Rondul, mai 1999 (Anul 7, nr. 1808-1833)

1999-05-12 / nr. 1817

Victorie parțială împotriva lui Ianul de Radu SCUTER (urmare din pag 8) Condamnarea lui Vasile lanul nu reprezintă decât o victorie parțială a ideii de justiție, pentru că sentința se referă la un singur om, e drept, creierul întregii afaceri. Mecanismele imperfecte ale justiției nu au reușit să scoată la lumină și alte responsabilități pentru dispariția din casieria unui club al Ministerului de Interne a celor peste două milioane de dolari, când este evident că o grămadă de ofițeri superiori au fost orbiți sau au fost complici la ceea ce s-a întâmplat. Hotărârea judecătorească de condamnare a fostului președinte dinamovist, la 12 ani de închisoare nu este definitivă și nu este un prilej de bucurie pentru nimeni. Verdictul confirmă degradarea și criza în care se zbate fotbalul românesc și lămurește una dintre cauze: banii negri, negri de tot, care au pus stăpânire, aproape complet după 1989, pe ceea ce ar fi trebuit să fie o competiție sportivă. Sentința pronunțată în urmă cu două zile conține un alt aspect foarte interesant: obligația inculpatului de a restitui peste un milion de dolari și dobânzile aferente acestei sume începând din 1993. Atât au apreciat judecătorii că a intrat în buzunarele sau în conturile lui Vasile Ianul. Rezumarea acestei sume este mai mult decât incertă pentru că atâtea și atâtea cazuri similare au demonstrat că justiția nu poate demonta ingineriile financiare imaginate, pentru ca să nu mai rămână nimic de restituit. is fiit UIMU U .Li miercuri, 12 mai 1999 pag. 8 loan Manițiu a îngenunchiat Consiliul local Mediului», cât și de la «Drumurile Județene», iar arhitectul șef al municipiului, loan Virgil Ispas declara că “amplasarea in zonă a stației de benzină nu deranjează zona de locuințe și nu perturbă liniștea publică”, prin votul consilierilor locali planul urbanistic de detaliu întocmit la comanda lui Ioan Manițiu a fost respins, considerându-se că “nu are rost amplasarea unei bombe în centrul orașului”. Hotărârea consilierilor sibieni a fost anulată, în primă fază, de instanța judecătorească sibiană și, în final, chiar de instanța Curții de Apel Alba Iulia. Ulean și Dan își lărgește rețeaua de difuzare Trei chioșcuri de difuzare a presei, care au fost scoase, ieri, la licitație de Primăria Sibiu, a fost adjudecate de societatea comercială“Ioan și Dan”, ne-au declarat surse din cadrul societății câștigătoare a licitației. Pentru chioșcurile din fața Primăriei, a Clinicii de Stomatologie și a Cofetăriei Cireformare din pag. la finalul anului trecut, Ioan Manițiu solicitase consilierilor sibieni să-i aprobe construirea unei stații de vânzare a carburanților pe un teren cu suprafață mai mică de 1000mi părase pe Sibiu. Proiectul său a stârnit, la acel moment, proteste violente din partea locatarilor din zonă, care considerau că amplasarea rezervoarelor cu benzină aferente benzinăriei, în apropierea caselor, le va pune în pericol viața sa, pe careți cum Calea Dumbrăvii din șica, firma “Ioan și Dan” a oferit prețul de strigare cerut de Primăriei. Mirela PUI Sibienii preferă litoralul turcesc celui românesc Litoralul turcesc a fost, în ultimii ani, preferatul turiștilor români, în locul plajelor de la Marea Neagră După cum ne-au declarat reprezentanți ai unor agenții de turism, nici sibienii nu se lasă ma prejos. In acest an, ei au început, încă de pe acum, să-și arate interesul față de ofertele privind litoralul turcesc, în special în zonele Antalya, Kusadasi, Pamukkale etc. Oferta promoțională pentru Kusadasi, derulată prin Agenția de turism Fan Tour, s-a epuizat în câteva zile. Acma consta mazare și transportul cu autocamf pentru două săptămâni, în ultrasezon,care ajunge la 290 cLailan (4,5 milioane lei), pachet de servicii al cărui post poate fi împărțit între patru până la șapte persoane, ceea ce înseamnă între 620.000 și 1 milion de lei,pentru o persoană Tarifele, cu mult mai avantajoase decât cele practicate pe litoralul românesc, au condus la o supracerere din partea sibienilor, care au trebuit să se orienteze, însă, și spre alte oferte,la Antalya sau Pamukkale. Pentru excursii în Antalya, tarifele practicate de agenții sunt ceva mai ridicate, fiind luat în calcul transportul cu avion charter. Pentru 7 nopți de cazare și transport, în plin sezon, turiștii au plătit 399 de dolari și 200.000 de lei. In ceea ce private litoralul românesc, un turist care dorește să-și efectueze concediul în una din stațiunile Neptun, Olimp sau Eforie Nord, de pildă, trebuie săși pregătească între 550.000 și 2 milioane de lei, în funcție de durata sejurului (6 sau 12 zile), gradul de confort sau consistența serviciilor de pensiune asigurate. Mirela PUI Președintele Consiliului de administrație al SP Cibinul SA cu sediul în Sibiu, Piața Unirii nr. 10, convoacă în data de 27 mai 1999, ora 15.00, la sediul societății, Adunarea Generală ordinară a acționarilor, cu următoarea ordine de zi: 1. Alegerea Consiliului de administrație; 2. Diverse și Adunarea Generală extraordinară a acționarilor, în 27 mai 1999, ora 16, cu următoarea ordine de zi: 1. Actualizarea actului constitutiv al societății, conform Legii 31/1990 republicată; 2. Majorarea capitalului social 3. Diverse în situația neîndeplinirii cvorumului, se convoacă o nouă adunare generală ordinară în data de 31 mai 1999, ora 15 și extraordinară în 31 mai 1999, ora 16, cu aceeași ordine de zi, la sediul societății. Acționarii înscriși în registrul acționarilor, până la 14 mai 1999, pot participa personal sau prin reprezentanții mandatați cu procură specială. Informații, la telefon 21.79.07. La Teatrul “Radu Stanca Festival al tinerilor studenți actori V Teatrul “Radu Stanca” va găzdui, în perioada 13-16 mai, ediția a VI-a a Festivalului Național de Teatru Studențesc. Festivalul va avea caracter competitiv, acordându-se următoarele premii: - premiul pentru cea mai bună interpretare masculină - premiul pentru cea mai bună interpretare feminină - premiul pentru regie și marele premiu “Radu Stanca”. Vor participa Universitatea Teatrală și Film București, cu spectacolele “I love you America” de Paul Stamat și Clay McLeod Chapmar și “Mincinosul”, de Carlo Goldoni. Universitatea de Artă Teatrală Tg. Mureș va fi prezentă cu spectacolele “Visul din visul unei nopți de vară”, de W. Shakespeare și “Șase personaje în căutarea unui autor”, de Pirandello, iar Universitatea de Arte “George Enescu” din Iași va prezenta spectacolele “Sub zodia lui Sisif’, după Eschil și Euridice și “Ultima dragoste a lui Don Juan”, de Tudor Popescu. Ioan Liviu PIETRARU Știri întrerupere de curent .Astăzi, 12 mai, între orele 9-14, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, în localitățile Șelimbăr și Bungard. Joi, 13 mai, între orele 9-14, se întrerupe furnizarea energiei electrice pe str. Ștefan cel Mare nr. 136 - blocurile A, B, C, D, E, nr. 134, blocul Ft blocul 18, 19 și căminul de nefamiliști CFR. Vineri, 14 mai, între orele 9-14, se întrerupe furnizarea energiei electrice pe str. Ștefan cel Mare, Zona Independența II, blocurile S, 6,7,8,9, 10, 11,12, 13 și str. Cantonului S. C. Electrica SIL întrerupere de gaz în ziua de 13.05.1999, între orele 10,00-17,00 se sistează furnizarea gazului natural pe următoarele străzi: Lazaret, Turgheniev, Rulmentului, Lăcătușilor, Strungului, Ciocanului, Laminorului, Balanței, Nicovalei, Dinamului, Einstein, Macaralei, Mașiniștilor, Plevnei, Principatele Unite, Diaconovici, Oțelarilor, Luceafărului, Primăverii, Libertății, Milescu, Mozart, Preda Buzescu, Forjorilor, H. Coandă, Artorilor, Ovidiu, Calea Gușteriței(dela viaduct, până la str. Dorobanților (de la str.Topitorilor, până la Depoul CFR). Totodată se va sista furnizarea gazului în următoarele instituții: - Depoul CFR, Cantina IPAS + Cantina I de pe str. nr.72, iGeneralănrSO, pestr.Macarele, Director sucursală Ingloan LAPĂDAT Expoziție de design vestimentar Sala de festivități a Bibliotecii ASTRA va fi miercuri, 12 mai, la orele 12.00, gazda expoziției de design vestimentar. Evenimentul este organizată de Școala de Arte Sibiu, prefațând ZILELE ȘCOLII DE ARTE, ediția a II-a. Vernisarea expoziției va fi făcută de dr. Olimpia Tudoran Ciungan, I.L.P. METEO ASTAZI, 12 mai 1999 Vremea va fi în general frumoasă. Cerul variabil. Pe alocuri după-amiază și cu probabilitatea mai mare în zona de munte sunt posibile averse de ploaie care pot fi însoțite de descărcări electrice și intensificări ale vântului. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 și 8 ° C, iar cele maxime între 19 și 2 l ° C. VREMEA. ÎN ȚARĂ Vremea se va încălzi ușor, cerul va fi temporar noros, și pe alocuri vor cădea averse de ploaie, îndeosebi la deal și la munte. Vântul va sufla slab la moderat cu intensificări la munte. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 și 14 ° C, iar cele maxime, între 18 și 28 ° C. MAINE, 13 mai 1999 Vremea va fi in general frumoasă. Cerul variabil. Pe alocuri după amiază și cu probabilitate mai mare în zona de munte, sunt posibile averse de ploaie care pot fi însoțite de descărcări electrice și intensificări ale vântului. Temperaturile minime se vor încadra între 7 și 9 ° C, iar cele maxime între 20 și 22 ° C. ’Din Europa Stockholm 5 ° C Londra 6 ° C Paris 1 ° C Barcelona 2 ° C Roma 8 ° C Moscova 14 ° C Istanbul 6 ° C Meteorolog de serviciu Ilie MOJIC fITLfLSSIB { LINIE DE flUTOCOR [f JJIMIE DE AUTOCOR INTERNAȚION fieft ZILNIC ROMflNIst-GERMfLNIft în 32 orașe Cu noi mai puteți călători în: FRANȚA. ITALIA SUEDIA. AUSTRIA ■ ■IUGOSLAVIA Pentru rezervări în SIBIU, sunați acum la: Autogara Consulat Bălcescu 069/22.92.24. 069/22.92.09 069/21.66.33 069/21.58.5S Plăcerea de a călători Or«rm In plus următoarele servicii: închirieri autocare pentru grupuri; asigurări medicale și cărți verzi servicii turistice