Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7213-7239)

2013-10-28 / nr. 7236

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7236 - luni, 28 octombrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Jumătate de autostradă într-un cincinal Iarna bate la ușă, fapt care obligă șantierele de construcție, mari sau mici, să-și restrângă ritmul și activitățile. Pentru cele trei șantiere active pe Autostrada Vestului, această restrângere nu are însă aproape nici o semnificație, fie pentru că întârzierile acumulate se numără deja în ani (cazul celor două tronsoane aflate în lucru între Pecica și Nădlac), fie pentru că operațiunile sunt în faza finală, de cosmetizare (cazul primului lot al tronsonului Lugoj-Deva), așteptând doar un semn de îngăduință din partea beneficiarului pentru a organiza strămoșescul ritual al tăierii panglicii. Pe ansamblu, Autostrada Vestului - respectiv, traseul din Autostrada A1 care traversează Regiunea Vest, în lungime totală de 250,6 kilometri - se prezintă astfel: 46 la sută, adică 114,2 kilometri (incluzând aici și sectorul Balinț-Dumbrava, încă nedeschis circulației) sunt complet finalizați. Continuare în pagina 5 www .renaștereajo Zeci de copii ai nimănui așteaptă un loc pe care să-l poată numi acasă Sunt numiți "cazuri sociale", pentru a nu li se spune de-a dreptul părăsiți. Abandonați prin maternități și spitale, își încep viața sub o stea nu tocmai norocoasă, traseul primilor ani fiind mai mereu același: familiile de asistenți materiali profesioniști sau familiile de plasament. Cei mai norocoși dintre ei primesc o a doua șansă: brațe dornice de îmbrățișarea lor plăpândă li se întind uneori, brațele unor părinți adoptivi. De acum înainte, viața lor poate reîncepe. Sunt înconjurați de dragoste, simt grija celor mari și se simt, în sfârșit, în siguranță. Se simt acasă. Povestea copiilor abandonați are însă mult prea rar un asemenea deznodământ fericit: în cursul acestui an, în Timiș a fost încuviințată adopția pentru opt copii alte nouă încuviințări fiind pe rolul instanțelor de judecată Puțin, mult prea puțin față de sutele de micuți instituționalizați în centrele de plasament din cadrul Direcției Generale pentru Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș și nici jumătate față de "noul val", cei 29 de nounăscuți declarați, până la această oră, părăsiți în unitățile spitalicești din județ. Continuare în pagina 2 Se pot face abonamente pentru noiembrie până în data de 4, inclusiv O toamnă bogată în premii la ’’Renașterea bănățeană” Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna noiembrie. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 24 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna noiembrie au șansa de a câștiga sejururi la , unde pot îmbina relaxarea cu tratamentul, dar și un sejur de neuitat la ea, orașul cu un farmec ieșit din comun. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). O saptămănă de refaceri pentru doua persoane It Hotel Pete Buiss Prețul abonamentului pentru luna noiembrie 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteti fiecare pentru doua persoane, a Hotel Pac Bunas (cente a tei mese n) , . .. . • . . . abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și dqfUH, la Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna noiembrie 2013 se pot face până luni, 4 noiembrie, atât la oficii și la factorii poștali, cât și la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați / fac de vânzarea cu bucata economisit, lunar, 30 de lei (15 numere de ziar) Titlurile zilei