Magazin Sălăjean, decembrie 2015 (Anul 20, nr. 229-244)

2015-12-08 / nr. 232

împreună cu alți aleși “incompatibili”, Primarul Radu Căpîlnașiu scapă de "ghearele” ANI Președintele Iohannis a promulgat Legea care îi scapă pe aleșii locali de incompatibilitățile care le dădeau mari bătăi de cap, prin care erau chemați în instanțe de ANI: primarii și șefii de consilii județene pot face parte din Adunarea Generală a Acționarilor. Președintele Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 care prevede că primarii și președinții de consilii județene pot face parte AGA ale asociațiilor de utilități publice, modificând astfel regimul incompatibilităților. Agenția Națională de Integritate a criticat, firește, această lege, subliniind că "interesul public va fi puternic afectat". Klaus Iohannis epuizase instrumentele pentru contestarea acestei legi, întrucât proiectul fusese deja trimis la reexaminare de fostul președinte, Traian Basescu. Ar fi vorba de circa 100 de primari și președinți de Consilii Județene, o parte din aceștia judecându-se încă cu ANI. Deputații au adoptat proiectul de lege pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr.51/2006 și au respins cererea fostului președinte Traian Basescu de reexaminare a acestui proiect, formulată în iulie 2014. Potrivit raportului Comisiei pentru industrii, prin aceasta lege, primarilor și președinților consiliilor județene li se acordă calitatea de reprezentanți ai comunelor, ai orașelor, municipiilor și județelor în adunările generale ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, avand ca obiect de activitate serviciile de utilități publice. Totodată, potrivit noii legi, primarii și președinții consiliilor județene își pot delega, prin dispoziție, calitatea de reprezentant în adunarea generală a asociației. - continuare în pag. 3 - Loteria bonurilor fiscale aduce surprize de Sărbători Ministerul Finanțelor Publice va organiza în luna decembrie 2015 o extragere ocazională cu prilejul Sărbătorilor de iarnă, la care vor participa bonurile fiscale emise în perioada 1 septembrie - 31 noiembrie 2015, anunță Finanțele într-un comunicat de presă. Pagina 3 Cehu Silvaniei - 810 ani de atestare documentară Pagina 4 Falșii inspectori de ' integritate ', cercetați în continuare în arest preventiv Pagina 5 Lansare de carte‘Zalău, un oraș la frontiera de Nord-Vest a Transilvaniei” mmmmnmism EUR 4.4739; GBP 6.2384; USD 4.1392; CAD 3.0812; 100 HUE 1.4366; XAU 144.1326;