Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-15 / nr. 3

moil in pier murgă închid, coama şi coada neagră, şi ea este în frunte, precum sub Prefectura de Medetin prin raportul No. 4137 incredinţade, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedire cuvenite să se înfăţoşe de aicea de a’i primi, căci după espirarea acestui termin, în cea întăi Mercure se vor vinde licitaţiv, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar fi de a’i cumpăra. No. 14b. Pe moşie a Cornii picăndil de pripasii o măndă la păr murgă, coama şi coada asemenea, precum sub Prefectura de Siretiu prin raportul No. 5887 înondinţaze, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedile cuvenite să se înfăţoşe de aicea de a o priimi, căci după espirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se va vinde licitativa, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar fi de a o cumpăra. Proiect tiraimleţ. Calmi. No. 11,081. I). sub-Prefect de Costangaliea prin referatul No. 5167 încredinţare, că în comuna Vadul lui Tsao s’aîi pripăşit un cal la păr roib, brează în frunte, păntânogîi la piciorul denapoi, si cu pete albe pe spinare, se publică legiuitul termin de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte la aceasta Prefectură, spre a ’i se da în îndestulare. No. 11.186. D. sub-Prefect de Cotul-morei prin raportul No. 3736 încredinţate, că pe moşiea Sârâţenii sau pripăşit o capă la păr murgă, coama din stănga şi lasată pe spinare, se publică terminul legiuit de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi palpabile să se presinte la această Prefectură, spre a i se da în îndestulare. Prefectura judeţ. Dorohoi. No. 15,394. D. sub-Prefect a plasei fierţa prin referatul No. 4419 încredinţare, că în comuna Tărnaîica s’au pripăşit o vacă în păr hulubă, la coarne ţapoşă fără alte semne, în urmare se publică spre deşteptarea păgubaşului, care în termin de 3 luni să se presinte aicea spre a ’i se face cuvenita îndestulare. No. 15,456. De la evreul Leiba Lozneanu, întru îndestularea lui Iancu Mendel cu o sumă bani, sechestrănduse o şubă, se publică terminul de 40 de, ca concurenţii ce vor fi, la espirarea lui să se presinte la Politica de oraşu, unde urmea de a se efectua mezatul. No. 15,482. Din referatul D. sub Prefect a plasei Iierţa, No. 4444 luănduse încredinţare, că grănicerii Toader Cozdreanu de la pichetul No. 218, Hărmâneştii, mergând în patrulă, au găsit pe un făcătorii de râie, trecând de a stânga prutului cu un cal la trup mic, pârul sârg deschis, chiar de ochiul drept, acel făcătorii de râie, vădind patrula au lăsat calul şi s’au făcut ne vădut, se publică deşteptarea păgubaşului, care să se presinte aicea cu legale dovedi, spre a ’i se face cuvenita îndestulare cu mencionata vită, căci la din contra se va considera ca de pripas şi se va vinde licitativu. Prifectura judeţ. FAIciu. No. 44. Pe moşiea Covasna, plasa Podolenii, s’a şi pripăşit o vaca la par porumbă închisă, coarnele belciugate, inferată la cornul drept cu o literă necunoscută şi şoldita la piciorul drept denapoî, se publică terminul legiuit pentru deşteptarea păgubaşului şi înfăţoşarea aicea cu argumentele cuvenite, spre ai se elibera. No. 217. Pentru 537 galbeni 17 lei şi 12 parale rest din căştiul Sf. Dimitrie trecut anul 1865, cu procent, a moşiei Roşioşti, proprietate a D-lor Gadela şi Priopol, datorită de 1. Anastasie Stoide posesorul disc! moşii, s’au împlinit 242 chile popuşoî nebătuţi de a 1i. Stoide, şi s’au regulat a se vinde licitaţiu cu termin de 40 dile, se publică aceasta spre încunoştiinţarea concurenţilor ce vor fi de a cumpăra asemenea popuşoî, carii indica terminulul citat calculat de la data Foael, să se presinte in pretoriul acestei Prefecturi, unde are a se ţinea licitaţiea, şi unde are a fi atuncea proba din acel popuşoî, publication de sub No. 15,861, făcută în Foaea No. 137 din 18 Dechemvrie contenit 1865, pentru văndarea a 600 chile popici împliniţi a conto a 1300 galbeni, întregii căştiul arătat a mencionatei moşii, se revoca. l*r.Tc(film judeţ. \Cimţu. No. 18. Averea D. Dimitrie Albu, asigurată pe moşiea Budestii Precisteî şi in oraşul Pontra, si anume: maşina velniţei, 1 cal roib, 2 cal roibi, 1 cal roib. brenzii, stricat la pictorii, 1 cal murg cură şi stricat la piciorii, 2 boi, 2 cai proşti, 1 bivoliţă, 2 vaci sterpe, 11 gonitoare, 1 gonitoriu, 2 viţii şi unu malac, 5 stoguri fân de trei ani, 8 stoguri coşolină grăîi de 4 ani vechi, 4 stoguri coşolină grâu vechi de 2 ani, 6 stănjini pac de orzu vechi, 7 stănjini pac grâu, 19 stănjini pleavă grăîi cu pac nouă, 10 stânjini pae grăîi vechi, 1 droşcă pe arcuri de 2 cai, purtată, bună englizasca, 1 naitişancă de 2 cai veche cu bulgarii, 1 naitişancă de 2 cai purtată neacoperită, 1 sanie de 2 cai boită, 1 păreche hamuri purtate, bune, cu cliepţi de blanc, cu toate ale lor, cu cheile de bacton, idem hamuri 2 părechi numai cu o păreche hățuri vechi de cură, 10 stănjini lemne pentru foc, amestecătură, 3 canapele, din care două îmbrăcate cu adaască albastră, și una veche fără teluri, 1 canape de lemn de nuc, îmbrăcată cu adamască galbănă, 2 mesă de nuc cu postav, 1 masă de mahion rotundă, 1 gardirob mare de malion cu ușile în canaturi, 6 scaune cu două jâlțuri de frasin, îmbrăcate cu adamască galbănă, 4 perdele de adamască albastră, 2 oglindi de părete sade, 2 saltele de lână îmbrăcate cu cit, 1 crivat de felii fără îmbrăcăminte, și care urmând a se vinde licitativ a conto a 125 galbeni 12 lei ce mai datoreşte Epitropiei ospitalului Sf. Spiridon, spre achitarea căştiurilor anului 1864, şi a conto a 1265 galbeni după vecselul din 15 Noemvrie 1864, cu legiuitul procent până la numărătoare, precum şi tacsa de 4 galbeni ce datoreşte D. Nicolai Albu, pentru care este mijlocirea Tribunalului sub No. 4740, se publică terminul de 40 zile, cu avansarea concurenţilor, a se înfăţoşa la Camera acestei Prefecturi în clipa împliniri acelui termin socotit de la data Foaei, unde este a se face adjudecaţiea asupra acelui ce ar da mai folositorii preţui, cătîl însă pentru maşina velniţei rămâne ca muştereii mai înainte de împlinirea termenului, să o vadă la moşiea Budeştii, fiindcă nu se poate aduce la Prefectură. No. 129. D. sub-Prefect a plasei Peatra, prin raportul No. 5551 încredinţare, că în comuna Cănciuleştii au picat de pripas un cal murg închis, cu pete albe pe spate unde şede capătul şelei denainte şi o pata albă pe naşii, de aceia se publică aflarea păgubaşului şi înfăţoşarea lui la această Prefectură cu dovedire ce va fi avându, în terminul de 3 luni. No. 127. Urmând a se vinde licitativa o vacă şi o gonitoare, împlinite de la D-na Anica Ghişeu, a conta banilor cu care face parte între celalţi fraţi a ei Mateeştî, până la întreaga sumă de satisfacerea D. Iorgu Mateesi, se publică terminul de 40 zile, cu avansare, ca concurenţii să se presinte în Camera Prefecturei la împlinirea terminului, când are a se esecuta văndarea. No. 16,135. Pentru văndarea a 7 stoguri fău asigurat la D. Aleea Crupenschi, spre îndestularea Sfinţiei sale Tconomului loan Ionescu de o sumă bani, regulănduse alt termin de 40 zile numerar de la data Foaei, se publică spre obşteasca ştiinţă, cu avansare, ca concurenţii ce vor fi să se înfăţoşeze în clipa împliniri terminului la Prefectură, unde are a se ţinea licitaţiea şi a se face adjudecaţiea. Prefectura judeţ. 13,,iiii.m. No. 97. Pe moşiea Mirceştii acest judeţu, s’au pripăşit o vacă în păr porumbă, cu mânzatul ei, asemenea fără alte semne, se publică legiuitul termin de 3 luni, spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul unui asemenea să se presinte cu dovedi legale spre a’şi priimi vitele, căci la din contra se vor vinde licitativu. No. 109. La neurinarea evreului Avram sin Moisa din comuna Brănişteni, cu plata banilor 155 lei 20 parale c. f., tacsa oteupului pentru rachiul ce au consumat în comună pe credit, asigurănduse de la el o vacă cu mânzatul ei, care urmea de a se vinde licitativu, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce vor vroi a cumpăra asemenea vite, să se presinte în pretoriul acestei Prefecturi, la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, unde urmea de a se efectua mezatul asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. M’prectura judeţ. Visliul. No. 13.339. Se publică terminul de 40 zile pentru deşteptarea proprietarilor a 4 coţi postav în doă bucăţi, 1 păreche papuci, 1 păreche pantaloni materie, 1 sucman, 1 caţaveică, 1 chiuliţă pentru chisat chiperiu, 1 putineiul de ales until, 1 secure, 1 pălărie, 1 secure şi 1 păreche ciubote rupte, apucate de jandarmii păzitori la bechetul de la Babară acesta judeţil, la vnhnasngul avut cu nişte individ ce se presupuneau a fi făcători de raie, şi totodată se deşteaptă şi fie muştereii ce ar fi de a cumpără aceste lucruri, să se înfăţoşede în Gamela acestui pot unde are a se face văndarea, când nu se ioi înfăţoşa păgubaşii. eiJBLICAŢîî JUDECĂTOREŞTI. Tribunalui civil de Iîinî Secţia l-a. No. 213. Din actele matriculare liberate D-lor Dimitrie, Alecu şi Vasilie Baraectariîî fiii răpos. Gheorghie Baraectaria, de chiriearhie a Moldovei la 30 I Noemvrie trecut sub No. 5580, 5581 şi 5582, înfă-oşate de muniţii că sunt născuţi şi anume: Dimitrie la 1 Dechemvrie 1840, Aleca la 23 Aprilie 1841, şi Vasilie la 1843 Ianuarie, încât astadî sunt în etatea majoră cerută de art. 434 a Codului Civil în vigoare, Tribunalul uniform conclusiunelor Dinu Procurore, în temeiul mencionatelor acte şi a citatului articol, încuviinţa de emanciparea tinerilor Dimitrie, Alecu, şi Vasilie intropos. Gheorghie Baraectariu, care emancipare conform art. 423 din acelaşi Godu, se publică spre generala cunoştinţă. Secţiea a 2-a. No. 18. Conform art. 538 din Procedura Civilă, se publică în termin de 20 zile socotit de la data Foaei, împosesierea viei rămasă de la defunctul Spătăria Vasile Costin, aflătoare în podgoriea Nebuna pe termin de un an, potrivit condiţiilor pe care concurenţii le vor videa în Tribunal la clipa adjudecărei asupra aceluia care va da cel mai folositorin preţu. « 3-a. No. 68. Testamentul D-nei Fotimnea Safiroglu din 16 a trecutei, prin care se arată chipul cum să se împartă după moarte averea sa, legalizându se de acest Tribunal numai întru căt priiveşte adevarata semnătură şi libera voinţâ a Is., se publică în tată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă. T ESTA M E N T. Fiind că sevârşirea vieţei omului nu este cunoscut altuia nimăruea, ce numai lui DumneZeu, deci,dar dator este fiecare creştin a fi pururea gata, precum ’ Sf. Evanghelie dice, câ nu ştie omul nici ZIOil nici ora, când fie care va fi chemat. De aceea spre în- I deplinirea unei asemenea, încă fiind în vieaţă şi aflându-mă în întregimea minte!, cu Fotimea Safiro-I _ ° 17 glu vieţuitoare în capitalia Iaşii în ograda Monast. Bărboiului, găsesc de cuviinţă mai întâi a’mi cere de la toţi cunoscuţii mei prieteni iertare de cele ce ca un om trăind în lume le-am greşit, totodată rogi şi eu pe bunul Dumne-Zeu din toată inima mea a le dărui iertare şi sfârşit bunii, şi eu ca una ce n’am fii din trupului meu, precum şi nici un felin de rudenii, atât după părinţi căt şi de alte rudenii lăturaşe nu amu, ca legea terei sâ le deie vreo ascultare la tânguirea lor, şi la din contra, ivinduse ori şi ce persoane să nu li se ţie în samă ori la ce loc îi decanic sau administrativii se vor înfăţoşa, sau de a face parte în acest testament, care după lege am făcut spre pomenirele mele, şi deşi prin testamentul ce am făcut în 10 Septemvrie 1860, şi publicat prin Adaosul Merit. Oficial la No. 2 din 3 Octomvrie 1860, am regulat legaturi în sume mai mari şi la mai multe feţe, dar în considerare că împregiurârile pentru esistenţa mea, au redus capitalul meu, făcând oarecare împrumuturi, precum şi unele din feţele legatare s’au sevârşit din vieaţă, pentru a nu trai remânea cugetul încărcat şi a fi feţele legatare în cunoştinţă despre reducerea ce fac, am regulat după cum urmează: 9 galb. preoţilor servitori la biserica sus numită Bărboiu la săvârşirea mea din vieaţă, 2 galb. psaltului Gheorghie Sofroni tot servitorii la numita biserică, 23 lei eclisiarhului ce va fi la sevărşiree, mea din vieaţă servitor a numitei biserici, 3 galb. preoţilor ce vor fi la săvârşirea mea din vieaţă servitori la biserica Sf. Panteleimon, 1 galb. la psalţi tot atunci servitori la numita biserică, 14 fci eclisiarhului, cu această condiţiune, mai lasă 50 galb. Dnci Catinca Frumboaca, pe care a’î împărţi la fiicele Ds. spre pomenirea mea, 10 galb. nepoatei Ds. Zagură, anume Soltana, soţia lui Gheorghie Guţu, ce este botezată de mine, 30 galb. fetelor Veronica, Anica şi Florica Cercheze, a cărora mamă m’aîi servit mai mult timpii, tot spre pomenirea mea, 30 galb. pentru Anica Popovici, pentru serviciele ce mi au făcut in casă atâta timpu, 136 galb. cuprind toate condeiele de mai bușii, ce las din micul meu capital, mărginit in sumă de 400 galb., pentru care însărcinezi!