Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-15 / nr. 6996

□BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6996 - marți, 15 ianuarie 2013 - 16 pagini - 2 lei~ Nominalizări timișene pentru guvern Rezultatele bune obținute de USL Timiș în alegerile parlamentare au deschis posibilitatea ocupării unor funcții importante de către politicieni locali în structuri de guvern. Filialele județene ale PNL și PSD au făcut mai multe nominalizări pentru aparatul central, acestea urmând să se concretizeze în săptămânile următoare. Unul dintre cei propuși pentru a ocupa o poziție în guvern este Cosmin Costa (foto), directorul BAR Timiș, fost candidat USL în Colegiul 5 Sânnicolau Mare. "Sunt susținut de conducerea PNL Timiș pentru o poziție în guvern, iar pentru asta le mulțumesc președintelui Nicolae Robu și colegilor mei. Mă scur și de susținerea partenerilor din PSD Timiș, alături de care am fost în campania electorală. Continuare în pagina 3 Indexarea impozitelor locale se vede altfel la sat decât la oraș Bâlbâielile politice ale anului 2012 își prelungesc, din nefericire, efectele și în anul abia început. O prevedere destul de simplă din Codul fiscal, care trebuia trecută prin guvern în primele luni ale lui 2012, mai exact, până în luna aprilie, lear fi putut pune în vedere autorităților locale că trebuie să indexeze taxele și impozitele locale cu rata inflației din ultimii trei ani și toată povestea ar fi fost aproape uitată. Guvernul Ungureanu a avut alte griji în perioada 9 februarie - 27 aprilie 2012, iar primul guvern Ponta a avut pe cap trei scrutinuri, astfel că nimeni nu s-a grăbit să ia o măsură care dădea prost la electorat. Acum, că buba s-a spart și aleșii locali au fost lăsați să decidă cum îi taie capul, problema este abordată în mod diferit, în funcție de cât de mare este bugetul localității. In timp ce în multe dintre orașe, între care se află și Timișoara, taxele vor rămâne la același nivel ca și anul trecut, la primăriile din comunele timișene, situația se va rezolva în mod diferit. Continuare în pagina 7 De la privat, înapoi la stat Decizia ministrului sănătății naște destule controverse Recenta declarație a ministrului sănătății, Eugen Nicolăescu, potrivit căreia, prin contractul-cadru care va intra în vigoare de la 1 martie, va fi sistată finanțarea din fondurile Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a unităților spitalicești private stârnește deopotrivă... speranțe, nemulțumiri și revoltă. Continuare în pagina 2 Regiunea Vest are cele mai reduse finanțări europene Alocările financiare din fonduri europene, prin așa-numitele programe operaționale au fost mai puțin generoase cu Regiunea Vest decât cu toate celelalte regiuni de dezvoltare ale țării. Astfel potrivit ultimului bilanț dat publicității de Ministerul Afacerilor Europene, suma totală încasată de beneficiarii din Regiunea Vest, care înglobează județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, este de 1,041 miliarde de lei. De trei ori și ceva mai mulți bani, mai exact 3,258 miliarde de lei, au primit titularii investițiilor derulate prin programele operaționale în regiunea București-Ilfov, care ocupă detașat primul loc, la nivel național, în privința acestor finanțări. La rândul ei, Regiunea Nord-Est a accesat de aproape două ori mai mulți bani (1,953 miliarde de lei) decât Vestul, iar Regiunea Sud-Est nu este nici ea departe de această performanță, cu 1,863 miliarde acontate. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Extremiștii timișoreni, vizitați de poliție Ajutoare de la UE, fără ulei și făină [www .renaștereajo