Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1971 (Anul 4, nr. 961-1038)

1971-05-05 / nr. 990

i (Urmare din pag. X) Cuvîntul tovarăşului LUDOVIC FAZEKAS prezenţa sa tot mai activă în viaţa socială din România. Masele muncitoare din ţara noastră au salutat cu entuziasm victoria Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie în Rusia, care a deschis în istoria omenirii epoca trecerii de la capitalism la socialism, a stimulat spiritul revoluţionar al clasei muncitoare, al maselor populare din întreaga lume. Victoria revoluţiei din Octombrie a răsunat ca un îndemn înflăcărat la luptă pentru eliberarea socială şi naţională. In împrejurările prăbuşirii Imperiului habsburgic, ale triumfului Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie a apărut posibilitatea încununării victorioase a luptei de eliberare naţională a poporului nostru, pentru încheierea procesului de formare a statului naţional unitar român. Înfăptuirea unităţii statului român — operă a maselor largi din întreaga ţară a întregului nostru popor — a realizat cadrul naţional şi social-economic pentru dezvoltarea mai rapidă a forţelor de producţie, unirea energiilor şi capacităţilor creatoare ale poporului nostru, intensificarea activităţii forţelor progresiste ale societăţii, a mişcării muncitoreşti revoluţionare. O importanţă deosebită are în această perioadă, greva generală din 1920, care cuprinde pentru prima oară întregul proletariat din România în lupta împotriva claselor exploatatoare, în timpul grevei, clasa muncitoare s-a afirmat ca o forţă naţională în stare să-şi asume rolul de conducător al întregului popor în lupta pentru transformarea revoluţionară a societăţii, să conducă destinele întregului popor. Luptele desfăşurate de clasa muncitoare în perioada avîntului revoluţionar din anii 1918— 1921, greva generală din octombrie 1920, au scos în evidenţă cu deosebită tărie necesitatea creării unui partid revoluţionar, capabil să organizeze şi să conducă proletariatul în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor sale istorice. Acest partid a fost creat la 8 mai 1921 — Partidul Comunist Român — care şi-a înscris pe stindardul său de luptă răsturnarea regimului burghezomoşieresc, înfăptuirea dictaturii proletariatului, construirea societăţii socialiste şi comuniste în ţara noastră. Şi constatăm cu mindrie, acum, în retrospectiva celor 50 de ani, că niciodată partidul nostru nu s-a abătut de la acest program glorios de luptă; el şi-a îndeplinit şi îşi îndeplineşte cu cinste înalta sa misiune istorică. Cu adinei rădăcini în istoria mişcării muncitoreşti, în realităţile sociale ale ţării, partidul marxist-leninist al clasei muncitoare din România s-a constituit drept continuator fidel al celor mai înaintate tradiţii de luptă ale maselor populare din ţara noastră, duse de veacuri împotriva jugului străin, a exploatării şi asupririi sociale şi naţionale. Cei aproape 50 de mii de membri ai partidului comunist existenţi în momentul creării sale, exponenţi ai intereselor vitale ale proletariatului, ţărănimii muncitoare şi intelectualităţii progresiste, ale poporului român şi naţionalităţilor conlocuitoare, exercitau o puternică influenţă în masele largi ale celor ce muncesc. De aceea, regimul burghezomoşieresc a interzis prin lege Partidul Comunist Român, la scurt timp după crearea sa. Dar nici scoaterea partidului în afara legii, nici zidurile închisorilor sau ale lagărelor de concentrare, nici bătăile şi nici schingiuirile n-au putut infringe voinţa de luptă a comuniştilor. Partidul comunist a organizat şi condus marile bătălii de clasă din anii 1929—1933, care au zguduit din temelii întregul edificiu al regimului burghezo-moşieresc, lupte, care se înscriu printre primele mari bătălii de clasă ale proletariatului mondial împotriva fascismului. Stegar al intereselor naţionale fundamentale ale poporului român şi ale naţionalităţilor conlocuitoare, partidul comunist s-a situat în toţi aceşti ani în fruntea luptei pentru apărarea independenţei şi suveranităţii ţării, împotriva dominaţiei imperialismului străin, al fascismului, pentru eliberarea ţării. Jertfa miilor de militanţi comunişti români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi va rămîne veşnic înscrisă, cu litere de aur, în istoria patriei noastre ca un simbol strălucit al spiritului revoluţionar al comuniştilor, al dăruirii lor pînă la sacrificiu, pentru cauza libertăţii poporului. Este meritul nepieritor al partidului nostru comunist că în perioada anilor întunecaţi ai dictaturii militaro-fasciste, în condiţiile grele ale războiului, în ciuda terorii crîncene la care au fost supuşi cei mai buni fii ai săi, a condus cu succes lupta maselor muncitoare, unind în jurul său largi forţe democratice şi patriotice, afirmîndu-se ca exponent consecvent al intereselor şi voinţei întregului popor. Unul din momentele cele mai glorioase ale luptei partidului nostru este înfăptuirea insurecţiei armate din august 1944 — act de importanţă crucială pentru destinele ţării. Insurecţia armată a fost rodul acţiunii unite a celor mai largi forţe politice naţionale , ale armatei, formaţiunilor patriotice, al adeziunii depline la lupta antifascistă a maselor largi populare. Rolul hotărîtor l-au avut clasa muncitoare şi avangarda sa revoluţionară — partidul comunist. în primii ani ai revoluţiei populare, partidul a organizat şi condus cu succes lupta maselor pentru democratizarea ţării şi cucerirea puterii politice. In furtunoase bătălii, clasa muncitoare, in alianţă cu ţărănimea muncitoare, cu masele largi de oameni ai muncii, a înfrînt forţele reacţiunii, a instaurat guvernul de largă concentrare democratică, condus de Dr. Petru Groza, patriot de seamă, eminent om politic şi de stat. In perioada care a urmat, poporul nostru, sub conducerea încercatului său partid şi-a concentrat întreaga energie şi capacitate pentru înfăptuirea sarcinilor desăvîrşirii revoluţiei burghezodemocratice. Chemările partidului comunist pentru desfiinţarea rămăşiţelor feudale şi împroprietărirea ţărănimii, democratizarea vieţii politice, refacerea economiei, însufleţeau toate forţele democratice şi progresiste ale ţării. In această perioadă de intensă luptă politică se manifestă cu putere bogata experienţă dobîndită de partidul nostru in timpul anilor grei ai ilegalităţii, forţa sa organizatorică, prestigiul, autoritatea şi influenţa sa în mase. Democratizarea ţării, mersul ei înainte, au impus cu necesitate răsturnarea monarhiei şi proclamarea Republicii — care a însemnat începutul puterii democrat-populare, trecerea României într-o nouă etapă a dezvoltării sale — etapa revoluţiei socialiste, întreaga istorie contemporană a României, tot ceea ce a cucerit şi înfăptuit poporul nostru, tot ceea ce creăm azi pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, exprimă sensul fierbinte al drumului glorios de luptă al partidului. Tovarăşi. Sub conducerea Partidului Comunist Român s-a desfăşurat şi lupta comună a muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, români şi maghiari din judeţul nostru, împotriva regimului burghezo-moşieresc, pentru drepturi politice, economice şi sociale. La crearea Partidului Comunist Român au participat şi membrii organizaţiilor socialiste de pe actualul teritoriu al judeţului Harghita, care au militat pentru transformarea partidului socialist in partid comunist şi pentru afilierea sa la Internaţionala a IlI-a Comunistă. Documentele vremii atestă existenţa unor organizaţii comuniste puternice la Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Topliţa, Odorheiu Secuiesc şi în alte localităţi. Din şirul acţiunilor revoluţionare iniţiate şi conduse de partid, se remarcă greva muncitorilor forestieri de pe Valea Mureşului, răscoala ţăranilor români şi maghiari din Valea Ghimeşului, numeroasele acţiuni de masă din anii 1940—1944, împotriva dictaturii militaro-fasciste, a cotropirii horthyste, împotriva războiului, pentru eliberarea ţării. Cu ocazia aniversării gloriosului semicentenar al partidului, aducem un cald omagiu militanţilor comunişti, care în anii grei ai ilegalităţii au dat dovadă de un înalt eroism şi sacrificiu în lupta împotriva exploatării capitaliste şi asupririi naţionale. Exemplul lor constituie atît pentru generaţia de azi, cît şi pentru cele viitoare, pildă de un fierbinte patriotism şi de înaltă responsabilitate pentru prezentul şi viitorul luminos al patriei noastre. La gloriosul semicentenar al partidului, România se înfăţişează ca o ţară socialistă înfloritoare, cu o economie dinamică şi echilibrată, în plin proces de modernizare. Viaţa a confirmat din plin justeţea liniei generale, marxist-leniniste, a partidului nostru, priceperea sa de a aplica principiile socialismului la condiţiile concrete din România, capacitatea sa de a uni eforturile întregului popor în vederea dezvoltării economice şi sociale a patriei. Corespunzător acestor condiţii, necesităţilor dezvoltării ţării, partidul comunist a pus în centrul operei de construcţie socialistă industrializarea, privită ca factor hotărîtor al dezvoltării susţinute a întregii economii şi a ridicării social-culturale a ţării. Rezultat al acestei politici a partidului s-a modificat radical profilul întregii economii naţionale. Industria a devenit ramura conducătoare a economiei, care asigură în prezent peste 60 la sută din venitul naţional. Progresele remarcabile realizate pe calea industrializării, sunt grăitor ilustrate de faptul că producţia întregului an 1938 a fost obţinută în 1970 în numai 22 de zile, producţia realizată în cincinalul 1966—1970 este aproape egală cu cea obţinută în 15 ani anteriori. Realizările obţinute în cincinalul 1966—1970 au o însemnătate deosebită pentru ridicarea economică şi socială a patriei noastre. Aceşti ani au însemnat perioada cea mai rodnică în construirea noii orînduiri. Dinamismul tuturor ramurilor economiei naţionale este asigurat prin vastul program de investiţii economice şi social-culturale. Numai în cincinalul trecut pe harta României au apărut peste 1.500 de noi obiective industriale. Politica de repartizare armonioasă, echilibrată a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării a asigurat dezvoltarea tuturor judeţelor, ridicarea lor la un nivel superior de civilizaţie materială şi spirituală. Rezultatele obţinute în industrie, agricultură şi în celelalte ramuri ale producţiei materiale, au făcut posibil înfăptuirea unui însemnat pas înainte pe drumul făuririi unor condiţii tot mai bune de trai pentru oamenii muncii. Succese remarcabile s-au obţinut.in dezvoltarea,5i moderniza-., rea bazei materiale a învăţămîntului, culturii şi ocrotirii sănătăţii. Toate aceste realizări evidenţiază hotărirea fermă cu care poporul nostru, toţi oamenii muncii fără deosebire de naţionalitate, luptă pentru înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român, pentru construirea socialismului şi comunismului. Una din marile victorii ale politicii partidului nostru o constituie rezolvarea în spiritul marxism-leninismului a problemei naţionale. Noua orînduire a deschis larg porţile afirmării libere, nestingherite în toate domeniile a tuturor cetăţenilor, indiferent de naţionalitate, a întărit prietenia şi unitatea frăţească dintre poporul român şi naţionalităţile conlocuitoare. Strîns uniţi în jurul partidului comunist, a Comitetului său Central, în frunte cu cel mai iubit fiu al poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, oamenii muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi muncesc cu hotărîre pentru dezvoltarea economiei, ştiinţei, culturii, pentru înflorirea multilaterală a scumpei noastre patrii — România socialistă. Partidul este trup din trupul poporului, inima sa fierbinte, înţelepciunea sa. El ne conduce cu paşi siguri pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Forţa şi tăria de nezdruncinat a partidului izvorăşte din înaltele calităţi moral-politice a membrilor săi. Comuniştii , cei mai buni fii ai poporului nostru în număr de peste 2 milioane, români, maghiari, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi, se află în fruntea tuturor acţiunilor iniţiate şi conduse de partid în măreaţa operă de făurire a noii societăţi. Cuvîntul şi exemplul lor este urmat cu încredere de întregul popor ! Tovarăşi, Corespunzător înaltelor răspunderi ce-i revin ca detaşament activ al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, Partidul Comunist Român acţionează consecvent în spiritul internaţionalismului proletar, care a caracterizat întotdeauna viaţa şi lupta sa. In acest spirit, în centrul politicii externe se află prietenia şi colaborarea cu toate ţările socialiste, întărirea legăturilor frăţeşti, pe baza principiilor marxistleniniste, în spiritul internaţionalismului socialist, pentru respectarea independenţei şi suveranităţii naţionale, a egalităţii în drepturi şi neamestecului în treburile interne, pentru dezvoltarea întrajutorării tovărăşeşti şi avantajului reciproc. Partidul nostru contribuie activ, pe aceeaşi bază principială, la întărirea legăturilor de solidaritate din mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională, la stimularea încrederii şi stimei reciproce, a cooperării multilaterale, susţinînd dreptul fiecărui partid de a-şi elabora de sine stătător linia politică, fără nici un amestec din afară. Totodată militează consecvent pentru extinderea legăturilor cu toate forţele socialiste, democratice, progresiste şi antiimperialiste. Dragi tovarăşi, In anii luminoşi ai socialismului, s-au petrecut profunde transformări şi în viaţa economică şi socială a judeţului nostru, a oamenilor muncii români şi maghiari, care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi pe aceste meleaguri. Rod al politicii consecvente a partidului şi statului nostru de industrializare socialistă, de repartizare armonioasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, judeţul Harghita cunoaşte pulsul unei dezvoltări accelerate nemaiîntîlnite. După cum ştiţi, în ultimii cinci ani au fost înălţate zeci de unităţi economice şi secţii înzestrate cu tehnica cea mai modernă. Din valoarea totală a investiţiilor de 2,7 miliarde lei, de care am beneficiat în cincinalul trecut, circa 60 la sută a fost utilizată, pentru dezvoltarea industriei. Agricultura a cunoscut şi ea o continuă dezvoltare. Cooperativizarea agriculturii, punerea producţiei agricole pe baze noi, moderne, a dus la obţinerea de la an la an a unor recolte sporite. Are loc creşterea sistematică a nivelului de trai, material şi spiritual al oamenilor muncii. In ultimii cinci ani, numărul salariaţilor a crescut cu 14.500 persoane. Din fondurile statului au fost construite peste 4.500 apartamente, iar la sate 4.000 de familii s-au mutat în case noi. A crescut volumul desfacerilor de mărfuri, se lărgeşte şi se modernizează continuu baza materială a învăţămîntului. Perspective luminoase se deschid în dezvoltarea economică a judeţului in perioada cincinalului actual. Avem un fond de investiţii, de peste 6 miliarde lei, faţă de 2,7 miliarde în cincinalul trecut. Acestea se vor materializa în noi obiective industriale, alături de cele patru mari obiective aflate în construcţie: Filatura de lină Miercurea-Ciuc, Pilatura de bumbac din municipiul Odorheiu Secuiesc. Fabrica de mobilă şi ţesătoria de articole tehnice şi stofe de mobilă din Gheorgheni, vom începe construirea a încă 17 noi obiective industriale, printre care noi fabrici de mobilă la Miercurea- Ciuc, Topliţa şi Odorheiu Secuiesc, trei fabrici de plăci aglomerate din lemn, o fabrică de piese de schimb pentru utilaje forestiere, o altă fabrică de piese de schimb pentru maşini şi tractoare, o fabrică de ciment, o fabrică de marmură şi travertin, o fabrică de sticlă, o nouă fabrică de tricotaje, o fabrică de bere şi altele. Vor continua lucrările de modernizare şi de lărgire a capacităţilor de producţie pînă la dublare, la Uzina de fier Vlăhiţa şi Tehnoutilaj Odorheiu Secuiesc. Toate acestea vor totaliza peste 20 mii de noi locuri de muncă pentru populaţia judeţului, noi posibilităţi de calificare pentru copiii noştri. Vom construi din fondurile statului peste 6 mii de apartamente pentru oamenii muncii, noi licee, şcoli generale şi profesionale, noi internate. Toate acestea, tovarăşi, sunt expresii grăitoare ale grijii permanente a conducerii partidului şi statului, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, faţă de dezvoltarea acestui judeţ, materializarea politicii naţionale juste a partidului de înfăptuire a egalităţii depline în drepturi a celor ce muncesc, fără deosebire de naţionalitate în toate domeniile, şi în primul rind pe tărîmul existenţei materiale, crearea condiţiilor ca toţi fiii patriei să se poată instrui, să poată munci, să se bucure din plin de toate binefacerile socialismului. Desigur, tovarăşi, aceste obiective noi, despre care am vorbit, pun în faţa noastră, a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii din acest judeţ, sarcini noi, sporite, de mare răspundere. Cum putem noi răspunde acestei griji a partidului altfel, decât prin muncă perseverentă, neobosită, pentru înfăptuirea politicii sale, prin ridicarea la o viaţă nouă, într-adevăr înfloritoare, a acestui judeţ, a tuturor localităţilor sale! Aş dori să vă informez că, alături de întregul nostru popor şi colectivele de muncă din unităţile industriale din judeţul nostru, au întimpinat glorioasa aniversare a semicentenarului partidului cu noi realizări remarcabile în îndeplinirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor în întrecerea socialistă. In cele patru luni care au trecut din acest an, au fost realizate produse peste plan la producţia globală în valoare de peste 27 milioane lei, la producţia marfă vîndută şi încasată 35 milioane. Toate întreprinderile şi-au făcut datoria, tuturor colectivelor de muncitori, tehnicieni şi ingineri le transmitem felicitările noastre şi le urăm noi succese în muncă ! Succese remarcabile au fost obţinute şi în domeniul investiţiilor industriale şi al construcţiilor de locuinţe, în desfăşurarea campaniei agricole de primăvară. Pentru toate acestea, îi felicităm pe constructori ca şi pe muncitorii din întreprinderile şi staţiunile de mecanizare a agriculturii, din întreprinderea agricolă de stat, pe ţărănimea noastră cooperatistă, şi le dorim multă sănătate şi succese tot mai frumoase în activitatea de viitor. In perioada aceasta, premergătoare măreţei sărbători a partidului, în întregul judeţ au avut şi continuă să aibă loc ample manifestări educative şi culturalartistice de masă. La aceste acţiuni, ca şi la întreaga viaţă spirituală a judeţului, un aport deosebit şi-a adus intelectualitatea: cadrele didactice, medicii, inginerii şi tehnicienii, fapt pentru care le transmitem calde felicitări şi noi succese în activitatea de viitor. Noi vedem în aceste manifestări expresia dragostei, a adeziunii şi ataşamentului nemărginit al oamenilor muncii români şi maghiari din judeţ, faţă de încercatul nostru partid, faţă de conducerea sa înţeleaptă. Această dragoste izvorăşte din adîncul inimilor noastre, are la bază conştiinţa faptului că tot ceea ce am realizat în făurirea vieţii noi, fericite, este rezultatul politicii înţelepte, profund ştiinţifice a Partidului Comunist Român. Cu prilejul măreţului jubileu, cei peste 28 mii de comunişti ai organizaţiei noastre judeţene de partid, toţi locuitorii acestui judeţ, în strînsă unitate cu întregul nostru popor, ne exprimăm dragostea fierbinte faţă de partid, faţă de Comitetul său Central, faţă de iubitul conducător al partidului nostru — tovarăşul Nicolae Ceauşescu —, angajîndu-ne să muncim cu dăruire, cu tot efortul pentru traducerea in viaţă a măreţului ’ program ela- borat de Congresul al X-lea al partidului, dîndu-ne astfel contribuţia deplină la înflorirea patriei noastre dragi — Republica Socialistă România. Trăiască gloriosul nostru partid comunist, forţa politică conducătoare a societăţii noastre socialiste ! Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România ! (Urmare din pag. 1) Iui popular judeţean, director general al Direcţiei judeţene pentru agricultură, industrie alimentară, silvicultură şi a apelor, Raduly Alexe, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Miercurea-Ciuc, membri ai Biroului Comitetului judeţean Harghita al P.C.R., Búzás Blaziu, preşedintele U.J.C.A.P., Fábian Andrei, prim-secretar al Comitetului judeţean U.T.C., Dumitru Gâţă, redactor-şef al ziarului „Informaţia Harghitei“, Pethő Ilona, preşedinta Comitetului judeţean al femeilor, membri supleanţi ai Comitetului judeţean Harghita al P.C.R.; Lörincz Francisc, Maria Pintilie şi Lazăr Urzică, vechi militanţi ai mişcării comuniste. Cuvîntul de deschidere a adunării festive a fost rostit de tovarăşul Raduly Alexe. Despre însemnătatea şi importanţa gloriosului eveniment aniversar, despre semnificaţiile istorice pe care le-a avut crearea partidului în devenirea contemporană a României socialiste, despre entuziasmul şi efervescenţa creatoare cu care oamenii muncii, români şi maghiari muncesc înfrăţiţi pentru a ridica aceste meleaguri pe noi trepte ale civilizaţiei şi progresului, a vorbit tovarăşul Fazekas Ludovic. Un moment emoţionant l-a constituit înmînarea buchetelor de flori conducătorilor de partid şi vechilor militanţi ai mişcării comuniste de către delegaţia Organizaţiei Pionierilor, în semn de omagiu şi recunoştinţă pentru viaţa fericită pe care partidul a asigurat-o celor mai tinere vlăstare ale ţării. Intr-o atmosferă de deplin entuziasm, participanţii la adunarea festivă au adoptat textul scrisorii adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu. După adunare a urmat un program cultural-artistic închinat evenimentului aniversat. După festivităţi, Biroul Comitetului judeţean de partid, a oferit o masă, în cinstea vechilor militanţi ai Partidului Comunist Român. O vibrantă manifestare aniversară Partid, al vieţii noastre soare (Urmare din pag. 1) lolul folcloric „Harghita“. După un moment solistic aparţinind profesoarei Borş Elena, grupul vocal al Fabricii de confecţii din Miercurea-Ciuc — laureat cu premiul I la faza pe ţară a celui de-al X-lea Concurs al artei amatoare — a prezentat un buchet de einte ce ceangăeşti. A urmat, apoi, un dans secuiesc de pe Valea Homorodului, interpretat de Ansamblul „Harghita“. Soliştii cunoscutului ansamblu din reşedinţa judeţului au ciitat piese alese din repertoriul de doine şi melodii populare locale. Elogiul adus înţeleptului conducător al poporului nostru pe drumul socialismului victorios, elogiu adus in deplina frăţie de oamenii muncii români şi maghiari de pe meleagurile Harghitei, in graiul artei, in graiul sublim al comunismului, s-a încheiat cu piesa corală „Partid, al vieţii noastre soare“, executată de corurile reunite ale Casei de cultură şi Fabricii de confecţii din Miercurea- Ciuc. Dans popular românesc în interpretarea ansamblului „Harghita" Pag. 2 HARGHITEI SCRISOARE (Urmare din pag. I) nostru ataşament faţă de politica internă şi externă a partidului. Sub drapelul de luptă al încercatului nostru partid, împreună cu toţi comuniştii din patria noastră, de întregul popor, oamenii muncii români şi secui de pe aceste meleaguri ale patriei, au desfăşurat în anii regimului burghezo-moşieresc şi a cotropirii horthyste ample acţiuni revoluţionare împotriva asupririi sociale şi naţionale, pentru drepturi economice şi politice, care se înscriu la loc de cinste în istoria patriei şi a partidului nostru. Anii luminoşi ai socialismului au trezit la o viaţă nouă şi aceste localităţi ale patriei, au schimbat din temelii viaţa oamenilor, au dat un nou sens existenţei noastre. Dezvoltarea permanentă a industriei şi a celorlalte ramuri ale producţiei materiale, înflorirea continuă a învăţămîntului, ştiinţei, artei şi culturii sunt o expresie grăitoare a politicii ştiinţifice a partidului nostru de dezvoltare armonioasă a tuturor judeţelor ţării, de asigurare a unor condiţii tot mai bune de muncă şi viaţă, pentru toţi cetăţenii patriei, fără deosebire de naţionalitate, încadraţi organic în ritmul constructiv fără precedent pe care-l cunoaşte întreaga ţară, oamenii muncii, români şi maghiari din judeţul Harghita în frunte cu comuniştii, uniţi pentru aceleaşi ţeluri şi idealuri, au obţinut în cinstea glorioasei aniversări a semicentenarului partidului, succese însemnate în toate domeniile de activitate, depăşind angajamentele luate, dînd peste plan, în cinstea marii sărbători, produse în valoare de aproape 27 milioane lei. Ca locuitori ai unui judeţ în plină dezvoltare, căruia partidul şi statul nostru, dumneavoastră personal mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, îi purtaţi o deosebită grijă pentru dezvoltarea sa economică şi social-culturală, sîntem hotărîţi să dovedim prin muncă neobosită ca şi acum cînd poporul nostru sărbătoreşte cinci decenii de lupte şi victorii ale gloriosului nostru conducător — Partidul Comunist Român, că şi în viitor, ne vom afla în primele rînduri ale grandioasei opere de edificare socialistă a ţării, ca buni comunişti, fii demni ai scumpei noastre patrii — România socialistă, Miercurea-Ciuc, 4 mai 1971. PARTICIPANȚII LA ADUNAREA FESTIVA, CONSACRATA ANIVERSĂRII SEMICENTENARULUI PARTIDULUI COMUNIST ROMAN ANUL IV. nr. 990