Scȃnteia, decembrie 1951 (Anul 20, nr. 2209-2233)

1951-12-01 / nr. 2209

ANUL XXI Nr. 2209 Sâmbătă 1 Decembrie 1951 6 PAGINI - 4 LEI Cinste întreprinderilor care au îndeplinit planul pe 1951 înainte de termen! Ştirile primite de pe întreg cuprinsul ţării arată că muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii din fabrici şi uzine dobândesc succese însemnate în lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor planului pe anul 1951. Măreţia primului nostru plan cincinal, planul construirii bazelor economice ale socialismului în ţara noastră, a dat imbold iniţiativei creatoare a milioanelor de oameni ai muncii care, sub steagul partidului, au pornit din primele zile la luptă hotărîte pentru a da viaţă cifrelor planului. Ei erau însufleţiţi de cuvintele tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, care arată că „fiecare succes în întrecerea socialistă, fiecare tonă de oţel în plus, fiecare şcoală nouă, fiecare spital, fiecare maternitate, fiecare măsură luată pentru întărirea forţelor fizice şi morale ale poporului, pentru întărirea Republicii noastre, contribue la întărirea forţelor păcii şi ale democraţiei“. Muncitorii şi tehnicienii din întreprinderile noastre socialiste s’au străduit şi se străduesc să grăbească ritmul realizării planului, să exprime prin fapte patriotismul lor fierbinte,__ dragostea de pace, ura clocotitoare fată de imperialiştii americanoenglezi, provocatori la război şi fată de desgustătoarele lor slugi titoiste. Aşa după cum şi-au luat angajamentul in marea întrecere socialistă în cinstea celei de a 30-a aniversări a partidului, colectivele din numeroase întreprinderi și-au îndeplinit în numai 11 luni — și chiar mai devreme — sarcinile primului an al planului cincinal, lucrând acum în contul anului viitor. Astfel, întreg sectorul siderurgic — furnale, oielărie şi laminoare — al combinatului „SovrommetaL’-Reşiţa precum şi furnalele şi laminoarele „Combinatului Siderurgic Gh. Gheorghiu-Dej“ lucrează în contul anului viitor. In ramura construcţiilor de maşini şi utilaj greu printre întreprinderile fruntaşe care şi-au îndeplinit planul se numără uzine atât de însemnate cum sunt „23 August” şi „Timpuri Noi” din Bucureşti, „Victoria”-Arad, „Progresul-Brăila, „Brainer Bela” din Oraşul Stalin, etc. In industria chimică, numeroase întreprinderi, printre care fabricile „Nitramonia”-Făgăraş, „Spic”-Bucureşti, „Victoria“-Oraşul Stalin, U. C.-Mărăşeşti, Uzinele Chimice Târnăveni, etc., şi-au îndeplinit de pe acum planul pe 1951. Deosebit de înseminate sunt succesele din ramura electrotehnică — ramură aproape cu totul inexistentă în trecut, care a fost creată şi se desvoltă acum, sub regimul de democraţie populară. Cele mai însemnate întreprinderi din această ramură — fabricile „Dinamo”-Bucureşti, „Electromotor”-Timişoara, „Electroprecizia”-Oraşul Stalin, „Electrobanat”-Timişoara, „Steaua Electrică”-Fieni, etc. şi-au îndeplinit încă înainte de 7 Noembrie planul anual. In industria uşoară, un număr de 111 întreprinderi şi-au îndeplinit până în prezent sarcinile anuale de plan, realizând în acelaş timp o economie de aproape 900 milioane lei. Fruntaşe în sectorul bumbac, in şi cânepă sunt întreprinderile „Industria Bumbacului B“, „Sarfil”, şi „Amit” din Bucureşti, în sectorul lână şi mătase, ,,Textila”-Griviţa, „Partizanul Roşu”-Oraşul Stalin, „Musceleanca”-Cetăţeni, etc. Muncitorii şi tehnicienii din întreprinderile fruntaşe au dobândit aceste succese în primul rând pentru că organizaţiile de partid s-au preocupat îndeaproape de problemele producţiei, pentru că şi-au pus ca o sarcină permanentă conducerea politică a întrecerii socialiste, extinderea experienţei stahanoviste sovietice. Ca şi toate celelalte realizări cu care se mândreşte poporul nostru, succesele obţinute în lupta pentru îndeplinirea sarcinilor primului an al planului cincinal le datorăm într’o măsură hotărîtoare ajutorului frăţesc şi multilateral pe care-l primim din partea Uniunii Sovietice, marea noastră prietenă şi aliată. Ajutorul internaţionalist, socialist, al Uniunii Sovietice este îndreptat pe liniile esenţiale ale desvoltării economiei noastre naţionale, grăbind ritmul industrializării socialiste a Ţării noastre, ridicarea materială şi culturală a poporului nostru. Victoria muncitorilor şi tehnicienilor din întreprinderile fruntaşe arată cu tărie că planul poate fi îndeplinit şi chiar depăşit în toate ramurile de către fiecare fabrică, uzină şi şantier în parte. Este de cea mai mare însemnătate ca muncitorii, tehnicienii şi inginerii din toate ramurile economiei naţionale — şi în primul rând cei din ramurile şi întreprinderile rămase în urmă — să se pătrundă de acest adevăr şi să intensifice şi mai mult lupta pentru îndeplinirea sarcinilor ce le revin. Fiecăruia să-i fie limpede că realizările întreprinderilor fruntaşe, oricât de mari şi de însemnate ar fi ele, nu asigură realizarea planului; planul trebue să fie realizat numai prin efortul comun al tuturor muncitorilor, din toate întreprinderile, din toate ramurile economiei naţionale. Interesele clasei muncitoare, interesele statului celor ce muncesc cer ca "planul să fie îndeplinit integral, în toate ramurile, de către toate întreprinderile, căci numai aşa se asigură desvoltarea armonioasă, unitară, a economiei naţionale. Iată de ce este absolut necesar ca toate întreprinderile să urmeze exemplul întreprinderilor fruntaşe şi să facă totul pentru îndeplinirea sarcinilor ce le revin. Organizaţiile de partid din întreprinderi — şi în primul rând cele din exploatările carbonifere, din industria forestieră, de pe şantierele de construcţii şi din întreprinderile de materiale de construcţii, din industria textilă în ceea ce priveşte calitatea şi sortimentele etc. — trebue să lămurească acest lucru fiecărui muncitor, tehnician sau funcţionar în parte, antrenându-i pe toţi în lupta pentru realizarea sarcinilor planului. Organizaţiile de partid trebue să înveţe pe toţi muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii să privească sarcinile producţiei, sarcinile luptei pentru îndeplinirea planului prin prisma aportului lor la lupta pentru pace, să-i înveţe pe aceştia să prefacă uri împotriva imperialiştilor americano-englezi şi a slugilor lor titoiste, duşmanii de moarte ai poporului nostru, în tot mai multe tone de cărbune, oţel, petrol, maşini, etc. Acesta să fie răspunsul la calomniile şi măsurile agresive ale imperialiştilor împotriva patriei noastre! Acum, când au mai rămas puţine zile până la sfârşitul anului, fiecare zi, fiecare ceas din producţie trebue folosit la maximum pentru îndeplinirea integrală a sarcinilor planului ! Luptând pentru întărirea disciplinei socialiste a muncii, pentru lichidarea fluctuaţiei braţelor de muncă, a absenţelor şi întârzierilor care au urmări atât de dăunătoare asupra producţiei, organizaţiile de partid trebue să îndrume comitetele de întreprindere să intensifice întrecerea socialistă, să răspândească tot mai larg metodele stahanoviste sovietice, să facă totul pentru ca fiecare întreprindere să-şi îndeplinească sarcinile care-i revin. Conducerile administrative, direcţiile generale, ministerele, precum şi Uniunile sindicale trebue să se concentreze în această perioadă asupra întreprinderilor rămase în urmă, luând toate măsurile pentru a le ajuta să-şi îndeplinească planul. Aceste întreprinderi trebuesc ajutate efectiv, la faţa locului, pe teren, unde pot fi cunoscute lipsurile şi greutăţile lor reale şi luate măsuri în mod operativ. Trebue combătută cu toată tăria mentalitatea unora dintre cadrele conducătoare din economie care nu duc o luptă energică, intransigentă, împotriva fiecărui caz de neindeplinire a planului, mângâindu-se cu gândul că lipsurile unor întreprinderi rămase în urmă vor fi acoperite de întreprinderile fruntaşe şi deci, în „linii generale”, ramura, sectorul respectiv va eşi „bine”. O asemenea atitudine, potrivnică intereselor de stat, intereselor clasei muncitoare, contrazice profund principiile planificării socialiste şi este străină regimului de democraţie populară. Planul de stat este lege de neclintit pentru fiecare întreprindere, îndeplinirea lui o îndatorire de onoare pentru fiecare conducător, inginer, tehnician şi muncitor în parte. Să nu pierdem din vedere că statului nu-i trebue orice depăşire a planului, ci numai o asemenea îndeplinire şi depăşire care asigură economiei naţionale, oamenilor muncii, produsele de care au nevoie. Trebue să se termine cu practica unora dintre conducătorii de întreprindere care, în goană după cantitate, dau produse de proastă calitate, sau produc articole care necesită mai puţine, eforturi. Muncitorii şi tehnicienii din întreprinderile fruntaşe să nu se mulţumească nicio clipă cu realizările obţinute, ci să muncească cu puteri sporite, având mereu în faţă exemplul luminos al oamenilor sovietici care — aşa cum a arătat tovarăşul L. P. Beria în Raportul ţinut la Moscova la 7 Noembrie — dobândesc neîncetat succese în munca lor, pentru că le sunt străine îngâmfarea şi automulţumirea, pentru că ei nu se mulţumesc niciodată cu cele obţinute şi măsoară realizările mai ales în lumina sarcinilor măreţe ale viitorului. Muncitorii şi tehnicienii din întreprinderile rămase în urmă, să considere ca o sarcină de onoare îndeplinirea prevederilor planului şi ajungerea în cel mai scurt timp în rândurile întreprinderilor fruntaşe. Toate forţele pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de stat pe 1951 1 Pentru viteazul popor coreean Mii de cetăţeni şi cetăţene din ţara noastră participă la acţiunea de strângere a obiectelor de îmbrăcăminte călduroasă şi alimente pentru eroicul popor coreean. In raionul R. Sărat, de pildă, ţărăncile muncitoare s’au adunat serile la clăcile de lucru organizate de U.F.D.R. In cele 28 de clăci care s-au făcut până acum, ele au lucrat sute de obiecte de îmbrăcăminte pentru femeile şi copiii coreeni. Echipele culturale din raioanele Sf. Gheorghe şi Racoş au dat diferite serbări din care au obţinut suma de 72.000 lei pe care au depus-o la cont CEC 300. La toate căminele culturale din comunele regiunii Dolj s’au ţinut adunări festive la care au vorbit învăţători, ţărani muncitori şi funcţionari. In întreprinderile din regiunea Gorj au avut loc meetinguri de solidaritate cu poporul coreean. Apelul comitetului pentru ajutorarea poporului coreean a fost multiplicat în 2000 exemplare şi afişat până în cele mai îndepărtate sate. La sate, U.F.D.R. a organizat consfătuiri cu comitetele de uliţă şi cu grupele de citit. La depozitul central al Comisiei pentru ajutorarea poporului coreean a sosit din regiunea Prahova primul transport de obiecte şi alimente dăruite de cetăţeni pentru ajutorarea poporului coreean. Astfel, numai din oraşul Ploeşti s-au colectat 11.368 obiecte de îmbrăcăminte şi încălţăminte, circa 4.000 kg. alimente, etc. La Palatul Pionierilor din Bucureşti se citesc micilor elevi povestiri impresionante despre viaţa şi faptele de arme ale vajnicilor fii ai Coreei luptătoare, precum şi despre pionierii şi copiii din Coreea care ajută pe părinţii lor în lupta dreaptă pe care o duc. Toţi oamenii cinstiţi din ţara noastră îmbrăţişează cu dragoste această acţiune, considerând o datorie de onoare ajutorarea eroicului popor coreean. Iubite Iosif Vissarionovici! Noi, reprezentanţii muncitorilor, colhoznicilor, Inginerilor, oamenilor de ştiinţă, scriitorilor, oamenilor artei şi ai celorlalţi intelectuali sovietici— delegaţi la cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii — exprimând sentimentele poporului sovietic care ne-a ales, vă adresăm Dumneavoastră, marele conducător şi învăţător al oamenilor muncii, stegarul păcii, cuvinte de adâncă dragoste şi un fierbinte salut. Trimiţându-ne la conferinţă, oamenii muncii din patria noastră ne-au încredinţat mandatul de a afirma încă odată, în faţa întregii lumi, voinţa nestrămutată a popoarelor Uniunii Sovietice de a lupta neobosit şi consecvent pentru pace şi prietenie între popoare, împotriva uneltirilor perfide ale aţâţătorilor la război. Călăuziţi de cuvintele Dumneavoastră : „Pacea va fi menţinută şi consolidată, dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menţinerii păcii şi o vor apăra până la capăt”, peste 117.000.000 oameni sovietici şi-au alăturat semnăturile pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii pentru încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, sutelor de milioane de semnături ale prietenilor păcii din străinătate. Fiecare om sovietic şi-a întărit semnătură pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii prin angajamentul luat în faţa patriei şi în faţa Dumneavoastră, tovarăşe Stalin, de a lucra şi mai perseverent, şi mai rodnic, pe frontul muncii pentru construirea comunismului, conştient că fiecare succes în munca paşnică constructivă constitue contribuţia cea mai efectivă a ţării noastre — fortăreaţă invincibilă a păcii — la lupta popoarelor pentru pace. Traducând în viaţă într’un ritm fără precedent înţeleptele Dumneavoastră îndrumări pentru înălţarea marilor construcţii ale comunismului, consacrându-şi toate forţele desvoltării industriei şi agriculturii, supunând cu perseverenţă forţele elementare ale naturii şi îmbogăţind ştiinţa, arta şi literatura sovietică cu noi realizări, oamenii muncii din patria noastră arată în mod grăitor popoarelor lumii câte avantaje aduce oamenilor munca paşnică constructivă. Politica externă stalinistă de pace a Guvernului sovietic, care se bazează pe puterea economică crescândă şi pe neclintita unitate moral-politică a societăţii sovietice, se opune politicii agresive de jaf a conducătorilor blocului Atlantic de Nord, aţâţători larăzboi. Guvernul sovietic face totul pentru întărirea legăturilor economice şi culturale între popoare. Semănând ură şi suspiciuni, imperialiştii americano-englezi încearcă să despartă Uniunea Sovietică, China Populară şi ţările de democraţie populară de tot restul lumii prin zidul de fier al blocadei economice, al minciunii şi calomniei. Ipocritele şi cinicele lor jurăminte de credinţă faţă de libertate, democraţie şi pace sunt desminţite de faptele sângeroase săvârşite de ei în Coreea, în ţările Orientului Apropiat şi în alte părţi ale lumii. Pe zi ce trece, alte sute de mii şi milioane de oameni din toate ţările lumii intră in rândurile invincibilului front mondial al luptei pentru pace. Pentru toţi oamenii cinstiţi, marea noastră patrie — Uniunea Sovietică — este izvorul încrederii în victoria cauzei păcii. Pentru sute de milioane de oameni din toate părţile lumii, numele Dumneavoastră, tovarăşe Stalin, este steagul luptei victorioase pentru pace, care uneşte eforturile întregii omeniri progresiste. Cu numele lui Stalin în inimi, oamenii sovietici au apărat onoarea şi independenţa patriei lor în luptele Marelui Război pentru Apărarea Patriei şi au salvat omenirea de pericolul înrobirii de către barbarii hitlerişti. Cu numele lui Stalin în inimi, oamenii sovietici au reconstruit prin muncă eroică oraşele şi satele,, fabricile şi uzinele distruse de război, iar astăzi construiesc cu succes măreţul edificiu al comunismului. Cu numele lui Stalin în inimi, înmulţindu-şi victoriile în munca paşnică constructivă, oamenii sovietici, împreună cu toate forţele progresiste ale omenirii, luptă ferm şi consecvent pentru pace, împotriva planurilor mârşave ale aţâţatorilor la război. Numele lui Stalin insuflă sutelor de milioane de oameni din lume o încredere nesdruncinată in triumful forţelor păcii asupra forţelor negre aleaţâţătorilor la război, în victoria păcii asupra războiului. Trăiască invincibila armată mondială a luptătorilor pentru pace ! Trăiască puternica noastră patrie, Uniunea Republicilor Socialiste .Sovietice — bastion de neclintit al păcii! Trăiască marele stegar al păcii, tovarăşul Stalin ! iiiiiii I ■mini '^■lll■lll■llllll■ll I miniiiiii iiiim i iii inii iii j ii i> Mesajul adresat tovarăşului Stalin de către participanţii la Conferinţa unională a partizanilor păcii din U. R. S. $♦ MOSCOVA 30 (Agerpres). — TASS transmite : Participanţii la cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii au adresat marelui conducător aleătorul mesaj de salut: Moscova-Kremlin Tovarăşului /. V. Stalin rei număr împotriva amestecului imperialiştilor americani în treburile interne ale ţării noastre ! —■ Meetinguri de protest ale oamenilor muncii (pag. 2-a). P. Ştefan — Pentru intensificarea campaniei de exploatare şi fasonare a lemnului (pag 2-a). Un puternic îndemn la vigilenţă revoluţionară — La 17 ani de la moartea lui S. Al. Kirov (pag. 3-a). T. Olaru — Comploturile imperialiştilor împotriva României (pag. 3-a). MAREA PILDA A STAIAKGOVIŞTILOR SOVIETICI: I. Kovaliov - Experienţa stahanovistă şi organizarea muncii . M. Levcenko şi Gh. Muhanov — O nouă formă a întrecerii socialiste ; E. Iiin — Din ce în ce mai multi muncitori inventatori (pag. 4-a). Pe santierele marilor construcţii ale păcii din tara noastră : CANALUL DUNARE-MAREA NEAGRA: D. Ignea — Constructorii Canalului; P. Ghinescu—„Tunul de apă“ (pag.5-a). In Comitetul Politic Special al Adunării Generale a O.N.U., delegatulUniunii Sovietice demască mârşavele tealomnii titoiste îndreptate împotriva U.R.S.S. şi a ţărilor de democraţie populară (pag. 6-a). încheierea lucrărilor Conferinţei unionale a partizanilor păcii din U.R.S.S. (pag. 6-a). Nota Guvernului Sovietic adresată Guvernului S.U.A. (pag. 6-a). .. i-HBiMMlIi»----—1^— Apelul Conferinţei unionale a partizanilor păcii din U. R adresat tuturor participanţilor la mişcarea pentru apărarea păcii din toate ţările MOSCOVA 30 (Agerpres). — TASS transmite textul Apelului adresat de cea de a treia Conferinţă unională a partizanilor păcii tuturor participanţilor la mişcarea pentru apărarea păcii din toate ţările . Noi, reprezentanţii tuturor popoarelor Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, întruniţi la cea de a treia Conferinţă a partizanilor păcii, la Moscova, salutăm cu căldură pe participanţii la măreaţa mişcare pentru apărarea păcii de dincolo de hotarele patriei noastre. Cu fiecare zi ce trece, forţele lagărului păcii cresc şi se întăresc necontenit. Conştienţi de primejdia reală a unui nou război mondial, toţi oamenii cinstiţi, fără deosebire de apartenenţă socială, politică sau convingeri religioase, intră în rândurile apărătorilor activi ai păcii. Mişcarea partizanilor păcii s’a transformat în cea mai măreaţă mişcare populară a zilelor noastre. O mărturie grăitoare a acestui fapt este succesul incontestabil al celor două referendumuri internaţionale, fără precedent în istoria omenirii: strângerea de semnături pe Apelul de la Stockholm cu privire la interzicerea armei atomice, care a fost semnat de peste 500.000.000 persoane, şi actuala campanie pentru strângerea de semnături pe Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, care a fost semnat până în prezent de aproximativ 600.000.000 oameni. Oamenii sovietici luptă consecvent pentru pace, deoarece ei consideră războiul agresiv drept cea mai gravă crimă împotriva omenirii, drept cea mai mare calamitate pentru oamenii simpli din întreaga lume. Semnând Apelul Consiliului Mondial al Păcii pentru încheierea unui Pact al Păcii, peste 117.000.000 cetăţeni sovietici au declarat că doresc să trăiască în pace şi prietenie cu popoarele Statelor Unite, Angliei, Franţei şi ale tuturor celorlalte ţări ale lumii. Suntem mândri că... ţara noastră este bastionul de nădejde al păcii, că lupta pentru pace şi suveranitatea popoarelor constitue conţinutul principal al politicii externe a Statului sovietic. In Uniunea Sovietică, potrivit Legii pentru apărarea păcii adoptată de Sovietul Suprem al U.RS.S. în Martie 1951, propaganda de război este considerată ca o gravă crimă de drept comun. Poporul sovietic aprobă cu căldură și sprijină în unanimitate politica externă de pace a Guvernului sovietic, care a declarat în repetate rinduri că el consideră posibilă coexistenţa paşnică a unor state cu sisteme economice şi ideologii diferite. Nu ne temem de o întrecere paşnică cu capitalismul, dar nici nu ne e teamă de uneltirile agresorilor imperialişti. Nu există în lume o forţă care să poată sili poporul nostru să se abată de pe calea construirii societăţii comuniste. Poporul sovietic urmăreşte cu vigilenţă uneltirile dominilor păcii şi este gata să-şi apere cu curaj şi eroism patria şi munca paşnică împotriva tuturor acelora care ar îndrăzni să atenteze la libertatea şi independenţa sa. Poporul sovietic îşi îndreaptă toate eforturile spre desvoltarea economiei, ştiinţei, culturii şi anei sale. Din Iniţiativa marelui Stalin, în ţara noastră se efectuează lucrări grandioase pentru transformarea naturii, se construesc gigantice centrale hidroelectrice-, şi canale de irigaţie, se înalţă noi fabrici, uzine, locuinţe, şcoli, spitale?, cluburi, grădiniţe de copil. Paralel cu avântul economiei naţionale, creşte necontenit şi bunăstarea oamenilor sovietici. Milioane de oameni sovietici împărtăşesc neliniştea oamenilor simpli din toate ţările în faţa primejdiei unui nou război mondial, la care aspiră reacţionarii turbaţi şi magnaţii financiari, în primul rând cei americani şi englezi, care văd în război sursa principală de îmbogăţire şi de obţinere a unor supraprofituri uriaşe. De aproape un an şi jumătie, cercurile guvernante ale Statelor Unite duc un război de cotropire şi distrugere împotriva poporului coreean iubitor de libertate. Călcând mi cinism in picioare toate acordurile internaţionale înheiate anterior, reacţionarii americani extind blocul agresiv al Atlanticului, creează noi baze militare în toate părţile lumii şi intensifică febril cursa înarmărilor, precum şi pregătirile pentru un război în care să fie folosită arma atomică. In acelaş scop, el transformă Organizaţia Naţiunilor Unite într’un instrument al războiului, reînvie militarismul german şi japonez. Presa şi radioul reacţionar american duc zi de zi o deşănţată şi mincinoasă propagandă antisovietică, încercând să aţâţe ura împotriva Uniunii Sovietice, Republicii Populare Chineze şi ţărilor de democraţie populară. Popoarele ţărilor incluse în blocul Atlanticului se sufocă sub povara bugetelor militare, a impozitelor şi a scumpetei. In condiţiile creşterii primejdiei de război, lărgirea continuă a campaniei pentru menţinerea păcii şi ascuţirea vigilenţei popoarelor faţă de maşinaţiunile criminale ale aţâţătorilor la război au o importanţă primordială. In anul ce s’a scurs dela cel de al doilea Congres Mondial al partizanilor păcii dela Varşovia, forţele păcii din toate ţările au crescut şi s’au unit mai strâns. Chemarea marelui stegar al păcii, Iosif Vissarionovici Stalin. „Pacea va fi menţinută şi consolidată, dacă popoarele vor lua în propriile lor mâini cauza menţinerii păcii şi le vor apăra până la capăt”, a Insuflat o nouă tărie Inimilor tuturor oamenilor simpli şi le-a întărit credinţa în victoria cauzei păcii. Această ideie înţeleaptă şi clară, care corespunde intereselor vitale ale milioanelor de oameni din întreaga lume, a pătruns adânc în inimile celor mai largi masse populare din toate ţările lumii. Astăzi se ridică pentru apărarea păcii toţi oamenii de pe glob, bărbaţi şi femei, tineri şi bătrâni de toate naţionalităţile şi convingerile, toţi acei care urăsc războiul. El luptă tot mai activ împotriva pregătirilor de război ale agresorilor imperialişti şi zădărnicesc cu hotărîre uneltirile lor perfide. Noi, delegaţii la Conferinţa unională a partizanilor păcii, exprimând voinţa poporului sovietic de multe milioane, aprobăm cu căldură şi sprijinim prin toate mijloacele programul viitor al luptei pentru pace, elaborat de sesiunea de la Viena a Consiliului Mondial al Păcii. Acest program este înţeles de fiecare om sovietic şi apropiat inimii lui. El exprimă revendicările vitale ale majorităţii covârşitoare a populaţiei globului pământesc. Declarăm că şi pe viitor vom lupta împotriva uneltirilor aţâţătorilor la război, pentru pace trainică şi îndelungată în întreaga lume. Trăiască măreaţa mişcare a luptătorilor pentru pace ! Trăiască pacea ! Succese în îndeplinirea planului înainte de termen Furnaliştii „Combinatului Siderurgic Gheorghe Gheorghiu-Dej“ şi-au îndeplinit planul anual HUNEDOARA (de la corespondentul nostru). Desfăşurând larg steagul întrecerii socialiste, colectivele a numeroase secţii ale „Combinatului Siderurgic Gheorghe Gheorghiu-Dej” cum sunt, de pildă, turnătoria de oţel, forje, valorificarea deşeurilor, cuptorul de 5 tone şi altele, însufleţite de dorinţa de a contribui la întărirea patriei, şi-au îndeplinit sarcinile care le revin din planul anual de producţie. Desvoltând succesele obţinute, muncitorii, tehnicienii şi inginerii „Combinatu-CONSTANŢA (de la corespondentul nostru). De curând, muncitorii şi tehnicienii fabricii de ciment „Ideal” din Cernavodă inspirându-se din nepreţuita experienţă sovietică au constituit, în cadrul unei consfătuiri de producţie, 3 brigăzi complexe şi două echipe fulger de reparaţii. Ca o urmare a sprijinului dat de brigăzile complexe, planul de producţie al lui Siderurgic Gheorghe Gheorghiu-Dej” au sărbătorit o nouă victorie în lupta pentru realizarea planului înainte de termen. In ziua de 29 Noembrie, furnaliştii puternicului combinat au dat ultimele tone de fontă din planul pe 1951 şi, începând de la acea dată, lucrează în contul anului viitor. In fruntea luptei pentru mai multă fontă se află echipele cunoscuţilor furnalişti Oprea Ion I şi Dojescu Simion, a prăjitorului de minereu Macovei Constantin şi altele. însemnata victorie obţinută în lupta pentru îndeplinirea planului înainte de termen a fabricii a fost depăşit pe perioada 1—19 Noembrie. Echipa de reparaţie din brigada a IlI-a, condusă de lăcătuşul Zaharia Dumitru, muncind cu râvnă la înlocuirea celor cinci ciocane de la concasor, a reuşit să-l redea producţiei cu 36 ore mai devreme. De asemenea, echipa condusă de tov. Drăghici Gh. a redat producţiei înainte de termen moara brută Nr. 2, ceea ce a dus la un simţitor spor de producţie de pastă a fost sărbătorită printr-un entuziast meeting, în cadrul căruia sutele, de jurnalişti ai „Combinatului Siderurgic, Gheorghe Gheorghiu-Dej” şi-au exprimat hotărirea de a nu precupeţi niciun efort, de a contribui cu toată capacitatea de muncă şi cunoştinţele lor la industrializarea socialistă a ţării. Cu acest prilej, jurnaliştii de la Hunedoara şi cei de la Reşiţa, prin schimb de telegrame, s-au felicitat reciproc, urându-şi noi succese în producţie, pentru a da patriei tot mai multă şi mai bună fontă. Datorită faptului că, a terminat reparaţiile locomotivelor Nr. 1 şi 2 cu 7 ore înainte de termen, echipa tov. Virgil Iordan a contribuit la efectuarea în bune condiţiuni a transporturilor. Un aport preţios în depăşirea sarcinilor de plan l-a adus şi brigada complexă condusă de ing. Victor Bogdan care, lucrând la înzidirea cuptorului „Unax”, l-a redat producţiei cu 40 ore mai devreme. Echipe fruntaşe la fabrica de ciment „ideal“-Cernavodă Colectivul şantierului naval „1 Mai“-Brăila lucrează în contul anului viitor BRAILA. Muncitorii, tehnicienii şi inginerii şantierului naval „1 Mai” din Brăila au repurtat zilele acestea o însemnată victorie în producţie. In ziua de 27 Noembrie, ei au reuşit să-şi îndeplinească sarcinile anuale de plan, cu 3 zile înainte faţă de angajamentul luat cu prilejul celei de a 30-a aniversări a partidului. Aceste succese au fost posibile datorită Intensificării întrecerii socialiste şi aplicării pe scară largă a metodelor stahanoviştilor sovietici. In mod deosebit s’au evidenţiat: strungarul stahanovist Constantin Berbec, care, folosind metoda Bâkov-Bortkevici, de tăiere rapidă a metalelor, lucrează în contul celui de al treilea an al cincinalului, stahanoviştii Vasile Niculescu, Marin Sandu şi alţii. Datorită bunei organizări a muncii, ridicării nivelului profesional şi tehnic al muncitorilor, precum şi extinderii metodelor stahanoviştilor sovietici, în acest an productivitatea muncii a crescut cu 3,80% peste prevederile planului. A apărut în limbile : rusă, română, franceză, germană, engleză şi spaniolă „Pentru pace trainica, pentru democraţie populară !" Bucureşti. Organ al Biroului Informativ al partidelor comuniste şi muiţpitoreşti. Nr. 48 (160) Cuprinde : Articol de fond : Socialismul şi democraţia sunt de neînvins. András Hegedűs : Sarcinile întăririi organizatorico-economice a cooperativelor de producţie din Ungaria. Laurent Casanova : Socialiştii de dreapta, duşmani ai mişcării popoarelor pentru pace. Elena Kozlowska : Din experienţa învăţământului de partid din Partidul Muncitoresc Unit Polonez. Mario Montagnana: Lupta oamenilor muncii din Italia pentru ridicarea nivelului de trai Heinrich Rau : Ajutorul dat de Uniunea Sovietică Republicii Democrate Germane. Jan Marek : Note politice. Informaţii de vânzare la magazinele „Librăria Noastră“ şi la toate chioşcurile Lol .