Sălăjeanul, ianuarie 2005 (Anul 2, nr. 101-125)

2005-01-15 / nr. 112

Aici sunt taxele dumneavoastră! Șoferi din toată țara, uniți-vă! Cam așa ar trebui să sune mesajul disperat al celor ce plătesc taxe peste taxe pentru simplu motiv că au o mașină. Obiect ce, vrem sau nu recunoaștem, a devenit în ultimul timp mai mult o necesitate decât un lux pentru români. Dar care tinde să redevină un lux dintr-un motiv cel puțin bizar: taxele din ce în ce mai mari ce se adună claie peste grămadă pe capul posesorilor de autovehicule. Pentru o banală Dacie, marcă ce încă domină copios piața auto românească, ajungi să plătești taxe concretizate în asigurare și revignetă ce depășesc, în cazul mașinilor vechi, valoarea autoturismului. Chiar dacă nu am ajuns încă și la taxă pe fum (poate și pentru că au cam dispărut sobele), nici departe nu suntem. Suportăm însă totul cu stoicism, ba mai și stăm la coadă pentru a plăti respectivele taxe. Și asta în condițiile în care drumurile pentru care se vrea a fi plătită revignetă sunt, în mare parte, sub orice critică. După ce, așa cum cred că vă mai amintiți, s-a mai plătit acum ceva vreme, o altă taxă de drum, ce purta la vremea respectivă chiar numele actualului președinte, pentru ca mai apoi să o ascundă în prețul carburanților. Efectul? Câteva panouri la margine de drum pe care scria pompos “Aici sunt banii dumneavoastră!” și șosele la fel de ciuruite. Va fi acum, când fostul drumar, primar și marinar a ajuns în frunte, altfel? Greu de crezut. Sebastian OLARU sebi.olaru@salajeanul.ro tirile zilei Drumuri fără probleme Dispecerul de serviciu din cadrul SC Drumuri și Poduri Sălaj SA, Vasile Trif, ne-a declarat că mai multe echipe de angajați ai unității au intervenit în noaptea de joi spre vineri pe câteva drumuri județene pentru evitarea apariției de probleme din cauza ninsorii. Vasile Trif a spus că s-a intervenit cu materiale antiderapante pe DJ 108 D între localitățile Crișeni și Doba, pe DJ 191 C între Aghireș și Meseșenii de Jos și pe drumul situat pe raza localității Cristur. Dispecerul de serviciu a mai spus că pe cele trei drumuri apar cele mai multe probleme pe timpul iernii, mai ales că sunt situate în zone de deal. Dar, potrivit lui Vasile Trif, nu au fost semnalate, deocamdată, cazuri de drumuri blocate, iar asta pentru că stratul de zăpadă nu a depășit 1-2 centimetri. Directorul Direcției Generale de Administrare a Domeniului Public, Viorel Făgarășanu, a declarat că la nivelul municipiului s-a intervenit cu materiale antiderapante în zona Brădet și pe drumul din Ortelec, tronsoane pe care apar cele mai frecvente probleme din cauza zăpezii și a poleiului. (A.L.) Pensionari mai puțini Directorul interimar al Casei Județene de Pensii Sălaj, Florian But, a afirmat că anul trecut, în evidențele instituției figurau în luna noiembrie 88.486 de pensionari față de 90.744 de pensionari câți au fost înregistrați în luna noiembrie a anului 2003. Florian But a mai spus că la sfârșitului anului trecut în bazele de date ale CIP figurau 97.436 de persoane, din care majoritatea pensionari și persoane care beneficiază de indemnizații pentru că au fost deportate, persecutate politic sau au depus muncă forțată Unul dintre motivele care au dus la scăderea numărului de pensionari este și cel referitor la rigurozitatea sporită în ceea ce privește pensionările pe caz de boală. (A.L)