Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2006 (Anul 18, nr. 3860-3923)

2006-01-26 / nr. 3876

• Pagina a 2-a • 26 ianuarie 2006 • JOCURILE OLIMPICE Trei echipaje de bob la Torino Trei echipaje româneşti de bob vor fi prezente la Jocurile Olimpice de la Torino. Este vorba de cuplurile Nicolae Istrate - Adrian Dominicel şi Mihai Iliescu - Levente Barna la proba de bob 2 persoane şi de echipajul de bob 4 format din Nicolae Istrate, Adrian Dominicel, Gabriel Popa şi Dănuţ Dobalciuc. Roberii noştri au obţinut calificarea participând la Cupa Challenge de la Konigsee (Germania), ultimul concurs la care se mai putea obţine calificarea pentru Jocurile Olimpice de iarnă. Tot pe ultima sută de metri şi-a asigurat participarea la marea competiție de la Torino și schiparea de fond Camelia Cemeschi. HANDBAL Huţupan şi Elisei în topul celor mai bune handbaliste ale lumii Două din componentele echipei de handbal a României, vicecampioană mondială, au fost nominalizate de către Federaţia Internaţională din Handbal pentru titlul de cea mai bună jucătoare a anului 2005. Este vorba de portăriţa Luminiţa Huţupan Dinu şi de extrema Valentina Elisei Ardean. Ierarhia finală va fi stabilită de către vizitatorii site-ului Federaţiei Internaţionale de Handbal. FOTBAL Cupa Africii în primele două meciuri din Grupa D s-au înregistrat rezultatele: Nigeria-Gana 1-0 şi Senegal - Zimbabwe 2-0. In Grupa A au avut loc partidele din a 2-a etapă, soldate cu rezultatele: Coasta de Fildeş - Libia 2-1 şi Egipt - Maroc 0-0. După 2 etape clasamentul Grupei A arată astfel: 1. Coasta de Fildeş 6 p.; 2. Egipt 4; 3. Maroc 1; 4. Libia 0. Eriksson pleacă după CM din Germania Suedezul Sven Goran Eriksson, antrenorul naţionalei Angliei, va părăsi conducerea acestei formaţii după turneul final al Campionatului Mondial din Germania, deşi are contract cu englezii până în anul 2008. Motivul acestei despărţiri îl constituie faptul că Eriksson a fost protagonistul mai multor scandaluri, unele de natură sexuală, altele legate de acuzaţiile de corupţie proferate la adresa unor formaţii engleze şi de criticile aduse unora din componenţii naţionalei Angliei. în scurt timp conducerea Federaţiei Engleze de Fotbal va alege un nou antrenor care va sta alături de Eriksson pe banca Angliei la CM din Germania. Primul vizat este olandezul Guus Hiddink, dar este luată în considerare şi candidatura actualului antrenor al naţionalei Portugaliei, brazilianul Felipe Scolari. Pentru rezilierea contractului înainte de termen se spune că FEF îi va plăti lui Eriksson 5 milioane de euro! Naşul şi minunatul exemplu argentinian Cu superioritatea tipului bântuit de sentimentele cele mai nobile şi cu condescendenţa celui rătăcit printre nişte bieţi aborigeni, Naşul Mircea Sandu prezenta zilele trecute românilor, cu reproşul retoric că nu fac la fel, minunatul exemplu al argentinienilor care au recondiţionat butoiul plin de droguri numit Maradona şi i-au oferit şi o emisiune la televiziune, făcând încă o dată din el un idol naţional. Evident, Maradona a fost un fotbalist excepţional în anumite momente, dar un om execrabil. Droguri, alcool, chefuri monstruoase, scandal după scandal. El a fost cel care, beat sau drogat sau amândouă, a pus mâna pe armă şi a tras în ziarişti. Devenit un paria şt urmărit de justiţie s-a refugiat în mai mult rânduri în Cuba la protectorul său, odiosul dictator Fidel Castro. Din asemenea exemplare ar trebui să facem, în concepţia Naşului, nişte idoli. Din păcate avem deja şi la noi destui asemenea „idoli”. E adevărat nu din domeniul sportului, dar nu e timpul pierdut. Am putea începe chiar cu ...Mircea Sandu, semifinalele. Primul care a pășit în această fază a fost argentinianul David Nalbandian, autorul unui sec 3-0 cu francezul Fabrice Santoro. La fel ca anul trecut, tânărul jucător cipriot Marcos Baghdatis a trecut de croatul Ivan Ljubicic - scor 6-4, 6-2, 4-6, 3-6, 6-3 - continuându-şi parcursul incredibil. După un meci de 5 seturi germanul (de fapt, e pe jumătate francez) Nicolas Kiefer l-a învins pe francezul get-beget Sebastien Grosejean cu 6-4, 0-6, 6-4, 6-7, 8-6. Ultimul semifinalist se va cunoaşte la sfârşitul partidei dintre elveţianul Roger Federer şi rusul Nicolai Davidenko. La feminin este de subliniat eliminarea favoritei nr. 1, americanca Lindsay Davenport de către cea care a fost nr. 1, Justine Henin Hardenne. Scor 2-6, 6-2, 6-3 pentru belgiană. Maria Şarapova a trecut de compatrioata sa Nadia Petrova cu 7-6, 7-6. Tot în două seturi a învins-o Amelie Mauresmo (Franţa) pe elveţianca Patty Schnyder, în timp ce belgiana Kim Clijsters a oprit drumul Martinei Hingis, revenită în tenis după o pauză de aproape doi ani. Scor 6-3, 2-6, 6-4, în semifinale vor juca Justine Henin Hardenne cu Maria Şarapova şi Amelie Mauresmo cu Kim Clijsters. în competiţia junioarelor a mai rămas în cursă, dintre românce, Raluca Olaru, Sorana Cârstea fiind eliminată de partenera ei de dublu Pamira Pashek cu scorul de 6-1, 6-1. TENIS Australian Open: se cunosc semifinalistele Primul turneu de mare şlem al anului se apropie încet de final, cunoscându-se la această oră 3 din cei 4 semifinalişti şi cele 4 jucătoare care îşi vor disputa SC MAX-PROTECT SRL SC ATC SYSTEMS SRL Servicii de Intervenție Pază si Protecție ii Miercurea-Ciuc, 530142 Str. Petőfi Sándor, nr. 81 BO-jud. Harghita Tel Fax: 0266314367; 0744 531 744;0741/750837 MAX - PROTECT , maxima protecţie Deţine licenţă de funcţionare nr. 0254/P/28.02.2005 fiind autorizată să efectueze: - servicii de,pază a obiectivelor, bunurilor și valorilor; - servicii de pază a transporturilor de bunuri și valori; - servicii de gardă de corp. Organizează cursuri de calificare, agent de pază conform autorizație seria HR nr. 000002/2003. LTC SYSTEMS Sisteme de alarmă si securitate ! Instalații de curenți slabi Gheorgheni, 535500 Cart. Florilor tu. 23 - RO - riul Harghita Tel. fax: 0266 364069; 0744/855544;088 855544. Deţine licență de funcţionare nr.0323/T/12.04 2005 fiind autorizată să efectueze: - proiectare, instalare, întreţinere sisteme de alarmare împotriva efracţiei, - servicii de monitorizare sisteme de alarmare împotriva aacţie pe linie telefonică şi GPRS, pe baza avizului nr. 380190/2005, - proiectare, instalare, întreţinere instalaţii de curenţi slabi, sisteme de supraveghere video prin televiziune in cucuit închis, sisteme de detecţie avertizare la incendiu, sisteme de control acces - ponta, sisteme de sonorizare, sisteme de interfonie şi videointerfome, reţele de calculatoae şi telefonie. Şi din postura de cetăţean, cu drepturi şi datorii, deopotrivă, observ în ultima perioadă de timp o prezenţă mai vizibilă şi, implicit, mai activă a poliţiştilor în municipiul Miercurea-Ciuc. Consecinţele sunt lesne deductibile, cu referinţă şi la liniştea şi siguranţa localnicilor. Constatarea de mai sus se referă şi la prezenţa mai activă a Poliţiei rutiere. Pentru că nu este rău, chiar mai mult, este în beneficiul tuturor ca traficul să se desfăşoare în condiţii mai bune, luându-se în calcul şi anotimpul în care ne aflăm. Prin această prezenţă mai activă este de la sine înţeles că şi munca de prevenţie capătă o pondere mai însemnată, cu consecinţele de rigoare: scăderea incidenţei eventualelor accidente, dar şi educarea - inclusiv prin amenzi contravenţionale - a participanţilor la traficul rutier, ceea ce nu este tocmai un aspect de neglijat, în contextul acestor succinte observaţii de factură optimistă, credem că ceea ce-şi doresc toţi este includerea drept ca o componentă esenţială în acest demers a factorului CONSECVENŢĂ! R. NICOLAE CICLISM Turul Franţei va lua startul de la Londra Anul viitor Turul Franţei va lua startul de la... Londra! Nu este o premieră, în alte două ediţii, 1974 şi 1994, cea mai puternică competiţie ciclistă de şosea din lume, având etape pe pământ englez, în 1998 Turul Franţei a pornit de la... Dublin, capitala Irlandei. ŞAH Meci Nisipeanu - Topalov la Bucureşti în perioada 6-9 aprilie a.c. Bucureştiul va fi gazda unui meci-test de 4 partide între campionul european Liviu Dieter Nisipeanu (foto) şi campionul mondial, bulgarul Veselin Topalov. Prima mutare a meciului va fi efectuată de... preşedintele Traian Băsescu. Rubrică realizată de ŞTEFAN DANCIU