Magazin Sălăjean, ianuarie 2019 (Anul 24, nr. 1-17)

2019-01-15 / nr. 8

2Marți 1S Ianuarie 2019 Editorial Olivian Vădan Vor să pună botință presei După ce a conștientizat că România rămâne de la o zi la alta tot mai pustie, mai precis fără, plătitori de taxe și impozite (din care să-ți ia ei salariile), acest "geniu"" de la Finanțe, ministrul Eugen Teodorovici, a făcut toate demersurile pentru a limita dreptul la muncă în străinătate pentru cei plecați. Și, cum inepțiile individului nu ar fi fost suficiente, Teodorovici vrea acum să pună botniță presei și să pună pumnul în gură ziariștilor care îi incomodează pe actualii guvernanți. Dacă vă aduceți aminte, la finalul anului trecut, ministrul Finanțelor Publice din România propunea ca toți cetățenii țării noastre - deocamdată europeni cu acte în regulă - să poată munci doar cinci ani într-o țară din Uniunea Europeană. Ca apoi, sub pretextul că doar așa s-ar echilibra diferențele de dezvoltare între regiuni, aceeași români să umble cu jalba în băț să își caute de lucru în altă țară. Nu a trecut nici o lună de la acea inepție, că acum, la începutul lui 2019, același inteligent de Finanțe să își revarse veninul cu mânie proletară, asupra presei mioritice. Și asta exact în perioada în care, spre disperarea întregii Europe, România condusă de un guvern de infractori și de analfabeți a preluat președinția UE, în ton cu șefii săi pe linie politică, care fac și desfac legi după cum le taie capul, mai precis după chipul și asemănarea lor, ministrul Finanțelor a anunțat recent că va propune modificarea legii, astfel încât presa să nu mai publice informații pe surse, iar ziariștii care nu suportă dorința cenzurii să fie amendați. "Nu știu dacă presa este obligată prin lege să verifice înainte informațiile și pe urmă să le publice - dar o să verific personal acest lucru - și dacă nu există în lege o să propun eu modificarea aceasta, inclusiv o amendă", a anunțat Eugen Teodorovici în contextul în care un senator din opoziție a dezvăluit că angajaților din Ministerul de Finanțe li se cere să măsluiască datele privind execuția bugetară pe anul 2018. Cum era și firesc, informația a fost preluată imediat de jurnaliști și a făcut ocolul trusturilor de presă. Sigur, vedeți dumneavoastră, presa din România este departe de a fi perfectă, pentru că, vrem sau nu, ea este oglinda societății noastre. Cu alte cuvinte, a preluat cu bune și rele metehnele acestei nații. Totuși, în cazul de față, în loc să verifice declarațiile date de politicieni, sau să îi taxeze corespunzător pentru dezinformare, Teodorovici amenință în cel mai bolșevic mod cu putință - că vrea să schimbe legislația, astfel încât jurnaliștii care publică informații mai greu de digerat de către guvernanți, să fie amendați. Pentru că ei pot... Situația este cu atât mai gravă cu cât nu văd de ce ar trebui amendat un jurnalist care publică declarația unui politician?Mi se pare de “noaptea minții" să împuști mesagerul, doar pentru că nu-ți convine informația pe care acesta o transmite. Or, o astfel de reacție arată disperarea la care au ajuns cei din Guvern, în raport cu ultimele fragmente de presă liberă din România. Cu o astfel de poziționare față de, probabil, singura redută rămasă în picioare în fața atacurilor la democrația din țara asta, nu m-ar mira dacă, în scurt timp, se va da o Lege a presei, care să ne oblige să publicăm doar articole avizate de aparatul de partid al lui Liviu Dragnea. Să știți că așa fragilă cum este ea acum, cu problemele serioase pe care le duce în spate, presa mioritică are mari șanse să accepte legea pumnului în gură. Este, de altfel, ceea ce își doresc toți infractorii aflați în funcții de conducere. Nu văd de ce nu și-ar dori-o și cei din preajma lui Dragnea. Atunci va fi momentul în care democrația din țara asta va trăi ultimele sale clipe. j ATUMUFHMI 38 AM ’—_______Magazin Sălăjean Cinci sălăjeni trimiși în fața instanței. Au obținut pe nedrept peste 3,4 milioane de lei Florin Negoiță Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Serviciul Teritorial Cluj au anunțat, printr-un comunicat de presă, că au finalizat dosarul și au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a lui Mureșan Alin, pentru săvârșirea infracțiunii de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene în formă continuată, precum și a lui Breje Adrian Vasile, Cerneștean Marin, Goia Mihaela și Rusu Maria, pentru săvârșirea infracțiunii de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene. In rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut faptul că, în cursul anului 2010, cei cinci au depus cu rea-credință la Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (A.P.D.R.P.) mai multe documente cu un conținut nereal, în scopul de a obține în mod injust sume de bani în cadrul unor proiecte finanțate din fonduri europene. Prin aceste demersuri, au fost obținute pe nedrept fonduri nerambursabile în cuantum total de 3.418.667 lei, sumă cu care Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (A.F.I.R.) s-a constituit parte civilă în cauză. Reprezentanții DNA București ne-au comunicat în urma solicitării, faptul că toți cei trimiși în judecată sunt din Sălaj. In cauză, s-a dispus luarea măsurilor asigurătorii, prin instituirea sechestrului asupra unor bunuri imobile și mobile aflate în posesia ori proprietatea inculpaților. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Sălaj cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză. Bugetarii ar putea avea peste câteva zile o nouă minivacanță Olivian Vădan Anul trecut s-a încheiat cu un concediu prelungit pentru români, după ce Guvernul a acordat mai multe zile libere de Crăciun și Revelion. în 2019, sfârșitul lunii ianuarie ar putea aduce o nouă minivacanță de patru zile pentru angajații care lucrează la stat. Deoarece Ziua Unirii Principatelor Române, zi liberă conform Codului Muncii, cade joi, 24 ianuarie, Guvernul ar putea să hotărască ca și ziua de vineri să fie liberă. Totuși, dacă ziua de vineri 25 ianuarie va fi declarată de Guvern zi liberă, bugetarii vor fi nevoiți să o recupereze, fie vor lucra într-o zi de sâmbătă, fie vor avea program prelungit. Angajații care muncesc în zilele de sărbătoare legală sunt compensați în condițiile art. 142 din Codul Muncii. Celor care lucrează în zilele de sărbătoare legală li se asigură compensarea cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile, în cazul în care, din motive justificate, nu se acordă zile libere, salariații beneficiază, pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru, scrie capital.ro. Nerespectarea zilelor libere legale se sancționează de către Inspecția Muncii cu amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 lei. După 24 ianuarie 2019, zilele libere care urmează pentru români sunt cele din 28 și 29 aprilie (duminică și luni), cu ocazia Sărbătorilor Pascale.