Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-07-31 / nr. 6524

2-II. BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONJJÁNOS Mai multe îmbolnăviri decât anul trecut □ Statisticile Direcţiei de Sănătate Publică, prezentate în cadrul ultimei şedinţe a Colegiului Prefectural, indică o creştere până la dublarea cazurilor de pneumonii virale, de gripă, varicelă şi a numărului de infecţii nosocomiale în judeţ Analizând tabloul principalelor boli infecţioase şi parazitare diagnosticate ca şi cazuri noi în primul semestru al anului în curs, prezentat de medicul epidemiolog Cornelia Miron de la Direcţia de Sănătate Publică Harghita, se constată că infecţiile acute ale aparatului respirator au afectat, ca şi în anii precedenţi de altfel, un număr mare de persoane, importanţa lor epidemiologică constând în faptul că se răspândesc cu uşurinţă, cel puţin în sezonul rece, continuare în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6524 • MIERCURI, 31 IULIE 2019 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Castelul Urmánczy din Topliţa este, oficial, monument istoric Veşti de la castel După diverse proceduri care au durat aproape 3 ani, timp în care dosarul a mai şi stagnat, Castelul Urmánczy din Topliţa a fost declarat oficial monument istoric săptămâna trecută, în data de 25 iulie, prin Ordinul nr. 2586/2019 al ministrului Culturii şi Identităţii Naţionale, continuare în pag. a 3-a De vorbă cu primarul Ion Rizea despre comuna Subcetate (III) Varingenii doresc renaşterea unor festivaluri care altădată erau de tradiţie # □ De acest lucru ar trebui să se ocupe noua persoană care va fi angajată şi va avea în sarcini activitatea culturală din comună Atunci când vorbeşti de festivaluri în localităţi rurale, automat gândul te duce la cele cu profil agricol. Totuşi, sunt şi comune care au o tradiţie în a organiza festivaluri culturale, iar una dintre ele este Subcetate, continuare în pag. a 4-a în sezonul estival, cabanele Direcţiei Silvice Harghita sunt la mare căutare printre turişti □ Rezervările se fac cu săptămâni şi chiar luni de zile înainte, iar turiştii vin din toată ţara, dar şi din străinătate Fostele cabane de vânătoare ale Direcţiei Silvice Harghita, transformate în spaţii de cazare, sunt din ce în ce mai căutate, în timpul sezonului estival, de turişti din întreaga ţară, dar şi din străinătate, în special din Ungaria, care aleg să vină în judeţ. Cabanele sunt amplasate în zone deosebit de frumoase, într-un cadru natural. Directorul Direcţiei Silvice (DS) Harghita, ing. Cătălin Mutică, a explicat că o parte a cabanelor care erau construite în vederea cazării vânătorilor au rămas tară fondurile de vânătoare aferente odată cu schimbarea legislaţiei, continuare în pag. a 5-a