Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2010 (Anul 22, nr. 6151-6156)

2010-04-08 / nr. 6155

Liber la sănătate Medicii de familie au semnat aseară, după 12 ore de negocieri, protocolul cu Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Astfel, începând de astăzi, persoanele asigurate pot beneficia de asistență medicală decontată din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate. De asemenea, medicii de familie oferă bilete de trimitere la specialist sau la laborator și rețete gratuite sau compensate. Din cauză că, în principal, nu au fost mulțumiți de finanțarea din acest an, medicii de familie au refuzat, de la începutul acestei luni, să mai lucreze cu Casa de Sănătate, funcționând în regim privat. "Am cerut să nu se reducă punctajul pe categorii de vârstă. Spre exemplu, pentru categoria 459 de ani primeam 10 puncte pe pacient, iar după sema noului contract vom primi 5,3 puncte. Deși s-a mărit valoarea punctului de la 4,1 la 4,6 lei, valoarea punctajului s-a înjumătățit. Continuare în pagina 3 OBĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6155 - joi, 8 aprilie 2010-16 pagini - 1 leu Hârțoage de milioane Banii publici sunt cheltuiți de autoritățile locale pe studii care se transformă în hârtii fără nici o valoare Multe dintre problemele cu care se confruntă unitățile sanitare timișorene nu au fost rezolvate în ciuda faptului că banul public a fost cheltuit. Toate cele patru spitale (Municipal, "Louis Țurcanu", "Dr. Dumitru Popescu" și "Victor Babeș") aflate în administrarea Primăriei Timișoara funcționează în spații improprii desfășurării activității medicale și/sau în clădiri retrocedate foștilor proprietari. Municipalitatea a investit pe ici pe colo, dar a și dat bani de pomană pe studii de fezabilitate pentru lucrări care nu s-au realizat nici în prezent. Continuare în pagina 2 Timișoara, unul din cele mai prăfuite orașe din România Timișoara a fost scuturată de praf de conducerea Gărzii Naționale de Mediu. "Pateurile de iarbă (de exemplu, zona verde ce marchează locurile de refugiu de la trecerile de pietoni - n.r.), lipsa unei adevărate șosele de centură și problemele de salubritate fac ca praful din oraș - așa-numitele PM 10 (pulberile în suspensie cu diametrul de 10 micrometri - n.r.) - să înregistreze depășiri mari cu 30 până la 80 la sută față de normative; în Timișoara, aceste depășiri sunt frecvente, de la începutul anului și până în prezent fiind semnalate 33. Or, conform directivelor europene, avem dreptul la șapte pe an. Trebuie găsite soluții ca acest lucru să nu se mai repete", ne-a declarat Silvian Ionescu (foto), comisar general al Gărzii Naționale de Mediu. Oficialul din capitală a avut, ieri, o întâlnire cu primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu. Problema poluării în "Orașul florilor" (cu aproximativ 20 de metri pătrați de verdeață pe cap de locuitor) este o ciudățenie în ochii specialiștilor care explică acest lucru prin... nepriceperea angajaților din Primăria Timișoara: "înălțarea spațiului verde în raport cu șoselele este o particularitate pe care am văzut-o numai în Timișoara. Continuare în pagina 3 60.000 de tractoare noi prin Programul Rabla a început sesiunea de primăvară a Programului Rabla pentru tractoare și mașini propulsate. Valoarea fondurilor alocate pentru această sesiune este de 50 milioane lei, urmând a fi achiziționate 30.000 de tractoare. în acest an, se va mai derula un astfel de program, valoarea totală a fondurilor fiind dublă, la fel ca și numărul tractoarelor noi, adică 60.000. Programul face parte din măsurile de stimulare a înnoirii parcului național de mașini agricole. Cei care dețin tractoare vechi se pot adresa, în Timișoara, la două firme care au calitatea de a colecta mașini agricole. Este vorba de "Adam Müller Guttenbrunn" și "Remat Invest", unde trebuie aduse tractoarele, împreună cu actele de înamtriculare. Aici se acordă un document justificativ, cu care se poate merge la unul dintre producătorii validați, pentru a se cumpăra tractoare noi. în Timișoara nu există astfel de producători, ci doar în județele Arad și Caraș-Severin. Compensarea care se face pentru un tractor vechi este de 17.000 lei. Informații suplimentare se pot obține la Fondul de mediu al Ministerului Mediului, telefon 0213194849. S. FLORESCU Titlurile zilei [