Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1988 (Anul 21, nr. 5623-5698)

1988-01-15 / nr. 5633

Anul XXI. Nr. 5633 4 pagini 50 bani •PROGETARI DIM TOATE TARILE. UNITI VA lâif$ -Jf io«r Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, joi, 14 ianuarie, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a examinat modul în care s-a acţionat pentru realizarea planului pe prima decadă a lunii ianuarie, precum şi măsurile pentru îndeplinirea integrală a prevederilor de plan pe luna în curs şi pe întreg trimestrul I al anului 1988. Din rapoartele prezentate de primul ministru, de prim viceprim-miniştri şi viceprim-miniştri ai guvernului a reieşit că oamenii muncii din patria noastră au trecut cu hotărîre la înfăptuirea sarcinilor de plan Pe acest an, obţinind, într-o serie de sectoare ale economiei naţionale, rezultate bune, superioare celor din aceeași perioadă a anului trecut, îndeosebi în ultimele zile, realizările înregistrate în unele domenii se situează la nivelul prevederilor de plan. Cu toate acestea, în unele ramuri, centrale şi întreprinderi nu s-a asigurat rezolvarea corespunzătoare şi la timp a tuturor problemelor legate de buna organizare şi desfigurare a producţiei, şi, din această cauză, rezultatele obţinute sunt sub posibilităţi. Referindu-se la modul în care s-a acţionat în prima decadă a lunii ianuarie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se tragă toate concluziile din activitatea depusă, din analiza efectuată în cadrul şedinţei, şi să se ia, de îndată, cele mai ferme măsuri pentru rezolvarea practică a tuturor problemelor privind buna organizare a producţiei, înlăturarea lipsurilor, îmbunătăţirea muncii şi întărirea disciplinei şi ordinii în toate domeniile, pentru recuperarea rămînerilor în urmă şi îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe luna ianuarie, pe primul trimestru, pe întregul an. în acest sens, s-a indicat guvernului, ministerelor, centralelor şi întreprinderilor, organelor şi organizaţiilor de partid să acţioneze cu toată răspunderea pentru ca, în perioada ce urmează, activitatea economică să se situeze pe un plan superior, la nivelul posibilităţilor existente, asigurîndu-se astfel înfăptuirea ritmică, integrală, a planului la toate sortimentele şi la toţi indicatorii. în mod deosebit, secretarul general al partidului a subliniat necesitatea concentrării, cu prioritate, a eforturilor în direcţia realizării şi livrării la termen şi în condiţii de înaltă calitate a producţiei de export. în acest scop s-a cerut să se asigure în toate unităţile de producţie folosirea la maximum a timpului de lucru şi a capacităţilor de producţie, să se combată cu hotărîre manifestările de indisciplină, de nesocotire a programului de lucru şi de încălcare a disciplinei de plan, a normelor legale privind buna desfăşurare a activităţii de producţie, în domeniul investiţiilor, porninduse de la constatarea că rezultatele din prima decadă sunt nesatisfăcătoare, s-a cerut să se asigure o temeinică organizare şi desfăşurare a activităţii de construcţii-montaj pe fiecare şantier, astfel ca noile obiective stabilite pentru acest an să fie date la timp în funcţiune, să intre în circuitul productiv la termenele planificate. Secretarul general al partidului a apreciat că există toate condiţiile ca, printr-o organizare cât mai bună a producţiei şi a muncii, prin întărirea ordinii şi răspunderii în fiecare unitate şi sector de activitate, prin folosirea cu maximă eficienţă a timpului de lucru, prevederile planului să fie realizate integral. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut organelor şi organizaţiilor de partid, conducerilor ministerelor, centralelor şi întreprinderilor, tuturor colectivelor de oameni ai muncii să facă totul în vederea realizării sarcinilor prevăzute pentru acest an, astfel încît în 1988 să se obţină cele mai bune rezultate din actualul cincinal, asigurîndu-se înfăptuirea neabătută a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII- lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. Comitetul Politic Executiv a analizat şi aprobat măsurile privind constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului valutar centralizat al statului, în vederea creşterii răspunderii în realizarea, administrarea şi utilizarea resurselor valutare prevăzute în balanţa de încasări şi plăţi externe, s-a hotărit constituirea Fondului valutar centralizat al statului, în legătură cu aplicarea fermă a principiilor autoconducerii şi autogestiunii. Comitetul Politic Executiv a hotărît ca în cursul lunii ianuarie să se definitiveze bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor centrale şi ale tuturor întreprinderilor şi, în acest cadru, să se acorde o atenţie deosebită realizării şi bunei gospodăriri a fondurilor valutare, în cadrul adunărilor generale ale oamenilor muncii, vor trebui să fie larg dezbătute bugetele de venituri şi cheltuieli ale fiecărei unităţi, urmărindu-se aplicarea fermă a (Continuate In pag. a 3-a) PANOUL FRUNAŞILOR Langh*CCF DÁNÉ GYULA atelierul de prelucrări mecanice PETRU NEGREA atelierul de confecţii metalice SZENYES ANTAL secţia turnătorie VINERI, 15 ianuarie 1988 Soarele răsare : 7,49 Soarele apune : 17,01 Zile trecute : 15 Zile rămase : 351 IDEI ŞI TEZE NOVATOARE DIN GâNDIREA SOCIAL-POLITICĂ A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Dezvoltarea conştiinţei socialiste, formarea omului nou — factori determinanţi ai continuităţii procesului revoluţionar La patrimoniul de idei şi experienţă al socialismului partidul nostru comunist, secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au adus şi aduc o importantă contribuţie creatoare, al cărei izvor îl constituie teza continuităţii procesului revoluţionar. Astfel, în viziunea preşedintelui României, socialismul nu este doar o operă economico-tehnică, ci una complexa, de edificare a unei lumi fundamental noi, în care exigenţele privind productivitatea, calitatea, eficienţa şi tehnicitatea muncii se împletesc cu cele privind afirmarea puternică a eticii şi echităţii socialiste, cu necesitatea formării şi dezvoltării conştiinţei înaintate, revoluţionare, a formării omului nou. O dată cu cincinalul 1986—1990 România a intrat în faza dezvoltării intensive a tuturor ramurilor şi sectoarelor de activitate, de realizare sincronizată a obiectivelor şi programelor adoptate de Congresul al XlII-lea, un rol hotărîtor revenind, în această direcţie, noii revoluţii ştiinţifico-tehnice, noii revoluţii agrare, în inseparabilă relaţie cu revoluţionarea conştiinţelor, cu formarea profilului înaintat al omului nou. Demonstrînd necesitatea obiectivă a înfăptuirii unei autentice revoluţionari a conştiinţei oamenilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu spunea că „înfăptuirea marilor ‘ transformări (Continuo«« in aug. al-al Sesiunile consiliilor populare — adînc ancorate în problematica planurilor şi programelor în profil teritorial Evenimente majore ale acestui început de an pentru viaţa tuturor localităţilor, în această perioadă urmează să aibă loc sesiunile consiliilor populare menite ca, în baza Legii de organizare şi funcţionare a consiliilor populare, a sarcinilor ce decurg din Legea Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială, Legea Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor, Legii Bugetului de stat şi Programului privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agricole şi bunuri industriale de consum pe anul 1988, să adopte planurile şi programele în profil teritorial, precum şi bugetele locale pentru acest an. Avînd în vedere importanţa deosebită a problemelor, se impune drept cerinţă ca, materialele ce vor fi prezentate şi dezbătute în sesiuni să fie elaborate în spiritul documentelor Conferinţei Naţionale a P.C.R., a tezelor, orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi în conformitate cu actele normative adoptate la recenta sesiune a forului legislativ suprem al ţării. Este necesar de asemeni ca, hotărîrile de adoptare a planurilor în profil teritorial, a bugetelor locale şi a programelor de autoconducere şi autoaprovizionare să fie temeinic fundamentate, prevăzînd, totodată, măsuri concrete, cu termene şi răspunderi bine delimitate, în vederea asigurării tuturor condiţiilor pentru realizarea ritmică a tuturor sarcinilor de plan, a prevederilor bugetare şi a programelor, încă din prima lună a anului 1988, subliniindu-se rolul deosebit al consiliilor populare în: realizarea planurilor şi programelor de dezvoltare în profil teritorial de către toate unităţile, indiferent de (Continuare in pag . 3-d Manifestări dedicate aniversării zilei de naştere şi îndelungatei activităţi revoluţionare a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, deschizător de luminoase orizonturi comuftiste istoria patriei noastre în ■ Azi, de la ora 14, colectivul de muncă de la întreprinderea de stofe de mobilă din Gheorgheni va audia expunerea „Din gîndirea ştiinţifică şi economică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului nostru“. „Nicolae Ceauşescu — ctitorul României moderne de astăzi“ se intitulează expunerea ce va fi prezentată azi, de la ora 16, la întreprinderea minieră din Bălan. ■ Azi, de la ora 15, la Casa de cultură din Băile Tuşnad se prezintă expunerea „Omagiu fierbinte tovarăşului Nicolae Ceauşescu, marele erou între eroii neamului, ctitorul României socialiste moderne, cosecvent luptător pentru instaurarea păcii şi securităţii pe planeta noastră, pentru întărirea prieteniei şi colaborării între popoare“. în organizarea comitetului orăşenesc al U.T.C., la liceeleindustriale nr. 1 şi 2 din Topliţa se prezintă azi, expunerea „Activitatea revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii“. „Omagiu fierbinte conducătorului iubit“ este genericul sub care se organizează în aceste zile, în biblioteci, expoziţii de carte cu lucrări din opera teoretică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului.