncitoare la reglementarea problemelor generale ce o afectează nemijlocit. In legătură cu greva din 7 aprilie, unele cercuri economice și politice conservatoare au dezlănțuit o amplă campanie căutînd să creeze dezorientare și disensiuni în rîndul unor categorii de oameni ai muncii. Aceste cercuri afirmă că, dat fiind situația precară a economiei naționale și a echilibrului politic „fragil“, efectele grevei ar putea duce la evoluții „neprevăzute“. Totodată, cercuri politice au căutat unele să prezinte greva ca un pericol, nu numai pentru economia țării și a politicii de reforme, ci și pentru stabilitatea guvernului. Reprezentanții partidelor de stângă — P.C.I., P.S.I., P.S.I.U.P. — au declarat, însă, că respingerea politicii de reforme nu poate însemna, în nici un caz, stabilitate și nici progres social. La Roma, mii de oameni ai muncii s-au întrunit miercuri dimineața în Piața de lîngă Colosseum, de unde, purtînd drapele și pancarte, s-au îndreptat spre sala „Brancaccio“, unde a avut loc un miting la care a vorbit, despre semnificația și importanța grevei, Ruggero Ravenna, secretarul general al U.I.B. In numeroase alte localități din Italia și în centrele muncitorești au avut loc manifestări similare. Comunicat iugoslavo-finlandez BELGRADE (Agerpres). In cursul convorbirilor purtate de ministrul de externe al Finlandei, Vaino Leskinen, și secretarul de stat pentru afacerile externe al Iugoslaviei, Tepavat, a fost efectuat Mirko un schimb de păreri asupra unor probleme internaționale actuale și în legătură cu relațiile bilaterale, se arată în comunicatul cu privire la vizita oficială a ministrului finlandez la Belgrad. O atenție deosebită, se arată în comunicat, a fost acordată colaborării și securității în Europa, situației din Orientul Apropiat, rolului Organizației Națiunilor Unite și politicii de neangajare. Miniștrii de externe au constatat că relațiile bilaterale se dezvoltă cu succes, subliniind, totodată, existența unor posibilități de dezvoltare în continuare a acestora, de extindere a tuturor formelor de colaborare reciprocă, îndeosebi pe plan economic. Mirko Tepavaț a acceptat invitația de a face o vizită în Finlanda. Ministrul de externe finlandez a expus, în cadrul unei conferințe de presă, punctul de vedere al țării sale în ceea ce privește pregătirea conferinței general-europene în problema securității, precum și în legătură cu viitoarele acțiuni ale Finlandei în această direcție. Trebuie să se dea dovadă de răbdare și să se continue contactele, a arătat Vainö Leskinen. Cînd toate țările europene se vor găsi la masa tratativelor, nu va fi greu să se ajungă la rezultate pozitive, a declarat ministrul de externe finlandez. El a afirmat că țările interesate sunt, în general, de acord cu propunerea privind organizarea unor întîlniri multilaterale. După vizita lui Heath la Bonn ■LONDRA 7 (Agerpres). Premierul britanic, Edward Heath, s-a înapoiat marți noaptea la Londra, după vizita oficială de 48 de ore făcută în capitala R. F. a Germaniei, prima sa călătorie într-o țară vest-europeană după revenirea la putere a conservatorilor. Pe agenda de lucru a întrevederilor, pe care Heath le-a avut cu cancelarul Willy Brandt și alte oficialități vest-germane, au figurat probleme legate de evoluția politicii guvernului R. F. a Germaniei față de țările socialiste din Europa, dosarul convorbirilor cvadripartite asupra Berlinului, aderarea britanică la Piața comună, ca și unele aspecte ale relațiilor bilaterale. Surse apropiate șefului guvernului britanic afirmau marți seara că Heath apreciază că și-a atins principalele două obiective pe care și le fixase de a explica interlocutorilor vest-germani „justețea și rezonabilitatea“ propunerilor făcute de Anglia țărilor comunitare îm legătură cu aderarea britanică și de a convinge pe cancelarul Willy Brandt asupra necesității imperioase de a se ajunge, pînă în vară, la Bruxelles, la un acord privind problemele în suspensie. Pentru guvernul britanic, un al treilea eșec la Bruxelles ar reprezenta o serioasă lovitură, mai ales că majoritatea opiniei publice din Anglia se pronunță cu tot mai multă hotărîre împotriva aderării la C.E.E. După încheierea vizitei lui Heath la Bonn, surse oficiale vest-germane au indicat că Willy Brandt îl va informa, în scurt timp, pe președintele Franței, Georges Pompidou, asupra conținutului convorbirilor purtate. Această acțiune s-ar înscrie în eforturile guvernului R.F.G. de a convinge Franța să nu ducă lucrurile la un nou veto în problema aderării britanice, prin includerea, pe agenda negocierilor de la Bruxelles, a „poziției privilegiate“ a lirei sterline; în legătură cu aceasta, cancelarul Willy Brandt și-a exprimat părerea că un nou eșec al tratativelor de aderare a Angliei la C.E.E. „ar avea consecințe dezastruoase pentru Piața comună“. în legătură cu situl AMMAN de rezistență păleștii^Re continuă să evacueze unele posturi de comando și armamentul greu aflate în diferite cartiere ale Ammanului — au anunțat surse oficiale din capitala lor datcă^ ei. Operațiunile de evacuare«*»» s-ar putea încheia în următoarele 48 de ore — anunță aceleași surse. Totodată, s-a comunicat că joi va avea loc la Amman o reuniune comună a reprezentanților guvernului iordanian și ai rezistenței palestiniene, în prezența membrilor Comitetului Superior Arab, pentru a se examina posibilitățile de soluționare a actualei crize. AMMAN 7 (Agerpres). In cadrul unei reuniuni desfășurate la Amman, regele Hussein a declarat : „singura reglementare pe care o putem accepta este aceea care ne va restitui teritoriile ocupate“. Reafirmînd dorința sa de a stabili o colaborare politică și militară cu toate statele arabe, Hussein a subliniat că, în acest scop, și-a reînnoit, în ultimele zile, apelul în vederea organizării unei conferințe arabe la nivel înalt, a cărei întrunire a cerut-o cu trei luni în urmă. Arătînd că guvernul său se consideră în continuare legat de acordurile de la Cairo și Amman privind reglementarea conflictului cu palestinienii, el a adăugat „aceste acorduri n- au fost aplicate, nefiind elar armamentul din orașe și este imposibil să ne tîrgui problema stabilității și securității noastre”. Regele Hussein a declarat, totodată, că, în următoarele două zile, palestinienii trebuie să evacueze armamentul din Amman, din IflÉ ALGER. In capitala Algeriei a fost semnat t un contract între întreprinderea de comerț exterior „Mineral Import- Export" și navă algeriană „Societatea națiede exploatări și prospecțiuni miniere" (Sonarem). In baza contractului, Algeria va livra țării noastre importante cantități de minereu de fier, transmite corespondentul nostru la Alger, Constantin Benga. BELFAST. Primul ministru al Irlandei de Nord, Brian Faulkner, a anunțat că populația protestantă și catolică din Belfast a predat, pînă la sfîrșitul săptămînii trecute, autorităților 340 de arme și 20 000 de gloanțe, în urma amnistiei decretate de guvernul Ulsterului. După cum s-a mai anunțat, această amnistie , a cărei valabilitate expiră la aprilie, permite cetățenilor nord-irlandezi să predea armele și munițiile deținute de ei, fără a fi traduși în fața instanțelor. CAIRO. Sabib Shukeir, președintele Adunării Naționale a R.A.U., a avut marți o întrevedere cu reprezentanți ai mișcării de rezistență palestiniene, în cursul căreia a fost examinată evoluția situației din Iordania. La întrevedere au participat doi reprezentanți al organizației „Al Fatah“, precum și cîțiva membri ai Comitetului Central al Organizației pentru Eliberarea Palestinei. ANKARA. Ofițeri superiori din țările membre ale C.E.N.T.O. (Uran, Pakistan, Turcia, Marea Britanie) și observatorul S.U.A. participă, începînd de marți, la lucrările celei de-a 22-a sesiuni ordinare a Comisiei militare a acestui pact. Sesiunea este prezidată de șeful statului major al Turciei, generalul Memduh Taymac. DAMASC. La Damasc au început marți convorbirile siriano-irakiene in legătură cu posibilitățile de utilizare în comun a apelor fluviului Eufrat. CAIRO. Generalul El Hayari, noul ambasador al Iordaniei la Cairo, s-a întreținut marți in capitala egipteană cu mai mulți conducători palestinieni, membri ai Comitetului Central al Organizației pentru Eliberarea Palestinei — anunță ziarul „Al Ahram“. Oficiosul egiptean precizează că întrevederea a avut loc la inițiativa ambasadorului iordanian. WASHIngTON. Un cuplu de cercetători americani, doctorii Karl și mgregerd Hellstrom de la Universitatea Seattle din Washington, au descoperit la șoarecii vindecați de cancer existența anticorpilor denumiți „deblocanți“, care permit limfocitelor să neutralizeze celulele canceroase. Această nouă descoperire pare să aibă o mare importanță în dezvoltarea imunoterapiei. Rezultatele obținute au fost destul de încurajatoare pentru ca cei doi cercetători să „fabrice“ asemenea anticorpi prin intermediul coloniilor de șoareci. HAVANA. Intre Uniunea Economică de Stat bulgară „Farmachim" și Ministerul Sănătății al Cubei a fost semnat la Havana un protocol de colaborare tehnico-științifică, informează agenția B.T.A. WASHINGTON. Președintele Nixon a cerut marți Congresului S.U.A. alocarea unor credite suplimentare de 79 milioane dolari pentru lichidarea proiectului de construire a celor două prototipuri ale supersonicului american de transport S.S.T. Suma constituie o parte din fondurile pe care guvernul urmează să le acorde companiilor „Oil“ și „General Electric" ca despăgubiri tractelor. pentru anularea conLa Washington se apreciază că operațiunile de lichidare a proiectului S.S.T. vor costa în total aproximativ 300 milioane dolari. RIAD. Regele Feisal al Arabiei Saudite va întreprinde o vizită oficială în Japonia, între 20 și 25 mai a.c., s-a anunțat oficial la Riad. SOFIA. La Sofia a fost semnat un protocol de colaborare intre comitetele pentru știință și tehnică din Bulgaria și Polonia. Protocolul stabilește programul de colaborare între cele două comitete pe perioada 1971—1972. ANKARA. Agenția B.T.A. informează că la Ankara a fost semnat cel de-al 16-lea protocol care reglementează schimbul de mărfuri dintre Bulgaria și Turcia pe perioada 1971—1972. PRAGA. Convorbirile pe care le-am avut cu politici din Canada au oameni fost extrem de interesante și utile, a declarat la întoarcerea la Praga, Dalibor Ganes, președintele Adunării Federale a R.S. Cehoslovace, conducătorul delegației parlamentare care a efectuat o vizită în Canada. Pretutindeni am avut posibilitatea să discutăm în legătură cu relațiile dintre Cehoslovacia și Canada, precum probleme și despre principalele internaționale, îndeosebi despre colaborarea și securitatea europeană, a menționat D. Ganes. SOFIA. La invitația Prezidiului Uniunii Populare Agrare Bulgare, între 1 și 6 aprilie în Bulgaria s-a aflat o delegație de reprezentanți ai Uniunii țăranilor austrieci. Informează agenția B.T.A. Delegația a examinat, cu organe competente bulgare, posibilitățile de extindere a colaborării și comerțului țn domeniul agriculturii. NICOSIA. După cum informează agenția A.D.N., la Nicosia a fost semnat un acord guvernamental privind transporturile aeriene dintre R.D. Germană și Cipru. VARȘOVIA. La Varșovia a fost semnat un protocol privind schimburile de mărfuri dintre R.p. Polonă și R.F. a Germaniei pe anul 1971. Protocolul, parafat la 6 februarie a.c., se înscrie în cadrul acordului comercial pe perioada 1971—1974, semnat de reprezentanții celor două țări la 15 octombrie 1970. După cum menționează agenția P.A.P., protocolul creează bazele lărgirii in continuare a schimburilor de mărfuri dintre R.P. Polonă și R.F. a Germaniei, și îndeosebi pentru activizarea exporturilor de mărfuri industriale poloneze în R.F.G. BUDAPESTA. Corespondentul Agerpres, Alexandru Plntea, transmite : In sălile muzeului „Ernst“ din Budapesta s.a deschis o expoziție de artă decorativă, consacrată împlinirii a 15 ani de existență a întreprinderii de artă decorativă ungară. La expoziție participă cu un stand propriu și Întreprinderea de artă decorativă din București. Redacția și administrația: Craiova str. Oltețu nr. 8 — telefoane: 12613 — 12552 — 13711 — 11993 — 22661 — 22771 — 22877 — TIPARUL ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA „OLTENIA*! 41