Scînteia, septembrie 1962 (Anul 31, nr. 5638-5667)

1962-09-01 / nr. 5638

Nr. 5638 Interiorul magazinului cu articole electrotehnice deschis la parterul unui nou bloc, în Piaţa Unirii din Iaşi. (Foto : Agerpres) ----------0*0--------- „Colaborarea dintre ţările noastre poate fi extinsă şi în alte domenii“ Declaraţia d-lui Sarda Hand Singh, director general al rafinăriei din Gauhati-India La invitaţia Ministerului Industriei Petrolului şi Chimiei, ne-a vizitat vara, timp de 10 zile, domnul Sarda Nand Singh, director general al rafinăriei din Gauhati-India. înainte de plecare, oaspetele indian a avut o convorbire cu redactorul Agenției Române de Presă „Agerpres" Petre Urlăcan. Vizita făcută la uzinele de utilaj petrolier „1 Mai“ din Ploiești a prezentat un mare interes pentru mine, deoarece majoritatea utilajului rafinăriei pe care o conduc a fost fabricat aici. Procesul tehnologic al întreprinderii este bine pus la punct, utilajele ce se produc şi îndeosebi instalaţiile de foraj — care după cîte am fost informat, se exportă în 28 de țări — sunt realizate la nivelul tehnicii actuale. Am fost fericit că am avut prilejul să văd marele complex petrochimic pe care l-aţi construit în ultimii ani la Oneşti, instalaţiile automate ale uzinelor, curăţenia perfectă care domneşte pretutindeni. Am văzut că peste tot aveţi foarte mulţi ingineri tineri şi bine pregătiţi. Referindu-se la colaborarea dintre R. P. Romînă şi India în construirea rafinăriei de la Gauhati, domnul Sarda Nand Singh a declarat : Pot să spun cu multă mîndrie că, cu ajutorul guvernului român, al inginerilor şi tehnicienilor romîni, prima rafinărie naţională a Indiei, de la Gauhati, este într-adevăr şi de prima clasă. Utilajul dv. este bun, nu am avut de loc neplăceri cu el. Inginerii indieni pregătiţi în institutele, pe şantierele şi în rafinăriile din Romînia formează scheletul corpului nostu tehnic. Specialiştii romîni care au lucrat şi cei care mai lucrează la Gauhati muncesc cu multă hărnicie ; între ei şi petroliştii indieni s-au stabilit relaţii cu adevărat frăţeşti. Sînt sigur că între ţările noastre colaborarea poate fi extinsă şi în alte domenii. Ţin să arăt că toţi cei pe care i-am întîlnit în Romînia au fost foarte prietenoşi faţă deera mea şi faţă de mine. în încheiere, domnul Sarda Nand Singh, referindu-se la peisajul ţârii noastre şi la activitatea turistică, a spus : Aveţi un litoral minunat, construcţiile sale moderne creează un confort admirabil pentru cei ce-şi petrec vacanţa aici. Copiii dv. m-au impresionat profund. Ei sunt inteligenţi, sănătoşi şi plini de viaţă. Am refinit imaginea copiilor din ţara dv. deoarece ei formează noua generaţie, iar viitorul unui popor este luminos dacă şi viaţa copiilor este luminoasă. I Azi şi mîine pe stadionul „Dinamo“ Stadionul „Dinamo“ din Capitală va găzdui azi şi mîine pe sportivii calificaţi în etapa finală a Spartachiadei de vară a tineretului din regiunea Bucureşti. în programul întrecerilor figurează probe de atletism, ciclism, volei, oină, gimnastici, handbal, trîntă etc. Pînă la faza finală a întrecerilor din acest an, peste 200 000 de tineri, dintre care 45 207 femei, au luat parte la întreceri. Cei mai numeroşi participanţi au evoluat în concursurile de atletism : 63 910, în decursul celor două zile de întreceri amatorii de sport bucureşteni vor putea urmări evoluţiile unor echipe care s-au remarcat în cadrul fazelor preliminarii. Este vorba de formaţia de oină din Curcani (campioană republicană în 1957), echipa feminină de handbal Unirea-Turnu Măgurele, care a cîştigat finala pe ţară în 1959, precum şi echipa masculină de handbal a muncitorilor constructori de nave din Oltenița, în repetate rînduri campioană a regiunii Bucureşti, în cadrul întrecerilor Spartachiadei de vară de pe stadionul Dinamo un ansamblu de gimnastică alcătuit din 600 de tineri sportivi din oraşul Giurgiu va prezenta un interesant program. Astăzi, întrecerile încep la ora 17 iar duminică se vor desfăşura între orele 8 şi 19. A apărut nr. 9 (49) al revistei „Probleme ale păcii şi socialismului “ A apărut, în limba romînă, nr. 9 (49) pe anul 1962 al revistei „Probleme ale păcii şi socialismului“, revistă teoretică şi informativă a partidelor comuniste şi muncitoreşti. Acest număr cuprinde articolele : „Probleme actuale ale dezvoltării sistemului mondial socialist" de N. S. HRUŞCIOV ; „Singura cale spre pace", articol redacţional ; „In legătură cu rezultatele anului consacrat întăririi Partidului Comunist din Marea Britanie“ de J. GOLLAN ; „Construcţia de partid şi munca în rîndul maselor“ de D. N. AIDIT ; „Dezvoltarea continuă a societăţii socialiste în Cehoslovacia" de F. HAVLICEK ; „Lupta pentru sindicate în R.F.G." de J. LEDWOHN ; „A învins ideea păcii" de V. ZAGLADIN. Rubrica „In partidele comuniste şi muncitoreşti“ conţine numeroase materiale informative cu privire la activitatea unor partide frăţeşti. La rubrica „Schimb de păreri" sunt publicate în continuare materiale ale discuţiei pe tema „Anticomunismul — duşman al omenirii“. Rubrica „Cărţi şi reviste" cuprinde recenziile „Integrarea“ capitalistă şi ideologii ei“ de V. PAVLAT, „O nouă revistă marxistă“ de N. FRED, „Glasul comuniştilor din Mexic" de B. SANCHEZ. Revista publică, la rubrica „Scrisori, note“, materiale cu privire la evenimentele deosebite din viaţa internaţională, din viaţa unor ţări şi partide. De asemenea, revista publică noi materiale la rubrica „împotriva represiunilor şi persecutării democraţilor“. Fotbal Echipa clubului „Steaua", prezentă la concursurile sportive rezervate echipelor cluburilor militare ce au loc în R. S. Cehoslovacă, susține astăzi primul meci din cadrul turneului de fotbal în compania echipei „Vorwärts" Berlin. Meciul se dispută în localitatea Kosce. Mîine îşi începe turneul în fața noastră echipa de fotbal „Omonia" din Nicosia. în primul meci fotbaliştii din Cipru vor intîlni la Galafi echipa locală C.S.O. Galaţi. Al doilea joc este programat in ziua de 5 septembrie la Bucureşti cu „Dinamo". Primul meci din cadrul „Cupei campionilor europeni" ediţia 1962— 1963 dintre echipele „Dinamo" Bucureşti şi „Galatasaray*" Istanbul se va disputa la Bucureşti in ziua de 9 septembrie. Partida va fi condusă de arbitrul G. Hristov (R. P. Bulgaria). Cuplajul de fotbal programat mîine pe stadionul „23 August" din Capitală se va desfășura după următorul program : „Rapid"—„Dinamo" București (ora 15,15) ; „Viitorul"—„Progresul" (ora 17). Cele 42 echipe din categoria „B" de fotbal își reiau mîine activitatea oficială în cadrul jocurilor etapei inaugurale a ediției 1962—1963 a campionatului. La a 15-a aniversare a ziarului „Előre" ( Azi se împlinesc 15 ani de la apariţia primului număr al ziarului „Előre”, organ în limba maghiară al sfaturilor populare din Republica Populară Romînă. In aceşti ani „Előre” şi-a cîştigat preţuirea cititorilor prin activitatea sa neobosită de răspîndire în rîndurile celor ce muncesc a cuvîntului partidului. Ziarul oglindeşte în paginile sale realizările obţinute de oamenii muncii romîni, alături de cei din rîndurile minorităţilor naţionale, pentru înflorirea patriei noastre socialiste, Republica Populară Romînă. Militând, cot la cot cu toate ziarele şi publicaţiile din ţara noastră, pentru traducerea în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al III- lea al Partidului Muncitoresc Român, „Előre” şi-a adus contribuţia la mobilizarea oamenilor muncii în înfăptuirea industrializării socialiste, transformării socialiste a agriculturii, revoluţiei culturale. Ziarul „Előre" a adus un aport însemnat la educarea maselor în spiritul patriotismului socialist şi internaţionalismului proletar, la întărirea unităţii frăţeşti dintre poporul român şi minorităţile naţionale, la formarea con-i ştiinţei socialiste a omului nou. Ca şi întreaga noastră presă, zia- rul „Előre” are mereu în centrul a- ■ tenţiei problemele de mare însem- nătate privind dezvoltarea conti- t nuă a industriei, consolidarea agriculturii socialiste şi creşterea producţiei agricole vegetale şi animale, îmbunătăţirea activităţii sfaturilor populare, înflorirea culturii socialiste. Popularizînd larg realizările obţinute sub conducerea partidului de toţi oamenii muncii, ziarul este chemat să-şi întărească necontenit rolul organizatoric, să iniţieze acţiuni economice eficace, să strîngă legăturile redacţiei cu corespondenţii voluntari, cu masa cititorilor, îmbogăţindu-şi permanent conţinutul de idei, perfecţionînd măiestria gazetărească, îmbunătăţindu-şi aspectul grafic, ziarul „Előre” va răspunde şi de acum înainte cu cinste înaltei sale meniri. La a 15-a aniversare, „Scînteia” urează ziarului „Előre”, colectivului său redacţional, corespondenţilor săi voluntari spor la muncă şi noi succese în slujirea devotată a măreţei cauze a socialismului și păcii. Delegaţia Asociaţiei de prietenie sovieto-romîne a părăsit Capitala Vineri dimineaţa a părăsit Capitala delegaţia Asociaţiei de prietenie sovieto-romînă, condusă de V. I. Konotop, membru supleant al C.C. al P.C.U.S., preşedintele Sovietului regional Moscova, care ne-a vizitat ţara la invitaţia Consiliului general A.R.L.U.S. La plecare, pe aeroportul Băneasa, delegaţia sovietică a fost condusă de academicienii P. Constantinescu-Iaşi şi Iorgu Iordan, Marin Florea Ionescu — vicepreşedinţi ai Consiliului general A.R.L.U.S., Ştefan Bălan, adjunct al ministrului învăţămîntului, Vasile Mateescu, preşedintele Sfatului popular regional Bucureşti, Alexandru Buican, vicepreşedinte al I.R.R.C.S., de membri ai Consiliului şi activişti ai A.R.L.U.S.-ului. Au fost de faţă G. C. Cebotariov, consilier, şi A. M. Alexeev, secretar al Ambasadei Uniunii Sovietice la Bucureşti. (Agerpres) Vizitele participanţilor la cursurile de vară de limbă şi literatură, istorie şi artă a poporului român Participanţii la cursurile de vară de limbă şi literatură, istorie şi artă a poporului român, care s-au ţinut la Sinaia sub auspiciile Universităţii Bucureşti, şi-au încheiat vizitele în ţara noastră. Cei 137 de oaspeţi din 25 de ţări — profesori, cercetători ştiinţifici, studenţi, care se specializează în filologie română — au participat la excursiile organizate în Moldova, în regiunile Braşov, Dobrogea, oraşul Bucureşti. Vineri la amiază oaspeţii au fost primiţi de tovarăşul Ştefan Bălan, adjunct al ministrului învăţămîntului. După-amiază, rectorul Universităţii Bucureşti, prof. univ. Jean Livescu, a înmînat diplomele de participare la cursurile de vară de la Sinaia. Cu aceste ocazii oaspeţii au adus mulţumiri pentru felul cum au decurs cursurile, pentru valoarea lor instructivă şi posibilitatea de a cunoaşte cultura României, viaţa şi munca poporului român, pentru ospitalitatea cu care au fost înconjuraţi. Seara, rectorul Universităţii Bucureşti a oferit o masă colegială în cinstea participanţilor la cursurile de la Sinaia. In aceeaşi zi oaspeţii s-au întîlnit cu reprezentanţi ai presei române. (Agerpres) -0*0- Delegaţia parlamentară belgiană la Braşov BRAŞOV 31 (Agerpres). — In zilele de joi şi vineri, delegaţia de deputaţi şi senatori membri ai grupului parlamentar belgiano-romîn, în frunte cu dl. Edmond Machtens, însoţită de deputaţii Nicolae Bădescu, Demostene Botez şi C. Paraschivescu-Bălăceanu, au vizitat oraşul Braşov şi împrejurimile sale. Joi dimineaţa, oaspeţii belgieni s-au întîlnit la sediul Sfatului popular regional Braşov cu deputaţi din regiune. Vicepreşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular regional, Eleonora Nilca, a vorbit membrilor delegaţiei despre realizările din regiune. Parlamentarii belgieni au vizitat în continuare principalele Secţii de producţie ale Uzinei de autocamioane „Steagul roşu", grupul social al uzinei, G.A.C. „Tudor Vladimirescu”, cooperativa meşteşugărească din comuna Hărman, crescă- TrEKWr** toria de păstrăvi din Prejmer, complexul turistic Poiana Braşov, cabana Cristianul Mare şi monumente istorice din oraşul Braşov. Comitetul executiv al Sfatului popular regional Braşov a oferit vineri un dejun în cinstea oaspeţilor. Seara parlamentarii belgieni au asistat la un spectacol folcloric. ------ ------0.0---- Intre 6-9 septembrie Campionatele mondiale de canotaj Prima ediţie a campionatelor mondiale de canotaj academic se va desfăşura între 6 şi 9 septembrie la Lucerna (Elveţia) pe pistele de la Rotsee. La întreceri s-au înscris peste 400 de vîslaşi, reprezentînd 25 de ţări. Echipaje din Danemarca, Olanda, U.R.S.S., Germania şi Elveţia vor lua parte la toate probele incluse în program. La campionate vor participa şi vîslaşii români. Ei vor lua startul în probele de 4 plus 1, 4 fără cîrmacî, 2 plus 1 şi 3 plus 1. Din lot fac parte, printre alţii, St. Pongrat, I. Petrov, C. Vereş, Radu Nicolae şi I. Bolea. (Agerpres) Turneul internaţional de baschet de la Constanta Vineri seara a început în sala sporturilor din Constanţa turneul internaţional feminin de baschet. In primul meci, echipa R.S.S. Ucrainiene a învins cu scorul de 71—63 (33—32) echipa R.P.F. Iugoslavia. In jocul următor echipa R. P. Romíno a întâlnit formația R. P. Ungare. Baschetbalistele noastre au repurtat victoria cu scorul de 70—58 (29—22). Astăzi sunt programate următoarele partide: R. P. Ungară — R.S.S. Ucraineană și R. P. Română — R.P.F. Iugoslavia. Turneul se încheie duminică. IN CITEVA RINDURI BUDAPESTA. In zilele de 15 si 16 septembrie pe lacul din apropierea localităţii Tata (R. P. Ungară) va avea loc un mare concurs international de caiac-canoe. Vor participa sportivi din 14 ţări, printre care R. P. Romînă, Suedia, Danemarca, R. S. Cehoslovacă, Australia, Franţa, Italia, R. P. Ungară. COTTBUS. La Cottbus (R. D. Germană) a început turneul de polo pe apă din cadrul Dinamoviadei. In primele meciuri, Dinamo București a terminat la egalitate : 3—3 cu Dinamo (R. D. Germană). Dinamo Moscova a învins cu 6—1 pe Ruda Hvezda (R. S. Cehoslovacă) și Dózsa Budapesta cu 7—1 pe Spartak Sofia. SCÎNTEIA Spectacol prezentat de ansamblul tinerilor artişti amatori din R. P. Mongolă Ansamblul de cîntece şi dansuri populare al tinerilor artişti amatori din R.P. Mongolă a prezentat vineri seara un spectacol în sala Teatrului C.C.S. din Capitală. Au participat reprezentanţi ai Comitetului de stat pentru cultură şi artă, ai unor instituţii cultural-artistice din Capitală, oameni de artă, ziarişti, un numeros public. Cîntecele şi dansurile tinerilor artişti amatori mongoli au fost răsplătite cu vii aplauze de spectatori. ★ După spectacol, Comitetul de stat pentru cultură și artă a oferit o masă în cinstea membrilor ansamblului. (Agerpres) Informaţii • A apărut nr. 4/1962 al revistei „ARBITRAJUL DE STAT”, publicaţia Arbitrajului de Stat de pe lîngă Consiliul de Miniştri. • La tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane ADAS din 31 august 1962, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : 1) V.P.V. ! 2) P.V.T. ! 3) I.H.T. i 4) P.Z.B. i 5) N.U.V. i 6) O.J.T. i 7) K.R.V. i 8) R.D.C. LISTA DE CÎŞTIGURI la depunerile pe obligaţiuni C.E.C. cu cîștiguri TRAGEREA DE BAZA DIN 31 AUGUST 1962 Cîştigurile revin întregi obligaţiunilor de 200 lei. Obligaţiunile de 100 lei, 50 lei și 25 lei primesc Vs, V* respectiv V* din cîștigurile de mai sus, în care este cuprinsă și valoarea nominală a obligațiunii ctștigătoare. Oblig. Valoarea 2 3. câștigătoare câ$tigurilor --------------------------------------------------------------------------3 Scris Nr. Parțială Totali 2 1 47.025 26 __15.m_ 75.000 1 34.746 21 50.000 50.000 108.415 26 __25.000 25.000 1 53.737 50 10.000 10.000 1 09.114 48 5.000 1 10.450 43 5.000 1 14.719 21 5.000 1 16.085 05 5.000 1 22.293 13 5.000 1 36.189 28 5.000 1 40.460 02 5.000 1 50.162 04 5.000 40.000 Terminația seriei 60 488 15 2.000 60 509 03 2.000 60 957 43 2.000 360.000 600 33 44 800 600 75 47 800 600_______95 26 800 1.440.000 1.992 TOTAL ;______________2.000.000 TELEGRAME EXTERNE ln drum spre Japonia Vizito la Paris a delegaţiei economice a R. P. Romíné PARIS 31 (Agerpres). — La 30 august, Al. Bîrlădeanu, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al R. P. Romíné — conducătorul delegației economice guvernamentale a R. P. Romíné care se află în Franța în drum spre Japonia, Gheorghe Gaston Marin, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, şi Gogu Rădulescu, ministrul comerţului exterior , membri ai delegaţiei, au făcut o vizită lui Michel Maurice Bokanowski, ministrul industriei franceze, cu care au avut o convorbire. La această vizită au mai participat reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor şi Afacerilor Economice al Franţei, precum şi Constantin Nicuţă, ministrul R. P. Romane la Paris. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de cordialitate. Ministerul Finanţelor şi Afacerilor Economice al Franței a oferit un prînz în cinstea delegației economice guvernamentale a R. P. Romíne. -----0*0----- Conferinţa ştiinţifică consacrată problemelor capitalismului contemporan MOSCOVA 31 (Agerpres). — La Moscova îşi continuă lucrările conferinţa ştiinţifică consacrată problemelor capitalismului contemporan, la care participă oameni de ştiinţă dintr-o serie de ţări din Europa, Asia şi America, în cadrul discuţiilor din şedinţa de vineri dimineaţa, printre alţii a luat cuvîntul tov. Tudor Postolache, candidat în ştiinţe economice, membru al delegaţiei ţării noastre. Referatul său a fost consacrat situaţiei actuale a clasei muncitoare din ţările capitaliste. f Barajul construit la Kenh Can, J I în provincia Hunglen, (R. D. I Vietnam), valeri de secetă și j (inundații orezarii ce se întind pe ) I ISO 000 de ha. Situaţia politica din Argentina continua sa râmînâ încordata BUENOS AIRES 31 (Agerpres). In Agenţia Prensa Latina relatează că mişcarea grevistă care a cuprins sectoarele poştelor şi telecomunicaţiilor, presa, industria metalurgică şi industria textilă argentineană s-a extins în întreaga ţară. După cum transmite agenţia Reuter, în după-amiaza zilei de 30 august, muncitorii industriali din întreaga Argentină, cărora li s-au alăturat feroviarii, docherii şi funcţionarii municipali, au declarat el grevă generală de o oră în semn de solidaritate cu lupta grevistă din diferitele sectoare ale economiei ţării. Potrivit agenţiei, greva a constituit, de asemenea, un protest faţă de hotărîrea guvernului de a retrage statutul legal al uniunilor sindicale ale muncitorilor aflaţi în grevă Intre timp, situaţia politică din ţară continuă să fie încordată. Agenţia Reuter anunţă că colonelul Juan Francisco Guevara, care s-a răsculat împotriva actualilor comandanţi militari, a dat publicităţii o nouă declaraţie în care califică guvernul preşedintelui Guido drept „iresponsabil şi inexistent" teatrul „lucia sturdza bu*LANDRA“ (Parcul Herăstrău) : MAMOURET — (orele 20). (Parcul N. Bălcescu) : CRED IN TINE — (orele 20). TEATRUL SATIRIC MUZICAL „C. TANASE“ (Grădina Boema) : VORBA REVISTEI — (orele 20,15). TEATRUL EVREIESC DE STAT (Grădina din str. Mircea Vodă nr. 5) : SOACRA ȘI NORA — (orele 20,15). CIRCUL DE STAT : Spectacolele ansamblului Circului din GUANDUN (R.P. Chineză) — (orele 20). CINEMATOGRAFE. O VIAŢA : Patria (9; Hi 13; 15; 17; 19; 21), Bucureşti (9; 11; 13; 15; 17; 19; 21), Alex. Sahia (9,30; 11,15; 13; 15; 17; 19; 21; grădină — 19,30; 21,30), Stadionul Dinamo (20), Stadionul Republicii (20). 713 CERE ATERIZAREA Drumul Serii (16; 18; 20), Mioriţa (10,15; 12; 16; 18,15; 20,30), G. Coşbuc (10; 12; 15; 17; 19, 21), Grădina Libertății (20). ACORD FINAL : Sala Palatului R.P. Române (orele 19,30), Republica (8,30; 10,30; 12,30; 14,30; 16,45; 19; 21,15), Elena Pavel (9,45; 12; 14,15; 16,30; 18,45; 21; grădină — 19,45; 21,45), Gh. Doja (10; 12,15; 14,30; 10,45; 19; 21,16), Stadionul Ciulești (20). VIRSTA DE AUR A COMEDIEI : rulează la cinematografele V. Alecsandri (10; 12; 16; 18; 20,30), 13 Septembrie (10; 11,30; 13; 15; 17; 19, 21; grădină — 19,30), Grădina progresul (20), 8 Martie (11; 15; 17; 19; 21,10; grădină — 20), 23 August (10; 12; 15; 17; 19, 21; grădină — 19,30; 21,30). COCOȘUL SPERIE MOARTEA : rulează la cinematografele Magheru (10; 12,15; 14,30; 16,45; 19; 21,15), I. C. Frimu (9,30; 11,45; 14; 15,15; 18,30; 20,45; grădină - 20). 49 DE ZILE IN PACIFIC : rulează la cinematografele 1 Mai (10; 12; 15,30; 18; 20,30), Volga (10; 12; 15; 17; 19, 21), AUSTERLITZ — ambele serii — cinemascop : Lumina (9,20; 12,10; 15; 18; 20,45), VALEA VULTURILOR : Tineretului (9; 11; 13), înfrăţirea între popoare (16; 18,15; 20,30), Flacăra (10; 16; 18,15; 20,30), Libertăţii (10; 12; 14; 16,30; 18,30; 20,30), Arenele Libertăţii (20), LINGĂ PRĂPASTIA ABRUPTA (VlNATOAREA DE LUPI) — FRAŢII KOMOROV : Tineretului (15; 17; 19, 21). MUNTELE : Victoria (9,45; 12; 14,15; 10,30; 18,45; 21). PLANETA FURTUNILOR : Central (10,30; 12,30; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30), V. Roaită (18, 18; 20; grădină — 19,30), Aurel Vlaicu (15, 17; 19, 21). FILME DOCUMENTARE : rulează în continuare de la orele 10 pînă la orele 21 la cinematograful Timpuri Noi. CIND COMEDIA ERA REGE : rulează la cinematograful Maxim Gorki (15 ; 17 ; 19 ; 21). OMUL AMFIBIE : Cultural (15; 17; 19; 21). VÎRSTA DRAGOSTEI : rulează la cinematografele Alex. Popov (9; 11; 13; 15; 17; 19; 21), V. Roaită (10; 12; grădină — 21;30). MUZICANTUL ORB : Grivița (16; 18,15; 20,30) . FRUMOASA AMERICANA : rulează la cinematografele Olga Bancic (15; 17; 19; grădină — 20,30) și Munca (16; 18;15; 20,30). RAIDUL VARGAT : rulează la cinematograful T. Vladimirescu (16; 16; 20). ÎNVIEREA — ambele serii : Unirea (16; grădină — 19,45); MONGOLII — cinemascop : Popular (10,30; 16; 18,15; 20,30) , M. Eminescu (11; 14,30; 16,45; 19; 21,15), B. Delavrancea (11, 16; 18,15; 20,30). LACRIMI TIRZII : Arta (16; 18,15; 20,30; grădină — 20). FANTOMELE DIN SPESSART : Moşilor (16; 18,15; 20,30; grădină — 19,30). TOATA LUMEA RIDE, CINTA ŞI DANSEAZĂ : rulează la cinematograful Donca Simo (16; 18; 20). SCRISOARE DE LA O NECUNOSCUTA : rulează la cinematograful Ilie Pintilie (18; 18; grădină — 20), Grădina Donca Simo (20). FIUL HAIDUCULUI ! 8 Mai (15; 17; 19; 21). REVISTA DE LA MIEZUL NOPŢII : Floreasca (16; 18;15; 20;30), 16 Februarie (18; 18; 20), 30 Decembrie (10; 12; 15; 17; 19; 21). LĂSAREA NOPŢII : Luceafărul (15; 17; 19; 21; grădină — 20). SENTINŢA SE VA DA JOI : rulează la cinematograful G. Bacovia (16; 18; 20) NUMAI O GLUMA : C-tin David (15;30; 18; 20;30). CAVALERII TEUTONI — ambele serii — cinemascop : Grădina T. Vladimirescu (19,45). TELEVIZIUNE. In jurul orei 17 transmisie de la stadionul Dinamo : aspecte de la spartachiada de vară a tineretului din regiunea Bucureşti. 19,00 — Jurnalul televiziunii. 19,20 — Emisiunea pentru copii. 19,55 — In faţa hărţii. 20,05 — Filmul artistic : „TOT AURUL DIN LUME“ — o coproducţie a studiourilor francoitaliene. 21,35 — Transmisiune de la Restaurantul „LIDO“. In încheiere . Ultimele ştiri. Radio, sîmbătă 1 septembrie • Roza vînturilor — orele 9,00 — I • Piese simfonice — orele 10,20 — I • Duete vocale de muzică uşoară — orele 12,00 — I • Concert din operete — orele 13,00 — II • Muzică populară din R.S.S. Ucraineană — orele 14,03 — îI • Din comoara folclorului nostru — orele 14,30 — I • Actualitatea literară în revistele și ziarele noastre — orele 15,45 — I • Vorbește Moscova — orele 16,15 — I • Muzică instrumentală de tineri compozitori români — orele 16,30 — II • însemnări de reporter — orele 17,30 — II • Estrada artistului amator — orele 18,00 — I • Program muzical pentru fruntaşii în producţie — orele 18,35 — I • Muzică uşoară de Nicolae Chirculescu — orele 19,00 — II • Pe teme internaţionale — orele 19,30 — II • Cîntece şi jocuri populare — orele 20,00 — I • Muzică populară din Mexic — orele 20,40 — II • Album artistic — orele 21,45 — II Muzică de dans — orele 22,30 — I • Cvartetul op. 41 nr. 3 de Schumann — orele 22,30 — II • Muzică de dans — orele 23,15 — II. Ieri In ţară vremea a fost schimbătoare şi a continuat să se răcească, înnourări mai pronunţate s-au produs în sud-estul ţării, unde locul a plouat, vîntul a suflat slab pînă la potrivit, cu intensificări temporare în Moldova şi Dobrogea. La ora 14 temperatura aerului era cuprinsă între 18 grade la Topliţa şi 26 grade la DrenCova, Răuţi şi Giurgiu. Ieri în Bucureşti , vremea a fost relativ frumoasă, cu înnourări mai accentuate în cursul dimineţii. Vîntul a suflat in general slab. Temperatura maximă a aerului a fost de 24 grade, iar la soare, la sol, de 40 grade. Timpul probabil pentru zilele de 2, 3 şi 4 septembrie , în ţară . Vreme instabilă şi răcoroasă, cu cerul temporar noros. Vor cădea ploi mai ales sub formă de averse însoţite de descărcări electrice. Vînt potrivit, cu intensificări locale pînă la tare, din sectorul nordic. Temperatura în scădere la început, apoi în creștere. Minimele vor fi cuprinse între 5-15 grade, iar maximele între 18—28 grade. In București , vremea in general instabilă, cu cerul temporar noros. După amiaza vor cădea ploi de scurtă durată. Vint potrivit. Temperatura la început în scădere, apoi în creștere. ?♦♦♦= TEATRE •games ama •zezei//z/u/?e «Radio CUM E VREMEA Pag. 3 Cu prilejul celei de-a 17-a aniversări a proclamării R. D. Vietnam Cu prilejul celei de-a 17-a aniversări a proclamării Republicii Democrate Vietnam, vineri seara, ambasadorul Republicii Democrate Vietnam la Bucureşti, Dinh Van Duc, a oferit o recepţie la restaurantul „Pescăruş” La recepţie au luat parte tovarăşii : Gheorghe Apostol, Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Hie Murgulescu, Ioan Constant Manoliu, Voinea Marinescu, miniştri, Ştefan S. Nicolau, vicepreşedinte al Marii Adunări Naţionale, membri ai C.C. al P.M.R., ai Consiliului de Stat, conducători ai unor instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, ziarişti. Au participat şefi ai unor misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti şi alţi membri ai corpului diplomatic. Recepţia s-a desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie. (Agerpres) Veşti din Republica Democrată Vietnam NOI CENTRE INDUSTRIALE In cei opt ani de construcţie paşnică, după încheierea armistiţiului din 1954, în regiunile R. D. Vietnam au fost create noi întreprinderi moderne de stat, în noul centru industrial Viet Tri. Fabrica de produse chimice a trecut recent la producţia de polivinil, deschizînd largi perspective viitoarei industrii de mase plastice. In apropiere de Viet Tri, uzina de superfosfai „Lam Thao“, utilată de Uniunea Sovietică, produce îngrăşăminte pentru agricultură. Spre nord se află provincia producătoare de ceai Phu Tho, unde fabrici moderne produc ceai aromat pentru export.. Departe, spre nord-vest, Dien Bien Phu a suferit, la rîndul său, mari schimbări. Acest fost cîmp de luptă s-a transformat într-o nouă orezărie. Tot în nordul cărții întreprinderi specializate produc acum macarale precum şi şlepuri de 800 de tone. COOPERATIVE DE APROVIZIONARE ŞI DE CONSUM La sate au luat fiinţă numeroase cooperative de aprovizionare şi cooperative de consum, ai căror membri se cifrează la peste trei milioane de ţărani. La sfîrşitul anului trecut existau aproape 5 000 de magazine săteşti organizate de cooperativele de aprovizionare şi de consum. Ele au livrat ţăranilor, în ultimii ani, mii de tone de îngrăşăminte chimice, animale de tracţiune, milioane de unelte agricole. In perioada recoltării, peste 1 000 de echipe mobile au pătruns pînă în satele cele mai îndepărtate pentru a aproviziona pe ţărani cu cele necesare. Au fost organizate şi echipe mobile de achiziţionare. În afară de produsele agricole pe care le vînd statului, ţăranii cooperatişti au vîndut anul trecut echipelor mobile de achiziţionare produse agricole excedentare în valoare de 23 de milioane dongi. CREŞTE NUMĂRUL CELOR CE ÎNVAŢĂ In R. D. Vietnam, noul an universitar a început cu un număr de studenţi de 11 ori mai mare decît în anul 1955—1956 şi cu un număr de elevi ai şcolilor profesionale de şase ori mai mare decît în 1955. Numărul studenţilor admişi în acest an în cele 11 şcoli superioare se ridică la aproape 6 600. În afară de noile şcoli profesionale medii create în unele provincii, în acest an şcolar au fost inaugurate trei şcoli de construcţii, două şcoli forestiere şi două şcoli pedagogice, numărînd 15 000 de elevi. În afara acestora mai există 51 de şcoli serale superioare, cu peste 5 700 de studenţi şi 6 şcoli superioare avînd cursuri prin corespondenţă. Aproximativ 4 000 de muncitori, ţărani şi militari învaţă în prezent la cursuri fără frecvenţă. PENTRU MAMA ŞI COPIL In cele 5 760 de sate ale R. D. Vietnam există astăzi 4 250 de case de naştere, asistenta medicală fiind asigurată de un personal calificat alcătuit din 20 857 de specialişti. în prezent, în fiecare provincie există un număr de specialişti obstetricieni şi pediatri necesar îngrijirii mamelor şi copiilor. In cele 4 689 de creşe din fără se află peste 70 000 de copii şi 3 000 de îngrijitoare. Congresul internaţional de lingvistică de la Cambridge (S. U. A.) NEW YORK 31 (Agerpres). — După cum relatează agenţia United Press International, la Cambridge în statul Massachusetts are loc cel de-al IX-lea Congres internaţional de lingvistică. La congres participă şi oameni de ştiinţă din R. P. Română care au prezentat comunicări. La 30 august prof. universitar Emanuel Vasiliu a prezentat o comunicare cu privire la anumite aspecte ale foneticii limbii române. La 31 august au fost programate comunicări ale academicienilor Al. Graur şi Al. Rosetti.