Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2011 (Anul 23, nr. 6457-6480)

2011-04-08 / nr. 6463

Nr. 6463 - vineri, 8 aprilie 2011 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Weekend cu vânt și frig în vestul țării Cunoscută drept una dintre cele mai capricioase luni din punct de vedere meteorologic, aprilie nu se dezminte nici în acest an. Conform Administrației Naționale de Meteorologie, începând de astăzi, vântul se va intensifica în toate regiunile țării, vitezele acestuia depășind locul de 60-65 kilometri pe oră, iar pe crestele montane, 100 de kilometri pe oră. Până duminică seară, pe lângă rafalele de vânt, se va manifesta și o scădere destul de puternică a temperaturilor, care va fi mai accentuată în jumătatea nordică a României. In partea de vest a țării, vântul se va intensifica astăzi și mâine, suflând cu viteze între 25 și 35 de kilometri pe oră la Timișoara. Cerul va fi parțial orar, temperaturile minime vor fi cuprinse între 3 și 9 grade Celsius, iar cele maxime, între 14 și 17 grade. (D.D.) I wwwjenasterea.ro Sindicaliștii timișeni protestează la Budapesta O sută de timișeni vor participa la un miting organizat de confederațiile sindicale europene, mâine, la Budapesta, unde se va reuni Consiliul European al Miniștrilor Economiei și Finanțelor (ECOFIN). Potrivit presei centrale din țara vecină, zeci de mii de protestatari din 21 de state europene sunt așteptați să demonstreze în Ungaria împotriva politicii măsurilor de austeritate. Mitingul are ca scop "o Europă socială, salarii corecte și locuri de muncă de calitate", așa cum se precizează și într-un comunicat al sindicatului Cartel Alfa Timiș. Demonstrațiile, care vor avea loc atât în Budapesta, cât și în orașul Gödöllő, situat la 30 de km distanță de capitală, au fost gândite ca un avertisment către factorii de decizie, guverne și angajatori, cărora li se va transmite mesajul "Nu se mai poate continua în acest mod". Protestatarii timișeni vor pleca din Timișoara către capitala Ungariei mâine dimineață, cu ajutorul a două autocare. ECOFIN este compus din miniștrii de finanțe și ai economiei din țările Uniunii Europene, printre problemele cu care se ocupă acesta numărându-se coordonarea politicii economice, supravegherea economiei, monitorizarea politicilor bugetare a statelor membre etc. Consiliul pregătește și adoptă în fiecare an bugetul UE, împreună cu Parlamentul European. CĂTĂLIN RADU Salvați satele bănățene! Amintiri din viitor în județul Timiș există peste 200 de localități ce pot avea soarta unui sat care, după 150 de ani de existență, e pe cale de dispariție Descinderi în casele unor traficanți de droguri Aproape 50 de suspecți au fost reținuți pentru audieri Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) au descins, ieri, în 27 de locuințe, într-o acțiune de capturare a unor traficanți de heroină din Lugoj, Timișoara și București, începând cu jumătatea anului 2008, polițiștii de la Crimă Organizată au demarat investigații privind mai multe grupări implicate în traficul și consumul la nivel stradal de heroină, care acționau pe raza județului Timiș și în Capitală. Oamenii legii au stabilit că mai multe persoane au constituit o filieră de traficare a heroinei pe ruta București - Lugoj, vârful acesteia fiind format din membrii unui clan din cartierul bucureștean Ferentari. Liderii grupului din Lugoj coordonau și organizau fiecare tranzacție cu sursele din București, racolând persoane de încredere numai pe baza recomandărilor celor din anturajul propriu. Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Ministrul transporturilor, în vizită la Timișoara Calea ferată Timișoara Szeged prinde contur CURSUL VALUTAR 4,1089 lei 2,8784 lei 134,6749 lei/gram Noi pași în dezvoltarea urbană a Lugojului