Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-24 / nr. 4509

www.informatiahr.go.ro Redacție hrformatiahr@gmail.com Publicitate infohrpub@anul.com Anul XX., Nr. 4509 , JOI, 24 IULIE 2008* 8 PAGINI Prețul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare ANI I SCURT PE DOI Mahări balcanici Cu mentalitatea lor de mahări balcanici, politicienii români se îndreaptă, într-o superbă inconştienţă, spre clauza de salvgardare şi spre popririle de fonduri europene. Raportul pe justiţie publicat ieri e ca norocul şoferului nărod care a scăpat milimetric de accident. Care fapte ne garantează că mâine n-o vom păţi ca bulgarii? Nici una. Parlamentarii au bărbierit până la os toate proiectele de lege şi ordonanţele care încercau, măcar pe hârtie, să dea o coloratură mai vie decedatei lupte anticorupţie. „îmi rad barba pân' la os/Şi mă fac tânăr, frumos”, zice cântecul. Caricatura de comisie care a blocat dosarele demnitarilor a urmat de altfel dorinţa tuturor aleşilor de a decide ei înşişi dacă sunt anchetaţi ori ba. Atacurile parlamentarilor la adresa DNA n-au corespondent decât în ameninţările interlopilor la adresa celor care- mai arestează, din când în când. - continuare în pag. a 3-a - Păstrarea integrităţii fondului forestier - problemă de interes naţional - în pagina a 3-a - S-a mai scris o istorie ARTMANIA Festival V - în pagina a 4-a - Totul pentru campanie, totul pentru victorie! Partidele politice din România sunt pregătite să cheltuiască în campania electorală pentru alegerile legislative zeci de milioane de euro. Cei mai mulţi bani provin de la candidaţii pentru posturi de senatori şi deputaţi. Ei vor cheltui pentru propria campanie între 15.000 de euro şi 100.000 de euro. Pe lângă aceşti bani, partidele cer şi donaţii, ce vor fi folosite pentru propaganda de la centru. Conform unor informaţii obţinute de Amos News, la PSD candidatura ar costa între 15.000 şi 50.000 de euro, dar cei care au diverse interese financiare şi ar face orice să devină deputaţi ori senatori sunt dispuşi să cheltuiască chiar şi 100.000 de euro. Deşi oficial se neagă existenţa acestor sume, lideri din conducerea PD-L afirmă că un candidat pentru Camera Deputaţilor şi Senat va trebui să aibă la dispoziţie minimum 35.000 de euro. Pe lângă aceşti bani, candidaţii vor trebui să doneze la centru şi o sumă de câteva mii de euro folosită pentru deplasările în teritoriu ale unor lideri importanţi, care să susţină, public, aspiranţii la Parlament. (Continuare în pag. a 4-a) Csiki Plaza Mail din Miercurea-Ciuc - în plin proces de construcţie O cultură energetică la Miercurea-Ciuc Creşterea teribilă a preţului petrolului din ultimii doi ani a pus pe tapet căutarea unor resurse energetice alternative, fiind de-acum clar că lumea nu se mai poate baza pe combustibilii fosili. (Continuare în pas. a 3-a) Rătăcit în pădure La sediul Poliţiei oraşului Bălan s-a prezentat M.E. din localitate, care a sesizat că tatăl său, de 75 de ani, a plecat de acasă încă de luni, în jurul orei 10:00, pentru a aduna ciuperci din zona împădurită Buţok, ce aparţine de localitatea Bălan şi nu a mai revenit la domiciliu. Bătrânul a mai plecat de la domiciliu şi în cursul anului 2007, tot pentru a culege ciuperci de pădure şi a revenit după circa 72 de ore, motivând că s-a rătăcit, a dormit pe la diverse adăposturi pentru fâneaţă şi a mâncat fructe de pădure. Marţi seara, în jurul orei 19:00, bătrânul a fost văzut de către un cetăţean în zona Fagu Cetăţii, ce aparţine de zoti şi minieră Bălan, acesta l-a adăpostit, i-a dat haine de schimb şi mâncare, apoi a coborât în oraş, unde a luat legătura cu fii acestuia şi le-a spus să meargă după el, deoarece este slăbit şi nu poate să coboare singur în oraş. Astfel, după aproape două zile, bătrânul rătăcit a fost adus la domiciliu, iar poliţiştii au încetat activităţile de căutare a persoanei dispărute.