Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-23 / nr. 7206

76 Renașterea bănățeană Carnagiu la Nairobi Cel puțin 59 de persoane au fost ucise în atacul asupra unui centru comercial din Nairobi, comis de un comando islamist, potrivit unui bilanț oferit ieri de ministrul kenyan de Interne, Joseph Ole Lenku. Printre persoanele ucise se numără doi francezi și doi canadieni, precum și poetul și omul de stat ghanez Kofi Awoonor. Confruntarea între forțele de securitate și islamiști continua ieri la prânz, aceștia din urmă deținând un număr nedeterminat de ostatici. Numărul islamiștilor ar fi cuprins între zece și 15, potrivit ministrului kenyan. Focuri de armă susținute au fost auzite în cursul dimineții în interiorul centrului comercial Westgate, înconjurat de forțele de securitate, care au primit întăriri și care au interzis accesul jurnaliștilor în zonă. Acesta este atentatul cel mai sângeros din Nairobi de la atacul sinucigaș al Al-Qaida, în august 1998, asupra ambasadei americane, soldat cu peste 200 de morți. Caragiul de la Westgate a fost revendicat în cursul serii de sâmbătă de islamiștii somalezi Shebab, care au legături cu Al-Qaida și care l-au prezentat drept o operațiune de represalii față de intervenția trupelor kenyene în Somalia. Atacatorii islamiști au pătruns sâmbătă în jurul prânzului în Westgate Mall, care era plin de persoane, semănând moarte și haos printre familiile ieșite la cumpărături și clienții cafenelor din această clădire de patru etaje. Ei au deschis focul cu armă automată și grenade asupra mulțimii de mii de clienți și angajați ai centrului, unul dintre locurile de preferate de clasele înstărite și de expatriații din Nairobi. Până în cursul serii, în timp ce confruntările continuau, clienții speriați și angajații traumatizați , blocați în interior, au continuat să iasă în grupuri mici, pe măsură ce forțele de ordine înaintau. Răniții au fost evacuați de serviciile de ajutor. Președintele kenyan Uhuru Kenyatta a anunțat, ieri după-amiază, că nepotul său și logodnica acestuia figurează printre cele 59 de persoane ucise în timpul atacului, încă în desfășurare. Merkel a câștigat alegerile Conservatorii din cadrul CDUCSU ai cancelarului german Angela Merkel au obținut majoritatea absolută în Bundestag, în alegerile legislative de ieri, potrivit estimărilor. Merkel ar putea să guverneze singură, fără să fie nevoită să se alieze cu opoziția social-democrată (SPD), potrivit acestor estimări de la ora 17.10 GMT (20.10 ora României), ceea ce nu s-a mai întâmplat de la cancelarul Konrad Adenauer în 1957. Cancelarul Angela Merkel a salutat un "super rezultat" al partidului său, Uniunea Creștin-Democrată (CDU), și a promis "patru noi ani de succes". Atentate sinucigașe în Pakistan Un dublu atentat sinucigaș comis în fața unei biserici a provocat moartea a cel puțin 70 de persoane și rănirea altor peste 90 ieri, la Peshawar, oraș mare situat în vestul Pakistanului, au anunțat autoritățile locale. Acesta este unul dintre cele mai sângeroase atacuri comise vreodată împotriva creștinilor din Pakistan, țară musulmană în proporție de 95 la sută. Creștinii reprezintă aici aproximativ trei la sută din populație și au devenit victimele discriminării, dar sunt rareori vizați de atentate. Bilanțul de 70 de morți și peste 90 de răniți a fost oferit AFP de medicul Sher An, din cadrul spitalului Lady Reading, principalul spital public din Peshawar. Acesta ar putea crește, "deoarece majoritatea răniților sunt în stare critică", a declarat la fața locului responsabilul de administrația orașului. Cei doi kamikaze au declanșat încărcătura de explozibil pe care o purtau asupra lor la ieșirea de la slujbă, a precizat el. Mapamond luni, 23 septembrie 2013 Croația, pe lista neagră a UE Croația riscă sancțiuni pentru refuzul său de a abroga o derogare ce limitează acțiunea mandatului de arestare european, la mai puțin de trei luni de la aderarea sa la Uniunea Europeană, în timp ce Bruxelles-ul se arată intransigent, iar Zagrebul denunță discriminarea. Comisia Europeană intenționează astfel să blocheze aderarea Croației la spațiul Schengen de liber schimb și să suspende plata fondurilor europene atât de prețioase în lupta sa de a depăși criza economică. Hong Kong, paralizat de taifunul Usagi Traficul maritim și aerian din Hong Kong era paralizat, ieri,în apropierea "supertaifunului" Usagi, cea mai puternică furtună tropicală a anului. După ce a traversat, sâmbătă, Taiwanul și Filipinele, unde a provocat cel puțin doi morți, furtuna, însoțită de ploi torențiale și rafale puternice de vânt, se îndrepta către Hong Kong, precum și înspre provinciile Chinei meridionale. Potrivit Observatorului din Hong Kong, care a emis o a doua alertă de nivelul cinci, taifunul ar urma să perturbe puternic transporturile; însoțită de o hulă puternică, furtuna riscă să provoace inundații în zonele joase ale orașului. Pe aeroportul Chek Lap Kok, ghișeele companiilor aeriene au fost asediate de pasagerii exasperați să își modifice rezervările, după ce grupul Cathay Pacific a anunțat anularea tuturor zborurilor începând cu ora 18(13 ora României), ieri. Numeroase alte companii aeriene au urmat exemplul Cathay, doar câteva avioane aterizând sau decolând după ora 18. Zborurile dinspre numeroase orașe,în special Londra, Sydney și Chicago, au fost anulate și mii de persoane riscă să rămână blocate la Hong Kong. Pe scurt I ▼ MOSCOVA (Soften) -1 Trei persoane au fost rănite ușor de un obuz de mortier lansat de Iebeli, care a căzut, ieri, în perimetrul ambasadei Rusiei din centrul Damascului, au anunțat reprezentanța diplomatică și o organizație neguvernamentală. ▼ TEHERAN (Reuters) g Forțele armate iraniene au prezentat, ieri, 30 de rachete balistice de tip Sejil și Ghadr care ar avea o rază de acțiune de 2.000 de kilometri , în cadrul paradei lor militare anuale. Aceasta este pentru prima dată când Iranul prezintă un număr atât de mare de rachete balistice care, teoretic, sunt capabil să ajungă în Israel dar și la bazele militare americane din regiune. ▼ CAGUARI (Reuters) Papa a denunțat "un sistem economic ce are în centrul său un idol care se numește ban", într-un discurs susținut la Cagliari, în timpul vizitei sale pastorale în Sardinia, subliniind că "fără muncă (nu există) demnitate". Această lipsă de muncă este "consecința unei alegeri mondiale", a unui sistem economic în care "banul este cel care comandă", a adăugat el, adresându-se celor câtorva mii de persoane la Cagliari. ▼ ACAPULCO (Reuten)1 Președintele mexican Enrique Pena Nieto a declarat, sâmbătă, că nu mai există speranțe ca respectivele 68 de persoane date dispărute în urma alunecării de teren care a îngropat un sat din sudul Mexicului să fie găsite în viață. ▼ LONDRA (Reuten) - Marirea Britanie are nevoie de imigranți est-europeni deoarece propriii săi cetățeni nu sunt capabili să desfășoare munci grele sau nu sunt dispuși să renunțe la beneficiile sociale pentru activități sezoniere, se arată într-un document trimis de Guvernul bulgar Ministerului britanic de Interne. ▼ BAGDAD (Reuters) Un atentat care a vizat participanții la o procesiune funerară a provocat moartea a cel puțin 56 de persoane, sâmbătă, la Bagdad, au anunțat surse din cadrul serviciilor de securitate. O mașină-capcană condusă de un kamikaze a explodat sâmbătă după-amiază la Sadi ■ [UNK] City, un cartier șiit din capitală, în apropierea unui cort ridicat, potrivit tradiției, pentru a primi participanții la funeraliile unui bărbat decedat din cauze naturale. O a doua explozie, de origine nedeterminată, a avut loc în aceeași zonă. Pagină realizată pe baza informațiilor furnizate de agenția de presă Mediafax