Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-10-14 / nr. 80

No. 80, anul vi FOAEA PUBLICAŢIUNELIR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldnea diţa Primăriei. Ciarul se publica de la 1—2 coaie pe septâx anâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă._____Iaşii, Mercuri li Octomv. 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile Inserarea unui rând de 35 litere, costa un lefi cursul fiscala postale. Iaşii, 14 Octomvrie 1870. Depeşe Telegrafice. LONDRA, 17 Octombre. Ziarul Times anunciă că una parlamentară de la Metz a sosită la qnartierul generale al principelui Frederic-Carol și că a plecată în urmă la Versailles. Nu se cunoasce încă resultatulu. La Paris epizootia merge crescând. Armata de împresurare a Parisului a priimită ună ajutoră de 100,000 oameni. TOURS, 17 Octombre. — Ună milionă de pusei s’a distribuită gardei mobile. Parisulă a primită 280,000 pusei și mă numără egale se va distribui în curândă. LONDRA, 18 Octombre. — D. Laurier, secretarulă D-lui Gambetta, a sosită aici. Ziarulu Times publică o depeșă din Versailles, cu data de 16 Octombre, care anunciă că generalulă Boyer, adjutantulă lui Bazaine, sosindă în acelă oraşă, a avută două conferinţe cu D. de Bismark. PETERSBURG, 18 Octombre.—Le journal de St. Petersburg ,ice că generalulă Burnside a transmis D-lui Jules Favre condiţiunile Germaniei pentru un armistiţiu pe cari generalul Burnside le a recomandată multă dară D. Jules Favre le a refusată. (Monitor ulii). LISTA de numerul vitelor mari si mici tăete la măcelăriile din urba Iașii în cursul espiratei luni Septemvrie anulă curentă. BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din flipa de 12 Octomvrie 1870. F#B.UQJLTI! ADmNISTftATIVE, Frefeetara judeţ, laşii. No. 9353. Conforma oficiei D. Ministru de Finance No. 39.172, şi a publicaţiunelorii No. 38.702 din Monitorul Oficial No. 212 din 29 Septemvrie anul curent, la 15 Noemvrie viitori urmead a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru aşezarea pe termin de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie 1871, a veniturilor impozitului asupra băuturilor spirtuoase, creat prin legea din 20 Aprilie 1867 ; se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor ce ar voi să ele această antrepriză. No. 9433. Conform oficiei D. Ministru de Finance sub No. 39.332, la 15 a curentei urmându a se ţine la Camera Pro facture! licitaţiune pentru darea în antrepriză a lucrărilor de adaos la Palatul Administrate de aicea, după devizul în sumă de 18.768 lei 46 bani, şi condiţiunele ce se pot vide în toate filele în Camera Prefecturei de la 11 dimineaţă pănă la 4 ore post- meridiane , se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 9524. Conform oficiei D-nul Ministru de Finance sub No. 40.325, la espirarea terminului de 15 elite enumerat de la data Foael inclusiva, urmând a se ţine în Camera Prefecturei licitaţiune pentru reînchiderea Aanalelor Statului din acest oraşu, din causa neplăţei câştlurilor, şi anume: 1) dugheana No. 582, pendintă de Monastirea Golia; 2) casele de la poarta Universitâţei, ce au fost închiriate D- nei Elencu Iorga, pe periodul de la 26 Octomvrie 1870, 23 Aprilie 1871 , se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura Judeţ. Botoşani. No. 5488. D. Primaru al acestei urbe prin adresa No. 2641 încredinţi ele, că poliţia acestui oraşu prin adresa No. 4096 l’au anonsatu, că s’au găsit la individul Ştefan Gheorghiu tot din acest oraşu, 2 epe în păr murgi închise, din care una cu mânza, o căruţă proastă şi o părcurs hamuri de un cal; asemenea la individul Cristea Lungu, o căruţa cu hamuri, hăţuri de cânepă şi o şă, toate stricate, şi că după publicaţiile făcute prin oraşu, nu s’au ivit păgubaşul , se publică terminul de 6 luni în conformitatea legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la Primărie spre a’şi primi caii şi obiectele. No. 5431. D. Primaru al acestei urbe prin adresa No. 2629 încredinţeze, că D. Poliţai al acestui oraşu prin adresa No. 4097 ’i au făcut cunoscut, că la individul Vasile Cercurariu tot din acest oraşfi, s’au găsit sub prepusi de furat o capă în părtură, inferată la şoldul stâng denapol cu litera 1, I, un cali negru, pantanogi la piciorul stâng denapol, şi o căruţă cu hamuri, şi fiind că după publicaţiile urmate prin oraş şi nu s’au găsit păgubaşul, se publică terminul de 6 luni in conformitatea legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să sa presinte la Primărie spre a’şi primi pail şi celelalte. Prefectura judeţ. Dorohoia. No. 5040. D. sub-Prefect plasei Prutulu de sus, prin referatul No. 1857 încredinţez©, că în comuna Cordărenii acea plasă, au picat de pripas un gonitor, în păr hulubar deschis şi coarnele potrivite, fără alte semne ; în consecinţă dar se publică terminul de 6 luni spre cunoştinţa proprietarului acelui gonitoru, carele întovărăşit de probele necesare să se presinte la autoritatea respectivă spre a’l primi, notându-se că după espirarea acestui termin acea vită se va vinde licitativa în profitul comunei unde s’au pripăşit. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 6979. Pe teritoriul comunei Buhuşu din plasa Bistriţa acest judeţ şi, pripăşindu-se un cal în păr rorbit, chlorit de amândoi ochii şi ţintatu în frunte, se publică aflarea păgubaşului, care în lăuntrul terminului de 6 luni să se presinte cu dovezi legale la Zisa comună spre a’şi primi calul, căci la din’contra Ba va vinde, conforma legel Poliţiei rurale, Comisia cvartalului al 2-lea din Iaşi. No. 1708. D. Iorgu Cişman, cu domiciliul necunoscut, în virtutea art. 388 şi 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, este somat că pănă în termin de 10 Zile se plătească D-nei Felga sin Lupu suma de 2 galbeni cu procent de jumătate galben pe lună, de la 1 Mai 1869 și până la numărătoare, plusu 20 lei noi cheltuele de judecată, conformu titlul ’ esecutoriu a D. Judecătorii ocolului al 2-lea, emiați pe cartea de judecată No. 298, căci în căzu contraru se va proceda la împlinire. Comisia cvartalului al 4-lea din Iaşi. No. 5897. Se publică vânzarea unor obiecte în clipa de la a curentei, în piaţa Sf. Vineri, secretirate de la D. Simon sin Şovea, spre îndestularea D. Ştefan Ionescu cu o sumă bană. Sub Prefectura plasei Coşula, judeţul Botoşani. No. 2359. Pentru darea în antrepriză a eclerajului din târgul Frumuşica, pe anul viitorii 1871, s’au regulat termin de licitaţie la 8, 9 şi 10 a viitoarei luni Noemvrie, cu respectul de 24 ore ; se publică acest termin ca amatorii ce vor fi, să se presinte în Camera acestei sub-Prefecturi cu garanţiile în regulă, unde vor vide şi condiţiile ce li se vor înfăţoşa de D. Primarii respectivii. No. 2358. Fiind că la terminul de 18 a espiratei luni August, publicat în foaia „Progresul“ No. . . nu s’au înfăţoşat concurenţi pentru a lua în antrepriză eratele de băuturi şi veneluri de vite a comunelor din această plasă, de acela sau regulaţii alte termine, şi anume: Oetenil, Feredeanil şi Rădenil la 18 a carantei; Storeştil, 19; Flămânzii, Uricenil, Lătul, 20; Copălău, Coşula şi Slobozia Seofitura, la 21 a curentei, se publică ca amatorii ce vor fi, să se presinte în arătatele zile în Camera acestei sub-Prefecturi cu garanţiile în regulă, unde are a se ţine licitaţie, iar condiţiile li se vor înfăţoşa atunci de către Primarii respectivi. Primăria Comunei Iaşi, No. 11,268. Pentru 3 posturi de sub Perceptori, şi anume : la biuroul vamalu, bariera Păcurarii şi Moara de vântu, care actualminte sunt ocupate provizoriu, un postu de agent la biuroul servitorilor casnici ce este vacanta, precum şi pentru ocuparea posturilor create din nou prin budgetul anului curentă, care sunt şi : la administraţia centrală, un capit biuroului de verificare, un adjutore,un scriitoru clasa liu şi unii servitorii pedestru ; la serviciul clădirelor comunale, un adjutoru arhitectului, şi la acel al regiei un sub-perceptore clasa a 2-a, pentru bariera ce urmează a se înfiinţa pe şosaua Ţuţora, şi 8 gardieni pentru paza şanţului oraşului. Primăria de acord, cu veisiunea pronunţată de Consiliul comunal în şedinţa de la 9 a curentei, publică concurau în filele de 17, 18 şi 19, invitând pe toate persoanele amatoare de a ocupe posturi din acele enumerate, ca să presinte Primăriei mai înainte de filele fiecate titlurile lor de moralitate şi capacitate, cu care ocasiune vor f s£U şi condiţiunele admitere la concursu. No. 11356. Condiţiunele de admisibilitate la concursului pentru bursa de arhitectură ce este a se ţine în zaua de 20 ale curentei, oarele 12 meridiane, în loctdul Primăriei. Conform decisiunei luată de Onor. Consiliu Comunalii, în şedinţa de la . . a curentei, se publică spre generala cunoştinţă. 1) . Concurenţii vor trebui se justifice despre absolvirea studiilor liceale. 2) . Concurenţii vor trebui se fie Români şi fii de locuitori din Iaşi sau din Judeciul Iaşi. Concursul se va compune din doue probe, una în scriau şi alta orală. Obiectele probei orale vor fi: 1) . Aritmetica în toată întinderea. 2) . Algebra după programa essamenului generală din licee. 3) . Geometria idum. 4) . Trigonometria plană. Probe înscriau consistă: A 1). Intr’o lucrare de desemn liniar după un mcA*I dela data.