Milcovul, aprilie-mai 1974 (Anul 7, nr. 1461-1489)

1974-04-28 / nr. 1484

■' "| - ---- 2 MILCOVUL nr. 1484 NEGLIJENTA IN GOSPODĂRIREA BANULUI PUBLIC/ BUNURILOR MATERIALE E nevoie de o „terapeutică financiară" rapidă, în domeniul sănătății Nu o dată, au fost auzite voci care se plîngeau de lipsa unor fonduri bănești sau de inexistența unor dotări — situație ce venea să scuze mai mult sau mai puțin neajunsurile din domeniul sănătății. Să fie chiar așa, lipsa unor fonduri, a echipamentelor reclamate să scadă nivelul asistentei pe care o acordă unitățile Direcției sanitare județene Vrancea ? Desigur, lăsăm deoparte rezultatele bune, ele decurgînd din însăși simțul datoriei și al eticii profesionale. .Direcția“ pe care au făcut-o recent organele Inspecției teritoriale financiare de stat în execuția bugetară a sus-menționatei direcții (pentru ultimii doi ani) a impus atenției niște concluzii interesante. Cum se va vedea, in sistemul ocrotirii sănătății sunt imobilizate resurse ce-ar acoperi binișor nevoile reale din rețea. Neașteptat, dar și aici avem de a face cu utilaje neutilizate, uitate în teniri ce loc, cu stocuri de materiale peste normativ. Respectabila sumă de aproape 1,1 milioane lei semnifică: aparatură și instalații nefolosite alte 705 000 lei, sigur, se înscriu la capitolul stoc supranormativ. Se vede de la o poștă lipsa unei viziuni complexe și juste asupra necesităților rețelei de specialitate din județ, neglijîndu-se nu numai baza materială existentă, dar, probabil din dorința unei înzestrări cu o tehnică adecvată zilelor noastre — lucru meritoriu cînd ea se valorifică corespunzător — au fost neglijate detaliile punerii in exploatare, conservare și, dacă e posibilă, recondiționarea acesteia. La data controlului, acțiunea redistribuirii aparaturii disponibile nu apărea totuși cu rezultate concludente. Pe listele de comandă pentru 1974 sînt cerute, in mod inexplicabil, materiale care se aflau în magazia direcției (105 instrumente și aparatură însumînd 128 000 lei, iar Spitalul unificat Focșani a solicitat și a primit un inventar de 189 000 lei). Cum s-ar zice, stînga nu știe ce face... dreapta ! Cu o imobilizare frumușică, se prezintă și Spitalul din Panciu. Prin laboratorul de tehnică dentară deține viplă în valoare de 32 250 lei, precum și piese de schimb disponibile totaliztnd 31 209 lei. Se desprinde neconcordanța dintre necesar și comandă, transpare insuficienta evidență și grija față de gestionarea optimă a bunurilor puse la dispoziție de stat. In atare împrejurări, cînd unele magazii și unități sînt ticsite cu instrumentar, aparatură, este de înțeles de ce nu erau mai bine sprijinite dispensarele rurale, atunci cînd solicitau o mai bună echipare, condiții mai bune de lucru. Poate fi găsită și aici cauză a exodului populației sătești spre Policlinica Focșani, nivelul dotării dispensarelor reducînd unele inițiative, aria de acțiune a mediului comunal. Verigile unui lanț al indisciplinei financiare — poate și astfel de abateri — nu se reduc la cele relatate pînă acum. Se constată o nepermisă ușurință în acordarea și efectuarea unor plăți pentru diverse motive. S-au făcut în cadrul Direcției sanitare județene plăți nelegale reprezentînd peste 56 000 lei. Să ne explicăm: Medicul Mihail Cristea, șeful stației de salvare, a încasat din iulie 1973 — februarie a.c., drepturi de salariu necuvenit de 2 223 lei, alocații pentru copii 1 120 lei, iar impozite nereținute — 621 lei. Avînd o jumătate de normă suplinire la dispensarul Garoafa, de asemenea și la Asociația sportivă „Unirea", M. C. a prestat muncă în locurile secundare în timpul programului său de lucru de la funcția de bază, nedeclarînd totodată veniturile reale în vederea stabilirii alocației de stat. Un alt medic, Constantin Văsoiu reținem din același competent documentar al organelor financiare de control — a încasat ilegal suma de 3 210 lei prin nedeclararea activității un sfert de normă la o altă unitate spitalicească. Se știe, în prezent, există criterii stabilite prin lege de remunerare, de primire a altor drepturi bănești. O adevărată „ploaie“ de erori dăinuie în acordarea ilegală a unor drepturi de salarii și de concediu, a sporurilor de vechime etc. Numai la Spitalul Focșani indemnizația de unificat muncă nenormală primită fără temei se ridică la 6 380 lei. Și Spitalul din Panciu a plătit, contrar prevederilor, diverse drepturi de peste 5 800 lei. Lipsa de preocupare față de gospodărirea și întreținerea bazei materiale a sănătății lovește serios în credibilitatea capacității de acțiune a unităților și personalului specializat, afectează o relație deosebit de importantă a politicii sociale a statului nostru. Cînd alte necesități economice absorbeau rezerve mari bugetare — și înțelegeam cu toții rațiunile construcției și dezvoltării — găseam adesea, și explicații la inoperativitatea asistenței. Dar azi, așa ceva nu mai e de nimeni acceptat. Prea mulți bani stau în magazii închiși în diverse produse — instrumentar, aparatură, materiale etc. — ca să mai dăm vina pe alții. Prea multă superficialitate în chivernisirea unor bunuri sociale, deși cei care au obligația administrării lor își primesc cu regularitate și integral salariile! N-am dori să intrăm în alt capitol — ce-i vom trata aparte, într-un viitor apropiat — dar pot fi admise unele legături între indisciplina profesională de specialitate, adică grija față de pacient, și actuala concepție de valorificare a bazei materiale, de acoperire eficientă a fiecărui leu cheltuit, ies la suprafață așadar, insuficienta conducere și slabul control exercitate în rețeaua sanitară a județului. Avem în vedere, cînd spunem asta, scopul umanitar al politicii partidului — căruia nimănui nu-i este îngăduit să-l eludeze — din care se desprind sarcini clare pentru fiecare factor răspunzător de starea de sănătate a populației. Așa cum e cunoscut, în ședința Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. din 26 aprilie a.c. s-a subliniat necesitatea respectării disciplinei financiare in utilizarea , mijloacelor materiale d' bănești, creșterea eficienți îh sffârii acestora, introducerea unui climat de ordine și disciplină riguroasă în administrarea fondurilor, de prevenire și eliminare a oricăror forme de risipă, sporirea simțului de răspundere al tuturor factorilor care hotărăsc întrebuințarea unor astfel de valori. Al. CRIHANA >,pii»nm I ■ iijm» ...■ni« in mmmmmm m 'mm*....■*'»»* ■liliifl» í: í fűna tyjfâ ■■" liÄvÄ V it wöjrtjsiciwwÄ * ■ . __ ' ® In Piața Independenței, Cooperaliva „Prestarea" Focșani a deschis recent o secție de instalații sanitare. Cetățenii pot solicita efectuarea unor lucrări de reparații și montări de instalații noi, cu diverse utilități, precum și instalații de încălzire centrală. Secția asigură materialele necesare. • Unul din cele mai moderne așezăminte sanitare din Europa, hotelul sanatorial „Mangalia“, a cărui inaugurare a fost stabilită pentru perioada imediat următoare, are o capacitate de 518 locuri pe serie și beneficiază de o policlinică, bază de tratament fizioterapeutic, săli de masaj și de cultură fizică medicală. Prin Oficiul județean de turism Vrancea, telefon 151 44, se pot procura bilete de odihnă și tratament. • Muzeul de istorie din satul Mărăști, comuna Răcoasa, expune în subsolul Mausoleului diferite piese de armament și echipament militar, hărți și documente de interes istoric. • La primăria municipiului Focșani, audiențele se țin în localul din strada M. Kogălniceanu nr. 13. Luni oră 10, primește in audiență tovarășul Ioan Chirescu, prim-vicepreședinte, iar marți, aceeași oră, tovarășa Gabriela Pleșcăn, vicepreședinte. ® Luni, 29 aprilie, a.c. mașinile I.T.L.P.P. ,.Peco" Ploiești, Depozitul Focșani, vor aproviziona localitățile Jariștea, Unirea, Boldești, Găgești, Țifești cu butelii de aragaz.Marți, 30 aprilie, mașinile vor fi prezente în satele Golești, Lămotești, Milcovul, Gologanu, Slobozia Ciorăști. • Incepind de astăzi, cursa de călători Focșani — Urechești — Popești își prelungește traseul pînă în satul Terchești. • Direcția județeană de poștă și telecomunicații Vrancea, tel. 1 1295, ne informează că in cazul posturilor telefonice pentru care s-a emis ordin de desființare din cauza neplății la timp a taxelor, reînființarea va fi tratată ca o instalare nouă. ® De la Asociația crescătorilor de albine, Filiala județeană Vrancea, Piața Independenței, tel. 1 1488, aflăm că în această dimineață, la ora 9, va avea loc o consfătuire cu apicultorii din județul nostru privind organizarea deplasării stupilor în pastoral. Cei interesați pot valorifica familii de albine la prețul de 450 lei și roi pe patru rame la prețul de 483 lei, prin Asociația crescătorilor de albine, Filiala județeană Vrancea. ® De la 3 mai pînă la 15 iunie 1974, pescuitul sportiv este interzis. • In calculul salariului mediu, pe baza căruia se stabilește plata concediului de odihnă, se include și sporul de vechime neîntreruptă în aceeași unitate, acordat conform anexei nr. VII al H.C.M. nr. 914 / 1968. ® La Focșani va lua ființă în acest an Liceul de mecanică agricolă și Liceul pentru industria textilelor și confecțiilor. ¤ Pentru pensionarii și membrii cooperativelor agricole de producție care doresc să achiziționeze autoturismul „Dacia 1300", plata ratelor urmează să fie garantată de 2-3 persoane solvabile, care domiciliază în aceeași localitate cu cumpărătorul. Astăzi, ora 11.00, în Piața Teatrului municipal vor lua startul concurenții in etapa pe județ a „Crosului tineretului“, manifestare avind drept trofeu cupa „A XXX-a aniversare a Eliberării". 0 Locuitorii comunei Vizantea-Livezile se intilnesc In această după-amiază cu membrii caravanei științifice județene. D In caz de urgență, cetățenii pot telefona la Stația de salvare Focșani, str. Comisia Centrală nr. 50, la tel. 1 1000 sau 1 1001. La sediul miliției municipiului Focșani a avut loc recent instruirea tuturor membrilor patrulelor școlare de circulație, precum și inițierea unor măsuri în vederea pregătirii concursului „Cea mai bună patrulă școlară de circulație din Focșani“, care va avea loc în luna mai a.c. Rubrică realizată de Alex. GAVRILESCU Simpozionul omagial loan Vodă Viteazul (Urmare din pag. I) Jiliște fiind Înscrisă definitiv in rîndul paginilor de glorie ale pămîntului românesc legată organic de alte fapte de arme ale ostașilor români sub conducerea lui Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul Ridicarea moldovenilor sub loan Vodă Viteazul împotriva turcilor, la 1574, a rămas o dovadă deosebit de convingătoare, vie, a persistenței și continuității idealului de libertate națională în conștiința poporului român, o dovadă a hotărîrii ferme acestuia, transmisă din generațție in generație, de a trăi slobod, neatîrnat". În continuare, după ce trece în revistă meritele militare, de conducător politic și de om ale domnitorului omagiat, stăruind asupra semnificațiilor majore ale acțiunilor întreprinse de acesta în cursul scurtei, dar strălucitoarei sale domnii, tovarășul Simion Dobrovici a spus : „Astăzi, cînd oamenii muncii din țara noastră, sub conducerea Partidului Comunist Român, avînd în fruntea sa pe cel mai mare fiu al țării, pe cel mai dîrz luptător comandant, iubitul nostru Ioșivarăș Nicolae Ceaușescu, construiesc cu deosebite succese societatea socialistă multilateral dezvoltată, cînd ceea ce visau înaintașii noștri a devenit faptă, se cuvine cu atît mai mult așa cum ne învață partidul, să apreciem la adevărata valoare contribuția fiecăruia dintre fiii credincioși ai țării, iar faptele lor de vitejie să fie pildă în munca noastră de zi cu zi pentru făurirea unei vieți mai bune și mai drepte". Arătînd că în anii victorioși ai socialismului județul Vrancea a cunoscut mari și semnificative mutații, vorbitorul evidențiat cîteva din împlinirile marcante consemnate în domeniile economic, social-cultural și edilitar-gospodăresc, turul de orizont schițat conturînd imaginea unui județ aflat în plin avînt constructiv, a unui județ care își află în aceste zile deplina sa împlinire. In continuarea lucrărilor au luat cuvîntul prof dr. Florian Georgescu, directorul Muzeului de Istorie al R.S.R. de pe lângă Academia de Științe Sociale și Politice a R.S.R., care a ținut într-o scurtă alocuțiune, să puncteze principalele aspecte asupra cărora se vor structura comunicările distinșilor participanți la lucrările simpozionului. Comunicările științifice au fost prezentate, apoi de către acad. Constantin C. Giurescu („Ioan Vodă Viteazul în istoria românilor“), prof. Viorica Ursu, directoarea Muzeului județean Satu Mare („Deplina eliberare a teritoriului patriei octombrie 1944, prin eroismul și abnegația ostașilor români, urmași demni ai glorioșilor lor străbuni“); prof. Victor Nămoloșanu, directorul Muzeului județean de istorie și etnografie Vrancea („Epopeea românească din vremea lui loan Vodă Viteazul“) ; prof. dr. Ștefan Olteanu, director adjunct al Muzeului de istorie al R.S.R. („Ecoul european al luptei pentru independența Moldovei în timpul lui loan Vodă Viteazul") ; prof dr. Nicolae Grigoraș Institutul de istorie și arheologie „A. D. Xenopol“ — Iași („Situația internațională a Moldovei in vremea lui loan Vodă Viteazul"); prof. dr Iiviu Ștefănescu, șef de secție la Muzeul de Istorie al R.S.R. („Economia bănească moldoveană în vremea lui Ioan Vodă Viteazul“). Vizînd unghiuri distincte, fiecare din intervenții au adus un plus de lumină, de claritate în legătură cu viața și lupta domnitorului comemorat. Reliefîndu-se contribuția lui loan Vodă Viteazul la păstrarea ființei noastre naționale, vocația sa de conducător și strateg al acestuia, încrederea sa nezdruncinată în popor — această adevărată „sare a pămîntului“ — caracterul vizionar al atitudinilor sale s-a subliniat cu pregnanță și ecoul peste hotare a faptelor domnitorului. Citîndu-se izvoare cunoscute , precum cronicari ai timpului : Paprocki, Ioan Jasicki, Leonard, Górecki, Mateiustrykowski, Lancelot Vaysin de la Popeliniere, Michiot Michaelis Issent sau Azarie, Grigore von Ureche, Nicolae Costin etc. — s-au exprimat încă o dată coordonatele și notele definitorii, adinei semnificative ale rolului jucat de țările române, de-a lungul timpului, în această parte a Europei. Omagierea personalității conducătorului moldovean a prilejuit, deopotrivă, exprimarea unei pioase recunoștințe față de popor, adevăratul făuritor al istoriei — păstrătorul celor mai nobile idealuri. In acest an, penultimul al cincinalului, cînd alături de întregul popor oamenii muncii din județul Vrancea raportează partidului noi și importante succese obținute în edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate, comemorarea uneia din cele mai strălucitoare pagini din istoria neamului se încarcă cu noi și emoționante sensuri. Alături de marii săi înaintași, Alexandru cel Bun, Mircea cel Bătrîn, Ștefan cel Mare, Ioan Vodă Viteazul exprimă la o maximă vigoare nobila idee de perenitate, dîrzenia, demnitatea și statura unui popor care a știut să privească în ochii timpului cu tăria celui care rămîne învingător. * 0 Tot seri manifestări omagiale au mai fost organizate la clubul Întreprinderii de confecții din Focșani, precum și la Casa de cultură din Adjud. Cu acest prilej au vorbit : prof. Otilia Marcius, prof. Aurora Dan, prof. Ana Maria Velter, dr. Ion Cupșa, prof. Sever Dumitrașcu, dr. Alexandru Gonța, dr. Șerban Papacostea, prof Radu Homer, prof. Toma Alexandru Nemoianu, prof. Octavian Nicolau, dr. Paul Păltînea. Astăzi, ciclul de activități comemorative, avînd drept generic „400 de ani de la eroicele lupte pentru independența țării — Jiliște 1574“ — programează în comuna Slobozia Ciorăști dezvelirea bustului domnitorului moldovean, precum și susținerea unui spectacol artistic evocator. Prestigiu sporit în relațiile cu beneficiarii Unitate prestatoare de servicii fruntașă, Secției de spălătorie, curățătorie și vopsitorie a Cooperativei „Prestarea" din Focșani, își onorează angajamentele asumate în întrecerea socialistă cu remarcabile rezultate, ceea ce de fapt determină atragerea unui număr sporit de clienți. Reținînd afirmația tovarășei Coleta Niculescu, șefa secției, potrivit căreia ,anul acesta după trei luni și jumătate de activitate, nu s-a înregistrat nici un refuz de calitate, iar comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut încasările de la populație sunt mai mari cu peste 6 000 lei", adăugăm că dotările ce se fac în continuare cu noi utilaje, grija deosebită pe care fiecare din cei treizeci de lucrători o acordă ridicării propriei pregătiri profesionale, introducerea de forme moderne și active de servire la domiciliu, reluarea executării unor comenzi urgente, ne oferă garanția că amintita secție va câștiga un și mai sporit prestigiu în relațiile cu beneficiarii. Vedere panoramică a comunei Dumitrești duminică 28 aprilie 1974 "mementor televiziunej DUMINICA 28 APRILIE 1974 8.30 Deschiderea programului. O Gimnastică pentru toți. 8.40 CRAVATELE ROȘII. 9.35 Film serial pentru copii.. COMOARA DIN 13 CASE - Producție a studiourilor franceze Ultimul episod 10.00 VIATA satului. O Răspunde prin fapte chemării Conferinței. 11.15 Ce știm și ce nu știm despre... Din sumar : O Apariția vieții pe pămînt O ipoteze O Mozaic. 11.45 BUCURIILE MUZICII. O Cintecul, cronică a istoriei — „Anii grei“. 12.30 De strajă patriei. O Anul 1974 - anul calității. Raid prin unitățile militare care s-au angajat să dobihdească titlul de frunte . Oameni ai muncii — oameni ai datoriei. Din uzină, in cîmpul tactic cu membrii gărzilor patriotice. 13.00 In vîrful peniței — caricaturi și epigrame cu Alex. Clenciu. 13.08 Ia mai zi măi din vioară — muzică de petrecere cu Doina Badea. 13.10 Desene animate . Donald în premieră. 13.20 Cupletul zilei : „Dresorul“ cu Mihai Mălaimare. 13.25 Autograf muzical cu Lucky Marinescu și Dan Spătaru. 13.31 Buster Keaton - omul care n-a zis niciodată. 13.40 Voci tinere : Marieta Bratu. 13.43 „Ce vrăji a mai făcut nevasta mea“ — comedie cinematografică. 14.08 Moment folcloric cu Ștefania Rareș, Maria Cornescu, Valeria Predescu, și un grup de dansatori din Ansamblul Rapsodia. 14.16 Suferințele tînărului soț — schiță umoristică de V. Grodziewska. In distribuție : Coca Andronescu și Ion Focșa. 14.26 Spectacolul lumii văzut de loan Grigorescu. 14.46 ARTA ȘI ARTE SA... TIMIȘOARA. Program realizat de studioul de Radioteleviziune Timișoara. 15.30 DRUMURI IN ISTORIE. Cetatea Brașovului. 15.50 MAGAZIN SPORTIV. O Am reținut pentru dumneavoastră. 0 Fotbal. Cehoslovacia—Franța. 16.30 Film serial. 17 CLIPE ALE UNEI PRIMĂVERI. 17.40 ClNTARE PATRIEI. Concurs coral interjudețean. 19.00 LUMEA COPIILOR. 19.30 Telejurnal. 20.00 REPORTAJUL SAPTAMINET. Șase copii și un muzeu. 20.20 Publicitate. 20.25 Film artistic. CĂLĂREȚUL SINGURATIC. Producție a studiourilor americane. Premieră pe țară. 21.50 Muzică ușoară cu formația „Capitol“. 22.05 Telejurnal. 22.15 DUMINICA SPORTIVA. LUNI 29 APRILIE 1974 16.00 Emisiune in limba maghiară. 19.00 Cintec și joc din bătrini. „Eroul principal“ : autenticul interpretării folclorice. Reportaj de la prima ediție a Festivalului organizat in județul Bistrița-Năsăud. 19.15 Publicitate. 19.20 1001 DE SERI. Povestea lui Rumcass. 19.30 Telejurnal. 1 MAI 1974 — SUB SEMNUL ANULUI JUBILIAR. O Cronica întrecerii pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen. 20.00 OAMENI ȘI FAPTE. CONSTRUCTORII. 20.20 Roman foileton. EDUCAȚIA SENTIMENTALA. Coproducție realizată de televiziunile franceză, italiană, elvețiană și belgiană după cunoscutul roman al lui Gustave Flaubert. In distribuție : Francoise Fabian, Jean-Pierre Léaud, Catherine Rouvel, Edmonda Aksini, Philippe Boudet, Valérie Stroh, Michel de Ré. Regia Roger Scipion. Realizarea Marcel Cravenne. Episodul TV. 21.15 Revista literar artistică TV. HIPERTROFIA SECUNDARULUI O Literatură. O Inexclusivitate pentru Revista literară artistică TV. O Plastică. 22.00 Imagini din Japonia. 22.15 24 DE ORE. táűíö T^) DUMINICA 28 APRILIE 1974 6.00 Buletin de știri. 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei. Sport 7.45 Cintec, joc și voie bună. 8.00 Vă recomandăm pentru azi. 9.00 Ora satului. 10.00 Antologie lirică XXX. 10.10 Microsion pe 33 de turații. 10.45 Cîntece de 1 Mai. 11.00 Radiomagazinul femeilor. 12.00 De toate pentru toți. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.30 Unda veselă. 13.00 Buletin de știri. 15.05 Recital Dinu Lipatti. 16.00 Arii celebre din operete. 16.15 Sport și muzică. 18.45 Bolero de Maurice Ravel. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Duminică in București — muzică ușoară. 20.00 Estrada duminicală. 22.00 Radiojurnal. 22.10 Panoramic sportiv. 23.00-5.00 Estrada nocturnă. 17.00 Știri. RADIO IAȘI 8.00 In direct cu preferințele dv. 8.10 Dumbrava minunată. 8.30 Azi, în sat la noi. 10.00 Știri. 10.05 Patru plus unu. 10.40 Dialog sâptăminal. 10.55 Știri de ultimă oră. * 17.05 Perpetuum duminical. 19.30 Radiojurnal. Sport. 20.00 O carte pe săptămină. 20.10 Concertul serii de muzică populară. 20.30 Seară de café - concert. 21.00 O samă de cuvinte. 21.15 Dansați în ritmul preferat. 22.00 Radiojurnal. Sport. 22.30 Muzică de dans. LUNI 29 APRILIE 1974 BUCUREȘTI — PROGRAMUL I 5.00 Buletin de știri. .3.05 Cintec și joc pe plaiurile țării. 6.00 Radioprogramul dimineții. 8.00 Sumarul presei. 8.08 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.05 Orchestra de muzică populară a Ansamblului „Doina“ din București. 10.00 Buletin de știri. 10.10 Alternanțe ritmice. 11.00 Buletin de știri. 11.35 Din creația compozitorului Ion Vasilescu. 12.00 Buletin de știri. 12.05 Muzică populară. 12.30 Știința la zi. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.15 Revista șlagărelor. 14.00 Buletin de știri. 14.30 Te apăr, te laud, te cînt. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Clubul curioșilor. 16.00 Radiojurnal. 16.15 Cîntece de 1 Mai. 1fi.25 Literatura celor 30 de ani. 17.00 Buletinele știri. 17.15 Antena tineretului. 18.00 Orele serii. 20.00 Teatru radiofonic. 21.30 Muzică pe adresa dv. 22.011 Radiojurnal. Sport. 23.00—5.00 Estrada nocturnă. si cinerea › DUMINICA 28 APRILIE 1974 Cinema „UNIREA“ Focșani ~ „Misterioasa prăbușire". Cinema „UNIREA" I Focșani *• „Fapt divers în prima pagină". Cinema „LUMINA" Mărășești - „Un minut de reculegere". Cinema „VICTORIA" Odobești — „Bătrînii bandiți". Cinema „POPULAR" Panciu — „Torino negru". Cinema „POPULAR" Adjud — „Olesis". LUNI 29 APRILIE 1974 Cinema „UNIREA" Focșani — „Un comisar acuză“ Cinema „UNIREA“ II Focșani — „Fapt divers în prima pagină“. Cinema „POPULAR“ Adjud — „Anul carbonarilor“. Cinema „LUMINA“ Mărășești — „Salvarea“. Cinema „POPULAR“ Panciu „Raportul agentului 36“ Cinema „VICTORIA“ Odobești — „Trecătoarele iubirii. ^***"1 %"S. A '■yVw\ MUZEUL DE ISTORIE FOCȘANI : orele 10—18 : luni închis. MUZEUL DE ȘT. NATURII - FOCȘANI : orele 10-18 : luni închis. MUZEUL ORĂȘENESC - PANCIU- orele 10—18 : luni închis. MUZEUL ORĂȘENESC - ADJUD- 19—18 : luni închis. MAUSOLEUL MARAȘEȘTI - orele 10—18 : luni închis. MAUSOLEUL FOCȘANI — orele: 10—18 ; luni închis. MAUSOLEUL SOVEJA - orele : 10—18 ; luni închis. CASA MEMORIALA „AL. VLAHUTA" - DRAGOSLOVENI : orele 10-18 ; luni închis. MAUSOLEUL MARASTI — orele : 10-18 ; luni închis. CASA MEMORIALA „TON ROATA" — CÎMPURI : orele 10 18 ; luni închis. SPORT SPORT SPORT BUDAPESTA 27 (Agerpres), în prima zi a turneului internațional feminin de baschet de la Kecskemet, selecționata de tineret a României a întrecut cu scorul de 77—65 (39—32) reprezentativa R.F Germania. Un meci foarte echilibrat a fost cel dintre echipele Italiei și Bulgariei, în care baschetbalistele italiene au terminat învingătoare (după prelungiri) cu scorul de 67—61. Prima reprezentativă a Ungariei cîștigat cu 70—54 (34—27) partiada susținută cu selecționata secundă a Ungariei. BUDAPESTA 27 (Agerpres). — „Cupa campionilor europeni la sabie a fost cucerită la ediție de echipa Ț S.K.A. actuala Moscova. în întîlnirea decisivă, formațiile Ț.S.K.A. Moscova și Vasas Budapesta au terminat la egalitate 3—8, victoria revenind scrimerilor sovietici la tușaveraj (64—67). Iată clasamentul final al competiției ; 1. Ț.S.K.A. Moscova ; 2. Vasas Budapesta ; 3. Újpest Dózsa Budapesta ; 4. Steaua București ; 5. O.F.C. Bonn ; 6. Ț.S.K.A. Sofia. BELGRAD 27 (Agerpres). Finala campionatului european de fotbal (rezervat echipelor de amatori) se va disputa între selecționatele Iugoslaviei și R. F. Germania. Semifinalele competiției, desfășurate la Ricka, au fost deosebit de echilibrate, echipele învingătoare fiind cunoscute, în ambele meciuri, numai după prelungiri. Reprezentativa Iugoslaviei a întrecut cu 2—1 (1—1 după 90 de minute) formația Spaniei, în cealaltă semifinală, după expirarea timpului regulamentar de joc și a celor două prelungiri, selecționatele R. F. Germania și Olandei se aflau la egalitate, 1—1. Fotbaliștii vest-germani au obținut calificarea, cu scorul general de 5—3, în urma executării loviturilor de la 11 m. V. i J