Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-04-08 / nr. 26

No. 26. ANUL FOAEA PUBLICATIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTE! DE APEL DIN IAŞI. IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Ibristigieî. ţfiarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Sâmbătă Aprilie 1807, in districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un leu cursul fiscului. Iaşi!8 Aprilie. Depeşe telegrafice a „Monitorului.“ PARLS 9 Aprilie.— Guvernul ii esprimâ dorinţa ca Senatulu şi Corpul Legislativii sâ nu facă acum interpelări în privinţa Lucsemburguluî. Ziarul Francia dice că, cu ocasiunea esaminareî stipulaţiuneloru din 1839, se vorii ivi doue cestiunî, dacă Regele Olandei are dreptul a ceda Lucsemburgul, şi dacă Prusia după mărirea sa este în drept a continua ocupaţiunea Lucsemburgului. BERLIN 10 Aprilie.— Dorinţele Solmslanbach interpelă în privinţa intrărei Marelui ducat Darmstadt în confederaţiunea Nordului. D. de Bismark respunde; când marele duce va esprima această dorinţă, sperăm că vom obţine consimţimentul Austriei, care este necesarii! din causa stipulaţiunei pâcei de la Praga.— Diarele credu in genere, la mânţinerea pâcei, după declaraţiunele D. Moustier.— La bursă astâcji panică, din causa sgomoteloru alarmante, dara fără temeiu.— Împrumutul român 61. VIENA 10 Aprilie.— întoarcerea împăratului causată din boala fiului. CONSTANTINOPOLE.— Francia, Prusiea, Austriea şi Italiea silescu pe Poartă de a încheia o armistiţie cu Candioţii.— Ambasadorul Angliei lucrează separat şi cere numai autonomiea Candioţilor.— Poarta atârnă la cea din urmă concesiune.— Mari întăriri de oştiri au fost trimise la frontiera Greciei, 20,000 oameni au fost chemaţi sub drapeluri. VIENA 9 Aprilie.— După o ştire priimită de la Paris, reintrarea D-lui Drouin de L'huys în cabinet, este probabilă. PETRISBURG.— Senatul au votat budgetul veniturilor şi cheltuelilor, echilibrat cu 444 milioane ruble; budgetul polones face parte dintr'ânsul cu 16 * venituri și 19 cheltueli. YORC 7. — Miramon au bătut pe republicani. Maximilian au reintrat în capitală sub escortă. HAMBURG.— Guvernul frances efectuazâ cumpărări considerabile de grâu, în toată Germania de Nord. BELGRAD 11 Aprilie. — Două părţi din garnisoana turcească, părăsesc astâifî Belgradul, restul va pleca după întoarcerea Principelui Michaila. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Şcoala Militară din Iaşi. No. 277. La 10 Aprilie curentu se va ţinea în localulă Scoaleî Militare licitaţie pentru iluminarea Scoale! cu gază, condiţiunele se potă vedea la Scóală de la 9—12 oare în fiecare zili. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 3826. De câtrâ un individu necunoscutu, care se presupune a fi Costachi Mocanu, s’au lasata la morarîul Moisa Haïm un cal robbit închis, la trupă mai mare decât de mijlocii, coama şi coada neagra, şi presupuindu-se că acest cal va fi furat de undeva, se publică spre ştiinţa păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se prezinte aicea. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 3399. Domnul sub-Prefectă plasei Ştefăneşti, prin raportul No. 1060 încredinţare, câ nici în filele de 28 Fevruarie, 1 şi 2 Martie trecut, publicate prin Foaea No. 14, nu s’au putută da în antrepriză eratele de băuturi şi tacse de vânzări de vite de prin comunele acel plaşi, din cauza nepresentatei concurenţiloru, in urmarea acestiea se publica din nou filele de licitaţie, şi anume: la 18, 19 şi 20 a curentei luni Aprilie, spre deşteptarea concurenţiloru, carii întovărăşiţi de garanţii, să se prezinte în Camera aceloru Primării. Prefectura judeţ. Colul. No. 2350. Domnule sub-Prefecta plasei Tigheciu prin raportul No. 888 încredinţare, ca sau pripăşită pe moşiea Boroganii 3 cai, a cârora semne sunt: o capâ murgă, coama şi coada ratezată, 2 cai la păru murgi, idem coamele şi cocile ratezate, se publică terminul legiuită de 3 luni spre ivirea pâgubaşilor, carii cu doveeli să se prezinte aicea pentru a l i se da întru îndestulare. Prefectura judeţ. Suceava. No. 2584. La terminul de 2 a trecutei luni Martie, înserat prin Foaea No. . , nu s’aă ivită concurenţi pentru vinderea a o câtime cărămidă secvestratâ de la antreprenorul dej mei de cărămidă, întru îndestularea epitropiei ospitaluluî creştină cu o sumă bani, se publică alt termin de 40 zile, cu deşteptare, ca la anul espirare, concurenţii ce vor fi, să se prezinte în Camera Poliţiei, unde este a se desevărşi licitaţia. No. 2586. Pentru îndestularea D. Petrachi Gogoşescu cu 1480 lei de la indivizii Grigorie V. Pânzariu şi alţi 3, sechestrăndu-se 5 vaci, o şură de lemn, 3 mânzaţî, 2 cară de 2 bol, o căruţă, o săniuţă de un cal, o capă cu mănză, 2 bol, şi o mănză, se publică terminală de 40 clile, la espirarea carnea concurenţii să se înfăţoşeze la sub-Prefectura de Moldova, unde este a se efectua licitaţiea. No. 2588. La terminală de 30 Noemvrie anul încetat, din lipsă de concurenţi neputăndu-se vinde vitele şi obiectele secvestrate de la locuitorii cotunelor Slătioara şi Mihalia, spre îndestularea D. Simon Baer, se publică alt termin de 40 Zie, la espirarea câruea concurenţii să se prezinte la Primăriea comunei Bogdăneşti, unde se va efectua licitaţiea. No. 2590. La 20 Dechemvrie anul încetată 1866, când urma a se desface licitativă averea secvestrata de la locuitorii comunei Baea, spre îndestularea D. Simon Baer cu bani, nu s au putut efectua mezatură din cauza epizotiei ce se iscase în acea comună, se publica al 4diea termin de 40 Zle, ca concurenţii să se prezinte la Primăriea de Baea, unde D. sub-Prefect plasei Moldova va fini licitaţiea. Prefectura Poliţiei Vasluiu. No. 789. De la evreul Bereu Vecsleră împlininduse un gardiropă şi un ceasornic de părere, în pretenţie a evreului Isdrail Benovici, se publică vânzarea lor în termin de 40 zie, la Camera acestei Poliţii, spre a se urma licitaţiea, iar adjudecaţiea se va efectua după trecerea acelor 8ine de supralicitare, asupra persoanei ce ar oferi scădementul de 5°/0, după preţul rămas la licitaţie, condiţiile se pot vedea la Primărie, Primăriea de Dorohoia, No. 418. Fiind că la terminul publicat prin Foea No. 6, pentru darea în antrepriză reperaţie a unei case proprieta a bisericei Sf. Nicolai din această urbâ, nu s’aă înfăţoşat nici un concurent, de acela se publica un alt termin de 15 zie socotit de la data Fael, pentru deşteptarea concurenţilor, carii să se prezinte în Camera Primăriei în Zoa espirareî terminulul. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 354. Urmândă a se antreprizui confecţionarea a 3 fieră necesare serviciului veterinari, pentru înferarea vitelor, în cază de epizootie, şi a 3 sigile cerute de Tribunalul judeţului Iaşi, Secţiea a 4-a Corecţională, se publică ca amatorii de a se însărcina cu asemenea antrepriză, să se prezinte în pretoriul acestui Comitet, la 12 a curentei, însoţiţi de garanţiea cuvenită, spre a concura la licitaţiunea orală ce se va ţinea în acea chiar lămurirele de care vor avea trebuinţă, până atuncea se pot lua din cancelariea Comitetului. Primărie a comunei Iaşii. No. 2923. După devizul şi planul formată de D. Arhitect al urbei, Mateasă Niclmană, Primăriea conformă decisiunei Consiliului comunal din şedinţa de la a 2 curentei, urmând a da în antrepriză reperaţiunea încăperea tactoarei de vite proprietate a sa, dimpreună cu celelalte îmbunătăţiri anume indicate în mencionatul de viză, se publică concurenţa în termin de 40 zde de la data Foael, cu invitaţiune ca doritorii de a se angaja cu facerea acelor reparaţiuni, să se prezinte atuncea la pretoriul Primăriei cu garanţii în regulă, având a se ţinea concurenţă şi a se face adjudecaţiune asupra persoanei care va lasa preţul mai avantajosă pentru comună, condiţiile relative se vor vedea în Ziua licitaţiuneî. Primăriea de Botoşani. No. 977. Pe baza votului dat de Consiliul comunal în şedinţa de la 28 Fevruarie trecut, pentru edificarea unui locală de şcoală primare, după planul D. Arhitectă, aflat în Primărie, cu suma legatului lasat de defunctul Arhiereu Marchian, se publică terminul legiuit de 40 Zile, ca amatorii ce vor fi, să se prezinte în Camera Primăriei cu garanţii solvabile, Primăriea de Hărlău, No. 437. Braţul băuturilor din 1863, publicată în Foaea No. 2 şi 12, ce urmează a se da în antrepriză pe anul curent 1867, neputându-se efectua la terminele destinate, se publică din noărele de 18, 19 şi 20, cu respectul de 24 oare la 21 a curentei luni Aprilie, când atuncea toţi D-nii concurenţi suntă invitaţi a se presenta cu garanţiile cuvenite spre concurare. No. 438. Pentru câ eratul adaosului băuturilor din 1863 publicat în Foaea No. 2 şi 12, ce urmează a se da în antrepriză pe anulă curentă, la terminele destinate neeşind un pieţă favorabilă pentru comună, se publică din noă orele de 21, 22 şi 23 a curentei luni Aprilie, cu respectul de 24 oare la 24, spre cunoştinţa D-lor, amatori, carii sâ se prezinte în Camera Primăriei, unde vor vedea condiţiunele. No. 439. Neputăndu-se efectua la terminele publicate în Foaea No. 2 şi 12, antreprizuirea a 2-a a adaosului băuturilor din acest oraşă, ce urmează a se antrepriza pe anul curent 1867, se publică din noă Zilele de 22, 23 şi 24, cu respectul de 24 oare la 25 a curentei luni Aprilie, când atuncea D-nii concurenţi sunt invitaţi a se presenta în Camera Primăriei spre târguire. No. 440. In priivire cu etatul cotului din această urbâ, ce urmează a se da în antrepriză pe anul curent 1867, nu s’au putut efectua în Zilele publicate prin Foaea No. 12, se publică din noă Zilele de 23, 24 și 25, cu respectul de 24 oare, la 26 a curentei luni Aprilie, când atuncea D-nii concurenţi se vor presenta în Camera Primăriei spre târguire. No. 441. Pentru că eratul mortăsapiea vitelor din această urbâ, ce urmează a se da în antrepriză pe anul curent 1867, neputăndu-se efectua la terminele publicate în Foaea No. 12, se publică din noă Zilele de 24, 25 şi 26, cu respectul de 24 oare, la 27 a curentei luni Aprilie, când atuncea D-nii concurenţi să se înfâţoşeze în Camera Primăriei, unde vor vedea condiţiile. No. 442. Eratul prosforapa masculilor din această urbâ, ce urmează a se da în antrepriză pe anul curent 1867, neputându-se efectua în Zilele publicate prin Foaea No. 12, se publică din noă Zilele de 25, 26 şi 27, cu respectul de 24 oare, la 28 a curentei luni Aprilie, când atuncea D-nii concurenţi se vor prezenta în Camera Primăriei spre aterdisire. Primăriea de Leova. No. 207. Se publică spre comuna ştiinţă, ca la 6, 7 şi 8 a curentei luni Aprilie, urmeaze a se ţinea licitaţie pentru arendarea tacselor de pe vitele ce se vând în oborul târgului acestei comune, şi doritorii ce voesc a lua asuprăle asemenea arendă, sunt poftiţi a se prezenta la această Primărie în Zilele citate mai sus, însoţiţi de garanţiile cuvenite. No. 212. Se publică spre comuna ştiinţă, ca la 9, 10 şi 11 a curentei luni Aprilie, urmează a se ţinea licitaţie pentru antreprizuirea tacselor de pe băuturile ce se consumă în această comună, și doritorii ce