România Pitorească, 1983 (nr. 1-12)

1983-01-01 / nr. 1

LA MULTI ANI! * A plecat anul cel vechi, bătrinul, s-a născut anul cel nou, copilul. Timpul iutealergator a mai adăugat un cerc de copac. S-a incheiat un ciclu, s-a deschis celălalt. Viața românească a avansat o zare, România a mai urcat un prag. Arcul de boltă al anului de gratie 1983 este aureolat de luminile de lungă emisie ale Conferinţei Naţionale a partidului din decembrie, de programele operei economice, sociale şi politico-ideologice adoptate acolo. Mantia de lumină a acestui eveniment, de insemnătate istorică, este ţesută dintr-un lung şir de nestemate, de valori perene ale naţiunii, dintre care enumăr: profunzimea analizei ştiinţifice a ceasului de istorie la care se află tara, realismul consec-Ul vent, spiritul creator, revoluţionar, clarviziunea diagnosticării fenomenologiei dezvoltării noastre in împrejurările actuale, stabilirea unei strategii pe măsură, definirea rolului, locului şi a mesajului umanist de pace, ale României în lumea contemporană. Toate acestea sunt emanaţia benefică a muncii, vieţii şi gîndirii secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, arhitectul inspirat şi strategul cutezător al României moderne, care binemerită omagiul tuturor fiilor patriei, acum, în ianuarie, la ceasul aniversar al unui destin revoluţionar in care comuniştii români se recunosc în plenitudine. Ianuarie vine de la Janus, zeitate veche-străveche ce simbolizează lumina. De aceea, potrivit celor din vechime, ianuarie se confundă cu lumina de zi, cu cerul de maximă luminiscentă, cu limpedele orizont, așternut pină departe, motiv sa i se confere acestei luni privilegiul de a fi deschizătoarea de an, de a fi poarta intrării in noul ciclu de vieţuire, de a fi arcul de triumf al luminilor cu care noul an se inveşmintă, limpiditatea de fel pe care acesta şi-o asumă, strălucirea de gind şi faptă care îi stă pavăză, curcubeul de bune meniri şi speranţe in care va să se regăsească de-a lungul celor 365 de zile, in sfirşit, pacea care trebuie să fie cămaşa de mire a inaintemergătorului şi de binevestitorului ianuarie. Cei născuţi sub semnul tutelar al acestei luni, afirmă mitologia lui ianuarie, sunt oameni ai luminii, ai dlarului de cer şi clarviziunii, ai idealurilor solare, limpede trasate în cîmpurile temporal-spaţiale ale duratei, acestea constituindu-se nu chiar marca de putere a personalităţii lor. Astrele au voit ca cei doi mari fii ai naţiunii să fie şi marii sărbătoriţi din ianuarie. Aşezăm, de aceea, in fruntea bunelor urări ale naţiunii, fierbintele omagiu prin care ii celebrăm pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi pe tovarăşa Elena Ceauşescu, cei dinţii, atît in ierarhia faptei, cit şi în ierarhia stimei şi luptei sub semnul peren al luminii, demnităţii şi păcii, motiv ca aceleaşi să fie florile recunoştinţei cu care îi înconjoară poporul român acum, în ianuarie şi in toate zilele anului în care am purces. Rostirii străbune „Să trăiţi, să înfloriţi“... Ii asociem o imagine ce înfăţişează pe marii noştri sărbătoriţi din ianuarie sub semnul călătoriei prin spaţiu şi timp, prin istoria naţională, mesageri ai păcii şi valorilor româneşti in lume, întimpinaţi cu flori de copiii ţării, simbolul omenesc al luminii şi speranţei, al credinţei într-o lume mai bună. La mulţi ani, dragi conducători! La mulţi ani, oameni buni ai României! astfel uram cu mintea, Inima, graiul şi voinţa noastră in mai binele ţării, de aici, din pridvorul sărbătorii şi din pridvorul anului 1983, scrufind cu ochi pur, suflet dalb şi virtute inaltă viitorul patriei nemuritoare. Luna lui Geral POP SIMION r3s»