Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2019 (Anul 31, nr. 6549-6585)

2019-11-26 / nr. 6573

BIBLIOTECA JUDEJEANA KÁJONIJÁNOS Consiliul Judeţean a Harghita a premiat pompierii voluntari din zona Gheorgheni Consiliul Judeţean Harghita a acordat Premiul Altruism pentru trei asociaţii de pompieri din zona Gheorgheni. Această formă de voluntariat datează în judeţul Harghita de mai bine de 130 de ani, fiind preluată din tată în fiu, mai mult de cinci la sută din populaţia activă din regiune făcând parte din echipele de pompieri voluntari. continuare în pag a 2-a Incidenţa a cancerului creştea de la an la an, în Harghita □ 392 de cazuri oncologice noi depistate în acest an. Tumorile de colon se află în top. îngrijorătoare este scăderea vârstei de apariţie a cancerului sub 45 de ani Dr. Csató László Szilárd s-a alăturat, la începutul anului, echipei Secţiei Oncologie Medicală a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) din Miercurea Ciuc, coordonată de medicul specialist dr. Holló Gergely, continuare în pag. a 6-a Retrocedările ilegale sfidează grosolan realitatea istorică: întoarcerea proprietăţilor la urmaşi ai foştilor grofi, conţi, baroni, husari, csendori etc. este aproape sinonimă cu anularea actului Marii Uniri din 1918 (3) Suntem puşi astăzi în situaţia a paradoxală că punem în aplicare și reconstituim a dreptul de proprietate după decretele lui Horthy în Ardeal - Interviu cu prof. univ. dr. Ioan Sabău Pop, avocat -pagina a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI, Nr. 6573 • MARŢI, 26 NOIEMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Klaus Iohannis a câştigat categoric turul doi al alegerilor prezidenţiale organizate în Harghita, cu 70,37% din voturi □ Lidera Partidului Social-Democrat, Viorica Dăncilă a fost preferată de 29,63% dintre harghitenii care s-au prezentat la urne, diferenţa între cei doi candidaţi la preşedinţie fiind de 22.529 de voturi Potrivit datelor centralizate de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), preşedintele Klaus Werner Iohannis, candidatul Partidului Naţional Liberal la preşedinţia României, a obţinut, în turul doi, 38.916 din cele 55.303 de voturi valabil exprimate în judeţul Harghita. Contracandidata sa, Vasilica Viorica Dăncilă, a întrunit sufragiile unui număr de 16.387 de alegători. Conform statisticii AEP, în judeţul Harghita s-au prezentat la urne 61.304 alegători, din care 54.629 au fost înscrişi pe lista permanentă, 6.131 de electori au votat pe lista suplimentară, iar 544 persoane şi-au exercitat dreptul electoral la urna specială. Numărul voturilor valabil exprimate este de 55.303, iar cel al buletinelor de vot declarate nule este de 6.001, continuare în pag. a 3-a Funcţionarea a observatoarelor de urşi nu este a reglementată legal Specialistul consideră că activitatea observatoarelor de urşi trebuie să fie reglementată „în mod pozitiv”, prin identificarea de soluţii constructive atât din punct de vedere al conservării biodiversităţii, din punct de vedere etic, cât şi economic. „Problematica Bear whatching — turismul de observare a ursului este una reală, continuare în pag. a 3-a