România literară, ianuarie-martie 1980 (Anul 13, nr. 1-13)

1980-01-03 / nr. 1

*r Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! Anul XIII, nr. 1, joi 3 ianuarie 1980 România literară Săptămina! editat de Uniunea Scriitorilor de Republica Socialistă România ROMANIA - 1980 (Paginile 12-13)  În bucuria faptei — certitudinea viitorului - SINTEM cu toţii încă sub impresia atmosferei sărbătoreşti cu care am încheiat anul 1979, păşind pe pragul noului an şi, prin el, în orizontul deceniului al nouălea al acestui veac încheietor al celui de-al doilea mileniu al erei noastre, în această unanimă reverberaţie de cuget şi simţire, ne-a unit, mai intîi, mărturia bucuriei cu care, pe calea undelor radio-televizate, in spiritul restatornicirii celor mai frumoase tradiţii ale poporului nostru, am participat la manifestarea atîtor copii şi tineri — şoimi ai patriei, pionieri şi utecişti — din ziua de 29 decembrie. In faţa sediului Comitetului Central, ei au venit să transmită tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat entuziaste urări de sănătate şi fericire, intru „Mulţi ani !“ pentru propăşirea ţării, a tuturor fiilor săi, înfrăţiţi in bucuria faptei şi în certitudinea viitorului. Prin pitorescul ei „Pluguşor“, tinăra generaţie a dat glas conştiinţei în care, urcind pe treptele devenirii civice, vibrează deopotrivă dragostea pentru trecutul nostru bimilenar şi, cu atît mai intens, pentru contemporaneitatea revoluţionară, pentru anii făuritori de nouă istorie în deplinătatea semnificaţiei cu care această istorie a fost investită sub egida Congresului al IX-lea al Partidului. In urările lor încărcate de cele mai vii sentimente de recunoştinţă şi iubire pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu se desluşea mindria de a fi vlăstare ale unui brav popor, fii ai unei Românii călăuzite astăzi de geniul creator al partidului clasei muncitoare, de revoluţionarul care, din fragedă tinereţe, s-a dăruit celor mai îndrăzneţe, dar şi mai drepte năzuinţe de demnitate, de libertate, de propăşire ale poporului său, in armonie cu cele mai nobile idealuri ale intregii umanităţi. E ceea ce a iradiat in sufletele noastre, ale tuturor, din înseşi cuvintele adresate de către secretarul general al Partidului, preşedintele Ţării, la încheierea acestei atît de emoţionante manifestări a cărei adînca semnificaţie integra insăşi virsta de miine a patriei în drumul ei spre Împlinirea visului de aur : comunismul. MESAJUL către popor rostit de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul Anului Nou constituie o pregnantă sinteză definitorie a marilor succese obţinute de către poporul nostru in 1979. Este anul celei de a XXXV-a aniversări a Eliberării, eveniment însemnînd totodată şi începutul de drum al revoluţiei noastre care, după Congresul al IX-lea, avea să ia cursul impetuos al construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate, curs generind prin Înseşi legităţile sale noua etapă istorică, — aceea trasată prin hotărîrile Congresului al XII-lea al Partidului. Aşa cum releva secretarul general în Mesajul său, toate marile realizări in transformarea revoluţionară a societăţii, in creşterea potenţialului ei material şi spiritual, sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului ştiinţific, adevărurile universal valabile la condiţiile concrete ale României, al elanului întregului popor, care înfăptuieşte programul partidului ce exprimă interesele şi aspiraţiile supreme ale intregii naţiuni. Aceste realizări pun în evidenţă superioritatea orinduirii noastre socialiste, care asigură manifestarea plenară a energiei şi capacităţii creatoare a poporului nostru. Accentuînd, apoi, că 1980 este decisiv pentru pregătirea temeinică a trecerii cu succes la îndeplinirea noului cincinal, hotărit la cel de-al XII-lea Congres, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a îndemnat să menţinem mereu viu spiritul revoluţionar in muncă şi creaţie, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conştiinţă al maselor şi promovarea in toate sferele de activitate a principiilor eticii şi echităţii socialiste. Pregătirea şi desfăşurarea alegerilor de deputaţi in Marea Adunare Naţională şi in consiliile populare, ca şi crearea organizaţiilor proprii ale Frontului Unităţii Socialiste vor trebui să determine dezvoltarea şi mai puternică a democraţiei noastre socialiste, participarea tot mai activă a poporului la conducerea societăţii, la făurirea propriei sale istorii. Sunt — acestea — tot atitea imperative pentru întreg frontul nostru ideologic, pentru uniunile de creaţie şi, desigur, în primul rînd, pentru slujitorii artei cuvântului. In inimile lor trebuie să vibreze cu atît mai intens îndemnul adresat de secretarul general prin Mesajul său atit de vibrant, în clipa păşirii in 1980 — au Înţeles ca prag de nouă etapă istorică . Strins uniţi in jurul Partidului Comunist Român — nucleul vital al intregii noastre naţiuni — să nu precupeţim nimic pentru a zidi in România cea mai dreaptă şi mai umană orinduire cunoscută in istoric — orinduirea socialistă şi comunistă ! „România literară" (Continuare in pagina 2)