Sălăjeanul, noiembrie 2004 (Anul 1, nr. 49-74)

2004-11-01 / nr. 49

pe Neplătiți, locul patru UNIUNEA NAȚIONALĂ PSD + PAS? Cât va costa gigacaloria la Șimleu! pagina 2 împreună pentru viitorul României pagina 6 Fondat 2004 Anul I, Nr. 49 ditorial Daniel SĂUCA daniel.saucai salajcanul.ro Pălincia electorală După patru ani de liniște și pace, pupături și mici înțepături, dai și câteva scandaluri, să nu zică lumea că în timpul serviciului de strajă patriei nu s-a întâmplat chiar nimic deosebit. Sălajul are din nou parte de ceva agitație. Cea specifică râului, ramului, danfului electoral, precum s-a întâmplat prin luna mai, cu ocazia alegerilor locale. Afișe, întâlniri bătut la ușile electoratului fluturași, lansări inaugurări, expoziții al dracului câte expoziții au fost în ultimele săptămâni, de parcă Sălajul se adapă cultural mai ceva ca Bucureștiul mitic și rece), sondaje, strategii, mânării, sugestii date preoțimii care, desigur, nu are voie să facă politică, supărări, ciolănisme, liste, supărări pentru locuri pe liste - să facem totul, și mai mult decât atât, pentru a prinde un șezlong în Parlamentul României, în clădirea aia care rezistă și la un cutremur de 9 grade pe Scara Nesimțirii. Cum Sălajul, județ mic, după buget, nu are decât patru deputați și doi senatori, evident, toate partidele, și cu buget și fără, se vor stropși să strângă cât mai multe voturi, chiar dacă, unele dintre ele, nu vor face altceva, după, decât să raporteze tovărășește la Centru că au strâns nu știu câte sute de voturi, sute de voturi cu care se află pe locuri fruntașe în întrecerea socialistă dintre filiale. Ei, totuși, sunt alegeri libere și democratice, să zicem ungen patriotic pentru alegeri libere. Tare mi-e însă ca nu cumva, și în Anno Domini 2004, mândrele alegeri să aibă loc precum prin Benesat. Unde, în fața secției de votare, pe o margine a drumului, îi postat un butoi cu pălincă de la putere, iar pe cealaltă margine, un butoi cu pălincă de la opoziție. Ori cu cine votezi, tot ai șansa să te „încălzești" după ce ai votat. Adică, să fac și eu o concluzie la materialul ăsta, treaba cu „maturitatea electoratului" nu are nici un sens... luni, 1 noiembrie 2004 Preț 6.000 lei Pentru abonați: 3.800 lei Dr. Ioan Costinaș, medic primar de anestezie-terapie intensivă la Spitalul Județean din Zalău, este o premieră pentru Sălaj prin faptul că i-a fost desfăcut disciplinar contractul individual de muncă, și tot o premieră, pentru că este prima persoană din sistem care a decis să vorbească public despre o serie de nereguli din asistența medicală sălăjeană, nereguli reclamate și de o mare parte dintre pacienți sau aparținătorii lor. Acuzațiile pe care le face dr. Costinaș sunt foarte grave, iar dacă ele sunt veridice sau nefondate, făcute doar dintr-o simplă dorință de răzbunare, rămâne să stabilească forurile abilitate, prin anchetele și controalele care, foarte probabil, vor urma. paginile 4-5 USD 32.057 lei EUR 40.870 lei TALON GRATUIT știrea zilei 4,5 miliarde pentru centrul de recuperare din Jibou Directorul Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică din Jibou, dr. Cristina Ciobanu, a declarat că instituției i-au fost alocate 4,5 miliarde de lei, cu 300 de milioane de lei mai puțin decât ar fi fost nevoie. Directorul a spus că banii sunt necesari pentru plata salariilor pe lunile octombrie și noiembrie, urmând ca în decembrie, personalul unității să primească din aceste fonduri doar avansul. De asemenea, din cele 4,5 miliarde acordate de guvern, se vor face plățile către furnizori și se vor acoperi restanțele la întreținere. Pentru că nu se pot acoperi și cele 300 de milioane de care ar mai fi nevoie, dr. Cristina Ciobanu a declarat că în perioada următoare, în centru „se va strânge cureaua”. Fondurile au fost obținute în urma cererii conducerii instituției, făcută pe la jumătatea anului în curs. (M.M.) PUBLICITATE