Inainte, octombrie 1971 (Anul 28, nr. 8264-8290)

1971-10-14 / nr. 8275

5 I [ Există certitudinea realizării la timp a investiției . Ca parte integrantă a „Programului județean privvind gospodărirea rațională a resurselor de apă, extinderea lucrărilor de irigații, gîndiguiri și desecări și combaterea eroziunii solului, în perioada anilor 1971—1975“, sistemul de desecare Nedeianj — Măceșu — Bistreț reprezintă o lucrare de mari proliporții. La sfîrșitul acestui an, lucrătorii de pe șantierul de desecare amintit vor trebui să redea circuitului gi agricol aproape 20 000 ha teleren și să amenajeze o crescătorie de pește în suprafață de 2050 ha. Dacă amintim și faptul că peste 7120 ha au fost predate, în devans, unităților productive încă din anul 1970, și mai adăugăm că suprafețele de pe care s-au evacuat apele în exces au sporit cu alte 2950 ha regicepționate în luna august, 3 avem o imagine sugesti- Hvă a eforturilor deosebite ale lucrătorilor care, timp de patru ani, au lucrat la asanarea bălților din zona Negreia — Măceșu — Bistreț Decada a IlI-a a lupii sept. 3tembrie a constituit un moment emoționant în viața cellor ce muncesc pe șantier, Echipajul de pe draga „Deligna 230“, care timp de patru ani a străbătut în lung și-n B lat luciul apei, și-a îndeplininit cu cinste misiunea în Ucredințată. De unde, cu palitru ani în urmă, numai luucrătorii de pe draga respectivă s-au avuntat în imensa M întindere de apă, acum, cînd se pregătesc să se îndrepte , B spre alte și alte locuri, spre a contribui la redarea în folosință a noi suprafețe ocupate de apă, asistăm ei emoționați la predarea de către mănunchiul de teme-B rari a ștafetei către sutele de 1j mecanizatori de pe dragli gne, buldozere, screpere, către conducătorii auto de pe ®§ mijloacele de transport, ci jf și către constructori. Cu toții se zoresc pentru ca, într-o peri rioadă scurtă, mecanizatorii realizarea la timp a unei mari investiții. „Numărul celor care se străduiesc să lucreze în sistemul nostru de desecare, ne releva șeful șantierului, ing. Ion Ciobanu, este foarte mare. Toți lucrătorii au obținut rezultate productive demne de laudă, atît în compartimentele Mălăieni, Nedeia cit și la Stejaru. Aceleași rezultate, dar mai fructuoase, dorim să se înregistreze și în compartimentul Dunăreni. Va trebui, însă, să ne înzecim eforturile pentru a ne încadra in termenele prevăzute în grafice“. Intr-adevăr, pînă la termenul scadent mai sînt cîteva săptămîni, iar lucrările de desecare s-au încheiat numai pe o parte din suprafața planificată. Mai există lucrări de artă neatacate (podețe), iar altele neterminate. Cîteva stații de pompare nu s-au dat în folosință la termenele fixate. La stația SPR 1 Stejaru, de pildă, nu s-au montat piesele componente multe din acestea deoarece lipseau. Lipseau, de asemenea, o serie de utilaje necesare pentru executarea volumului de lucrări prevăzut pe șantier. Zeci de mii de mc pămînt vor trebui excavați și alte sute de mii de mo împrăștiați.. Așadar, un volum impresionant de lucrări care se impune să fie efectuat într-o perioadă foarte scurtă, De aceea ne-am adresat tov. gg Mihail Panait, inginerul șef g al T.C.I.F. Craiova, spre a jg§ ne informa despre măsurile jgj întreprinse pentru încadrarea |gj lucrărilor de pe șantier în §g termenele prevăzute în graf§fice. „Există reale posibilitrîtați de recuperare a rămîne fgurilor în urmă, ne asigura inginerul șef al trustului. Aceasta o dovedește și faptul jg că, deși la sfîrșitul celor opt luni am realizat doar 54 la g sută din planul valoric a finual de investiții, într-o perioadă foarte scurtă, pe parcursul lunii septembrie, am §f materializat peste 70 la sută si din planul valoric la nivelul celor trei trimestre. In continuare, pe șantier, s-au orjganizat lucrările în două 1g schimburi, în special la Im B prăștiatul pămîntului ; de a jjsemenea, in schimburi prelungite la lucrările de ex gravare. In același timp, lugierătorii care au depășit cu gg regularitate normele zilnice , au fost stimulați și renumerirați suplimentar cu sume apreciabile. Cu sprijinul digrect al Comitetului județean si de partid s-au introdus un ji lucru și cele 12 dragline, sj care erau așteptate încă de jj la sfîrșitul trimestrului J. j. De asemenea, a sporit nu nmărul utilajelor de pe șanggeter, la nivelul celor planifificate, datorită intervenției fI prompte și cerințelor insistente ale conducerii trustului. Considerăm că, printr-o ji folosire rațională a mijloacelor de care dispunem, de ji vom onora sarcina de plan sj la termenele prevăzute". jj Din relatările inginerului jj șef al trustului cit si din cele jj ale șefului de șantier și din fj constatările noastre reiese sj că există reale posibilități șj de recuperare a rămînerilor si în urmă. Avem convingerea si că se vor găsi soluțiile cele mai eficiente și rezervele ne necesare pentru ca suprafețele planificate a se deseca să fie si redate circuitului agricol, integral, pînă la sfîrșitul acesti tui an. I. A. NICOLA și cooperatorii să poată cultiva aceste terenuri cu cele mai rentabile plante. Coloși metalici își croiesc cu greu drum printre trestii și stuf, excavînd sute și mii de metri cubi de pămînt, în condiții deosebit de grele. In truda lor, ei sînt conduși cu măiestrie de tineri ca frații Bujor, Vienescu, Constantin și Florea Buzatu, și mulți alții, care, cu fețele brăzdate de vînturi și arse de soare, sînt mîndri că participă cu tot entuziasmul lor tineresc la lucrările de desecare din incinta îndiguită, la de desecare În sistemul NEDEIA—MĂCEȘU—BISTREȚ Stația de pompare de la I Basarabi a sistemului de irigații Calafat — Băilești. In clișeu : tablourile de comandă ale celor șase grupuri de pompare. Foto : FI. Florian ra ÎNAINTE Panoramic craiovean, sediul administrativ al Trustului de construcții pentru îmbunătățiri funciare Craiova. Foto: Fr. Mellineșteanu Să se lucreze din zori și pînă-n noapte, să se încheie cît mai grabnic strînsul recoltei și însămînțările! Săptămîna aceasta, cu timp deosebit de frumos, s-a început sub semnul intensificării eforturilor țăranilor cooperatori, mecanizatorilor, lucrătorilor din I.A.S., specialiștilor, organelor și organizațiilor de partid, consiliilor populare de a îndeplini indicațiile conducerii partidului privind încheierea cit mai grabnică a strîngerii recoltei, înxănuințărilor, a celorlalte lucrări de sezon. Traducînd în viată sarcinile ce decurg din Scrisoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu adresată lucrătorilor din agricultură, marea majoritate a organelor și organizațiilor de partid din județul nostru conduc direct, nemijlocit întreaga activitate ce se desfășoară în actuala campanie, sprijinind permanent și efectiv conducerile unităților agricole în îmbunătățirea organizării muncii, în folosirea cu randament sporit a tuturor forțelor și mijloacelor. In cooperativele agricole din Ciocănești, „1 Mai“ Maglavit, Radomir, Galicea Mare, Calopăr, Beleii, „Drumul belșugului“ Mîrșani, „1 Mai“ Scaiești, Dobrotești, Tîmburești, Gîngiova, Seaca de Pădure, Plosca, unde organizațiile de partid, consiliile de conducere, specialiștii și-au deplasat centrul de greutate al activității lor în cîmp, s-a reușit să se realizeze și să se depășească graficul zilnic de lucrări, ceea ce a permis ca însămînțările de toamnă să se încheie în cadrul epocii optime și la un înalt nivel calitativ. Față de timpul înaintat în care ne aflăm, organizațiile de partid, afirmîndu-și marea lor capacitate organizatorică, aveau datoria să acționeze mai energic in direcția concentrării forțelor și mijloacelor la strîmgerea, transportarea și depozitarea recoltei, eliberarea terenului, pregătirea ireproșabilă a patului germinativ și executarea însămînțărilor. Cu atît mai mult cu cît eventualele intemperii, la care ne așteptăm, pot provoca pagube care lovesc atît în interesele economiei naționale cit și în cele ale membrilor unităților agricole. Cum pot, oare, comitetele și organizațiile de partid, consiliile de conducere, specialiștii din cooperativele agricole din: Urzicuța, Bistreț, Cetate, Piscu Vechi, „1 Mai“ Băilești, Afumații, Bîrza, Secu, Urdinița, Vîlcom, Frățila, Castranova, Apele Vii, Catane, „Steagul Roșu“ Moțăței, ,,1 Mai“ Maglavit, Hunia, Giubega, să afirme că își îndeplinesc sarcinile ce le revin din Scrisoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, indicațiile repetate ale biroului Comitetului județean de partid, de vreme ce unitățile respective sunt mult rămase în urmă cu recoltatul porumbului, lucrare care trebuia încheiată încă din primele zile ale lui octombrie? Se înțelege că, dacă nu se acționează energic la eliberarea terenului, există pericolul iminent de a nu respecta condiția amplasării griului după culturile tîrzii. Această cauză, ca și altele de ordin organizatoric, stă la baza rămînerii nejustificate în urmă cu însămînțările a unor cooperative agricole ca cele din Caraula, Măceșu de jos, Giurgița, Calafat, Argetoaia, Unirea, Dunăreni, Vîrvor, Ișalnița, Șimnic, Cernele, „Viață nouă“ Leu, Cioroiași, Siliștea Crucii, Urzicuța. Să fi uitat oare comitetele și organizațiile de partid, consiliile de conducere ale C.A.P. din Argetoaia, Vîrvor, Cernele, că tot din cauza depășirii limitei epocii optime de însămînțări, precum și a altor cauze subiective unitățile respective au obținut și anul acesta producții cu mult sub posibilități ? Aceste zile sînt hotărîtoare pentru recolta de azi și de mîine. De aceea, se cer mai mult decît oricind eforturi susținute pentru a utiliza mai deplin forțele și mijloacele de care dispun unitățile agricole. Cooperativele agricole rămase în urmă să fie mai mult sprijinite la organizarea judicioasă a muncii pentru a folosi la întreaga capacitate forțele și mijloacele proprii și cele care le-au fost repartizate. Se cere în acest sens ca toate măsurile care s-au luat și care se vor mai lua să fie obligatoriu, însoțite de un control exigent, la fața locului, din partea conducătorilor unităților, a specialiștilor. Președinții și inginerii șefi din C.A.P. au datoria să meargă personal să vadă ce și cum se face, ce greutăți există și să întreprindă măsuri eficiente și operative pentru depășirea lor, pentru lichidarea imediată eventualelor deficiențe. O atenație cu totul deosebită să se acorde transportului recoltei, astfel nicit nici un produs să nu rămînă pe cîmp de pe o zi pe alta. Este indicat să se analizeze zilnic modul cum se realizează graficele, să se organizeze munca în două schimburi sau în schimburi prelungite, să se asigure numărul necesar de brațe de muncă pentru a încărca și descărca operativ camioanele, remorcile, căruțele. Vastă acțiune de diversificare a producției Unitățile de industrie locală din județul nostru au asimilat în fabricație — în perioada care a trecut de la începutul anului — un număr de 87 sortimente noi, din care 23 reprezintă bunuri de consum. S-au realizat printre altele patru sortimente de marochinărie (genți, serviete, sacoșe etc.), 6 produse de panificație (mini-ruladă, domnuri speciale), 12 repere de piese de schimb pentru tractoare, combine, remorci, 3 tipuri de lopeți, cazmale pentru export în Belgia, Ungaria etc., două tipuri de împletituri din răchită tot pentru a fi exportate. In ce privește bunurile de consum s-a obținut un grătar de fript electric, reșou pentru aragaz cu două ochiuri, reșou electric (termofix), aparat mecanic de curățat cartofi etc. TIMP FECUND (Urmare din pag. 1) Mai tîrziu, în biroul inginerului Mihai Croitoru, directorul stațiunii, aveam să culeg aceleași impresii și, dincolo de elogiul adus activităților în sine, era relevată capacitatea de adaptare la profilul unei activități oarecum deosebite. Ni se pare inspirată inițiativa acestor facultăți de organiza, constant, perioade de a muncă patriotică ; foarte mulți din studenții acestor facultăți vor fi profesorii școlilor din județ sau alte ținuturi ale țării. Acolo vor fi nu numai pedagogi ci, in același timp, oameni integrați activ in treburile obștei, in problemele curente ale vieții satului. Din aceste zile, ca și altele care vor urma, mi se par a fi un excelent timp de experimentare a unor deprinderi și aptitudini, de verificare a unui stil de viață și muncă. Asemenea idei nu sunt, de fapt, opinii ale autorului acestor fonduri, ci sugestii izvorîte din discuțiile purtate cu studenții Elena Raduț, Ion Dorobanțu, Ion Diaconu (istoriegeografie), Julieta Albu, Mihai Gorun (științe naturale). De aceea am inserat toate acestea, gindind, probabil, că e mai durabil și semnificativ decît a spune că cei aproape 200 de tineri au cules strugurii de pe o suprafață de 2,5 ha, au recoltat porumbul de pe aproape 100 ha, deși un cunoscător al ogorului s-ar putea declara satisfăcut aceste cifre. Comentînd citind activitatea studenților, lectorul Mihai Cruce, care-i însoțea în lanurile de porumb, ne vorbea, în același timp, despre o anume responsabilitate care se făurește și prin asemenea confruntări directe, nemijlocite cu viața practică și nu numai în atmosfera dezbaterilor teoretice. Și, poate, spre deosebire de ceilalți, studenții facultății de științe naturale pot considera perioada actuală un avantaj substanțial; nu cred că este cazul să mai demonstrez efectele. Meritoriu mi s-a părut faptul că, înainte de a le fi spus alții, ei au înțeles primii. In alte puncte ale județului, in aceste zile, palpită noi vetre ale entuziasmului tineresc. Anotimp de bilanțuri, toamna aceasta aduce cu ea un suflu nou, reconsiderind, mai exigent, preocupări și convingeri. Inițiativele se transformă, treptat, în ambianțe firești de manifestare a spiritului tineresc. memento Teatrul Național, orele 20 : ARCA BUNEI SPERANȚE. Expoziția retrospectivă de pictură IPOLIT STRIMBU, deschisă la Muzeul de artă între orele 10—13 și 17—20. „Patria“ (telefon 13850), filmul : START LA MOȘTENIRE, orele 11; 15; 17; 19; 21. „Central“ (telefon 14029), filmul : HAIDUCII LUI ȘAPTECAI, orele 11; 15; 17; 19; 21. „30 Decembrie“ (telefon 31080), filmul : AȘTEPTAREA, orele 11; 15;30; 18; 20;30. ..23 August“ (telefon 14448), filmul : CREMEN, orele 10; 14; 16; 18; 20. „8 Mai“ (telefon 14285), filmul: LOS TARANTOS, orele 16; 18; 20. „30 Decembrie“ — Băilești, filmul : INTÎLNIRE CU O NECUNOSCUTA. „Arta“ — Calafat, filmul. O FLOARE ȘI DOI GRĂDINARI. „8 Mai“ — Filiași, filmul t ELVIRA MADIGAN. „Victoria“ — Segarcea, filmul I FANTASME. JOI 14 OCTOMBRIE 17,30 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18,30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 18,50 Timp și anotimp în agricultură. 19,10 Pentru sănătatea dv. „Regimul de viață al bolnavilor cardiaci“. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Reflector. 20,15 Interpretul săptămînii. Anca Agemolu. 20,30 Pagini de umor. Stan și Brandelincvenți. 21,20 Cadran internațional. 22,10 Serenade, canțonete, arii din operete. 22,45 Telejurnalul de noapte. CRAIOVA JOI 14 OCTOMBRIE 17,00 Radiojurnal, buletin meteo-rutier. 17,10 Concert de muzică populară. 17,30 Craiova universitară. 17,40 Compozitorul săptămînii. 18,00 Pe meleagurile patriei socialiste. Noi obiective industriale pe harta patriei. 18,10 In sat la noi. Pe semănătoare. Cîntec din livezi. Moment folcloric. 18,30—19,00 O dorință, o melodie. VINERI 15 OCTOMBRIE 6,00 Buletin de știri. 6,05 Itinerar folcloric pe Valea Oltului. 6,20 Jurnal agrar. Preocupări ale oamenilor muncii din agricultură. 6,30—7,00 Varietăți matinale. BUCUREȘTI JOI 14 OCTOMBRIE DIN PROGRAMUL I 12,00 Cîntă Sylvie Vartan. 12,10 Recital de operă Octav Enigărescu. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,15 Avanpremieră cotidiană. 13,27 Cintecul e pretutindeni. 14,00 Compozitorul săptămînii — Antonio Vivaldi. 14,48 Melodii populare. 15,00 Buletin de știri. 15,05 Tribuna radio. Normele etice în relațiile de muncă. 15,25 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16,00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16,15 Coruri bărbătești. 16,30 Muzică populară cu Titiana Mihali, Constantin Sorescu și Costel Moisa. 16,50 Publicitate radio. 17,00 Antena tineretului. 17,30 Melodii cunoscute, interpreți îndrăgiți. 18,00 Orele serii. 20,00 Tableta de seară de Aurel Baranga. 20,05 Zece melodii preferate. 20,40 Interpreți de muzică populară . Ileana Greculescu și Ilie Udilă. 20,55 Știința la zi. 21,00 Revista Șlagărelor. 21,30 Opereta Vinzătorul de păsări de Zeller (fragmente). 21,45 Dragi mi-s cîntecele mele — muzică populară. 22,00 Radiojurnal). Buletin meteorologie. Sport. 22,30 Concert de seară. 22,55 Moment poetic. Costache Conachi. 23,00 Concert de seară (continuare). 24,00 Buletin de știri. 0,03—6,00 Estrada nocturnă.Buletine de știri la orele 2,00; 4,00; 5,00). In următoarele 24 de ore vremea se menține frumoasă și călduroasă, cu cerul variabil, mai mult senin noaptea și dimineața. Vîntul va sufla slab pină la potrivit. Temperaturile maxime vor oscila intre 17 și 22 grade, dar cele minime între 5 și 10 grade. GUAMB CRAIOVA FABRICA DE CELULE BAILEȘTI numit concurs pentru ocuparea următoarelor grupr posturi de maiștrii : Q 2 maiștri șefi (debitare 4 prelucrări mecanice rb construcții metalice) £ 6 maiștri (construcții metalice + prelucrări mecanice 0 2 maiștri energetic + termic, aer, hidro) Mai angajează de urgență : ^ 8 fochiști categoria a II-a 0 4 laboranți din instalațiile de tratare a apei din centrale termice. Concursul pentru ocuparea posturilor de maiștri va avea loc în ziua de 15 octombrie 1971 la sediul fabricii de aparataj din Uzina „Electroputere“ Craiova. Angajările se fac conform prevederilor H.C.M. 914/1968. Informații suplimentare la telefon 20211, interior 137. *' 14 _ X — 197Î Azi vă informăm despre: Reglementări privind stabilirea domiciliului în orașele mari Printr-un recent Decret Consiliului de Stat, au fost realglementate condițiile cerute pentru stabilirea domiciliului în orașele care, potrivit legii, sunt declarate orașe mari a persoanelor provenite din alte localități Conform prevederilor noului act normativ, Consiliul de Miniștri stabilește anual, pe baza propunerilor ministerelor și celorlalte organe centrale, cu avizul comitetelor executive ale consiliilor populare județene și al municipiului București, numărul de persoane ce pot fi angajate sau transferate din alte localități în orașele mari, necesare pentru aparatul central și cel al unităților în subordine. Tot Consiliul de Miniștri fixează anual, pe baza propunerilor comitetelor executive ale consiliilor populare județene și al municipiului București, numărul persoanelor calificate necesare consiliilor populare și unităților subordonate ce pot fi angajate sau transferate din alte localități în orașele mari. Miniștrii, ceilalți conducători ai organelor centrale, precum și președinții comitetelor executive ale consiliilor populare județene și al municipiului București, în limita numărului de persoane stabilit de Consiliul de Miniștri, dau aprobări nominale pentru persoanele care vor fi angajate sau transferate, pe durată nedeterminată, gorind cazarea acestora și asimembrilor de familie pe care o îi au în întreținere în locuințe corespunzătoare. Prin același decret sunt reglementate condițiile în care anumite categorii de persoane pot să-și stabilească domiciliul in localitățile declarate orașe mari, în afara cazurilor de angajare sau transferare în serviciu. Astfel, soțul care se mută la celălalt soț, părinții care se mută la copii, și copiii care se mută la părinți, precum și minorii care se mută la persoanele care potrivit legii au obligația să-i întrețină au dreptul să-și stabilească domiciliul în orașele mari, în suprafața locativă a persoanelor la care se mută, dacă acestea au domiciliul în orașul respectiv. Absolvenții instituțiilor de învățământ superior își pot stabili domiciliul în aceste orașe pe baza dispoziției de repartizare în producție. Persoanele care au locuință proprietate personală în orașele mari și care, ulterior dobîndirii proprietății și-au stabilit domiciliul în alte localități, ca urmare a schimbării locului de muncă, pot reveni după încetarea raporturilor de muncă, dacă au asigurată cazarea în locuința proprie. Decretul dă dreptul președintelui comitetului executiv al Consiliului popular județean sau al municipiului București să poată aproba, de la caz la caz, stabilirea domiciliului în orașele mari și a altor persoane pentru motive temeinic justificate. Noile reglementări privind stabilirea domiciliului în orașele mari au menirea de a asigura o justă corelare între capacitatea de cuprindere a fondului locativ existent și a celui aflat în construcție, și a fluxului de cadre către instituțiile și organizațiile economice situate în aceste localități. (Agerpres) PRONOEXPRES Rezultatul tragerii din 13 octombrie. Extragerea II 29, 37, 9, 41, 35, 3. Extragerea a îlui 32, 25, 23, 6, 18. Fond de premii: 1 874 698 lei. asigură aprovizionarea la domiciliu cu următoarele produse : — cartofi cel puțin — 25 kg. — ceapă uscată „ 10 kg. — varză albă „ 25 kg. — rădăcinoase „ 10 kg. Comenzile se vor face la telefon 31020 unitatea 1. 8, bulevardul „23 August“, intre orele 8—12 și 1—20 zilnic. Pentru transportul la domiciliu se percepe 0,10 lei/kg. — în plus față de prețurile de vînzare. COOPERAȚIA DE CONSUM DIN JUDEȚUL DOL.J vă invită Piața centrală în a orașului Craiova la mustărie. Puteți servi gustoase specialități cum sînt: — pastrama de oaie, sărmălu- ,~v t 4