Magazin, iulie-decembrie 1995 (Anul 38, nr. 27-52)

1995-11-23 / nr. 47

fi 23 noiembrie 1995 MARTO morții lui JAMESE . Pînă nu demult, mai exista șanse de a afla cu o oarecare precizie cum a murit cunoscutul actor James Dean în tragicul accident din 13 septembrie 1955. Lămuririle puteau fi aduse de Donald Turpseed, fcel aflat la volanul mașinii care s-a iciocnit cu limuzina condusă de vedeta hollywoodiană. Dar miraculosul supraviețuitor s-a acoperit cu o discreție totală, pînă la moarte survenită de curînd în urma unui cancer. Inginerului Turmpseed i s-au oferit sume fabuloase pentru detaliile pe care în mod sigur le cunoștea, dar el a refuzat sistematic orice dezvăluire. Astfel, cea din urmă persoană care l-a văzut pe James Dean a luat cu ea în neant un mister ce nu va fi, poate, niciodată elucidat. Mai amintim că „frumosul rebel" conducea un Porsche, iar Turn upseed un Ford. RECORDUL DE LONGEVITATE A FOST BĂTUT έn ciuda unor știri despre persoane care au împlinit 140 - 150 de ani, cel mai bătrîn locuitor al planetei este totuși franțuzoaica Jeanne Calment, care a împlinit recent 120 de ani. întrebată care sînt „secretele“ unei vieți atît de îndelungate, Jeanne Calment a răspuns simplu: aer curat, o dietă echilibrată. Ea s-a lăsat, însă, de fumat, la ... 117 ani. Jeanne a supraviețuit fiicei și nepotului său, nemaiavind în prezent nici o rudă în viață. Inima decanei de vîrsta a „planetei albastre“ a bătut pînă în prezent de peste 425 milioane de ori. Jeanne a avut o‘VA у,o mare poftă de viață, o bună poftă de mîncare, în special pentru dulciuri. Ea bea și în prezent un pahar de porto înainte de prînz și unul înainte de cină. Jeanne Louise Calment s-a născut la Arles, pe estuarul Rhonului (Provența, Franța), la 21 februarie 1875, în același an cu Ravel. Ea a fost contemporană cu cîteva momente semnificative ale secolului trecut: în 1876 Graham Bell inventează telefonul; în 1877 laboratoarele Edison din New Jersey construiesc primul gramofon; în 1885 Karl Friedrich Benz produce primul triciclu acționat de petrol; în 1896 Jeanne Le P C Team Fax: 642.50.21 Verbatim OFFICIAL RESELLER O Nume:.................................................Tel.g Adresa................................................. Trimiteți cuponul completat la C.P. 20-26 București și veți primi prin poștă, cu plata ramburs, o cutie de 11 dischete (10 + un demo interactiv Windows 95) la prețul de 23.600 lei în urma numeroaselor scrisori și telefoane primite la redacție după apariția serialului cu tematica DERMATO-COSMETICĂ aducem la cunoștința cititorilor revistei următoarele: Preparatul ENERGY EMULSION, realizat în clinica dermatologică din Neukirchen (Germania) sub conducerea Dr. Gruia Ionescu, după o intensă muncă de cercetare de opt ani, conține: # uleiuri și aminoacizi esențiali în refacerea structurilor celulare; • factori naturali de retenție hidrică; • substanțe energetice cu rol activator • și regenerator Produs biologic natural de excepție. ENERGY EMULSION are o absorbție rapidă și se recomandă la îngrijirea zilnică a pielii, combaterea ridurilor, regenerarea pielii după arsuri și tăieturi, răni sau expunere la soare, ca mijloc de protecție împotriva poluării mediului și chiar ca aftershave. Se poate procura de la SANAROM SERVICES S.A. (Tel. 650.12.47), FARMEXIM BUCUREȘTI SA. (Tel. 312.37.79) și DEPOFARM BUCUREȘTI S.A. (Tel. 614.31.76), prețul fiind de 25.000 lei, mărită la 2 I de ani, în același an în care Jocurile Olimpice moderne renasc la Atena ele. Soțul său a murit după 44 de ani de căsnicie, în 1940, ea fiind văduvă de 55 de ani. Situația sa financiară s-a îmbunătățit radical după vîrsta de ...90 de ani, cînd a semnat un contract cu avocatul local André - François Raffray, prin care acesta urma să-i plătească 2 500 de franci pe lună pentru a deveni, după moartea sa, proprietarul apartamentului său. Avocatul a plătit, însă, pînă acum, de peste trei ori valoarea apartamentului în locul sumei modeste scontate inițial, respectiv peste 900.000 franci în ultimii 30 de ani... Expertul francez în probleme de longevitate Jean-Marc Robine, de la French National Institute for Medical search, subliniind faptul că strămoșii celei mai vîrstnice locuitoare a planetei noastre au trăit pînă la vîrste îndelungate, a evidențiat faptul că d-na Calment * prezintă o extraordinară rezistență la boală, stres și depresie. Precedentul 1 recordman - japonezul Shigechiyo * < Iumi, a murit în 1986, la vîrsta de 120 de ani și 237 de zile, record depășit recent de d-na Calment Izumi a început să fumeze la vîrsta de 70 de ani, făcînd ulterior o deosebită pasiune pentru o băutură tare specific niponă, denumită shochu. întrebat în mod inevitabil căror factori le atribuie viața sa îndelungată, el a dat un răspuns original: „Dumnezeu, Buddha și Soarele". Soția sa a murit la vîrsta de 90 de ani, fiica sa 20, iar fiul în copilărie. Spre deosebire de Jeanne Calment, care nu a efectuat în viața ei o muncă remunerată, Izumi a trebuit să muncească din greu pentru a-și cîștiga pîinea de toate zilele. De fapt, el a avut cea mai lungă vechime în cîmpul muncii - 98 de ani. Menționăm că, pentru a fi luate în calcul, cele mai vîrstnice persoane de pe planetă trebuie să prezinte, în mod obligatoriu, certificate de naștere autentice. Recordmana americană a tuturor timpurilor este Carrie White, care a trăit pînă la vîrsta de 117 ani, în perioada 1874 - 1991. La populația mondială actuală de peste 5,7 miliarde de oameni, există numai 27 de persoane peste 115 ani, care pot să depășească în viitor recordul franțuzoaicei Calment. Cea mai mare exagerare privind pretinsa vîrstă a unei persoane a fost cea în legătură cu chinezul Li Chung Yun despre care, la 5 mai 1933, o agenție de știri chinezească a pretins că a decedat la vîrsta de 253 de ani ȘERBAN FILIP ❖ de cocos si banane! Noua „clasă B" a celebrelor automobile „Mercedes“ constituie o veritabilă premieră tehnologică și constructiva și din punctul de vedere al materialelor utilizate. Mai precis, este vorba de înlocuirea maselor plastice, de sinteză, cu fibre naturale. Nu mai puțin de 17 componente și elemente de finisare sînt, în prezent, fabricate din materiale naturale ca fibra de cocos, latex, lemn etc. Astfel, fețele interioare ale portierelor sînt realizate dintr-un amestec de fibre vegetale care, după adăugarea unui liant, este supus unei presiuni de 200 tone luînd forma unor piese rigide. Prin materializarea acestui program de înlocuire a materialelor plastice, firma constructoare cîștigă pe toate planurile: plantele sînt cultivate fără multe îngrășăminte chimice și pesticide (pentru a nu altera compoziția chimică a fibrelor), procesul de fabricație este mult mai puțin energofag și produce mai puține deșeuri. In plus - și ne rezumam doar la noua garnitură de portiere - noile piese sînt la fel de rezistente la jocuri și permit reducerea greutății vehiculului. în clipa de față laboratoarele studiază folosirea... bananelor drept fibră de ranforsare a rășinilor poliesterice.