Renaşterea Bănăţeană, mai 2014 (Anul 26, nr. 7388-7413)

2014-05-05 / nr. 7390

Program festiv de Ziua Europei Primăria Timișoara și Casa de cultură a municipiului vor organiza mai multe acțiuni în data de 9 mai, cu prilejul Zilei Europei. Astfel, manifestările vor începe în Parcul Central, la ora 10, cu un ceremonial militar, organizat de Garnizoana Timișoara, cu prilejul sărbătoririi Zilei Independenței de Stat a României, a Zilei Victoriei Coaliției Națiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial și sărbătorirea Zilei Europei. Ulterior, tot în Parcul Central va fi dezvelit un bust al lui Ormós Zsigmond, jurist, politician, critic și istoric de artă maghiar, cu o importantă contribuție la înființarea Muzeului de Artă și a Muzeului Banatului din Timișoara. La ora 11, în Parcul Alpinet, va avea loc inaugurarea plăcuței Consulatului Onorific al Spaniei la Timișoara, iar la primărie, la ora 12, va fi vernisată expoziția de fotografie alb-negru și color, cu tema "Instituții publice ca obiective turistice", aparținând Asociației Seniorilor. Continuare în pagina 3 Regiunea Vest, vitregită de guvern la împărțirea banilor pentru investiții ■ Operatorii economici din zonă au motiv să fie nemulțumiți: sumele alocate de stat pentru sprijinirea investițiilor care creează locuri de muncă sunt mult mai mici decât în celelalte zone ale țării ■ Hunedoara și Caraș- Severinul, ambele cu un șomaj ridicat și evoluție economică modestă, sunt tratate de executiv ca județe bogate ! www .renaștereajo Și timișenii vor avea dosar electronic de sănătate Dosarul electronic de sănătate, sistemul integrat informatic prin care românii ar urma să beneficieze de o calitate mai ridicată a serviciilor medicale, are parte, în această lună, de un turneu național de promovare. O conferință pe această temă, organizată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, va avea loc miercuri, de la ora 11, la Hotel Continental din Timișoara, urmată fiind de altele, similare, desfășurate la Sibiu, Constanța și București. Continuare în pagina 4 Piață volantă, doar cu produse bănățene Despre o piață în care să aibă acces doar producătorii locali de legume și fructe s-a vorbit multă vreme în Consiliul Local Timișoara. Inițiativa, care a aparținut aleșilor PD-L, dar care a fost susținută și de consilierii de la celelalte partide, s-a concretizat la o ședință recentă în plen, când a fost aprobat proiectul de hotărâre. Prima piață volantă va fi deschisă în parcarea de lângă Stadionul "Dan Păltinișanu" în fiecare sâmbătă, începând din data de 10 mai. Continuare în pagina 4