Renaşterea Bănăţeană, octombrie 1995 (Anul 7, nr. 1710-1735)

1995-10-14 / nr. 1721

IJBÄNÄTERNÄ (DIRECTOR ONORIFIC PROF, DR. JQSIF CONSTANTIN DRÄGAN) NR. 1721 ♦ SÂMBĂTĂ 14 OCTOMBRIE 1995 ♦ 16 PAGINI ♦ 400 LEI Guvernul va aproba până la sfârșitul acestei luni Programul de armonizare legislativă cu Uniunea Europeană Guvernul va aproba, până la sfârșitul lunii octombrie, programul de armonizare a legislației autohtone cu cea a Uniunii Europene, a declarat, ieri, secretarul de stat Gheorghe Prisecaru, șeful Departamentului guvernamental pentru Integrare Europeană. Dl Prisecaru a reafirmat poziția României de "începere simultană a negocierilor de aderare a statelor asociate la UE", imediat după conferința interguvernamentală a UE, de la jumătatea anului viitor. Șeful Departamentului pentru Integrare Europeană a afirmat că, săptămâna viitoare, Camera Deputaților va discuta în regim de urgență proiectul legii concurenței. Dl Lipke Brouwer, directorul afacerilor central-europene în Comisia Europeană, a prezidat, ieri, împreună cu dl Prisecaru, prima reuniune a Comitetului de Asociere România-Uniunea Europeană. Dl Brouwer a subliniat necesitatea "transformării ministrației publice și instituționale" în cadrul mai larg al integrării. La întâlnirea oficială dintre Brouwer și premierul Văcăroiu s-au discutat probleme concrete, cum ar fi favorizarea concernului Daewoo pe piața românească în detrimentul unor consorții europene. DARIE IONESCU Ieri, în prima zi a Festivalului Berii (13-15 octombrie),, manifestare inedită în Timișoara ultimelor zeci de ani, așa cum ați putut constata și dumneavoastră. Piața Operei a devenit neîncăpătoare, dar gazdă primitoare a tuturor cei care au profitat de o zi insorită de toamnă, participând la o destindere generală, prilejuită de acorduri muzicale pentru toate gusturile și vârstele. Amănunte, în pagina 9 /■ ......----------.... "Nu există om atât de rău încât să nu-l poți face bun la ceva". J.J. ROUSSEAUX ........................................__________ --------------- " -------------------" 0 Este a 287-a zi a anului. Mai sunt 78 de zile până la sfârșitul anului 1995. • • Soare se răsare la ora "» apune la ora 17,52. Principiile de conduită în mass-media în cursul unei întâlniri a directorilor de presă s-a convenit asupra următoarelor principii de conduită, menite să contribuie la creșterea audienței și credibilității presei: 1. Renunțarea la atacuri reciproce. 2. Refuzul de a oferi dreptul la replică pentru anchetă și informații apărute în alt mijloc de presă scrisă și audiovizuala; fiecare publicație sau post radio TV va aprecia dacă este întemeiată sau nu solicitarea de drept la replică. 3. Abținerea de la contracararea unei teme (campanii) abordate de unul din mijloacele de comunicare reprezentat de semnatari. 4. Refuzul de a angaja ziariști concediați de unul dintre semnatari din motive legate de încălcarea deontologiei profesionale, în cazul angajării unor ziariști prin transfer, se vor solicita referințe de la vechiul loc de muncă. 5. Asumarea publică a responsabilității de a amenda coborârea limbajului folosit de oamenii politici. 6. Semnatarii înțelegerii subscriu fără rezerve la principiile eticii ziaristice cuprinse în Rezoluția 1003 (1993) a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei. înțelegerea este deschisă spre semnare reprezentanților tuturor mijloacelor de informare în masă din țară. (MEDIAFAX)___________________________________ România intenționează să joace un rol important în reconstrucția fostei Iugoslavii România a cerut ridicarea embargoului comercial impus Serbiei și și-a afirmat intenția de a juca un rol important în eforturile de reconstrucție, după încetarea războiului în fosta Iugoslavie. "Considerăm că ridicarea embargoului este printre primele priorități, după semnarea acordului de încetare a focului", a declarat ministrul de externe al României, Teodor Meleșcanu, în cursul unui interviu, referindu-se la acordul de încetare a focului ce a intrat recent în vigoare în Bosnia. România afirmă că a suferit pierderi de 7 miliarde de dolari din cauza Sancțiunilor impuse de ONU Iugoslaviei. Dl Meleșcanu a mai spus că Bucureștiul va cere statelor occidentale garanții că statele balcanice care au avut de suferit de pe urma embargoului internațional vor fi antrenate în eforturile de reconstrucție de după război în spațiul iugoslav. CORINA BARBU . ------------------------------- "Relația noastră cu Europa are întotdeauna o dimensiune franceză"" • Ne-a declarat Excelența sa dl Caius Traian Dragomir, ambasadorul României în Franța . Având în vedere obârșia comună a celor două țări și tradițiile diplomatice de peste un secol, cum apreciați actualele relații diplomatice dintre România și Franța? Sunt cele mai bune care se pot imagina. Aproape că nu mai putem vorbi de relații dintre două țări diferite. Este vorba de o legătură electivă care vine din tradiția culturală TITUS CRISCIUși din suflet și dintr-o înțelegere mai bună a lucrurilor în ceea ce privește Continuare în pag. 2 pjp -----------------------------------------------------------------------------------• Președinția României consideră că declarațiile generalului de armată Paul Cheler, prin care acesta protestează față de trecerea sa în retragere, sunt "regretabile și de neînțeles", a precizat, ieri, purtătorul de cuvânt prezidențial, ambasadorul Traian Chebeleu. El a arătat că generalul Cheler a fost pensionat și nu înlăturat - prin aplicarea legii, adoptată de Parlament cu câteva luni în urmă. Ministrul român al transporturilor, dl Aurel Novac, a plecat la Sofia, pentru a negocia cu omologul său bulgar, Stamen Stamenov, problema amplasării celui de-al doilea pod peste Dunăre. • Prim-vicepreședintele Partidului Noua Românie, Vasile Săvoiu, a afirmat, ieri, într-o conferință de presă, că eșecul procesului de privatizare în masă ar putea genera o ruptură în cadrul PDSR. Dl Săvoiu a explicat că dezordinea în aplicarea în teritoriu a Legii privatizării va produce mari nemulțumiri în rândul populației, iar nemulțumirile se vor răsfrânge asupra autorului colectiv al legii, PDSR. • Lucrările agricole de toamnă erau realizate, la data de 12 octombrie, în următoarele proporții: recoltarea porumbului pe 70% din suprafață, a floriisoarelui pe 95% din suprafață, a sfeclei pe 26% din suprafață, a cartofilor pe 96% din suprafață. Arăturile pentru însămânțările de toamnă erau efectuate pe 68% din suprafață, iar cele de primăvară pe 12% din suprafață. Insămânțarea orzului s-a efectuat pe 68% din suprafață și a grâului pe 23%, informează biroul de presă al Ministerului Agriculturii. O mie de muncitori de la mina de aur Bârza, de lângă Brad, au declanșat, ieri, o grevă, cerând plata integrală a salariilor. Conducerea a plătit doar 45% din salariul integral, argumentând o scădere a extracțiilor de zăcăminte aurifere. "Producția a scăzut din cauză că administrația nu are bani pentru a cumpăra explozibile și alte materiale. Fără explozibile nu putem extrage zăcămintele", a declarat Florin Cazacu, liderul sindicatului minerilor de la Borza. Armata Română a redus mai mult de jumătate din dotarea pe care a avut-o, pentru a răspunde cerințelor internaționale formulate în Tratatul de reducere a armamentului convențional, negociat la Viena și semnat la Paris, a reieșit din statistica prezentată, ieri, de către ministrul Gheorghe Ținea. Organizația "Vulturul Brâncovenesc-Apărătorii Națiunii" susține inițiativa Ministerului învățământului, referitor la plata unor taxe de studiu pentru studenții repetenți, deoarece aceasta are ca scop creșterea nivelului de pregătire al studențimii române. -