Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2002 (Anul 14, nr. 3624-3648)

2002-01-15 / nr. 3634

HI ijî i TAJJ DIN NIC nN nA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRAGAN) NR. 3634 4 MARȚI 15 IANUARIE 2002 416 PAGINI 4 4500 LEI Scandalul BRS ar putea afecta negocierile cu UE Cazul Băncii Române de Scont ar putea afecta negocierile de aderare ale României la Uniunea Europeană, a declarat, ieri, negociatorul-șef al României cu UE, Vasile Pușcaș. El a declarat, ieri, într-o conferință de presă, că România ar putea avea probleme în negocierea capitolelor Libera circulație a serviciilor", "Uniunea economică și monetară" și "Prevederi bugetare",fiind foarte importantă stabilitatea sistemului financiarbancar din România. "E foarte important să existe un sistem bancar în care să se aplice un control preventiv, pentru a da încredere deponenților", a apreciat Pușcaș. Negociatorul-șef al României a precizat că situația BRS a fost "cu siguranță" înregistrată de Comisia Europeană și va fi evaluată de experții Comisiei Europene. (MP.) Funar interzice legitimațiile de maghiar în primărie Funcționarii publici de etnie maghiară angajați în Primăria Cluj- Napoca își vor pierde locurile de muncă în cazul în care vor obține legitimațiile prevăzute de Legea statutului maghiarilor de peste hotarele Ungariei, a declarat, ieri, primarul Gheorghe Funar. El și-a motivat decizia de a desface toate contractele de muncă ale salariaților care vor obține legitimația de maghiar, apreciind că aceasta este echivalentă cu obținerea cetățeniei ungare. "Persoanele care vor primi acest act, care este, de fapt, un certificat unguresc, vor avea dublă cetățenie, fapt care le interzice să dețină statutul de funcționar public", a afirmat primarul Clujului, precizând că decizia de desfacere a contractului de muncă îl va viza și pe viceprimarul UDMR Boros Janos. Viceprimarul Boros consideră că decizia lui Funar este un abuz, acesta neavând dreptul de a-i rezilia contractul de muncă. Puțini, dar scumpi! • Numărul medicilor din țara noastră ar putea atinge media europeană abia peste două decenii România dispune de un număr de medici cu mult sub media europeană, o creștere echivalentă a numărului cadrelor medicale putând fi atinsă abia în 15-20 de ani, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, Cristian Vlădescu,cu ocazia lansării raportului în limba română al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) privind "Sisteme de sănătate în tranziție - România". Potrivit statisticilor, în țările Uniunii Europene (UE), media cadrelor medicale este de 2,9 la o mie de locuitori, în timp ce în România, media este de 1,8 la mia de locuitori, iar în fostele țări socialiste de 3,1 la mia de locuitori. "Dacă România ar vrea să ajungă la nivelul țărilor UE, fiind menținut nivelul de 2.000-2.500 de absolvenți, în 15-20 de ani am putea ajunge la media europeană, în condițiile în care respectivele țări nu își modifică indicatorii", a mai spus Vlădescu. (MJF.) Dor de ducă . Românii se află pe locul doi în topul mondial al cererilor de azil după 1989 România se situează pe locul doi, după țările fostei Iugoslavii, în ceea ce privește numărul de cetățeni ai săi care au solicitat azil în țările dezvoltate după 1989, potrivit unei statistici a înaltului Comisariat pentru Refugiați (UNHCR), publicată pe site-ul oficial al acestui organism. Peste 400.000 de români au solicitat azil,în perioada 1990- 1999,în țările Uniunii Europene, Statele Unite, Canada și alte peste 30 de țări industrializate. Destinația preferată a românilor a fost Uniunea Europeană. Astfel, peste 390.000 de români au cerut azil în țările UE, în timp ce restul au ales SUA, Canada sau alte țări. Numărul cetățenilor români care au depus asemenea cereri a scăzut simțitor în ultimii ani. Dacă anul de vârf a fost 1990, imediat următor revoluției, când au solicitat azil în țările UE 60.000 de români, în 1999 cifra a fost de 8.000, potrivit statisticii UNHCR, care a fost realizată la sfârșitul anului 2001. (MEDIAFAX) Industria de armament, lăsata la vatra >• Amănunte în pagina 4 Poliția de Frontieră, în colaborare cu Ministerul Turismului, a început o acțiune de depistare a firmelor care emit vouchere false ori rezervări la hoteluri care nu funcționează decât într-o anumită perioadă a anului ori nu există, pentru a înlesni intrarea unor cetățeni români în spațiul Schengen, informează Inspectoratul General al Firmala de turism, în atenția poliției Poliției de Frontieră. Conducerea Inspectoratului recomandă cetățenilor români să dețină documente legale referitoare la motivul călătoriei și să respecte legislația statului unde intenționează să călătorească. Totodată, precizează că nepermiterea intrării pe teritoriile statelor Schengen sau alte state nu se aplică numai cetățenilor români, ci tuturor persoanelor care nu îndeplinesc condițiile prevăzute de legislația națională în vigoare. (MEDIAFAX) Polca celor trei roze • Conducerea Prefecturii Timiș și-a prezentat realizările din anul 2001 Pagina 3 In ciuda aparențelor Trâmbița nu a sta laac contra corupției ----------- Pagina 5 -------------