Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-14 / nr. 7224

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7224 - luni, 14 octombrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Sfânta Parascheva, ocrotitoarea românilor Sfânta Cuvioasă Parascheva, sărbătorită astăzi, așa cum se cuvine, se bucură de o mare popularitate printre credincioșii de pretutindeni, însă cultul său are cea mai înaltă prețuire printre români, care o cinstesc ca ocrotitoare a Moldovei. Născută puțin după anul 1000, în satul Epivat din apropierea Constantinopolului, Cuvioasa Parascheva și-a început misiunea sfântă la vârsta de zece ani, după ce a auzit în biserică glasul Domnului, care a îndemnat-o să se dăruiască ajutorării aproapelui. După multe fapte bune săvârșite potrivit îndemnului, cuvioasa s-a retras în pustiu, iar mai apoi s-a călugărit la Mănăstirea Maicii Domnului din Heracleea, a făcut pelerinaj în Țara Sfântă și s-a stabilit în final într-un așezământ monahal din Ținutul Iordanului. Continuare în pagina " I www renasterea.ro"| Bănățenii iau tot mai multă energie de la soare De-o parte și de alta a Drumului European 70, nu departe de coruna Topolovățu Mare, și-a făcut apariția un câmp de panouri solare. Investiția, care se află încă în faza de șantier, a devenit un loc comun pe teritoriul județului, numărul unor asemenea proiecte fiind - chiar dacă ne limităm doar la cele care au depășit faza de invenții - de ordinul zecilor. Numai în acest an, diferite firme interesate, cu capitaluri românești, străine sau mixte, au încheiat peste 30 de contracte de racordare la sistemul energetic național a tot atâtea capacități de producție a energiei fotovoltaice, acestea adăugându-se unui număr aproape dublu care a parcurs aceeași etapă prealabilă în precedenții trei ani. Continuare în pagina 4 Se fac angajări la poștă Situația dramatică de la Poșta timișeană este pe cale să se remedieze. Localitățile rămase fără servicii poștale vor avea, în curând, factori poștali care să distribuie pensiile și restul trimiterilor poștale; în acest sens, în cursul acestei săptămâni, va fi organizat un concurs la sediul Oficiului Județean de Poștă Timiș, situat pe Bulevardul Revoluției din Timișoara, la care se pot prezenta cetățeni din localitățile rămase fără servicii poșatele. Este vorba de următoarele puncte: Cernăteaz, Grimata Vii, Petrovaselo, Becicherecu Mic, Beregsău Mare, Sânandrei, Beba Veche, Bulgăruș, Ianova, Pesac, Iosifalău, Dragșina, Sânmihaiu German, Livezile, Otvești,Măguri, Curtea, Bodo, Șanovița și Banloc. Condiția pe care trebuie să o îndeplinească cei care vor să se angajeze este să dispună de o locuință în care să poată fi amenajată o încăpere cu destinație de agenție poștală. Noii agenți vor fi plătiți de către Poșta Română. Primarii au acum posibilitatea să identifice persoane compatibile cu aceste cerințe, concretizarea angajărilor fiind o premisă importantă a rezolvării tensiunilor sociale iscate în aceste localități. SILVIU FLORESCU Apartamentele "comuniste" din Timișoara s-au scumpit vizibil în Timișoara, apartamentele din blocurile "comuniste" s-au scumpit în septembrie neașteptat de mult pentru un interval de o lună. Mai exact, prețurile locuințelor vechi din orașul de pe Bega au urcat cu 0,8 la sută, de la valoarea de 791 la cea de 797 de euro pe metru pătrat. în schimb, pe parcursul lunii trecute, unitățile locative noi s-au ieftinit, prețul pe metru pătrat ajungând la 835 de euro, după ce cu 30 de zile mai devreme media era de 879 euro/mp. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei. La Liceul Teoretic "Jean I Louis Calderon", campionii învață limbi străine Urbea de pe Bega, sub semnul barocului