Luminița, 1961 (Anul 12, nr. 1-12)

1961-01-01 / No. 1

« ti Jdsto 1. De mult de tot, acum aproape o sută de ani, cînd avionul nu se descoperise încă, trei navigatori îndrăzneți, pe nume Fergusson, Kennedy și Joe, se pregăteau să străbată Africa Intr-un balon. 2. Sosiți în insula Zanzibar, pe bordul vasului .Resolute", ei se pregătiră de drum, nu însă înainte de a mai cerceta o dată itinerarul călătoriei. După ce cei trei călători se urcară în nacelă, balonul, botezat .Victoria, se ridică în aer în timp ce tunurile grele ale vaporului .Resolute bubuiau în cinstea neînfricaților navigatori. 3. După cîteva zile de călătorie și nenumărate peripeții, ,Victoria" ateriză într-un sat african, aflat în regiunea centrală a continentului. Aici fură întîmpinari de o căpetenie a indigenilor.. 4. ...care-i rugă să dea ajutor șefului lor grav bolnav. Fergusson se grăbi spre palat și îl însănătoște pe cel bolnav. Călătoria continuă. Din cauza căldurii mari, setea devenea de nesuportat, iau puful din deșert era uscați 6. Fiarele sălbatice le dădeau multă bătaie de cap celor trei îndrăzneți. Intîlnirea cu leul putea să-l coste scump pe Joe dacă nu „ar fi fost curajos. 7. Intr-una din zile, balonul a fost atacat de vulturi. Furioși, ei se repeziră asupra aerostatului și-l găuriră cu ciocurile lor puternice. 8. Balonul începea să coboare cu repeziciune. Pentru a-l ușura, navigatorii aruncară din nacelă tot ce era de prisos. Dar balonul tot nu se înălța. Atunci Joe,  Fotografiile sînt realizate după spectacolul Teatrului de păpuși din Craiova cu piesa .Cinci săptămîni în balon — dramatizare după Jules Verne, de Anda Boldur. Regia spectacolului : Hora Davidescu. Păpușile și scenografia : Eustațiu Gregorian. Fotografiile: Severin Picker. 1