Monitorul de Sibiu, septembrie 2002 (Anul 5, nr. 1157-1181)

2002-09-03 / nr. 1158

FLASH Alain Delon nu va fi văzut „bătrîn și urît”. Actorul francez Alain Delon, în vîrstă de 66 de ani, afirmă că nu va fi văzut niciodată „bătrîn și urît“, pentru că se va retrage sau va muri înainte ca acest lucru să se întîmple. Telespectatorii îl vor mai vedea într-un miniserial polițist, „Franck Riva“, și în adaptarea „Lion“, după romanul lui Joseph Kessel, unde va juca împreună cu fiica sa, după ce anterior a jucat alături de nepotul său într-un alt serial polițist, „Fabio Montale“. Pentru Delon, actoria este „cea mai frumoasă meserie din lume". „Un actor trăiește 40 sau 50 de vieți într-una singură. Poate de aceea actorii îmbătrînesc mai repede". Alain Delon se declară „înspăimîntat" de televiziune, pe care o numește „tele-pubelă". GSM-ul strică vinul Sindicatul viticol din Wettolsheim (Rinul superior) se opune cu îndîrjire instalării unui releu de telefonie mobilă pe o parcelă comunală pe care se află o podgorie, susținînd că undele radio pot dăuna viței-de-vie. „Instalarea acestui releu poate fi nefastă pentru locuitorii din Wettelsheim, dar și viței-de-vie, care este un organism viu", a explicat unul dintre responsabilii indicatului viticol, Jean- Louis Mann, cotidianului regional ,Alsacia“. „ Vrem ca antena să fie instalată la cel puțin 200 de metri de podgorie și la o distanță și mai mare de locuitori", a spus viticultorul, sugerînd ca releul să fie plasat în pădurea comunală, în fața acestei polemici, primarul comunei a hotărît să supună proiectul discuției viitouului consiliu municipal. Proces pentru „filme curate“ Mari personalități ale cinematografiei americane, precum Steven Spielberg sau Martin Scorsese, sunt urmărite Injustiție de către o firmă care închiriază casete video, scopul acesteia fiind de a i se recunoaște, pe această cale, dreptul de a cenzura filmele pe care le comercializează. Compania Clean Flicks (Filme curate) modifică filmele pe care le închiriază, eliminînd orice scenă considerată nepotrivită (sex, violență sau limbaj obscen). Cererea depusă joi la un tribunal din Denver, Colorado, nominalizează 16 regizori. Societatea regizorilor americani apreciază, într-un comunicat, că „cei care încalcă legea sunt tocmai cei care au depus cererea, deoarece modificările pe care le operează sunt ilegale". Printre cineaștii implicați în această acțiune mai figurează Robert Altman, Sydney Pollack, Steven Soderbergh și Michael Mann. M Monitorul oraic MONITORUL DE SIBIU - marți, 3 septembrie 2002 Trabantul nu mai este ce era odată. Mașini a căror capotă a fost tăiată, motoare de ultimă generație sub capote din anii '60. Trabanturi preparate din punct de vedere al rezistenței asemenea mașinilor de curse - deși nu pot atinge mai mult de 70 de km/h și cel mai ciudat, cîteva Trabanturi care nu fac fum și nici zgomot. Acestea plus încă 120 de Trabanturi „obișnuite“, dintre care o orchestră de muzică simfonică din Viena prezintă un spectacol la care toate piesele sînt interpretate la instrumente realizate din legume. „Orchestra Vegetală“ poate interpreta orice partitură, de la muzica de cameră la jazz, cu ajutorul unor instrumente originale, create din morcovi sau bostani. Membrii orchestrei spun că ideea le-a venit în timp ce au ascultat sunetele făcute de legume în timp ce erau tăiate. Jorg Piringer, conducătorul orchestrei, cîntă la un „garkofon“, un instrument de suflat făcut dintr-un castravete golit de miez, un ardei iute și un morjumătate conduse de femei, au participat, duminică, la „Parada Trabiro“. „Am dat pe mașina asta cinci milioane jumate. Dar dacă-ți spun cît am băgat în ea pentru îmbunătățiri și reparații... aproape 200 de dolari", spune un tînăr împătimit despre un Trabant fără oglinzi retrovizoare sau claxon și cu țeava de eșapament parcă montată în interiorul mașinii. Altora le-a cor. După fiecare spectacol, un bucătar folosește instrumentele pentru preparea unei supe, care este servită apoi muzicienilor și spectatorilor. „Trebuie să cumpărăm legume proaspete înainte de fiecare repetiție și de fiecare spectacol. Ne ia cîteva ore bune să realizăm instrumentele“, spune Nikolaus Gansterer, unul din muzicieni. In funcție de partitura interpretată, orchestra este compusă din 10 pînă la 20 de muzicieni. Membrii acesteia se laudă că sunt singura orchestră din lume care a primit aprecieri atît în revistele de muzică, cit și în cele de gastronomie, reușit mai bine „infuzia de capital“: un Trabant care nu mai seamănă de mult timp cu ce a fost odată: albastru metalizat, decapotabil, 220 de km pe bord, gardă la sol, motor de Golf și o instalație audio ce i-ar face invidioși și pe unii proprietari de discotecă. „ Cu ce bani a băgat, proprietarul Trabantului putea să-și ia o mașină străină nouă. Dar ce să-i faci dacă e pasionat?", spune un bătrîn care se învîrte în jurul mașinii. Trabantul, spune unul dintre directorii ACR, tinde să devină mașină de epocă și, ca atare, se estimează că îi va crește prețul. „Aceste mașini au fost scoase din producție. Germania, țara care le-a inventat, mai face doar ceva piese de schimb care sunt din ce în ce mai scumpe. Cine va reuși să-l păstreze pe Traki frumos și în stare de funcționare va ajunge peste ani să ia premii la concursurile de mașini de epocă ", prezice doctorul Ilie Gabra. Pe traseul Palatul Parlamentului - Universitate - Piața Romană - Piața Victoriei - Arcul de Triumf - Fîntîna Miorița - Platforma Șoseaua Nordului a avut loc parada propriu-zisă, transformată ad-hoc în concurs de viteză dar, de voie de nevoie, și de fiabilitate. Cîțiva dintre șoferii ale căror mașini au ajuns la capătul cursei au participat la concursuri de întoarceri cu frîna de mînă, de „frumusețe“, probe tehnice, probe de fim, de voinicie, probe de suplețe și în final, Miss și Mister Traii. Marele cîștigător, firește, a primit tot un Trabant. Paradă „Super-Trabi“ ■ proprietarii pasionați de Trabanturi s-au adunat pentru a-și prezenta „prototipurile“ Muzică din legume Pictură cît două terenuri de tenis 15.000 de picturi realizate de copii au fost folosite pentru crearea celui mai mare mozaic din lume. Lucrarea, expusă în aer liber la Londra, a necesitat peste 2.400 de ore de muncă și are o suprafață de 625 de metri pătrați cît două terenuri de tenis. Inițiativa a aparținut unei companii private, care a vrut să strîngă în acest mod fonduri destinate școlilor din Marea Britanie. Mozaicul, intitulat „Big Mummy“, a fost creat din 15.000 de desene create de copii, reprezentînd părinții sau tutorii acestora. Imaginea rezultată în urma alăturării celor 15.000 de desene a fost inspirată din pictura unei fetițe de patru ani. Biblioteca» ASTRA* - SIBIU - ALANIS VREA UN FIU HOMOSEXUAL Alanis Morissette spune că dacă ar avea un fiu, și-ar dori ca acesta să fie homosexual. Cîntăreața a spus într-un interviu acordat revistei germane „Emma“ că este hotărîtă să aibă o fetiță. „Dacă nu se va întîmpla din prima, aș insista mai departe, chiar dacă asta înseamnă să am șase băieți înainte de a avea fetița pe care mi-o doresc. Să sperăm că măcar unul dintre ei va fi homosexual, ca să-i pot încuraja latura feminină“, spune Alanis.