Inainte, octombrie 1971 (Anul 28, nr. 8264-8290)

1971-10-27 / nr. 8286

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Instantaneu la sectorul III montaj al Uzinei de mașini agricole „7 Noiembrie" Craiova, se execută ultimul control de calitate la un nou lot de pluiuri. U.M.T.F. Craiova Cu planul pe 10 luni îndeplinit Ca efect al bunei organizări a activității de producție, colectivul de muncă din U.M.T.F. Craiova a reușit să depășească substanțial indicatorii de plan reveniți pe cele trei trimestre din acest an. Astfel, volumul de tone transportate s-a realizat în proporție de 104 la sută, planul la tone kilometrice fost depășit cu 3 la sută, iar a valoarea prestației a înregistrat o depășire de o sută. Demn de menționat estate faptul că s-au obținut economii la prețul de cost de peste un milion lei, iar angajamentele anuale au fost îndeplinite integral. Depășirile pe cele nouă lunii cât și rezultatele din prima decadă a lunii în curs au făcut ca, la data de 15 octombrie a.c., indicatorii de plan reveniți pe 10 luni să fie realizați. Succesele înregistrate se datoresc exploatării judicioase a parcului auto și depășirii productivității muncii cu 8 la sută. In activitatea depusă s-au evidențiat colectivele de la coloana auto Craiova (șef coloană M. Aftenie) și coloana Poiana Mare (șef coloană Alecu Bucșan). Proletari din toate țările iubiți-vă! Realizări remarcabile ale energeticienilor ■ Pînă la 20 octombrie a.c. s-au livrat beneficiarilor, în plus față de anul trecut, 80 milioane kWh, 130 000 G.cal. ■ Bilanțul economic consemnează un spor de producție globală în valoare de 25 milioane lei și beneficii de circa 36 milioane lei Muncitorii, inginerii și tehnicienii din cadrul întreprinderii Electrocentrale Craiova se prezintă cu noi realizări de prestigiu în îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe primul an al actualului cincinal. Acordând o mai mare atenție exploatării, reparației și întreținerii judicioase a centralelor termo-electrice de la Craiova și Govora, colectivele de muncă, din rândul cărora s-au evidențiat în mod deosebit Ion Sfetcu, Alexandru Tudose, Dumitru Mumulică, Florea Zamfir, Ion Marin, Mihai Ghib — muncitori : Gheorghe Voineag, Marius Drăniceanu, Ion Lia, Sabin Dumitrică — maiștri ; Dumitru Stoian, Florentin Popa, Ștefan Goagă — ingineri, raportează că, la data de 20 octombrie a.c., I. E. Craiova a realizat întreaga producție de energie electrică și termică revenită pe întregul an 1970. Se cuvine menționat faptul că, prin organizarea temeinică a producției și a muncii, valorificarea superioară a resurselor interne, colectivul acestei reprezentative unități economice a țării a livrat sistemului energetic național, altor categorii de beneficiari, mai mult, față de anul trecut, cu *0 milioane kWh, circa 130 000 G.cal., precum și un spor de producție globală in valoare de 25 milioane lei. In același timp, beneficiile înregistrate depășesc cu circa 36 milioane lei cifra realizată în anul trecut. „In perioadă care a mai rămas pînă la finele anului curent — ne informează, printr-o corespondență trimisă la redacție economistul ȘTEFAN LUCA, șeful serviciului plan-salarizare al I. E. Craiova — muncitorii. Inginerii și tehnicienii din toate sectoarele întreprinderii noastre sînt hotărîți să nu-și precupețească forțele pentru asigurarea condițiilor normale de funcționare a centralelor electrice, pentru transpunerea in viață a tuturor prevederilor înscrise în planul de măsuri tehnico-organizatorice. In felul acesta vom reuși să livrăm, în condiții ireproșabile, marilor consumatori . Combinatul chimic Craiova, Combinatul chimic Rm. Vîlcea, Uzina de aluminiu Slatina, serele legumicole de la Almăj, cantitățile necesare de energie electrică și termică". Am prezentat mai sus parte din succesele harnicului colectiv de muncă al întreprinderii Electrocentrale Craiova, succese ce constituie o elocventă dovadă a hărniciei, priceperii și a înaltei responsabilități a muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor, preocuparea lor neobosită pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan revenite în primul an al actualului cincinal. A. POPESCU de periodlio« a meii Experiența acumulată de-a lungul anilor de colectivele diferitelor întreprinderi economice din județul Dolj demonstrează că mobilizarea rezervelor interne conduce, prin valorificarea lor, intr-un grad înalt, la o activitate tot mai eficientă. Plecînd de la această idee, analiza efectuată la Depoul de locomotive C.F.R. Craiova scos în evidență o serie de rezultate bune. Cum a reușit colectivul de aici să se obțină ? Cum a acționat ■> Răspunsurile nu sînt greu de găsit, dacă investigația este făcută în rîndul oamenilor și al preocupărilor lor, și mai puțin în statistici. Remarci, mai întîi, că factorul care a influențat covîrșitor, în sens pozitiv, asupra rezultatelor înregistrate, îl constituie organizarea activității in flux tehnologic, în hala de locomotive Diesel-electrice și locomotive Diesel-hidraulice, Depoul de locomotive C.F.R. Craiova fiind unicul din țară, evident, între unitățile cu acest profil. Ideea aparține oamenilor de aici, unui colectiv format din inginerii Aurel Cotuțiu, Florea Greșiță, Iulian Baboș și Ilie Eremia. Organizarea în flux tehnologic, alături de alți factori, a creat posibilitatea îndeplinirii planului producției globale, pe cele nouă luni care au trecut din acest an, în proporție de 104,2 la sută, iar al productivității muncii cu 105,54 la sută. Utilizării cît mai raționale a combustibililor i-a corespuns o reducere a consumului specific cu 5,45 la sută. Așa a fost posibilă, pe de o parte, și realizarea de economii la prețul de cost, într-un procent de 2,07 la sută. „Totul se leagă de disciplina colectivului de muncă — ne-a relatat ing. Aurel Cotuțiu, subșef de depou. Mai vechilor meseriași li s-au alăturat foarte mulți tineri, au învățat din experiența lor. De aceea nu avem necazuri cu nici unul dintre ei. Nu absentează, nu întîrzie de la program. In trimestrul al treilea din acest an, indicele de utilizare a timpului de lucru a fost de 96,97 la sută, — un indice pe care-l considerăm foarte bun Pînă acum nu am avut nici o reclamație in termenul de garanție. Sîntem preocupați de reducerea timpului de imobilizare a locomotivelor, pentru organizarea mai bună a lucrului echipelor, prin introducerea unei formații de lucru la linia de demontare, condusă de un maistru". Ne-au fost furnizate și site date privind valorificarea superioară a rezervelor interne în depou. O instalație a fost destinată reducerii perioadei de timp la operația de spălare a schimbătoarelor de căldură. In condițiile unei calități superioare. Datorită greutăților apărute pe rețeaua electrică, cinci locomotive de 5100 kW s-au defectat. De aici s-a născut ideea: mărgărit Olteanu (Continuare în pag. a II-a) Liceul de muzică și arte plastice din Craiova * \i MIERCURI ANUL XXVW Nr. 82864 PAGINI 30 BAN» la sută FATA DE MEDIA ANILOR 1966-1970. ÎN PERIOADA 1971-1975 PRODUCȚIA AGRICOLĂ VA CREȘTE CU . i Jr ^ ^ .*** ? Ar fi Vs. /. Din „Legea pentru adoptarea planului cincinal de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe perioada 1971—1975“ Adunarea Generală a hotărît restabilirea drepturilor Republicii Populare Chineze la ONU, NEW YORK 26. — Trimisul special Agerpres, C. Alexandroaie, transmite: Luni noaptea, plenara Adunării Generale O.N.U. a adoptat cu 76 de voaturi, contra 35 și 17 abțineri, proiectul de rezoluție supus de 23 de state, printre care și România, privitor la „restabilire amintind principii Avînd în vedere că r e esențială atît pentru apăra care trebuie s-o servească Recunoscând că repreprezentanți legitimi ai Ch. dintre cei 5 membri perm Hotărăște să restabi și să recunoască reprezentițți ai Chinei la Națiunile tanții lui Cian Kai și deganizația Națiunilor Uniterea drepturilor legitime ale Republicii Populare Chineze în Organizația Națiunilor Unite“ și expulzarea din acest for internațional a emisarilor cian kaișiști care, timp de peste două decenii, au ocupat în mod ilegal și abuziv locul Chinei populare în O.N.U. ,ADUNAREA GENERALĂ, le Cartei Națiunilor Unite, staurarea drepturilor legi rea Cartei Națiunilor Uni Națiunile Unite în inrtumentanții guvernului R. P. nei la Națiunile Unite și că agenți ai Consiliului de Selească toate drepturile Retanții guvernului său ca și Unite și să expulzeze, în pe locul pe care în mod și în toate organizațiile în proiectul de rezoluție menționat, devenit prin acest vot hotărire a plenumului Adunării Generale, și transmis în aceeași noapte prin telex ministrului afacerilor externe al R.P. Chineze de către secretarul general al O.N.U., U Thant, se subliniază următoarele: time ale R. P. Chineze estete, cît și pentru cauza petea Cartei, Chineze sunt singurii re- R. P. Chineză este unul caritate,publicii Populare Chineze ngurii reprezentanți legiacelași timp, reprezent legal s-au ocupat la Orafiliate acesteia”. (Continuare în, pag. a IV-a) Tovarășului Mao Tzedin Președintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez Tovarășului Ciu En-lai Premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze Dragi tovarăși. Luînd cunoștință cu deosebită satisfacție de rezultatul votului celei de-a 26-a sesiuni a Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite, dorim ca in numele Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat și Consiliului de Miniștri ale Republicii Socialiste România, in numele întregului popor român și al nostru personal, să vă adresăm dumneavoastră, ■ Partidului Comunist Chinez, Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze și poporului frate chinez cele mai calde felicitări cu prilejul restabilirii drepturilor legitime ale Republicii Populare Chineze în Organizația Națiunilor Unite și în toate organismele sale. Repunerea Republicii Populare Chineze in drepturile sale la O.N.U. constituie un act de dreptate, de o deosebită însemnătate pentru activitatea Organizației Națiunilor Unite, pentru cauza progresului și păcii în lume; ea constituie o victorie a politicii juste de recunoaștere a rolului și importanței deosebite a Republicii Populare Chineze in viața internatională a faptului că în zilele noastre rezolvarea durabilă și în conformitate cu aspirațiile popoarelor marilor probleme ale contemporaneității nu a poate fi concepută fără participarea, cu drepturi egale, a Chinei populare, a tuturor statelor — fie ele mari, mijlocii sau mici. Această NICOLAE CEAUȘESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România hotărâre consacră, în mod solemn, realitatea de netăgăduit că in lume există o singură Chină, guvernul Republicii Populare Chineze fiind unicul reprezentant legal al întregului popor chinez. Ne exprimăm profunda încredere că prezența Republicii Populare Chineze în O.N.U. va constitui o contribuție esențială la respectarea normelor dreptului internațional, la creșterea rolului Organizației Națiunilor Unite în promovarea principiilor independenței și suveranității naționale, deplinei egalități în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, ale nerecurgerii la forță și la amenințarea cu folosirea forței, care trebuie să guverneze relațiile dintre state. Folosim acest prilej pentru a ne reafirma convingerea că relațiile de prietenie și colaborare multilaterală dintre partidele și țările noastre, întemeiate trainic pe stimă și respect reciproc, pe principiile marxism-leninismului și internaționalismului socialist, vor cunoaște o dezvoltare continuă, în interesul celor două popoare, al întăririi forțelor antiimperialiste, al cauzei socalismului și păcii în lume. Urăm din toată inima succes deplin în activitatea pe care Republica Populară Chineză o va desfășura în Organizația Națiunilor Unite și in celelalte organisme internaționale. ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România vu: curier cotidian UIVERSITATE POPULARĂ LA FILIAȘI Incepînd de anul acesta, în orașul Filiași funcționează o Universitate populară. Zilele trecute, ea și-a început activitatea cu următoarele secții : „Știința conducerii producției și a muncii“; „Cetățean, familie, societate"; „Educație sanitară". Cursurile vor fi urmate de peste 150 de cetățeni din întreprinderile și instituțiile orașului. CONFIRMĂRI Duminică s-a desfășurat la Buzău a patra ediție a festivalului „Toamna buzoiană", prestigioasă manifestare de valorificare a folclorului, de afirmare a artiștilor amatori. Alături de reprezentanți din 14 județe ale țării, solii Doljului, mesageri autentici ai folclorului oltenesc, au cucerit aplauze binemeritate, confirmând încă o dată potențialul artei amatoare din județul Evoluțiile lor au fost nostru, încununate de succes. Astfel, solista vocală Maria Sîrbu a obținut premiul I, iar Nicolae Speriatu, instrumentist fluier, caval și cimpoi, a obia ținut premiul II, NOU LOCAL DE POȘTĂ. ’OȘA în centrul civic al comunei Afumați a fost construit un nou și modern local pentru poștă. Clădirea se compune dintr-o spațioasă sală de ghișee, camere pentru factori, centrala telefonică, cochere și valori, două cabine telefonice precum și dependințe. Toate birourile vor fi dotate cu mobilier nou, adecvat acestei instituții de largă utilitate publică. Prin darea în funcțiune a noului local, (la începutul lunii noiembrie a.c.) se creează condiții pentru o deservire optimă a cetățenilor din această localitate cu servicii de poștă și telefon. PENTRU APROVIZIONAREA DE IARNĂ Pentru buna aprovizionare a populației pe timp de iarnă, colectivul magazinului I.A.S. Craiova a asigurat un sortiment bogat de mărfuri de calitate, în cantități sporite : 1200 tone cartofi de toamnă, 600 tone fructe, 1200 000 ouă, 20 tone carne de pasăre, 30 tone ceapă, 45 tone fasole uscată, 100 tone rădăcinoase, 25 tone preparate din carne, 7 tone miere de albine, 19 tone conserve din legume și fructe și altele — toate din producția întreprinderilor agricole de stat, care vor asigura mai bine cerințele populației. D. BURLACU pensionar Io Moderna construc ȚIE ZOOTEHNICA Ea ferma zootehnici din C.A.P. Braniște s-a dat in folosință un grajd modern de taurine, cu o capacitate de 126 capete. Construcția dispune de alei și iesle din beton și este prevăzută cu instalație automată pentru alimentare cu apă. Durat din cărămidă și beton și acoperit cu țiglă, grajdul oferă un spațiu de cazare corespunzător pentru efectivul de bovine din unitatea noastră și îmbogățește patrimoniul zootehnic al cooperativei agricole. DUMITRU BALAN țăran cooperator ’ in toate unitățile agricole — o bază furajeră puternică și perfect corelată cu cerințele fiecărei ferme in pag. a IH-a Anunțul — afișat vizibil sau mai puțin vizibil pe ușa magazinului — are invariabil trei cuvinte: „închis pentru renovare“. Sunt trei cuvinte doar in aparență obișnuite, pentru că, de fapt, ele stîrnesc uimire și — de ce nu ? — gestul de lehamite al cumpărătorului care nu poate uita că-n urmă cu luni sau cel mult un an, în același loc citise același anunț, în materie de organizare comercială, Craiova surprinde prin mult prea desele schimbări de decor. Același magazin a suferit — în decursul a trei ani — trei modificări „esențiale“. Fondurile se irosesc cu o generozitate demnă de o cauză mai bună, pentru a se demonstra — cu orice chip — preocuparea conducătorilor unor unități comerciale pentru modernizare. Este vorba, de fapt, de o „modernizare-surogat“, pe bază de nuanțe de ocru și mai puțin (sau deloc) de o statornicire a unei sisteme avansate de deservire, de prezentare a mărfii, de confort, de climat comercial civilizat. Exemplele pot fi date cu nemiluita. In urmă cu doi ani (după propria mărturie a lucrătorilor unității respective) magazinul special de prezentare a mezelurilor nr. 157, din strada A. I. Cuza, a suferit o modificare radicală: în august curent, aceeași incintă a stat în „reparație“ aproape lună și jumătate, timp în c care i s-a dat o spoială oarecare, o schimbare superficială de decor, fără să se rezolve cerințe elementare : crearea unei ambianțe civilizate, asigurarea magazinului cu instalații frigorifice și, in același timp, asigurarea încălzirii incintei. Este penibil să vezi bietele vînzătoare in cojoace mițoase stînd zgribulite în fața galantarelor „modernizate“ care nu pot suplini lipsa unei scîntei de foc (sau de inițiativă comercială). Tot astfel, magazinul specializat de cafea, de pe aceeași stradă, diversele unități de alimentație publică, unități de patiserie, etc. sunt supuse la metamorfoze neinspirate sau — de cele mai multe ori — la modernizări care nu aduc o noutate sau o îmbunătățire reală. In schimb, conducerile unităților respective sunt satisfăcute că s-au scăpat de niște fonduri care trebuiau, oricum, să le techeltuiască. Și adesea — amatori deparări și solemnități — trîntesc niște „inaugurări“ fastuoase, pe bază de „mulți ani trăiască“ (comerțul craiovean și organizatorii săi!). Pentru niște concluzii temeinice și de amănunt pe această temă, îndemnăm coordonatorii activității comerciale să calculeze ce păgubitor „relație“, pe temei de „închis pentru renovări“, s-a manifestat într-o anumită perioadă, cum au fost consumate unele fonduri care puteau găsi o utilizare mai rațională și ce consecințe nedorite au asemenea acte formale pentru consumatori ?... Așteptăm cu totul alte schimbări de decor“ AL.DIANU ACCENTE Schimbări de decor