Saptamina, 1988 (Anul 18, nr. 1-52)

1988-01-15 / nr. 2

■ ■■■■aZZEEEBDEZZZZZB*^^*** SERIE NOUĂ, NR. 2 (891). VINERI 15 IANUARIE 1988 — 8 PAGINI, 2 LEI I A ÎNFĂPTUI EXEMPLAR Stat vii in memorie mobilizatoarele îndemnuri adresate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de la înalta tribună a Conferinței Naționale a organelor și organizațiilor de partidului, partid, tuturor oamenilor muncii de a se angaja ferm, cu spirit revoluționar, pentru înfăptuirea neabătută a programului de muncă rodnică, avîntată, forumul comuniștilor pentru adoptat de înflorirea multilaterală a patriei, pentru ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor. Așa cum a subliniat secretarul general al partidului, acum esențiale sunt creșterea spiritului de răspundere, întărirea ordinii și disciplinei, luarea tuturor măsurilor pentru ca toți oamenii muncii — în calitatea lor de proprietari, producători și beneficiari — să acționeze cu toate forțele pentru îndeplinirea planului, a programelor de dezvoltare socialistă a patriei. în aceste zile, în care ritmurile producției trebuie să fie cit mai înalte, toți oamenii muncii, întregul nostru popor își exprimă, cu prilejul apropiatei sărbătoriri a peste 55 de ani de eroică activitate revoluționară, patriotică și omagierii celei de-a 70-a aniversări a zilei de naștere a tovarășului Nicolae Ceaușescu, cele mai alese sentimente de înaltă prețuire, dragoste și profundă recunoștință, aducînd și la acest înălțător eveniment strălucitului conducător al partidului și țării omagiul lor suprem, odată cu angajamentul unanim de a îndeplini în mod exemplar, ritmic, integral, la toți indicatorii planul pe anul 1988 și pe întregul cincinal, de a traduce neabătut în viață politica partidului și statului, de a contribui din plin la făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate în scumpa noastră patrie. Dînd o puternică expresie angajamentului de a înfăptui exemplar hotărîrile Conferinței Naționale a partidului, indicațiile și sarcinile trasate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a face totul ca, într-adevăr, anul 1988 să devină un an cu rezultatele cele mai de pînă acum din acest cincinal, bune colectivele de oameni ai muncii din industrie au acționat chiar din primele zile ale lunii Ianuarie pentru realizarea planului, pentru creșterea răspunderii în îndeplinirea obligațiilor ce revin fiecăruia, pentru întărirea ordinii și disciplinei și aplicarea fermă a măsurilor stabilite —in spiritul înaltelor exigențe subliniate de secretarul general al partidului; în aceeași ordine de idei, trebuie menționate preocupările care se manifestă atît în cadrul centralelor cît și la nivelul unităților Industriale pentru identificarea și valorificarea deplină a rezervelor existente în ceea ce privește creșterea productivității muncii, indicator sintetic deosebit de relevant. Pășim, așadar, într-un nou an, cel de-al treilea an din actualul cincinal, cu încredințarea fermă că obiectivele de o excepțională importanță și complexitate înscrise în documentele Conferinței Naționale a partidului sunt pe deplin realizabile, prin activitatea entuziastă a întregului popor. Avem o magistrală și strălucită Raportul prezentat forumului călăuză In național al comuniștilor români, document de o excepțională însemnătate teoretică și practică înscriindu-se — prin amploarea și" complexitatea problematicii abordate, prin viziunea cutezătoare și Profund realistă, prin descifrarea, in spiritul principiilor materialismului dialectic și istoric, ale socialismului științific, a opțiunilor fundamentale ale României contemporane, ca și ale lumii de azi — ca o nouă și majoră contribuție la dezvoltarea creatoare a concepției revoluționare despre lume și viață a clasei muncitoare , document menit să orienteze și să dinamizeze energiile creatoare ale partidului, ale întregului nostru popor. „săptămina" în strai de sărbătoare Priviți români ! Veșmînt de sărbătoare, In luna lui ianuar, țara a-mbrăcat, Din piscuri de Carpați și pînă-n larga zare. Se-nalță un imn de slavă, celui mai brav bărbat Celui ce-a-nălțat țara, pe trepte temerare Și este ctitor al României noi. Celui ce poartă-n inimă, atita vigoare Și -i este țării, erou între eroi. Milioane de inimi vibrează arzătoare, Slăvindu-i numele în bronzuri și-n poeme. O epocă de glorii a-ntemeiat sub soare, Țării, viitor de aur îi va dura prin vreme^Ceaușescu luceafără în fruntea națiunii. Veșnic cutezător în faptă și cuvînt, E-n țara ce-au visat-o, veacuri în șir străbunii, Strateg al libertății și-al păcii pe pămint. Ion nichita dialectica progresului multilateral . Dacă în urmă cu mai puțin de cinci decenii Romănia contura imaginea unei țări înzestrate cu resurse naturale, dar nesemnificativ dezvoltată sub raport industrial, Republica socialistă de astăzi se prezintă lumii ca un stat cu un ridicat potențial tehnic, productiv și științific, cu o dinamică economică alertă, cu un nivel de civilizație avansat. Ctitoriile Epocii Nicolae Ceaușescu sunt realități de necontestat care legitimează, cu forța argumentelor. Imensele resurse creatoare ale poporului nostru descătușate în procesul revoluționar continuu ce a marcat societatea românească începind din august 1944. In contextul preluării puterii politice de către mase — organizate și direcționate in vasta lor acțiune de către Partidul Comunist Român — au fost dintre aceia care și-au exprimat scepticismul față de perspectivele dezvoltării țării, ale progresului său socio-economic și cultural-științific. Faptul că s-au înșelat in previziuni o demonstreză peisajul industrial al României socialiste de astăzi, capacitatea economiei românești de a soluționa dificile și complexe probleme, care presupun competență tehnică, tehnologică și științifică, înzestrare modernă, mijloace financiare adecvate și forță de muncă cu înaltă calificare profesională. In logica devenirii istorice a unui popor, prezentul este superior trecutului, iar viitorul se va afla în substanțial avans față de prezent. Această dialectică a progresului se remarcă și în succesiunea etapelor revoluției declanșate în august 1944, etape care, fiecare in parte înregistrează „creșteri“ spectaculoase în sfera creației materiale, precum și în orizontul spiritualității românești. Epoca deschisă de Congresul al Ix-lea al partidului se caracterizează nu numai prin accelerarea ritmului dezvoltării dimensiunea dar și prin deschiderile spre multilaterală a progresului societății românești. Este epoca în care secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a redimensionat imaginea țării noastre pe plan internațional, prin puternica sa personalitate, prin prodigioasa activitate desfășurată în direcția apărării celor mai înalte idealuri și valori umane, a eliminării pericolului nuclear, statornicirii unei noi ordini internaționale și Întronării păcii universale. Necesitatea conferirii unei calități noi progresului economic, social-politic și cultural-științific, spre care tinde in mod obiectiv comunitatea noastră socialistă. Își are sursa emergentă într o multitudine de condiționări istorice actuale și despectivă, a căror Înțelegere a stat și perstă la baza dezvoltării, promovării unei alte strategii a revoluționară atît In formă, cit și in conținut. Se cuprinde in această strategie elaborată de la înălțimea gindirU vizionare a secretarului general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, nu numai ardenta dragoste de țară și popor, nu numai grija pentru viitor, dar și soluțiile constructive care să confere temeiuri profund științifice marelui demers, notăritorului demers spre edificarea societații socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului în străvechea vatră de civilizație românească. Are o profundă reverberație patriotică și revoluționară aprecierea președintelui României socialiste privitoare la trecerea țării, Intr-un viitor apropiat, la un alt stadiu de dezvoltare situație care va determina modificarea statutului și poziției sale pe plan internațional. „Acum România se află intr-o etapă hotăritoare, in faza superioară a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și creării condițiilor pentru trecerea la edificarea societății comuniste. In realizarea acestui obiectiv , releva tovarășul Nicolae Ceaușescu în Raportul prezentat Conferinței Naționale —, conform notăririlor Congresului al Xvi-lea al partidului, pînă in 1990, țara noastră trebuie să depășească stadiul de țară socialistă in curs de dezvoltare și să treacă la un stadiu nou, superior — cel de țară socialistă mediu dezvoltată. Trebuie să menționăm insă că, din punct de vedere al producției pe locuitor, România se află: Încă de pe acum, la nivelul multor țări mediu dezvoltate, iar în câteva domenii Industriale importante chiar la nivelul unor țări cu cea mai mare dezvoltare“. Privind spre viitor, dimensiunea progresului multilateral al patriei exprimă atît concepția clară și științifică a partidului nostru comunist cit și forța constructivă a unui întreg popor, chemat de istorie să-și dureze propriul destin demn, liber și prosper. Ilorian Tanasescu