Scînteia, aprilie 1971 (Anul 40, nr. 8743-8772)

1971-04-08 / nr. 8750

viaţa internaţionala MOSCOVA 7 (Agerpres). — Corespondentă de la S. Podină . Miercuri au continuat, în sala Congreselor din Kremlin, lucrările Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S., sub preşedinţia lui P. M. Maşerov, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., prim-secretar al C.C. al P.C. din Bielorusia. Luînd cuvintul în cadrul dezbaterilor pe marginea raportului „Directivele Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S. cu privire la planul cincinal de dezvoltare a economiei naţionale a U.R.S.S. pe anii 1971—1975“, P. S. Neporojiui, ministrul energeticii şi electrificării al U.R.S.S., a creionat tabloul dezvoltării energeticii ţării in ultimul cincinal. In prezent, centralele electrice ale U.R.S.S. au o putere instalată de 166 milioane kw. In anul trecut, ele au produs 740 miliarde kwh de energie electrică. Se află în plină construcţie hidrocentralele Saiano—Şuşenskaia, Usti—Ilimskaia, Nurekskaia, Toktogulskaia şi altele, precum şi o serie de termocentrale şi centrale atomoelectrice de mare capacitate. In continuare, vorbitorul s-a referit la lucrările de realizare a sistemului energetic a părţii europene a U.R.S.S., cu o putere de peste 100 milioane kW, la extinderea electrificării satelor. El a anunţat că, în următorii 10—12 ani se vor construi noi capacităţi energetice cu o putere totală de 200 milioane kW, din care 67 milioane în actualul cincinal. Vor fi instalate, de asemenea, noi linii de înaltă tensiune, se va trece la interconectarea sistemelor energetice ala părţii europene a U.R.S.S., Siberiei, Asiei centrale şi Transcaucaziei, realizindu-se, astfel, sistemul energetic unic al U.R.S.S. Din partea Consiliului Central al sindicatelor sovietice a luat cuvintul V. I. Prohorov, secretar al C.C.S. El a evocat dezbaterea largă de către oamenii muncii a proiectului de directive, numeroasele propuneri preţioase făcute cu acest prilej, a vorbit apoi despre activitatea sindicatelor, îmbunătăţirea organizării întrecerii socialiste, contribuţia adusă de inovatori la economisirea unor importante mijloace materiale, despre activitatea sindicatelor pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi în domeniul asigurărilor sociale. K. M. Gherasimov, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al R.S.F.SR., preşedintele Comitetului de Stat al Planificării al Federaţiei Ruse, a exemplificat cu cifre elocvente prefacerile intervenite în federaţie in cel de-al optulea cincinal. Astfel, valoarea producţiei industriale a crescut de 1,5 ori, iar venitul naţional a crescut cu 45 la sută. Au intrat in funcţiune 950 de Întreprinderi noi. Datorită creşterii productivităţii muncii s-a asigurat 80 la sută din sporul de producţie. Vorbitorul a menţionat apoi realizările din agricultura federaţiei. Aruncind o privire în viitor, el a spus că in actualul cincinal producţia industrială a R.S.F.S.R. va creşte cu 44—47 la sută. O dezvoltare rapidă vor cunoaşte regiunile răsăritene şi Extremul Orient sovietic. Realizările şi problemele actuale ale industriei uşoare au fost înfăţişate congresului de N. N. Tarasov, ministrul industriei uşoare a U.R.S.S. El a menţionat creşterile substanţiale de producţie în sectoarele confecţiilor, tricotajelor, articolelor de galanterie, subliniind, totodată, că în prezent nu se acoperă în întregime cerinţele de mărfuri de acest gen, că nu întotdeauna calitatea producţiei industriei uşoare corespunde exigenţelor cumpărătorilor. Vorbitorul a prezentat apoi perspectiva dezvoltării rapide a acestei ramuri în actualul cincinal. După ce a făcut o caracterizare a proiectului de directive, G. I. Ciriaev, prim-secretar al Comitetului regional din Iakuţia al P.C.U.S., a înfăţişat bogatele resurse miniere ale acestei republici siberiene, a cărei producţie industrială a crescut in cincinalul trecut de 1,8 ori. Vorbitorul a susţinut apoi necesitatea mecanizării maxime şi automatizării întreprinderilor din regiunile nordice, dotării lor cu utilaje speciale care să reziste la condiţiile climaterice aspre. Ministrul invăţămîntului al U.R.S.S., M. A. Prokofiev, a arătat, între altele, că în actualul cincinal se va generaliza învăţămîntul mediu. De pe acum, 92 la sută din absolvenţii clasei a 8-a continuă şcoala. Munca vastă de pregătire a noului cincinal pe baze ştiinţifice, în mai multe variante, a fost schiţată de N. K. Baibakov, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., preşedintele Comitetului de Stat al Planificării al U.R.S.S. El a relevat schimbările din structura acestui plan, subliniind dezvoltarea accelerată a ramurilor producătoare de bunuri de larg consum și procesul de modernizare tehnică a întregii economii, ca fiind cele mai importante prevederi. Vorbitorul a stăruit asupra căilor de creştere a productivităţii muncii şi ridicării eficienţei producţiei. Oamenii muncii din R.S.S. Kazahă au îndeplinit al optulea cincinal, sporind producţia de peste 1,5 ori, a spus în cuvintul său B. Asimov, preşedintele Consiliului de Miniştri al acestei republici. El a amintit marile combinate şi complexe industriale construite sau în curs de construcţie pe vastele întinderi de stepă ale Kazahstanului, a arătat că republica a devenit una din principalele baze cerealiere şi zootehnice în U.R.S.S. Au mai luat cuvintul P. Borodin, directorul Uzinei de autocamioane „Lihaciov“ din Moscova, și V. Monahova, directoare de sovhoz din regiunea Moscova. Congresul a fost salutat miercuri de H. del Canto, membru al Comisiei politice a C.C. al Partidului Socialist din Chile, Tomio Nishizawa, membru al Biroului permanent al Prezidiului C.C. al P.C. din Japonia, Amilcar Cabrai, secretar general al Partidului african al independenţei din Guineea şi insulele Capului Verde, Marc Drumaux, preşedintele P.C. din Belgia, N. Saul, secretar general al C.C. al P.C. din Liban, Franz Muhri, președintele P.C. din Austria, Aziz Mohammed, prim-secretar al C.C. al P.C. din Irak, J. Colle, primsecretar al C.C. al P.C. din Bolivia, M. Wilner, secretar general al C.C. al P.C. din Israel, E. Papaioannou, secretar general al Partidului progresist al oamenilor muncii din Cipru (A.K.E.L.), şi Kostas Koliannis, primsecretar al C.C. al P.C. din Grecia. Congresul a aprobat componenţa comisiei pentru examinarea corecturilor şi completărilor la proiectul de Directive. Cel de-al XXIV-lea Congres al P.C.U.S. își continuă lucrările. . . . * Lucrările Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S. Puternice atacuri ale patrioţilor sud-vietnamezi SAIGON 7 (Agerpres). Artileria Frontului Naţional de Eliberare a supus in ultimele 12 ore unor puternice atacuri cu rachete şi mortiere mai multe dispozitive militare americane din Vietnamul de sud, a anunţat miercuri la Saigon un purtător de cuvint al Comandamentului trupelor S.U.A. Potrivit agenţiei France Presse, trei puternice bombardamente cu rachete au fost înregistrate în apropierea oraşului Hue şi a localităţii Bong- Song. In regiunea Platourilor înalte, ofensiva forţelor patriotice a intrat în cea de-a noua zi. Lupte deosebit de violente au fost semnalate între detaşamentele F.N.E. şi unităţi militare ale regimului de la Saigon in apropierea oraşului Pleiku, precum şi în împrejurimile bazei americane „Lonely“. PARIS Convorbirea dintre Nguyen Thi Binh şi senatorul american W. Hartke PARIS 7 (Agerpres). — Conducătorul delegaţiei Guvernului Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud, la conferinţa de la Paris în problema vietnameză, Nguyen Thî Binh, a avut o convorbire cu senatorul democrat american, Vance Hartke, aflat într-o vizită în capitala Franţei. După cum a anunţat un reprezentant al delegaţiei Guvernului Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud, în timpul convorbirii au fost examinate probleme legate de războiul din Vietnam. Nguyen Thi Binh a subliniat dorinţa guvernului său de a se ajunge la o reglementare paşnică a problemei vietnameze şi a arătat că poziţia guvernului S.U.A. constituie cauza impasului conferinţei cvadripartite de la Paris. 0 declaraţie a M.A.E. al R.D. Vietnam HANOI 7 (Agerpres). — Un purtător de cuvint al Ministerului Afacerilor Externe al R.D. Vietnam a dat publicităţii o declaraţie în care condamnă atacurile întreprinse de aviaţia americană asupra regiunii Vinh Linh. De la 31 martie şi pînă la 4 aprilie, se arată în declaraţie, avioane americane, inclusiv aparate de tipul „B-52“, au bombardat în numeroase rînduri localitatea Huong Lao. In același timp, baterii de artilerie americane amplasate la sud de zona demilitarizată, au bombardat o serie de localități aflate pe teritoriul R.D. Vietnam. Ministerul Afacerilor Externe, se subliniază în declaraţie, condamnă sever aceste acte de război şi cere să se pună capăt tuturor acţiunilor care încalcă suveranitatea şi securitatea R.D. Vietnam. Minereu de fier algerian pentru România In capitala Algeriei a fost semnat un contract intre întreprinderea română de comerţ exterior „Mineral Import-Export“ şi „Societatea naţională algeriană de exploatări şi prospecţiuni miniere“ (Sonarem). In baza contractului, Algeria va livra ţării noastre importante cantităţi de minereu de fier, transmite corespondentul nostru la Alger, C. Benga. După un interregnum de cinci ani şi jumătate, timp in care s-a aflat la putere coaliţia cvadripartită recent destrămată, Partidul muncitoresc norvegian (social-democrat) a revenit la conducerea ţării. Demisia cabinetului Borten, ca şi imposibilitatea refacerii coaliţiei, au permis conducătorului social-democraţilor, Trygve Bratteli, să formeze un guvern monocolor, de genul celor care s-au aflat în fruntea ţării timp de mai bine de trei decenii. Şi cu toate ca partidul muncitoresc nu deţine decit 74 de locuri dintre cele 150 ale Stortingului, şansele menţinerii cabinetului social-democrat sunt, după părerea observatorilor, destul de bune, mai ales dacă se are în vedere faptul că în unele probleme aceştia vor putea primi sprijinul unora dintre formaţiile din opoziţie. Fiind cunoscute neînţelegerile şi contradicţiile care au frământat fosta coaliţie guvernamentală — formulă eterogenă şi din multe puncte de vedere inadaptabilă peisajului politic norvegian — reapariţia pe scena ţării a cabinetului social-democrat a fost întrucitva aşteptată. In acest context, observatorii din Oslo acordă o atenţie deosebită primelor luări de poziţie ale noului guvern, cu atit mai mult cu cit, la ultimul congres al partidului, ca şi cu diferite alte ocazii, liderii social-democraţi au făcut cunoscute puncte de vedere inspirate din realităţi. Declaraţia-program Înfăţişată zilele trecute in Storting de premierul Bratteli, prezintă un şir de aspecte pozitive, care o îndepărtează în unele privinţe, după cum se exprima „INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE“, de cursul urmat pînă acum de coaliţia celor patru partide nesocialiste. Elementul cel mai important al acestei declaraţii îl constituie, desigur, hotărirea prin care guvernul social-democrat a anunţat că intenţionează să propună parlamentului recunoaşterea Republicii Democrate Vietnam. Alăturîndu-se criticilor constante manifestate in decursul ultimilor ani, în sinul partidului, in legătură cu politica dusă de Statele Unite in Indochina, numeroaselor cereri de rezolvare a situaţiei din Vietnam pe cale politică şi nu militară, această hotărîre nu poate fi calificată decit ca „un important gest de independenţă“ (GUARDIAN), o recunoaştere a unor realităţi politice de care nu se poate să nu se ţină seama. Norvegia, se ştie, nu este prima ţară nordică ce adoptă o astfel de atitudine faţă de R.D. Vietnam. In urmă cu doi ani o asemenea iniţiativă a fost luată de către partidul de guvernămînt din Suedia. Dar, spre deosebire de Suedia, ţară neutră, Norvegia este membră a N.A.T.O., fiind primul membru al acestei organizaţii care îşi manifestă dorinţa de a stabili relaţii cu R. D. Vietnam. Aşa se explică de ce Departamentul de Stat a şi ţinut să-şi expună nemulţumirea in legătură cu o asemenea posibilitate. Comentind „regretele exprese“, care s-au făcut auzite la Washington, agenţia U.P.I. nu a putut să nu sublinieze, totuşi, faptul ca propunerea premierului Bratteli are mari şanse să fie aprobată. Cu acelaşi prilej, s-au evidenţiat anumite poziţii raţionale, constructive manifestate de partidul guvernamental in legătură cu necesitatea dezvoltării unor relaţii multilaterale între toate statele de pe continent. Indiferent de orînduirea lor socială, cu rolul tot mai important care revine in prezent statelor mici si mijlocii in rezolvarea problemelor contemporaneităţii, cu importanţa pe care ar avea-o organizarea unei conferinţe general-europene pentru securitate şi colaborare. In această din urmă privinţă, există chiar un consens intre toate partidele din ţară, deosebirile referindu-se mai cu seamă la amănunte. Iniţiativa pozitivă luată de Finlanda, de a organiza la Helsinki convorbiri pregătitoare multilaterale Îşi găseşte o largă apreciere în Norvegia. Reţinînd luările de poziţie realiste ale noului cabinet de la Oslo, unii comentatori reliefează însă faptul ca în programul acestuia este reafirmată fidelitatea faţă de N.A.T.O. O atare atitudine vine, fireşte, in contradicţie atit cu atitudinea critică manifestată In diferite pături ale opiniei publice faţă de apartenenţa ţării la N.A.T.O., cit şi cu cererile tot mai puternice de ieşire din pact care s-au făcut simţite in organizaţia de tineret din propriul partid. Este adevărat că guvernele norvegiene au refuzat sistematic să accepte arme nucleare pe teritoriul ţării in timp de pace şi că pe solul norvegian nu sunt autorizate baze militare străine. Apartenenţa la N.A.T.O. a determinat insă creşterea continuă a cheltuielilor militare, impietînd asupra dezvoltării economice. De aceea, curentul anti-N.A.T.O. a crescut în permanenţă in Norvegia, în prezent fiind mai puternic ca oricînd. In ceea ce priveşte mult discutata problemă a aderării ţării la Piaţa comună — care a constituit, după cum este ştiut, şi punctul de plecare al recentei crize politice — noul guvern şi-a anunţat intenţia de a continua negocierile cu C.E.E. In recentele sale declaraţii, premierul Bratteli a insistat asupra faptului că politica guvernului va fi fundamentată pe poziţia adoptată anul trecut in Parlament. El a precizat că in cazul încheierii negocierilor prealabile şi după ce vor fi examinate situaţia candidaturii Marii Britanii şi poziţia ţărilor nordice, poporul norvegian îşi va exprima voinţa printr-un referendum, ultimul cuvint urmînd să-l aibă in această privinţă parlamentul. Bratteli a dat, totodată, asigurări agricultorilor şi pescarilor, îngrijoraţi de consecinţele unei eventuale aderări a ţării la C.E.E. In ciuda acestor asigurări, in rindul unor partide politice, ca şi in general al opiniei publice, se manifestă serioase rezerve în legătură cu aderarea. Potrivit unui recent sondaj, doar 18 la sută dintre cei chestionaţi s-au pronunţat in favoarea unei aderări depline. Desigur, a face pronosticuri asupra modului in care va evolua politica externă a noului cabinet de la Oslo este prematur. In orice caz, aşa cum s-a văzut, multe dintre punctele programului guvernamental anunţă încă de pe acum paşi realişti, de natură să contribuie la dezvoltarea curentului de destindere în Europa, la colaborarea între popoare. Radu BOGDAN NORVEGIA ORIENTĂRI PROGRAMATICE INSPIRATE DE REALITĂȚI SAHINŞAHUL IRANULUI l-A PRIMIT PE MINISTRUL COMERŢULUI EXTERIOR AL ROMÂNIEI TEHERAN 7. — Corespondentul Agerpres, N. Popovici, transmite : Ministrul român al comerţului exterior, Cornel Burtică, a fost primit miercuri de majestatea sa imperială, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr, şahinşahul Iranului. Audienţa a avut loc la palatul Niavaran, in prezenţa ambasadorului României la Teheran, Pavel Silard. Cu acest prilej, ministrul român a transmis şahinşahului un mesaj de salut din partea preşedintelui Consiliului de Stat al României, Nicolae Ceauşescu. Mulţumind, şahinşahul Iranului a adresat, la rindul său, un mesaj de prietenie preşedintelui Consiliului de Stat al României, precum şi urări de progres şi prosperitate poporului român. In cursul întrevederii, care s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, au fost evocate probleme privind cooperarea economică româno-iraniană. In aceeaşi zi, ministrul român al comerţului exterior a fost primit de primul ministru al Iranului, Amir Abbas Hoveida, iar ulterior, a făcut o vizită ministrului iranian al finanţelor, Dhamshid Amouzegar. După-amiază, la sediul ministerului economiei au continuat convorbirile dintre delegaţiile celor două ţări. Intre 30 ianuarie şi 31 martie a.c., patrioţii , sud-vietnamezi care au acţionat in zona bazei americane de la Khe Sanh au scos din luptă aproape 7 000 soldaţi inamici, dintre care 4 054 militari americani — anunţă un comunicat al Forţelor Armate Populare de Eliberare de pe frontul de la Khe Sanh, dat publicităţii de agenţia Eliberarea. In aceeaşi perioadă, au fost distruse 863 vehicule militare şi doborite 234 avioane, iar 41 de mari depozite militare au fost distruse . In fotografie : Militari saigonezi ,făcuţi prizonieri de unităţi ale forţelor patriotice de eliberare. Ieri, grevă generală în Italia PESTE 15 MILIOANE DE OAMENI AI MUNCII HOTĂRÎŢI SA LUPTE PENTRU REFORME ECONOMICE ŞI SOCIALE ROMAN — Corespondentul Agerpres, N. Puicea, transmite : In întreaga Italie s-a desfăşurat miercuri greva generală a oamenilor muncii, declarată la iniţiativa celor trei mari centrale sindicale — Confederaţia Generală a Muncii (C.G.I.L.) , Confederaţia Sindicatelor Muncitorilor (C.I.S.L.), Uniunea Muncii (U.I.L.) — in semn de protest faţă de politica guvernamentală de tergiversare a înfăptuirii reformelor de ordin social şi economic revendicate de masele muncitoare. Peste 15 milioane de oameni ai muncii din industrie, agricultură, comerţ, transporturi, presă şi radioteleviziune, din serviciile publice şi-au reafirmat astfel hotărirea de a continua ferm lupta pentru reforme de structură economice şi sociale, pentru dezvoltarea sudului ţării, reducerea şomajului, sporirea participării şi a rolului clasei muncitoare la reglementarea problemelor generale ce o afectează nemijlocit. In legătură cu greva din 7 aprilie, unele cercuri economice şi politice conservatoare au dezlănţuit o amplă campanie căutînd să creeze dezorientare şi disensiuni în rindul unor categorii de oameni ai muncii. Aceste cercuri afirmă că, dată fiind situaţia precară a economiei naţionale şi a echilibrului politic „fragil“, efectele grevei ar putea duce la evoluţii „neprevăzute“. Totodată, unele cercuri politice au căutat să prezinte greva ca un pericol, nu numai pentru economia ţării şi a politicii de reforme, ci şi pentru stabilitatea guvernului. Reprezentanţii partidelor de stingă — P.C.I., P.S.I., P.S.I.U.P. — au declarat, însă, că respingerea politicii de reforme nu poate însemna, in nici un caz, stabilitate şi nici progres social. La Roma, mii de oameni ai muncii s-au Întrunit miercuri dimineaţa în piaţa de lingă Colosseum, de unde, purtind drapele şi pancarte, s-au îndreptat spre sala „Brancaccio“. Aici a avut loc un miting la care a vorbit, despre semnificaţia şi importanţa grevei, Ruggero Ravenna, secretar general al U.I.L. In numeroase alte localităţi din Italia şi în centrele muncitoreşti au avut loc manifestări similare. Colaborarea și securitatea europeană in centrul convorbirilor iugoslavo-finlandeze BELGRAD 7 (Agerpres). — In cursul convorbirilor purtate de ministrul de externe al Finlandei, Vaino Leskinen, şi secretarul de stat pentru afacerile externe al Iugoslaviei, Mirko Tepavat, a fost efectuat un schimb de păreri asupra unor probleme internaţionale actuale şi în legătură cu relaţiile bilaterale, se arată în comunicatul cu privire la vizita oficială a ministrului finlandez la Belgrad. O atenţie deosebită, se arată în comunicat, a fost acordată colaborării şi securităţii in Europa, situaţiei din Orientul Apropiat, rolului Organizaţiei Naţiunilor Unite şi politicii de neangajare. Ministrul de externe finlandez a expus, în cadrul unei conferinţe de presă, punctul de vedere al ţării sale în ceea ce priveşte pregătirea conferinţei general-europene în problema securităţii, precum şi în legătură cu viitoarele acţiuni ale Finlandei in această direcţie. Trebuie să se dea dovadă de răbdare şi să se continue contactele, a arătat Vaino Leskinen. Cînd toate statele europene se vor găsi la masa tratativelor, nu va fi greu să se ajungă la rezultate pozitive, a declarat ministrul de externe finlandez. El a afirmat că ţările interesate sunt, în general, de acord cu propunerea privind organizarea unor intilniri multilaterale. ECUADOR CONCESII FĂCUTE OFIŢERILOR REBELI DEMITEREA MINISTRULUI APĂRĂRII QUITO 7 (Agerpres). — Cedînd cererilor ofiţerilor rebeli, preşedintele Ecuadorului, Jose Maria Velasco Ibarra, l-a demis pe Jorge Acosta Velasco din postul de ministru al apărării. Jorge Acosta Velasco a fost arestat şi, potrivit surselor militare, va fi judecat sub acuzaţia de „instigare la dezbinarea armatei“. Totodată, din închisoarea Garcia Moreno au fost eliberaţi şapte dintre ofiţerii arestaţi în cursul ultimei săptămîni, inclusiv fostul rector al Academiei, Luis Jacome Chavez, a cărui demitere a provocat criza. Președintele Velasco Ibarra l-a numit ca ministru al apărării pe Luis Robles Piaza. Se relatează că, in ciuda acestor concesii, disensiunile continuă. Incidente în nordul Iordaniei AMMAN 7 (Agerpres). Deşi la Amman, în ultimele 24 de ore n-au mai avut loc ciocniri intre forţele guvernamentale şi elemente ale mişcării de rezistenţă palestinene, in alte regiuni ale Iordaniei au fost semnalate noi incidente. Potrivit unui purtător de cuvint al autorităţilor de la Amman, în nordul ţării grupuri de guerilă palestinene au deschis focul, incercînd, totodată, acte de sabotaj. Iordania nu va participa la reuniunea reprezentanţilor şefilor de stat arabi, propusă de R.A.U., a anunţat miercuri postul de radio Amman, într-o notă remisă ambasadorului R.A.U. la Amman de către Abdallah Salah, ministrul afacerilor externe iordanian, se arată că guvernul său nu poate lua parte la reuniunea consacrată examinării situaţiei din Iordania, întrucît „invitaţia de participare i-a parvenit prea tîrziu“, transmite agenția France Presse. „Restituirea teritoriilor ocupate — singura reglementare acceptabilă" • O declaraţie a regelui Hussein AMMAN 7 (Agerpres). — In cadrul unei reuniuni desfăşurate la Amman, regele Hussein a declarat : „Singura reglementare pe care o putem accepta este aceea care ne va restitui teritoriile ocupate“. Reafirmind dorinţa sa de a stabili o colaborare politică şi militară cu toate statele arabe, Hussein a subliniat că, In acest scop, şi-a reînnoit, In ultimele zile, apelul în vederea organizării unei conferinţe arabe la nivel înalt, a cărei întrunire a cerut-o cu trei luni in urmă. Arătînd că guvernul său se consideră în continuare legat de acordurile de la Cairo şi Amman privind reglementarea conflictului cu palestinenii, el a adăugat : „Aceste acorduri nu au fost aplicate, nefiind evacuat armamentul din oraşe şi sate. Este imposibil să ne tîrguim în problema stabilităţii şi securităţii noastre“. Pe de altă parte, se anunţă că regele Hussein a adresat mesaje Papei Paul al VI-lea, patriarhului Antiohiei şi al întregului Orient şi arhiepiscopului de Canterburry, in care protestează împotriva rechiziţionării unor terenuri de către autorităţile israeliene în partea arabă a Ierusalimului şi a presiunilor exercitate de acestea asupra cetăţenilor creştini şi musulmani pentru a-i determina să emigreze. agenţiile de presă transmit: Prim-adjunctul ministrului turismului al României, Ilie Voicu, a avut, marţi, la Paris, întrevederi cu Marcel Anthonioz, secretar de stat cu problemele turismului din Franţa. In timpul convorbirilor, au fost discutate probleme privind colaborarea turistică dintre cele două ţări. In aceeaşi zi, Ilie Voicu a avut o întilnire cu ziarişti ai marilor cotidiene şi periodice franceze, cu conducători ai principalelor centrale de turism şi agenţii de voiaj, cu reprezentanţi ai Comisariatului general al turismului din Franţa şi ai companiei Air France. A fost prezent Constantin Firtan, ambasadorul României la Paris. Conferinţa de presă a fost urmată de o gală de filme turistice. La Atena a fost dat publicităţii miercuri un comunicat oficial în care se arată că au fost eliberaţi 234 de deţinuţi politici aflaţi în lagărul din insula Leros, anunţă A.F.P. Concert al ansamblului românesc „Musica Nova11 la sediul O. N. U. NEW YORK “ (Agerpres). Reprezentantul permanent al României la Naţiunile Unite, ambasadorul Gheorghe Diaconescu, a organizat la 6 aprilie, cu concursul ansamblului românesc „Musica Nova“ condus de Hilda Jerea, un concert de muzică de cameră in onoarea personalităţilor diplomatiUn cuplu de cercetători americani, doctorii Karl şi Ingregerd Hel- Istrom de la Universitatea Seattle din Washington, au descoperit la şoarecii vindecaţi de cancer existenţa antice şi a funcţionarilor internaţionali din Secretariatul O.N.U. Concertul s-a desfăşurat in auditoriumul „Dag Hammarskjoeld“ de la Palatul Organizaţiei. In program au fost incluse lucrări ale compozitorilor Olivier Messiaen, Charles Ivet şi Anatol Vieru. La concert au participat secretarul genocorpilor denumiţi „deblocanţi", care permit limfocitelor să neutralizeze celulele canceroase. Această nouă descoperire pare să aibă o mare importanţă in dezvoltarea imoral al O.N.U., U Thant, ambasadorii a numeroase ţări acreditaţi la O.N.U., funcţionari superiori din Secretariatul O.N.U., diplomaţi. Spectacolul, care a marcat etapa finală a unui lung turneu efec tuat de ansamblul românesc in Statele Unite şi Canada, s-a bucurat de un deosebit succes noterapiei. Rezultatele obţinute au fost destul de încurajatoare pentru ca cei doi cercetători să „fabrice“ asemenea anticorpi prin intermediul coloniilor de şoareci. Societatea petrolieră algeriană „Sonatrach" a poluat miercuri controlul asupra Companiei de cercetări şi exploatare a petrolului din Sahara, anunţă agenţia de presă algeriană. In cursul primei şedinţe a noului consiliu de administraţie, condus de Abdelmajid Benalicherfi, directorul societăţii „Senatrach“, a fost examinată problema valorificării unor zăcăminte „a căror exploatare nu a fost făcută în conformitate cu interesele naţionale ale Algeriei“, menţionează agenţia citată. Potrivit înţelegerii dintre guvernele Uniunii Sovietice şi Canadei, anunţă atenţia T.A.S.S., vizita oficială în U.R.S.S. a premierului canadian Pierre Eliott Trudeau, care trebuia să aibă loc in octombrie 1970, urmează să fie efectuată în cea de-a doua jumătate a lunii mai 1971. „Cosmos-405", în Uniunea Sovietică, a fost lansat satelitul artificial al Pămintului „Cosmos-405". Un protocol privind schimburile de mărfuri dintre R. P. Polonă și R. F. a Germaniei pe anul 1971, a fost semnat la Varșovia. Protocolul, se înscrie in cadrul acordului comercial pe perioada 1971—1974, semnat de reprezentanţii celor două ţări la 15 octombrie 1970. O reuniune a reprezentanţilor unor sindicate vest-germane, cadrul căreia au fost examinate o serie de probleme de politică internă şi externă, a avut loc în oraşul Kassel. Participanţii la reuniune au cerut guvernului vest-german să depună eforturi în direcţia asigurării securităţii şi extinderii colaborării in Europa. Ei s-au pronunţat, de asemenea, pentru ratificarea tratatelor încheiate de R.F.G. cu U.R.S.S. şi Polonia, recunoaşterea R.D. Germane şi reducerea cheltuielilor militare. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA Bucureşti, Piaţa „Scrntell“. Tel. 17 60 10, 17 60 20. Abonamentele se fac la oficiile poştale şi difuzorii din Întreprinderi şi Instituţii. Tiparul Combinatul Poligrafic Casa Scrnteli. «038»