Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6381-6405)

2011-01-15 / nr. 6392

13 BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6393 - luni, 17 ianuarie 2011 - 16 pagini -1,5 lei Chirie pe teren Conform noilor reglementări ale Consiliului Local Timișoara, terenurile aflate sub casele debite pe baza Legilor 12/1995 și 79/1997 vor fi atribuite în mod gratuit proprietarilor, iar terenurile din jurul caselor urmează să le fie vândute acestora. înaintea acestui pas, consilierilor locali li se popune o nouă hotărâre, prin care terenurile să le fie închiriate proprietarilor locuințelor, întrucât la nivelul municipiului Timișoara nu au existat, până acum, asemenea tarife, calculul chiriei se va face în baza prevederilor OUG 40/1999 și va fi de 0,04 lei/mp/ lună. Chiriile vor fi diferențiate pe categorii de zone, în conformitate cu zonarea avută în vederetabilirea impozitelor și taxelor locale pentru terenuri, prin aplicarea unui coeficient la chiria de bază. (D.D.) Taxa de drum schimbă geografia județului Timiș Conducătorii auto trebuie să-și procure rovinietă pentru a se deplasa la obiective care aparțin de municipiul Timișoara Taxa de drum, așa-numita rovinietă, trebuie achitată atât de persoanele fizice, cât și de cele juridice care circulă pe rețeaua drumurilor naționale. Ea se aplică pentru toate categoriile de autovehicule, iar sancțiunile pentru cei care nu au rovinietă sunt destul de mari: între 500 și 1.000 de lei pentru autoturisme și până la 9.000 de lei în cazul vehiculelor de marfă. Teoretic, în județul Timiș, această taxă se percepe din momentul părăsirii municipiului Timișoara. Practic, s-a ajuns la o serie de bizarerii greu de explicat, de vreme ce pentru a ajunge la diverse obiective care aparțin de municipiul Timișoara, trebuie procurată rovinietă. Continuare în pagina 3 ! www.renașterea.ro Abonați-vă la Renașterea bănățeană! Dar față de vânzarea cu bucata economisiți: lunar, 21 lei (14 numere de ziar), lunar, puteți câștiga 4 televizoare color și 10 premii a câte 100 lei. Prețul abonamentului pentru luna februarie 2011 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/lună. Abonamentele pe luna februarie 2011 se pot face până joi, 27 ianuarie 2011, la oficii și la factorii poștali, și până luni, 31 ianuarie 2011 la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. rr fi % 99 reducere față de prețul de vânzare cu bucata x 100 lei ^ x televizor color Farmacii "cu dedicație" deschise în supermarketuri Noua legislație din domeniul farmaceutic spune că farmaciile vor funcționa după un regulament care ține cont de datele statistice privind numărul de locuitori. Concret, dacă într-o localitate există un anumit număr de locuitori, nu pot funcționa mai multe farmacii peste o anumită limită admisă. Numărul unităților existente în prezent este suficient și chiar peste limită. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Pământul e lucrat aproape integral în unele comune Deficitul comercial, în descreștere Pagina 2 Timișul dă bani pentru o mică reformă în învățământ Pagina 4