Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-15 / nr. 6730

Minune Qanon: România votează Trump şi iese Iohannis Odată cu inculparea lui Trump de către Congres, se îndreaptă spre final scandalul alegerilor din SUA. De altfel, nici o instituţie şi nici un judecător n-a găsit măcar o singură dovadă a fraudei, toate procesele trumpiştilor fanatici şi ale avocaţilor cu ştaif au fost pierdute, iar după invazia de la Capitoliu s-a ajuns ca bietul Trump să fie considerat cvasi-iresponsabil, inclusiv de membri ai propriului partid. De altfel, încă din primele săptămâni de mandat, unii funcţionari oneşti de la Casa Albă au declarat, uluiţi, că noul preşedinte are un discernământ pueril, de copil şi că e practic incapabil să-şi prevadă consecinţele deciziilor. continuare în pag. a 4-a Coronavirus Harghita. Trei localităţi au o rata de infectare mai mare de 1,5 la mia de locuitori □ Judeţul continuă să aibă cel mai mic număr de persoane infectate la mia de locuitori □ 19 cazuri noi de miercuri până joi □ în judeţ vor fi 13 centre de vaccinare anti-COVID-19 pentru imunizare în etapa a doua a campaniei Băile Tuşnad, Gălăuţaş şi Porumbeni sunt singurele unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Harghita în care incidenţa cazurilor cumulate în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5 la mia de locuitori, potrivit hotărârii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă de miercuri. în aceste localităţi, măsurile suplimentare de restricţii sunt în vigoare până în data de 26 ianuarie. în celelalte 64 de localităţi, rata de infectare este sub 1,5 la mia de locuitori. Potrivit Biroului de presă din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Harghita, ieri situaţia epidemiologică şi măsurile de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2 erau următoarele: continuare în pag. a 4-a Ziua Culturii Naţionale 2021 a □ Biblioteca Judeţeană „Kájoni János” organizează astăzi dezbaterea online Multiculturalitate, in ter cul tura lita te, specific cultural local în judeţul Harghita începând cu anul 2010, în fiecare an sărbătorim Ziua Culturii Naţionale în data de 15 ianuarie - data naşterii lui Mihai Eminescu (1850-1889). Biblioteca Judeţeană „Kájoni János” oferă şi în anul 2021 un program variat pentru publicul interesat, cu susţinerea financiară a Consiliului Judeţean Harghita, dezbatere online cu tema multiculturalităţii şi interculturalităţii şi lansarea unui concurs cu premii, evocarea operei marelui poet român printr-un film scurt şi expoziţie de carte, continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6730 • VINERI, 15 IANUARIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Sentinţă definitivă într-un litigiu dintre Harghita şi Neamţ vechi de 11 ani. Cheile Bicazului rămân judeţului vecin ! Curtea de Apel Ploieşti a respins, miercuri, contestaţia în anulare formulată de municipiul Gheorgheni şi Consiliul Judeţean Harghita C. Borboly Csaba afirmă că va uza de boale de stard,extraordinară, la înalta Curte de Casaţie şi Justiţie „Admite excepția inadmisibilităţii contestaţiilor. Respinge contestaţiile în anulare, ca inadmisibile. Obligă contestatorii Municipiul Gheorgheni şi UAT Judeţul Harghita la plata către intimata Comuna Bicaz-Chei a sumei de 8.000 lei, câte 4.000 lei fiecare. Irevocabilă. Pronunțată în şedinţa publică, azi, 13.01.2021”, se precizează în minuta hotărârii Curţii de Apel Ploieşti, continuare în pag. a 5-a Preţul cartofului, de trei ori şi jumătate mai mic decât în anii trecuţi a □ Directorul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană (DAJ) Harghita, Romfeld Zsolt: „Am ajuns că producem şi nu putem vinde” „Suntem acum cu preţul cartofului la nivelul anului 2018, adică la 50 de bani kilogramul, în 2019 - începutul anului 2020, preţul de vânzare s-a ridicat la 1,5 lei, chiar la 1,75 de lei/kilogram. Aceste aspect generează probleme foarte serioase de încredere în cultura de cartofi, cultură căreia i se subordonează toate celelalte culturi din zona noastră. La ora actuală, stocurile nu sunt foarte mari, dar semnificative, 15-20% din producţia totală marfa aflându-se încă în depozite”, a declarat Romfeld Zsolt, directorul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană (DAJ) Harghita, continuare în pag. a 3-a