Milcovul, aprilie-iunie 1972 (Anul 5, nr. 842-918)

1972-06-24 / nr. 913

2 sîmbătă 21 iunie 1972 OCHIUL MAGI cj un șofer contravenient și un altul... agent de circulație Conducătorul auto Pavel Rădvan, de la Oficiul de îmbunătățiri funciare Focșani, se afla cu cîteva zile în urmă pe drumul Focșani — Petrești. A observat că un alt conducător auto, Nicolae Lupu, salariat al I.G.C.L. Focșani, s-a aflat la un pas de accident datorită faptului că se angajase intr-o depășire neregulamentară. (In paranteză fie spus, ulterior s-a aflat că N. P. efectua o deplasare cu mașina în interes personal). Anunțate, organele de miliție, sunt pe cale de a lua măsurile cuvenite pentru încălcarea normelor de trafic rutier. Ceea ce ni se pare însă demn de relevat, este fapta conducătorului auto care nu a lăsat să treacă neobservată această încălcare( gest de o reală valoare preventivă) amintind organele în drept. Solidarita... răsplată încă din 1970, Ilie Albu, fost responsabil la un chioșc de desfacere a legumelor și fructelor din Năruja, a înregistrat o lipsă în gestiune cifrată la peste 8 000 lei. Cauzele ? Neglijența și incompetența.Nu era atent la recepționarea mărfurilor, vindea în stare de ebrietate, depozita produsele în spații necorespunzătoare, ceea ce ducea la degradarea lor etc.). Deși unele măsuri trebuiau luate încă de atunci (fapt care ar fi împiedicat sporirea prejudiciului) acestea s-au lăsat așteptate încă un interval de aproape doi ani. In prezent, firește, organele în drept sunt pe cale de a da deciziile de rigoare, care vor antrena, cum e și normal, în perimetrul răspunderii și pe cei vinovați de a-i fi „neglijat" atîta amar devreme pe fostul responsabil. Ei sînt Constantin Pricop și Costică Rotaru, șeful de centrul și, respectiv, contabilul șef de la C.S.F. Odobești, de care aparținea unitatea respectivă, răspunde material alături Vor de gestionarul petrecăreț. Cu alte cuvinte, dacă n-au deschis ochii, la timpul cuvenit... Cînd paza închide ochii... Intr-o zi, doi indivizi s-au prezentat la locuința lui A. Aurel din Focșani și i-au lăsat în păstrare 2 400 kilograme de grîu. Ulterior, s-a aflat că cei doi se numesc Gheorghe Manóle (șofer) și Socol Zăncescu, angajați la întreprinderea de valorificare a cerealelor din Focșani. S-a mai aflat, de asemenea, că griul fusese sustras de la Baza de recepție. Acum cei doi își vor primi binemeritata „răsplată". Mai rămîne însă să vedem ce vor primi cei însărcinați cu supravegherea și controlul la ieșirea din unitate. Oarelor nu li se cuvine nimic? Gluma n-a mers Mircea Androne a funcționat pînă acum cîteva zile ca șef al secției sculărie din cadrul C.E.I.L. Focșani. Acum nu mai... funcționează. Pentru întemeiați motiv că, într-o zi, a fost surprins de un paznic în timp ce încerca să se strecoare pe poarta combinatului avînd asupra sa scule de o deosebită valoare sustrase „Au vrut să facă din unitate, o glumă, mi-au pus sculele în geantă" a motivat „șeful". Desigur că „gluma" n-a ținut. In aceeași zi, el a fost arestat. Rubrică realizată de Mircea LAZAR Comerțul î (Urmare din pag. 1) prevederilor planului pe 6 luni și-au adus o remarcabilă contribuție cooperativele de consum din Tulnici, Adjud, Soveja, Tîmboiești, Milcovul, Vulturu. Cu hotărîrea de a spori cifrele succeselor obținute, atît în ce privește desfacerea de mărfuri industriale și alimentare, cît și în crearea în acest scop a mai multor spații comerciale moderne, colectivele celor 36 cooperative de consum s-au angajat ca în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R. să devanseze termenele de dare în folosință a numeroaselor edificii comerciale din mediul rural, prevăzute inițial pentru trimestrul al IV-lea al anului. Astfel, ziua de 10 iulie va însemna : inaugurarea magazinelor universale din Nereju, Jitia, 15, și respectiv, 20 iulie, a magazinelor din Năruja și Negrilești. Cu 4 luni mai devreme vor fi inaugurate complexul turistic de la Dumbrăvița, magazinul universal din Tulnici, complexul de împletituri din răchită de la Boțîrlău și Complexul de prestări servicii de la Gugești. Largi acțiuni pentru gospodărirea rezervelor de furaje — Anul acesta, producția de masă verde pe pajiștile naturale este cu cel puțin 50 la sută mai mare ca anul trecut — ne-a informat inginerul Gheorghe Ulei, directorul întreprinderii de întreținerea și exploatarea pajiștilor. Pe pășunile ameliorate cum sunt cele de la Găgești, Răcoasa, Cîmpuri, producția de iarbă depășește chiar 30 000 kg la hectar. In județul Vrancea sunt peste 37 700 ha pășuni și peste 25 600 ha finețe, un adevărat rezervor natural de furaje. In acest an există o producție bună de masă verde nu numai pe pajiști ci și pe lucerniere și trifoiști, precum și la borceaguri și celelalte culturi anuale. Se găsesc de asemenea mari cantități de ierburi pe terenurile neproductive, pe marginea tarlalelor etc. — Anul trecut, ne-a informat dr. Traian Sonea, director adjunct al Direcției agricole județene, au fost însilozate 65 000 tone de furaje. Pentru acest an, inițial planificasem să se însilozeze 71 000 tone din care doar 3 600 tone lucernă și ierburi de pe pajiștile naturale. Chibzuind însă gospodărește, analizînd situația pe fiecare unitate am ajuns la concluzia că avem posibilitatea să realizăm în acest an peste 118 000 tone de furaje însilozate din care 12 700 tone lucerna și peste 4 200 tone ierburi de pe pajiști. Acțiunea de recoltare și însilozare a furajelor este în plină desfășurare. Pînă la data de 14 iunie cooperativele agricole însilozaseră peste 7 130 tone furaje, iar întreprinderile agricole de stat mai bine de 2 000 tone. întreprinderea agricolă de stat Măicănești, de exemplu, a însilozat pînă acum peste 1 000 tone lucernă. — Noi, nu am avut planificat să însilozăm lucernă, ne-a spus inginerul Dorel Mircea, directorul I.A.S. Măicănești. Dar producția de secară pentru masă verde și chiar borceag au fost atît de bune incit au asigurat cu prisosință furajarea efectivelor de animale în această perioadă. Pe de altă parte, lucerna ajunsese la momentul optim de recoltare. Ori ce zi întîrziere, ar fi însemnat o diminuare a producției la clasa a II-a. Așa că, am hotărît să o recoltăm în cel mai scurt timp, să o însilozăm, urmînd să o administrăm în hrana animalelor sub această formă. Procedînd astfel am creat condiții pentru sporirea producției de furaje. Am eliberat la timp 300 ha care au fost ocupate cu secară și borceag. Terenul a fost pregătit, semănat și porumbul a și răsărit. De asemenea, lucerna coasa a II-a are peste 40 cm. La fel de chibzuit au judecat și cooperatorii de la Suraia care au însilozat 1 700 tone de lucernă. Zilele trecute erau la cosit peste 40 cooperatori. într-o altă tarla se recolta lucerna cu 2 combine C.S.U. cu 4 remorci și 20 căruțe se căra fără întrerupere. Doctor Eugen Miclescu, șeful fermei zootehnice ne-a informat că la Suraia vor fi însilozate peste 2 000 tone lucernă. Cantități cuprinse între 300—800 tone lucernă au însilozat și cooperatorii din Mărtinești, Nănești, Măicănești, Bogza, Gugești, Sihlea, Voietin și alte comune. Se vede însă că aceste lucruri nu sunt suficent de bine cunoscute în toate unitățile. Cooperativa agricolă din Soveja are 1029 ha finețe, în jurul construcțiilor zootehnice ierburile întrec înălțimea de 1,5 m. Și totuși aici s-au însilozat abia 100 tone de ierburi. Intîrzierea aceasta nejustificată duce la scăderea calității ierburilor precum și la diminuarea producției la hectar. Există aici obiceiul ca fîneața să fie cosită după înflorire. In această fază însă, față de momentul cînd ierburile sînt în burduf, conținutul în proteină este cu 25 la sută mai scăzut, iar conținutul în celuloză este cu 14 la sută mai mare. Valoarea nutritivă este deci mult diminuată. Pe de altă parte la coasa a II-a se mai asigură o producție ce reprezintă doar 20—30 la sută față de prima coasă. Dacă s-ar recolta a, cum s-ar putea asigura la coasa a II-a o producție de iarbă care să reprezinte 70—80 la sută din cantitatea obținută la prima coasă. Iată de ce este necesar să se întreprindă acțiuni și mai susținute în toate unitățile. Pentru că sunt și alte cooperative agricole ca cele din Răcoasa, Străoane, Panciu, Păunești, Pufești, unde pînă acum nu s-a însilozat nimic deși dispun de însemnate cantități de furaje verzi, care au ajuns la momentul optim de recoltare. N. JOAN Nu vom avea nici un refuz (Urmare din pag. 1)cela de a deschide o largă perspectivă de acțiune întregii mase de muncitori din secția noastră, astfel încît fiecare, la locul său de muncă să fie interesat in realizarea unor produse de calitate, devenind astfel părtaș la succesul de pfnă acum. Cercul își desfășoară activitatea pe baza unui regulament și a planului de acțiune, care cuprinde parametrii tehnologici ce trebuie întruniți, controlați și pe parcursul tehnologic, respectați precum și lista defectelor ce apar în mod frecvent, pe care muncitorul ce deservește mașina respectivă trebuie să se sesizeze imediat organului C.T.C. în afară de intervențiile zilnice, prompte, săptămînal membrii cercului urmăresc coeficientul de calitate planificat și realizat, analizează situația și din dezbateri, se desprind soluțiile ce vor trebui aplicate, pe care apoi le aducem la cunoștință tuturor din secție. La început a fost mai greu: se manifesta inerția, dar în timpul care a trecut de cînd s-a organizat acest cerc, secția cherestea și-a îmbunătățit simțitor activitatea, rezultatele influențînd pozitiv calitatea". Intr-adevăr, de la începutul anului pe lîngă faptul că din activitatea secției au fost excluse refuzurile de calitate, ponderea cherestelei de clasă superioară a crescut în detrimentul clasei inferioare. Astfel, s-au realizat 24,5 la sută, cherestea sag clasa A, în loc de 20 la sută cit era planificat și numai 17,6 la sută clasa C în loc de 25 la sută cît se planificase, aceeași situație înregistrindu-se și la cherestea de diverse specii, unde s-a realizat numai 13,1 la sută clasa C în loc de 35 planificat, pe cînd din clasa A s-au obținut 21,7 la sută în joc de 20 la sută. Printr-o coincidență, am asistat la „ședința operativă“ a cercului calității. în hala de gatere s-au adunat: inimosul C.T.C.-ist Costică Brînzea, Georgel Sava — șeful secției, maiștrii Aristide Slănină, Oprea Benea și șefii de brigadă Stan Lăcanu, Ștefan Dumitrache Costache Benguș și Ștefan Vînătoru, sortatorul Gheorghe Mihu, primitorii Stana Asvădanei și Alexandru Dvorninschi. Se discută eficient, la obiect. Se stabilesc măsuri, sunt trasate sarcini. Se iau apoi în discuție produsele nenominalizate — panouri, palete C.F.R., grătare, palete speciale, etc. Și acestea sînt în atenția „sfatului calității". Activitate dinamică, constructivă, eficace. Rezultatele de pînă acum sunt meritorii și recomandă organizarea cercurilor de control a calității și în alte sectoare ale întreprinderii, fiind un mijloc eficient de îmbunătățire a calității producției, de realizare în bune condițiuni a sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, pentru a întîmpina Conferința Națională a partidului și a XXV-a aniversare a Republicii cu noi și valoroase realizări. ȘCOALA PROFESIONALĂ din orașul Bălan, județul Harghita, stația C.F.R. Izvorul Olt pregătește, în anul școlar 1972—1973, muncitori calificați în următoarele meserii: — electrician de mină — lăcătuș de mină — preparator minereuri — mecanizator miner La concursul de admitere se pot prezenta tineri care au promovat clasa a VIII a și absolvenți ai școlii generale de 10 ani — ciclul complet — care nu au depășit vîrsta de 18 ani. împliniți la 31 decembrie 1972 înscrierea la concursul de admitere se face Intre 1 IUNIE — 5 IUNIE, la sediul școlii profesionale pe baza următoarelor acte : — certificat de naștere in original și copie — certificat de absolvire in original — fișa medicală — buletin de analiza singelui și rezultatul examenului radiologic Concursul de admitere va avea loc între 7 — 14 IULIE 1972 In timpul concursului de admitere școala va asigura cazarea și contra cost hrana candidaților care nu sunt din localitate C.E.I.S. FOCȘANI Bulevardul București, nr. 66 telefon 1860 sau 1861 RECRUTEAZĂ candidați pentru anul școlar 1972-1973, privind școlile profesionale cursuri de zi și ucenicie la locul de muncă cu absolvenți a 8 clase ai școlilor generale, cât și absolvenți ai școlilor generale de 10 ani care împlinesc in anul 1972 cel mult 18 ani, pentru următoarele meserii: 1. Școala profesională cursuri de zi: — operatori la fabricarea plăcilor fibrolemnoase ; — timplari mobilă și articole tehnice. 2. Ucenicie la locul de muncă : — operatori la fabricarea plăcilor fibrolemnoase ; — tâmplari mobilă și articole tehnice. înscrierile se fac la sediul C.E.S.S., serviciul personal-învățământ, zilnic între orele 8-12, până cel târziu 30 iulie 1972. Actele necesare pentru înscriere : — certificat sau adeverință de absolvent al școlii generale de 8 sau 10 ani; — certificatul de naștere (original și copie) ; — certificat medical; — buletin de analiza sîngelui și rezultatul radiologic pulmonar ; — cerere de înscriere . Concursul de admitere va avea loc la Liceul Industrial pentru Industria lemnului din strada Marea Revoluție, nr. 48, Focșani, între 6—14 iulie 1972. Uzina de oțeluri aliate Tîrgoviște și Uzina de table aliate subțiri Tirgoviște cu sediul în Tîrgoviște B-dul Castanilor nr. 66 recrutează candidați pentru școlile profesionale tehnice învățămînt de zi, absolvenții clasei a VIII-a și a X-a a școlii generale. Meseriile la care se fac înscrierile sînt următoarele: — laminator profile și tablă durata școlarizării 2 ani — forjor . ..................................................................2 ani — trefilator trăgător................................................2 ani — constructor cuptoare industriale . . . 2 ani — termlst tratamentlst ......................................2 ani — lăcătuș mecanic ind. siderurgică ... 3 ani — sudor............................................................................2 ani — electromecanic A.M.A. . . . . . 3 ani — operator, la cuptoare industriale ... 2 ani — strungari..................................................................3 ani — electricieni pt. protecție prin relee, automatiz. 3 ani — electricieni construcții de mașini electrice . 3 ani — instalator instalații tehnice sanitare și gaze . 2 ani — laborant în Industrie metalurgică . . . 2 ani înscrierile se fac la sediul U.C.A. Tîrgoviște B-dul Castanilor nr. 66, serv. Invățămînt în perioada 15 iunie — 5 iulie a.c., pe baza unei cereri însoțite de următoarele acte : — certificat de naștere în original și copie ; — adeverință sau certificat de promovare a clasei a VIII-a sau a X-a ; — buletin de analiza sîngelui și rezultatul examenului radiologic pulmonar. Concursul de admitere se desfășoară în perioada 6—14 iulie 1972. Pe toată perioada examenului de admitere candidații beneficiază de cazare gratuită și masă contra cost. Relații suplimentare se pot lua zilnic între orele 7—15 la sediul uzinei, serv. Invățămînt, telefon 13387. I.C.M.J. BRĂILA Școala profesională de construcții Brăila strada Carantina nr 4, telefon 11422 PRIMEȘTE ÎNSCRIERI pentru examenul de admitere în anul școlar 1972-1973 la următoarele meserii: — zidari-betoniști 6 clase — Izolatori în construcții 1 clasă — mozaicuri faianțari 1 clasă — zugravi vopsitori, tapetari 3 clase Pentru aceste meserii, examenul va fi susținut la matematică (scris și oral) și chimie (scris și oral). • dulgheri, tîmplari, parchetari 5 clase — Izolatori de încălzit centrale 1 clasă — lăcătuși construcții metalice 1 clasă — montatori de elemente prefabricate beton armat 3 clase — tinichigii la șantierele de construcții 1 clasă Pentru aceste meserii, examenul va fi susținut la matematică (scris și oral), fizică capitolul mecanică și căldură (scris și oral). Înscrierile se fac în fiecare zi pînă la 4 iulie 1972. La 5 iulie 1972 vizita medicală. Examenul are loc între 6—14 iulie 1972. Școala asigură cazare gratuită, masa contra cost pe timpul examenului Se pot înscrie elevii absolvenți a 8 clase și 10 clase. Informații suplimentare la secretariatul școlii. 1 MILCOVUL nr. 913 (televiziune) SIMBATA 24 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.50 De vorbă cu gospodinele. 10.05 Teleenciclopedia (reluare). 10.50 Ancheta TV. 11.30 Emisiune de divertisment. 12.15 In slujba sănătății. 12.30 Telejurnal. 18.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. 18.15 Ritm, tinerețe, dans. 19.05 Publicitate. 19.15 1 001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In întimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. 20.15 Teleenciclopedia. 20.55 Film serial. Schulmeister. 21.50 Zîmbiți... vă rog ! 22.40 Telejurnal. 22.50 Box - finalele campionatelor individuale de seniori ale României. DUMINICA 23 IUNIE 8.15 Gimnastica pentru toți. 8.30 Cravatele roșii. 10.00 Viața satului. 11.10 Să înțelegem muzica. 12.00 De strajă patriei. 12.30 Emisiune în limba maghiară. 14.00 Telesport. 15.25 Post meridian. 16.55 Potcoava de piatră. 17.25 Vetre folclorice. 17.50 Publicitate. 17.55 Fotbal. 19.50 1 001 de seri. 20.00 Telejurnal. 20.30 Reportajul săptămînii. 20.55 Film artistic : „Jandarmul se însoară“. 22.30 Telejurnal. 22.40 Duminica sportivă. ( Radio ) SIMBATA 24 IUNIE PROGRAMUL 16.00 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. 8.00 Sumarul presei. 9.30 Miorița. 10.00 Buletin de știri. 10.20 Piese instrumentale. 10.30 Din țările socialiste. 11.00 Buletin de știri. 11.15 Atențiune șoferi, atențiune pietoni. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 Melodii de George Grigoriu și Aurel Giroveanu. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.30 Radiodivertisment muzical. 15.00 Buletin de știri. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 17.00 Știință, tehnică, fantezie. 17.45 Cîntă Doina Spătaru și Tony Renis. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 21.00 La hanul melodiilor. 21.45 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Expres melodii. 22.55 Moment poetic. 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. "cinema , SIMBATA 24 IUNIE Cinema „UNIREA" Focșani - „Incidentul" (orele 14.45-16.45-18.45— 20.45) Tel. 1204. Pe timp favorabil ruleaza in Gradina de la ora 20.30. Cinema „FLACARA“ Focșani — „Adio domnule Chips“ (I—II) (orele 15.15— 18.15—21.15). Telefon 1161. Cinema „POPULAR" Adjud — „Puterea și adevărul" (I—II). Cinema „POPULAR“ Panciu — „Tick, tick tick“ Cinema „VICTORIA“ Odobești — „Love Story“. Cinema „LUMINA“ Murășești — „Aici ați greșit numărul“. C ^Mu'see# ■ MUZ fc.Ul ut SIORIE - FOCȘANII zilnic 10—20, luni închis. MUZEUL UE ȘI NATURII - FOCȘANI : zilnic 10-20, iun) închis. MUZEUL DE ST NATURII - PANCIU : zilnic 10-13 și 18-19, iun) Închis. MUZEUL DE ST. NATURII - ADJUD ; zilnic 10—13 și 16-19. (un) Închis MAUSOLEUL SOVEJA i zilnic 9—18, luni (nchis CASA MEMORIALA „AL. VLAHUTA“ DRAGOSLOVENI s zilnic 9—18, tun) Închis CASA MEMORIALA „ION ROATA» CIMPURI : zilnic 9—18, tuni închis. MAUSOLEUL FOCȘANI ț zilnic 9—18.’ Combinatul de celuloză și hîrtie BRAILA Recrutează candidați • • -■ - - ■ ft, 1,£..^ - • * tot pentru examenul de admitere în școala profesională la următoarele meserii: invățămînt de zi — strungar; — electromecanic A.M.A.; — operator la fabricarea celulozei și hîrtiei; — electrician centrale și stații; — sculer matrițer. Ucenicie la locul de muncă — operator la fabricarea celulozei și hîrtiei; —lăcătuș mecanic in industria chimică ; — electrician întreținere și reparații; — instalator sanitar și gaze. Concursul de admitere se ține la grupul școlar de industrializarea lemnului Brăila, bulevardul Karl Marx, nr. 62. La concurs se pot înscrie absolvenți ai școlii generale de 8—10 ani și care au vîrsta între 15—18 ani. ACTELE NECESARE: — certificatul de absolvire a 8—10 clase , — certificat medical cu analiza sîngelui și radioscopie pulmonară, cu cel mult 30 zile înainte de data concursului — certificat de naștere în original și copie. Inscrierile se fac zilnic între orele 9,30—16,00, începînd cu data de 10 iunie 1972, la clubul „Chimia" din strada Polonă, nr. 14, Brăila. Se primesc candidați din județul Brăila, iar pentru meseria de operator la fabricarea celulozei și hîrtiei și din județele învecinate. ȘANTIERUL NAVAL BRĂILA Aduce la cunoștința celor interesați că face înscrieri pentru școala profesională ucenicie învățămînt seral și ucenicie învățămînt de zi, la următoarele meserii: — strungari — lăcătuș construcții metalice — lăcătuș constructor naval — sudor — tubulator naval De asemenea, se aduce la cunoștință că Școala profesională „Progresul" Brăila, face înscrieri pentru Șantierul naval Brăila, la următoarele meserii: — sudor — lăcătuș construcții metalice — lăcătuș constructor naval — tubulator naval — electrician pentru construcții navale — mecanic combustie internă Condilii: vîrsta 14—17 ani. Studii: școala generală de 10 clase pentru meseria de electrician și strungar și școala generală de 8 clase pentru celelalte meserii. Admiterea se face prin concurs la următoarele discipline: matematică, fizică A j* )