Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2004 (Anul 16, nr. 3539-3603)

2004-11-26 / nr. 3579-3580

i Dumnezeu nu li bage chiar totul in traistă... ■ Pentru a câştiga la Loto trebuie sa joci, pentru a câştiga alegerile trebuie sa participi Plictisiţi oarecum de previzibilele teme ale show-urilor electorale, din care nimeni n-a aflat cu certitudine care va fi viaţa lui în următorii ani, cetăţenii cu ochi secătuiţi care bântuie pieţele şi-au îndreptat atenţia spre alt eveniment al duminicii din 28 noiembrie: punguţa Loto cu 3 milioane de dolari. Dacă în cei ce vor câştiga alegerile nimeni nu are o încredere totală (plus că în joc apar trei incertitudini: cine va câştiga, ce va face după aceea şi cum vor trăi alegătorii sub noul guvern), Loto oferă un mult mai rozaliu opiu al speranţei. Fiecare jucător ştie ce va face a doua zi dacă îi ies cele 6 norocoase, cui îi va da bani şi cui nu, unde-şi va face casă, ce biserici va ajuta şi în ce locuri exotice îşi va purta trupul după Crăciun. Şi eu ştiu ce voi face, aş spune şi mi-aş spune că n-am nici un prieten în plus în afară de cei pe care i-am avut ieri, în aceeaşi horă a aleatoriului născută din jocul hazardului s-au prins chiar unii comentatori ai fenomenului politic intern. Unora li se pare suspectă strângerea marelui pot pentru zilele alegerilor (la referendumul pentru Constituţie situaţia era similară şi - minune! - cele 6 au ieşit chiar în duminica aceea). Hazard-hazard, zic suspicioşii, dar diferenţa de 6 ceasuri dintre ora închiderii agenţiilor şi cea a extragerii oferă posibilitatea aflării combinaţiei care n-a fost jucată de nimeni. Corect până aici - dar cum „convingem” suflanta să scoată acea combinaţie? ”Pun bilele la congelator”, zic unii, fără a şti dacă acea operaţiune le face mai grele sau mai uşoare, aşa cum nu se ştie dacă câştigătorii alegerilor ne vor face viaţa mai uşoară sau mai grea. Alţi suspicioşi se întreabă ce se întâmplă între ora închiderii urnelor şi ora aflării rezultatelor. „în acest interval al hazardului se fură rezultatele şi se pun la congelator pentru 4 ani”, zic suspicioşii. „Imposibil, cum să se fure, nu suntem Ucraina”, zic ceilalţi, ceea (Continuare în pag. a 8-a) MIHAIL GROZA Allianz - r/r/cfc Un deceniu de existenţă Societatea de asigurări Allianz- Ţiriac şi-a sărbătorit, miercuri, un deceniu de existenţă în România. Cu această ocazie, reprezentanţii companiei şi-au dat întâlnire cu membri ai comunităţii de afaceri din judeţul Harghita, în cadrul unui program intitulat „Allianz-Ţiriac - Cu zece ani mai puternici”, desfăşurat la Miercurea-Ciuc. în judeţul nostru Allianz-Ţiriac este prezentă din 1995, deţinând, în prezent, birouri de reprezentare în principalele oraşe - Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc şi Gheorgheni. în tot acest timp a înregistrat o dezvoltare continuă, ajungând în anul trecut la un venit de peste 1 milion de euro. La nivel naţional, compania s-a impus drept cel mai important furnizor de produse şi servicii de asigurări generale în urmă cu trei ani. De atunci, politica managerială s-a schimbat, acordând atenţie diversificării portofoliului de servicii acordate, incluzând asigurările de viaţă. Astfel, Allianz-Ţiriac se situează, în prezent, între primii 5 principali ofertanţi de produse de asigurări de viaţă din România. Un alt factor care a contribuit la consolidarea poziţiei strategice pe piaţă a fost şi apartenenţa companiei la reţeaua globală Allianz Group, care este cel mai mare asigurător din Europa, fiind prezent în peste 70 de ţări şi oferind servicii unui număr de peste 60 milioane de clienţi din întreaga lume. (Continuare în pag. a 8-a) C. LIVIU Biblioteca Juti?Ieanu - HARGHITA -Anul XVI., Nr. 3579/3580 VINERI/SÂMBĂTĂ, 26/27 NOIEMBRIE 2004 • 8 PAGINI Prețul 2000 lei prin abonament, 3000 la vânzare liberă 'é’.SoY ■ b ROMAQUA BORSEC » Regiaia Apelor Minerale 91 „Numai luându-ne soarta în propriile mâini, putem avea o reprezentare parlamentară!"  M-am înscris în această cursă electorală fiind convins că sunt persoana care pot obţine cele mai multe voturi şi mai ales prin faptul că şi cei din nordul judeţului Harghita doresc să aibă un reprezentant în Parlament, care să le susţină interesele şi nevoile. Având în vedere faptul că, totuşi, electoratul căruia mă adresez în mod special reprezintă numai 14% din populaţia judeţului Harghita, acest lucru va fi posibil numai dacă voi obţine un vot unitar, în sensul ca electoratul să mă voteze pe mine, lăsând la o parte doctrinele şi partidele politice, care nu fac altceva decât să obţină voturi în judeţul Harghita, fără consecinţe administrative şi economice pentru această pace a judeţului. Eu rog electoratul, de această dată, să depăşească orgoliile partinice şi să voteze o persoană, pentru că numai aşa putem obţine acel mult dorit mandat de deputat. Numai dacă suntem uniţi, putem obţine ceea ce vrem şi ce ne trebuie. Faptul că ne plângem soarta zilnic, că suntem minoritate în judeţul (Continuare în pag. a 2-a) Interviu realizat de VASILE GOTEA Românii reprezintă doar 14% din populaţia judeţului Harghita şi sunt grupaţi, în special, în zona Topliţei, Voşlobeni, Bălan, Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Odorheiu-Secuiesc şi alte câteva localităţi. De 14 ani, românii şi întreaga populaţie care trăieşte în nordul judeţului Harghita, n-au avut un reprezentant care să le susţină interesele în Parlamentul României. Şi, pe bună dreptate, se pune întrebarea: DE CE? La această întrebare ne răspunde un om avizat, implicat direct, atât în activitatea administrativă a judeţului Harghita, cât mai ales ca fiu al acestor meleaguri, care niciodată n-a fost străin de problemele cu care se confruntă administraţiile locale, atât din localităţile populate preponderent de români, cât şi din cele locuite de maghiari, d-l Mircea Duşa, candidat de Harghita din partea Uniunii PSD+PUR pentru Camera Deputaților. Pădurari atacaţi cu toporul în timp ce încercau să oprească doi hoţi de lemne Doi pădurari aflaţi în patrulare într-o pădure din zona comunei Lunca de Jos au fost atacaţi cu toporul de nişte tineri care încercau să fure lemne, silvicultorii trăgând iniţial un foc de armă în aer pentru a-i opri. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Harghita, inspectorul principal Daniela Crişan, doi pădurari aflaţi miercuri după-amiază în serviciul de patrulare pe raza comunei Lunca de Jos au surprins doi tineri care încercau să fure lemne dintr-o pădure din apropierea localităţii. La vederea silvicultorilor, tinerii au încercat să fugă, drept pentru care unul dintre pădurari a tras un foc de avertisment în aer cu arma din dotare. Cei doi indivizi s-au oprit, dar când (Continuare în pag. a 8-a) Doua persoane suspecte de botulism, internate în spitalul din Miercurea-Ciuc Două persoane au fost internate la secţia de boli infecţioase a Spitalului judeţean Miercurea-Ciuc fiind suspecte de botulism, specialiştii încercând să descopere cauza posibilei îmbolnăviri. Potrivit medicilor de la Spitalul judeţean Miercurea-Ciuc, în urmă cu câteva zile, un tânăr şi o tânără din localitate au ajuns la unitatea medicală acuzând tulburări de vedere. Cei doi au mers într-o primă fază la un oftalmolog, care după ce i-a consultat i-a îndrumat (Continuare în pag. a 8-a) 0.C VA ^ sl*. 1*4* C N.' -iA f*t ÎtA^A *4* £*VC.