Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-04-08 / nr. 47

No. 47. ROMANIA. ANUL II. FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI. IN IASI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel uliţa hiristigiei. Dianul bo publicâ de la 3—6 coale pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 le. Iaşii, Momiri 8 Aprilie 1864. ]n districtele României, pienomeral mea se face la linionide postale. Inserarea unuil rând de 36 literi costă un leu, cirstii fiscal»). Iaşii 8 Aprilie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Ministeriul Cultelor şi Instrucţiune Publice. 2). No. 10.013. Ministeriul publică spre generala cunoştinţă, că pentru nerâspunderea în complect a câştiurilor, sunt a se închiria de la 23 Aprilie curenţii prăvăliile din lista de mai gios, pe terminul indicat în colona de observaţiune, cu aceleaşi condiţiunî cu care au fost chiar închiriate şi cu deficitul ce ar isvoră din re’nchiriere în sarcina chiriaşilor imfactorî. Licitaţiunea se va ţine tot cu aceleaşi forme ce s’au pastrat la închirierea acestor acarete în trecut, şi la Prefecturile în al cărora raioni cad aceste proprietăţi. Doritorii de a lua cu chirie din aceste acarete, sânt invitaţi a se prezenta la 16 (28) Aprilie an. c. la localele sus arătate, însoţiţi fiind de garanţiile prevăzute de art. special din condiţiunî. LISTA De acaretele de peste Milcov, ce sânt a se reînchiria pe terminile arătate în coloanele observaţiei. No. 3026. In comuna podgoria Copouluî, au picat de pripas un cal în pâr murgii, după cum D. sub- Prefect de Copou încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a şi’l priimi. No. 3028. în comuna Rediu Iul Tatar, au picat de pripas un cal în pâr murg deschis, coama şi coada pe giumâtate negri, iar pe giumâtate murge deschisă cu pete albe pe spate de batae de şea şi pântânog de toate picioarele, după cum D. sub-Prefect de Copou încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a sil priimi. A No. 3031. In comuna Mogoşeştii Petreştiî, au picat de pripas o mânzâ de un an în pâr murgă, puţin pântânoagâ la un picior de dinapoi, de asemenea şi în, frunte ţintatâ, după cum D. sub-Prefect de Stavnic încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului el, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a şi’o priimi. A No. 3032. In comuna Lunganii au picat de pripas 2 cal, unul la trup nalt, la pâr murg închis, şi 2 pete albe pe spinarb, al 2-le la trup nalt la pâr murg deschis, ochiul stâng cu albaţâ şi pete albe pe spinare, după cum D. sub Prefect de Stavnic încredinţazâ, se publica aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la Prefectură spre al priimi. lungă, avansat de sub Prefectul de Trotuşu prin referatul No. 487, câ au picat de pripas în comuna Boştea, se publică spre ştiinţa păgubaşului, care în termin de 3 luni sâ se înfăţoşeze cu dovezi spre al priimi. * Prefectura district. Belgrad. No. 2066. In comuna Nova-Pocrovca au picat de pripas o capă roaiba de mijloc, coama în 2 părți, coada lungă, la piciorul drept dinapoi dangaoa 9, de 3 ani, se publică aflarea și prezentarea lui cu dovezi, în terminul legiuit spre a o priimi. * Prefectura district. Calmi. No. 1997. D. sub-Prefect de Costangalia, prin raportul No. 840 informează, câ pe moșiea Churmișvnil, au picat de pripas 2 epe, una murgă întunecată și derisâ, pe de o parte s’aîi înaintit lucrările cuvenite prin district, ear pe de alta se publică terminul de. 3 luni spre ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale sâ se prezinte la Prefectură spre a l i se da întru îndestulare. III. FELUL ACARETELOR Oraşul. Observatii ini. A Prefectura district. Iaşii. No. 3002, în comuna Todirelu, au picat de pripas 2 cai, amândoi la pârâuri deschişi, din care unul la trup mai mare şi unul mai mic, care acel mai mic pişcat la urechea stângă, coamele din stânga, arzândoi roşi de ham la şolduri şi la pept, şi cu cozile retezate şi cam negre, după cum D. sub-Prefect de Codru informează, se publica aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la Prefectură spre a sil priimi. No. 3004. In comuna Lunca Cetâţuei, au picat de pripas 1 vacă la pâr porumbă coarnele ţapoşe, şi inferată la cornul stâng, 1 vacă porumbă galbânâ, coarnele înainte, cu un corn rupt, înferatâ la cornul stâng, 1 vaca la pâr porumbă deschisa, coarnele înainte, înferatâ la cornul stâng şi mânzat la pâr plâvan, coarnele ţapcişe, fârâ alte semne, după cum D. sub-Prefect de Codru încredinţazâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a şi le priimi, Prefectura district. Bacâu. No. 3287. Asigurându-se 2 boi, 7 capre de la locuitorii loan a Sandului şi loan Cotroşu din comuna Lunca Asei, spre îndestularea D. Gheorghie Hereţu, g.Qmiblica terminul de 40 zile, ca muştereii sâ se prezinte în Camera sub Profecturea Tazlâu de sus în târgul Momeşti, unde are a se face mezatul. No. 3289. Asigurându-se de la unua din locuitorii comunii Plop, un număr de vite cornorate şi alte obiecte, în pretenţia D. Nicolai Caciuride, se publică terminul de 40 zile, ca concurenţii sâ se prezinte în Camera sub Prefecture Tazlau de sus, unde are a fi mezatul. No. 3395. Asigurându-se de la locuitoriul Michalachi David 2 boi, în pretenţia jidovului Iosip Marcovici, se publică în termen de 40 zile, ca muștereii sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlau de sus, unde are a fi mezatul. No. 3397. Asigurându-se de la Vasile Ciubotariu din comuna Podurile vaca, în pretenţia dascălului Ioan Bibire, se publică în termen de 40 zile ca muştereii sâ se prezinte la sub-Prefectura Tazlau de sus, unde are a fi mezatul. No. 3230. Asigurându-se de la Ilie Argintăria 6 bucăţi aramă în greutate de 5 oca, şi 3 sfeşnice, spre satisfacerea jidancei Sima fiica lui Naiman cu banii ce’l datoreşte, se publică în termin de 40 zile, ca muştereii să se prezinte în Camera Poliţiei, unde are a se face mezatul. No. 3232. Terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 10, pentru vinderea a 90 merţe popuşoi, asiguraţi de la D. Petrachi Pandeli, spre îndestularea D. Vasile Istrati, zâdarnicindu-se, se publică alt termin de 40 zile, ca mustereii sâ se prezenteze în Camera Prefecturei unde are a se face mezatul. No. 3283. Asigurându-se de la locuitorii comunii Casinul, 45 boi, 77 vaci, 31 cal, în pretenţia D. Asanachi Valaside, se publică în termin de 40 zile, ca muştereii sa se prezinte la sub-Prefectura Trotuşul în T. Ocnei, unde are a fi mezatul. No. 3285. Pentru îndestularea D. Vasile Pădure, cu banii de la Alecsandru Caşcaval, asigurându-se 4 capre, se publică în termin de 40 zile socotit de la data Foael, ca muştereii doritori a cumpăra asemenea capre, sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Bistriţa de sus pe moşia Leitenii, unde are a se face mezatul. No. 3883. Pentru un cal la pâr sur mic la trup, cu coama în 2 părţi arma'arin, cu un dinte rupt în partea din gips în stânga, mic la urechi şi coada Prefectura district. Dorohoia. No. 2354. La neurmarea D. Ovanica Ţaranu cu plata impozitului moşiei Podriga, rămăşiţă din trimestrul al 4-lea 1863, şi pe trimestrul de Ianuarie anul curent, asigurându-se 28 merţe grâu, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor fi sâ se înfăţoşeze aice în ziua ecspirarei terminului de 40 zile, spre a se fini mezatul. No. 2261. De la jidovul Iţic Herşl din târgul Dorohoi, spre îndestularea D. Iordachi Burghelea cu o sumâ bani, asigurându-se un cal preţeluit în 200 lei, şi vacă a fata preţeluitâ în 250 lei, se publică în termin de 15 zile, ca concurenţii ce vor fi sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se vinde licitativ vitele arătate. No. 2320. De la Domnul Spiridon Tautu, spre îndestularea evreului Iancu sin Mendel cu o soma bani, asigurându-se 2 cai preţeluiţi în 10 galb., o trăsură 2 galb. şi 4 gi un carii în 24 galb., se publică terminul legiuit de 40 zile pentru vânzarea lor, şi concurenţii ce vor fi sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi la respirarea terminului, unde urmează a se fini mezatul. No. 2529. D., sub-Prefect plasei Prutul de sus, pin raportul No 503 încunoştiinţazâ, câ cu prilejul aducere! unui cârd de boi, cumpărat de neguţitoriul Meier a Marieî de la carmarocul urmat în Oraşul Iaşii, s’au luat după el de lângă Iaşi, un giuncan buhâeşîî, în pâr galbân murg, la coarne ţapoş latiş, fără a se cunoaşte proprietariul lui, se publică spre deşteptarea păgubaşului, care în terminul destinat de 3 luni, sâ se înfăţoşeze aice cu dovezile legale, spre a’şi afla cuvenita îndestulare, căci la din contra, giuncanul se va vinde licitativ, conform legiuire! pentru vitele du pripas. Prefectura district. Falciu. No. 3765. De la D. Petru Schileui, împlinindu-se 4 boi, pentru a se satisface pe Ministeriul de Culte cu suma de 800 lei, costul lemnilor taete de D sa insovelnic de pe moşiea Buneştii, se publică terminul de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor, carii la împlinirea acestui termin sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se face adjiudecaţia acestor animale, asupra persoanei ce ar da un preţ în mai avantagios. Prefectura district. Neamţu. No. 3207. Din raportul Poliţiei oraşului Neamţu No. 1695, luându-se lămurire, câ D. Ioan Manoliu, la trecutul an 1861, ar fi perdut un vecsel subscris de D. Grigorie Cozadine pe suma de 220 galb. şi care vecsel ar fi eesoflisit prin trecerea în dosul lui şi osebită ţidulâ, se publică aflarea şi anularea acestui vecsel, de vreme ce el este eesoflisit.