Scînteia, aprilie 1974 (Anul 43, nr. 9827-9856)

1974-04-01 / nr. 9827

SCINTEIA - luni 1 aprilie 1974 Prin votul forumului suprem al puterii de stat — Marea Adunare Naţională — s-a împlinit voinţa unanimă a naţiunii noastre socialiste, de a desemna în funcţia de preşedinte al ţării pe cel mai destoinic conducător al destinelor sale — scriu în telegrama lor Comitetul judeţean Cluj al P.C.R. şi consiliul popular al judeţului. Vibrantul jurămînt rostit cu greutatea cumpătării, înţelepciunii şi răspunderii marilor conducători de popoare, legămîntul făcut cu ţara, întruchipînd hotărîrea neabătută, devotamentul neţărmurit de a sluji cele mai sfinte idealuri ale poporului român, de înfăptuire neclintită a comandamentelor majore ale vremii aduc noi raze de lumină in conştiinţa tuturor celor ce muncesc cu braţele şi cu mintea şi trăiesc in patria noastră socialistă. Strîns uniţi în jurul partidului, ataşaţi trup şi suflet cauzei socialismului, oamenii muncii de pe aceste meleaguri — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — dau glas hotărîrii lor ferme de a vă urma neabătut în tot ceea ce gîndiţi şi întreprindeţi spre binele şi fericirea patriei noastre. Rămîn permanent vii în minţile noastre preţioasele indicaţii pe care ni le-aţi dat cu prilejul vizitei de lucru aici, la Cluj. Ele ne însufleţesc in munca noastră de a realiza în mod exemplar obiectivele planului pe 1974, de a înfăptui actualul cincinal înainte de termen, în activitatea de ridicare a nivelului de pregătire profesională şi politicoideologică a oamenilor, de lărgire a orizontului lor general de cunoaştere, de dezvoltare a conştiinţei socialiste şi de aşezare a relaţiilor dintre oameni pe baza normelor de viaţă şi muncă comuniste. Dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca nimeni altul, aţi pus in slujba patriei noastre patru decenii de muncă însufleţită, aţi activat cu mare dăruire şi înalt simţ de răspundere pentru binele şi fericirea poporului român, pentru libertatea sa. Nicicînd ţara noastră nu s-a bucurat de un prestigiu internaţional ca cel de astăzi şi nicicînd poporul nostru nu a avut o viaţă mai înfloritoare ca cea de astăzi — se subliniază în telegrama Prezidiului Academiei Republicii Socialiste România. Remarcabilele .succese, dobîndite de ţara noastră în toate domeniile se datorează politicii înţelepte a Partidului Comunist Român, dumneavoastră personal, tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Strins uniţi în jurul partidului, vom întîmpina aniversarea eliberării ţării şi a celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român prin noi rezultate în muncă, prin contribuţia noastră activă la aplicarea în viaţă a sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea şi Conferinţa Naţională ale Partidului Comunist Român, însufleţiţi de exemplul şi de activitatea dusă permanent de dumneavoastră pentru înflorirea patriei noastre socialiste, ne angajăm să contribuim prin munca noastră la dezvoltarea ştiinţei şi culturii româneşti, la progresul economic şi social al ţării, la ridicarea necontenită a prestigiului ei internaţional. Dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, sînteţi pentru noi simbolul conducătoru ■ lui de partid şi de stat consecvent şi înflăcărat, muncind şi luptînd pentru afirmarea tot mai plenară a României socialiste în ansamblul relaţiilor internaţionale, pe calea promovării legăturilor de prietenie şi colaborare ,cu toate ţările socialiste şi cu toate forţele revoluţionare din lume, a instaurării unor relaţii de deplină echitate între state — se spune în telegrama cercetătorilor de la Institutul de creaţie ştiinţifică şi tehnică. Cercetătorii, inginerii, tehnicienii şi toţi salariaţii Institutului pentru creaţie ştiinţifică şi tehnică din Bucureşti, în frunte cu comuniştii, sînt hotărîţi ca în acest an, în care ne pregătim să întîmpinăm cea de-a XXX-a aniversare a eliberării patriei de sub dominaţia fascistă şi cel de-al XI-lea Congres al partidului, să munceasă mai mult şi mai bine pentru a contribui la realizarea celor mai înaripate idealuri ale ţării noastre. Vom avea permanent în minte exemplul dumneavoastră de muncă neobosită şi plină de abnegaţie, exemplu pe care colectivul nostru îl va urma în dorinţa sa de a sluji, laolaltă cu toate forţele creatoare ale poporului, la creşterea prestigiului ştiinţei şi tehnicii româneşti, a prestigiului României. Luînd cunoştinţă de alegerea dumneavoastră în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România, ne exprimăm, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, totala noastră stimă şi respectul pentru activitatea neobosită desfăşurată de dumneavoastră în fruntea partidului şi statului — se spune în telegrama constructorilor navali din Galaţi. înaltele dumneavoastră calităţi, prestigiul şi personalitatea, unanim recunoscute de întregul nostru popor, sunt considerentele pentru care în totalitatea sa naţiunea română salută cu căldură alegerea dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia de preşedinte al scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. Apreciem că prin această funcţie contribuţia dumneavoastră la extinderea şi consolidarea relaţiilor externe ale României cu toate statele lumii va cunoaşte o nouă şi puternică ascensiune, va spori tot mai mult contribuţia şi prestigiul României pentru triumful binelui şi al păcii in lume. DIN ŢARĂ Sentimentele pe care le încercăm, marea bucurie pe care o trăim izvorăsc din încrederea fără de margini că prezentul şi viitorul patriei, destinele sale comuniste vor fi slujite întotdeauna cu devotamentul şi pasiunea revoluţionară ce vă caracterizează întreaga viaţă şi operă — se scrie în telegrama adresată de Comitetul judeţean Hunedoara al P.C.R. şi de consiliul popular judeţean. Puternic însufleţiţi de pilda atît de luminoasă a vieţii şi activităţii dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Hunedoara — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — nu-şi precupeţesc energia, talentul şi spiritul de dăruire pentru a da viaţă, prin rezultate cit mai rodnice, politicii înţelepte, clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, învestirea dumneavoastră cu cea mai înaltă şi de răspundere funcţie de stat constituie un puternic imbold de a acţiona în continuare cu şi mai multă hotărîre pentru a întîmpina istoricele evenimente ale anului — a XXX-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al Xl-lea al P.C.R. — cu noi victorii, de prestigiu în toate domeniile de activitate. In acest sens, încercăm o deplină satisfacţie de a vă putea raporta, stimate tovarăşe preşedinte, într-un moment atît de înălţător şi solemn, că sarcinile celui de-al 4-lea an al cincinalului se realizează cu succes. Ne alăturăm glasul şi voinţa hotărîrii solemne a aleşilor naţiunii — de a vă încredinţa conducerea minunatului nostru popor, a luminosului său destin — adresîndu-vă dumneavoastră, intîiul preşedinte al României, urarea fierbinte şi de ales respect . ..Să trăiţi la mulţi ani, multă sănătate, putere de muncă în conducerea operei de făurire a viitorului socialist şi comunist“. Subscriind cu nemărginită încredere şi însufleţită convingere la alegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România, se spune în telegrama Ministerului Justiţiei, ne exprimăm tarea satisfacţie şi profunda recunoştinţă că în fruntea ţării vă aflaţi dumneavoastră, militant revoluţionar, clarvăzător, înţelept şi curajos, care, clipă de clipă, vă consacraţi neobosita activitate înfloririi multilaterale a României. Trăind astăzi această profundă satisfacţie, transmiţîndu-vă gîndurile şi sentimentele noastre fierbinţi de admiraţie şi respect, ne angajăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să muncim cu dăruire, perseverenţă şi exigenţă comunistă pentru a asigura respectarea neabătută a Constituţiei şi legilor ţării, pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului şi statului nostru, spre binele şi prosperitatea patriei ale cărei destine le conduceţi, a întăririi şi înfloririi naţiunii noastre socialiste. Alegerea dumneavoastră in funcţia supremă de stat — se spune in telegrama adresată de colectivul Combinatului de îngrăşăminte chimice din Turnu-Măgurele — reprezintă încă o dovadă a recunoaşterii marilor dumneavoastră merite, a muncii neobosite pe care o desfăşuraţi pentru înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru, pentru binele patriei şi al poporului român. Colectivul nostru îşi exprimă recunoştinţa sa pentru ajutorul acordat şi grija părintească pe care ne-o purtaţi şi vă asigură că va face totul pentru a-şi spori contribuţia la opera de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în Republica Socialistă România. Ne exprimăm deplinul acord, sincera satisfacţie şibucurie în legătură cu învestirea dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cu înalta misiune de preşedinte al Republicii Socialiste România — scriu în telegrama lor cadrele didactice şi studenţii institutului agronomic „Nicolae Bălcescu“ — Bucureşti. Neobosita dumneavoastră activitate închinată continuei dezvoltări social-economice a ţării, dinamismul şi spiritul novator, fermitatea şi profundul umanism cu care conduceţi destinele noastre au darul să ne mobilizeze în a urma exemplul dumneavoastră, în a îndeplini exemplar sarcinile ce ne revin pentru realizarea măreţelor obiective stabilite de către partid în domeniul pregătirii cadrelor şi al dezvoltării agriculturii noastre socialiste. Noi, cei ce am devenit sub conducerea partidului comuniştilor stăpîni şi producători — se scrie în telegrama adresată de colectivul întreprinderii „Laminorul" din Brăila — ne exprimăm ataşamentul şi deplina adeziune faţă de Partidul Comunist Român, de activitatea dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru că întreaga viaţă v-aţi consacrat-o realizărilor poporului nostru. Cu ocazia acestui măreţ eveniment din viaţa dumneavoastră şi a întregului popor, laminoriştii brăileni vă asigură că se vor strădui să realizeze obiectivele actualului cincinal înainte de termen, aducîndu-şi astfel o contribuţie tot mai sporită la ridicarea României pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Suntem deosebit de mîndri că în funcţia de şef al statului vă găsiţi dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, patriot înflăcărat şi internaţionalist consecvent, respectat şi stimat de întregul nostru popor, de toţi cei care aspiră la o viaţă liberă, independentă şi suverană — se scrie în telegrama Comitetului judeţean Sălaj al P.C.R. Prezenţa dumneavoastră în această înaltă funcţie, energia şi pasiunea revoluţionară ce vă caracterizează, principialitatea şi consecvenţa cu care militaţi pentru realizarea dezideratelor majore ale poporului român constituie garanţia certă a progresului şi prosperităţii multilaterale ale României socialiste. Ca semn al nemărginitei noastre recunoştinţe şi preţuiri faţă de dumneavoastră, permiteţi-ne să vă adresăm din adîncul inimilor noastre cele mai fierbinţi urări de sănătate şi putere de muncă în exercitarea înaltelor responsabilităţi, în nobila dumneavoastră activitate consacrată binelui şi fericirii întregului popor, cauzei socialismului şi păcii în lume. Subliniind satisfacţia deosebită şi profunda bucurie pentru alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de preşedinte al României, în telegrama Ministerului Sănătăţii se arată : Bogata dumneavoastră activitate revoluţionară de militant comunist, de patriot înflăcărat, clarviziunea cu care conduceţi înfăptuirea programului complex al făuririi socialiste multilateral dezvoltate, dinamismul, spiritul dumneavoastră de dreptate şi echitate, stimate tovarăşe secretar general, sînt pentru noi, pentruîntreg personalul sanitar, un model şi un exemplu însufleţitor, pe care ne străduim să-l urmăm în întreaga noastră activitate. Exprimîndu-ne din adîncul înînimii adeziunea totală, dragostea şi încrederea, deplină în politica şti inţifică şi clarvăzătoare a partidului şi statului nostru, al cărei promotor sînteţi dumneavoastră, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, alături de întregul popor, ne vom consacra toate forţele înfăptuirii neabătute a sarcinilor complexe ce ne revin în ocrotirea sănătăţii populaţiei. în telegrama trimisă de patriarhul Bisericii ortodoxe române, Justinian, în numele ierarhilor, preoţilor şi credincioşilor acestei biserici, se spune : însufleţiţi de sentimente de înaltă cinstire şi patriotic ataşament, vă adresăm cele mai alese felicitări cu prilejul înfăptuirii actului istoric al alegerii domniei voastre, domnule Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România. Din toată inima, vă urăm ani mulţi de viaţă, cu sănătate deplină şi puteri reînnoite de muncă, spre a continua, şi în noua demnitate de mare răspundere, în care aţi fost înălţat de încrederea şi dragostea întregului popor român, să lucraţi cu neobosit zel şi totală dăruire pentru înălţarea şi înflorirea patriei noastre, pentru fericirea tuturor fiilor săi, pentru dezvoltarea cooperării frăţeşti cu toate popoarele şi pentru triumful definitiv al păcii în lume. Suntem deosebit de fericiţi să vă transmitem în numele organizaţiei de partid şi al colectivului celor 30 000 oameni ai muncii urările noastre cele mai fierbinţi de sănătate, fericire şi viaţă îndelungată, cu ocazia alegerii dumneavoastră in cea mai înaltă funcţie de stat, aceea de preşedinte al Republicii Socialiste România — se spune in telegrama întreprinderii de transport Bucureşti. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că grijii permanente ce o manifestaţi de a asigura întregului nostru popor un nivel de viaţă înalt şi un joc demn in rindurile celorlalte popoare din lume, noi îi vom răspunde punind întreaga capacitate, putere de muncă şi dăruire comunistă în slujba Înfăptuirii politicii partidului şi statului. Acum, când aţi primit această înaltă funcţie, îngâduiţi-ne, tovarăşe secretar general, să ne manifestăm recunoştinţa faţă de activitatea care aţi desfăşurat-o, afirmarea elocventă a deosebitelor dumneavoastră calităţi de conducător politic şi de stat, patriot înflăcărat şi internaţionalist militant, exemplu de voinţă, realism şi energie puse in slujba libertăţii, bunăstării şi fericirii celor ce muncesc — se scrie în telegrama Comitetului de partid I.A.S. Insula Mare a Brăilei. Avem convingerea nestrămutată că alegerea dumneavoastră în funcţia de supremă răspundere constituie chezăşia înfloririi continue şi multilaterale a patriei noastre, a înaintării ei neabătute pe drumul luminos al comunismului — scriu în telegrama lor oamenii muncii de la întreprinderea de rulmenţi Bîrlad. Noi, constructorii de rulmenţi, vă asigurăm iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu că nu vom precupeţi nici un efort pentru a da viaţă angajamentului asumat de a realiza sarcinile de plan pe cei patru ani ai cincinalului pînă la 23 August 1974, pentru a realiza peste plan în acest an 50 000 rulmenţi şi o producţie-marfă de 12 000 000 lei. în telegrama Comitetului judeţean Satu-Mare al P.C.R. se spune: Strălucitele izbînzi obţinute de poporul nostru pe drumul socialismului, în epoca cea mai bogată in fapte măreţe din întreaga sa istorie, sunt o expresie minunată a clarviziunii de care aţi dat dovadă în fruntea partidului şi statului nostru, a neobositei activităţi consacrate perfecţionării edificiului nostru politic, economic şi social, afirmării fără precedent a României in viaţa internaţională, în soluţionarea marilor probleme cu care se confruntă azi omenirea. Alegerea dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca preşedinte al republicii constituie pentru comuniştii şi toţi oamenii muncii din judeţul Satu- Mare, fără deosebire de naţionalitate, un îndemn la o şi mai puternică mobilizare a energiilor, la afirmarea mai vie a profundului nostru ataşament la politica internă şi externă a partidului, a hotăririi nestrămutate de a urma cu devotament înalta dumneavoastră pildă de patriotism înflăcărat şi internaţionalism consecvent, în aceste momente cu profundă semnificaţie istorică, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii sătmăreni — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — ne angajăm, scumpe tovarăşe secretar general al partidului şi preşedinte al republicii, să muncim cu înaltă responsabilitate pentru înfăptuirea luminosului program de edificare a socialismului multilateral dezvoltat pe pămintul scumpei noastre patrii. Ne exprimăm totala noastră adeziune la istorica hotărire a Marii Adunări Naţionale, care ilustrează din plin aprecierea unanimă, dragostea şi stima de care vă bucuraţi pentru meritele excepţionale în conducerea partidului şi, statului, îpentru corjtribuţia ingeimomare . o aduceţi, zi de Zi, fbtC tefiafcitate, curaj şi înţelepciune la ridicarea României socialiste pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie — se spune în telegrama Comitetului organizatoric al veteranilor din războiul antifascist. Noi, veteranii români din războiul antihitlerist, vedem in alegerea dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România întruchiparea propriilor noastre gînduri şi simţăminte, chezăşia înfăptuirii neabătute a idealurilor nobile de pace şi progres ale naţiunii noastre socialiste, a dezvoltării şi înfloririi patriei. Suntem mîndri că destinele poporului nostru se află în mîinile dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, care prin înţelepciunea, devotamentul, fermitatea comunistă şi munca neobosită pe care o desfăşuraţi pentru a ridica pe culmi înalte prosperitatea patriei aţi creat un mare prestigiu României în întreaga lume, se arată în telegrama oamenilor muncii din Centrala cărbunelui Petroşani. Felicitîndu-vă din toată inima şi urîndu-vă cel mai deplin succes in îndeplinirea nobilei dumneavoastră misiuni pentru împlinirea năzuinţelor de bunăstare, fericire şi pace ale poporului român, pentru făurirea viitorului comunist al ţării, pentru creşterea măreţiei şi strălucirii României în lume, vă rugăm să primiţi, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, încredinţarea că minerii din întreaga industrie carboniferă îşi vor face cu fermitate datoria muncind cu hărnicia şi abnegaţia care-i caracterizează, aducîndu-şi în felul acesta contribuţia la înflorirea continuă a patriei socialiste. Lucrătorii Radioteleviziunii îşi alătură glasul voinţei şi simţămintelor întregului partid şi întregului popor, adresînd tovarăşului Nicolae Ceauşescu — într-o telegramă — urarea lor pornită din inimă. Să ne trăiţi, mult iubite, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, mulţi şi glorioşi ani, in fruntea partidului şi statului, în fruntea poporului român, care a cucerit, în acest deceniu de culme a bimilenarei sale istorii, recunoaşterea unanimă a capacităţii sale de a-şi făuri, liber, propria soartă, de a contribui cu strălucire la pacea şi progresul omenirii. Un popor a cărui unitate va rămîne, cu siguranţă, un exemplu în istorie îşi strînge şi mai mult rindurile, astăzi, in jurul dumneavoastră, primul preşedinte al României. Pentru prima dată în istoria ţării, glasul dumneavoastră a făcut să răsune, în ziua de 28 martie 1974, jurămîntul preşedintelui republicii. Daţi-ne voie să socotim cuvintele pe care le-aţi rostit, cu mina pe Constituţie, in faţa întregului popor, drept jurământul nostru, al tuturor, al întregului popor, al celor douăzeci de milioane de cetăţeni ai României socialiste, care vă urează încă o dată . Mulţi ani de viaţă, de luptă, de muncă, de biruinţe şi succese în fruntea noastră, înconjurat de stima şi de dragostea noastră, de respectul întregii omeniri ! Este o mare bucurie pentru noi — se spune în telegrama adresată de întregul personal din Comandamentul infanteriei şi tancurilor — că înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România v-a fost încredinţată dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, care întruchipaţi personalitatea cea mai remarcabilă a patriei noastre, modelul conducătorului de partid şi de stat comunist devotat trup şi suflet cauzei poporului, patriot înflăcărat, de numele căruia este legat întregul curs al politicii partidului nostru, realizările obţinute în înflorirea şi întărirea capacităţii de apărare a patriei, prestigiul de care se bucură România socialistă pe plan internaţional. Investirea dumneavoastră în funcţia de preşedinte al republicii reprezintă pentru noi garanţia sigură că politica internă şi externă a partidului va fi înfăptuită cu succes, că patria noastră va fi ridicată pe noi culmi de progres şi civilizaţie. . Ne angajăm, tovarăşe comandant suprem, să nu precupeţim nici un efort pentru a obţine rezultate superioare în munca de concepţie, în activitatea de control, în pregătirea viitorilor ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri, în exploatarea tehnicii de tancuri şi auto, in modernizarea bazei materiale a instrucţiei astfel ca, în cinstea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist şi a celui de-al XI-lea Congres al partidului, să vă raportăm că am îndeplinit cu cinste ordinul dat de dumneavoastră privind întărirea necontenită a capacităţii de apărare a ţării. Tineretul Capitalei, alături de ceilalţi oameni ai muncii bucureşteni, de întregul popor, animaţi de sentimentele de dragoste, înaltă recunoştinţă şi aleasă preţuire ce vi le purtăm, vă adresează, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai fierbinţi şi entuziaste felicitări cu prilejul alegerii dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România — se scrie în telegrama Comitetuluimunicipal al U.T.C. Dorim şi pe această cale să vă asigurăm de adeziunea şi ataşamentul deplin al tuturor tinerilor Capitalei la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, de hotărîrea lor fermă de a milita neabătut pentru transpunerea hotărită in viaţă a hotăririlor Congresului al X-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Viaţa şi activitatea dumneavoastră, care şi-au pus amprenta hotăritor asupra realizărilor şi succeselor obţinute de poporul nostru, reprezintă pentru noi, tinerii, exemplul viu al revoluţionarului intransigent şi comunistului înflăcărat, ale cărui îndemnuri şi fapte călăuzesc întreaga noastră muncă şi viaţă. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu toată fermitatea pentru înfăptuirea neabătută a indicaţiilor date de dumneavoastră, astfel incit să ridicăm întreaga activitate a organizaţiei tineretului comunist din Capitală la nivelul exigenţelor actuale, să sporim capacitatea ei de mobilizare a întregului tineret la o participare activă, responsabilă la întreaga viaţă economică şi social-politică a ţării, la înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru. In telegrama trimisă de Comitetul municipal de partid Baia Mare şi de consiliul popular municipal se spune : Susţinem din toată inima alegerea dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, exprimîndu-ne prin aceasta, încă o dată, stima şi preţuirea noastră faţă de activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi pentru ridicarea prestigiului României socialiste în rîndul popoarelor lumii, atît pe plan intern, cit şi pe plan internaţional. Suntem conştienţi că în această supremă funcţie cu care aţi fost învestit veţi veghea şi veţi acţiona cu şi mai multă putere spre binele ţării. Noi ştim cit de preţioase sunt indicaţiile dumneavoastră pentru bunul mers al muncii. La rîndul nostru, vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ne vom mobiliza toate forţele şi capacitatea noastră creatoare pentru ca la cele 60 de zile avans, obţinute de unităţile economice din municipiul Baia Mare, în realizarea sarcinilor cincinalului, să adăugăm un spor şi mai mare pentru a întîmpina a XXX-a aniversare a eliberării patriei de sub jugulfascist şi Congresul al XI-lea al P.C.R. cu rezultate cit mai însemnate în toate domeniile de activitate. Este o mare fericire pentru noi toţi — se spune în telegrama adresată de constructorii tractoarelor româneşti — că înalta funcţie de preşedinte al republicii este îndeplinită de dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, personalitatea cea mai remarcabilă a patriei, în care noi vedem întruchiparea modelului de conducător de partid şi de stat, devotat cauzeipoporului, patriot înflăcărat, omul care militează perseverent pentru socialism şi pace în lume. Comuniştii din citadela constructorilor de tractoare, întregul nostru colectiv, urmînd exemplul dumneavoastră luminos, de înaltă dăruire patriotică, se angajează să nu precupeţească nici un efort pentru traducerea in viaţă a hotăririlor partidului şi statului, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin, spre a întîmpina cu realizări deosebite glorioasa aniversare a eliberării patriei și cel de-al XI-lea Congres al partidului. * . * Mesaje de felicitare adresate \ \ președintelui Republicii Socialiste România, TOVARĂȘUL NICOLAE Excelenţei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Cu ocazia alegerii dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România sunt fericit să vă exprim în numele poporului arab sirian şi al meu personal cele mai sincere felicitări pentru încrederea poporului român exprimată persoanei dumneavoastră prin votul reprezentanţilor săi în Marea Adunare Naţională. în acelaşi timp, vă exprim cele mai bune urări de succes în înalta responsabilitate încredinţată şi sunt sigur că relaţiile de prietenie şi cooperare care există între ţările noastre şi care s-au întărit în urma vizitei pe care aţi făcut-o în Republica Arabă Siriană vor continua să se dezvolte pentru binele popoarelor noastre şi in interesul luptei lor juste pentru realizarea nobilelor lor ţeluri. Vă doresc fericire şi sănătate, iar poporului român prieten progres și prosperitate. hafez al-assad PAGINA 3 DE PESTE HOTARE Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Stimate tovarăşe Ceauşescu, Cu ocazia alegerii dumneavoastră de către Marea Adunare Naţională in funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România, vă transmit, în numele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane şi în numele meu personal, felicitări cordiale. Sunt convins că relaţiile dintre Republica Socialistă România şi Republica Democrată Germană, bazate pe principiile internaţionalismului socialist, se vor dezvolta şi întări permanent, în alianţă frăţească cu Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice şi cu celelalte state ale comunităţii socialiste. în înalta dumneavoastră funcţie, vă doresc, stimate tovarăşe Ceauşescu, noi succese în construcţia societăţii socialiste multilateral dezvoltate, putere de muncă și fericire personală. WILLISTOPH Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane ■f'n ■ ■ «V : -r - ■ ' • • T ■■ • ■' f. Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Cu ocazia alegerii dumneavoastră în funcţia de preşedinte al republicii de către Marea Adunare Naţională în şedinţa din 28 martie 1974, întregul popor al Guineei, Partidul său democratic şi guvernul său mi se alătură în a vă exprima bucuria profundă şi felicitările lor cele mai călduroase şi frăţeşti. Această alegere este o mărturie a fidelităţii dumneavoastră faţă de popor şi năzuinţele sale nobile şi, în acelaşi timp, ne asigură pe noi, militanţii Partidului Democratic Guineez, că cooperarea guineezo-română va fi de o deosebită însemnătate în istoria relaţiilor internaţionale. Alăturîndu-ne acestui semn de încredere, vă dorim, scumpe tovarăşe şi prieten, o sănătate de fier pentru a asigura în mod eficace şi cu demnitate răspunderile ce decurg din noua dumneavoastră funcţie ,de preşedinte al Republicii Socialiste România. Vă transmitem înalta noastră preţuire şi stimă frăţească. AHMED SEKOU TOURE Preşedintele Guineei Excelenţei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Vă felicit cu ocazia alegerii dumneavoastră în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România. Vă urez mult succes în activitatea pe care o veţi depune în continuare pentru binele ţării dumneavoastră şi multă fericire personală. Pentru preşedintele Republicii Federale Germania HANS FILBINGER Preşedintele Bundesratului Excelenţei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Cu ocazia alegerii dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România, vă transmit felicitările mele cordiale şi urările cele mai călduroase pentru noi succese în cadrul înaltei dumneavoastră responsabilități avînd ca ţel binele poporului prieten al României și promovarea păcii în lume.* Arhiepiscopul MAKARIOS Președinte al Republicii Cipru Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Mult stimate tovarăşe Ceauşescu, Permiteţi-mi ca, în numele secretariatului Consiliului de Ajutor Economic Reciproc şi al meu personal, să vă felicit cu ocazia alegerii în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, în noua funcţie, vă dorim din toată inima succese în înalta dumneavoastră activitate de stat, îndreptată spre binele poporului român şi întărirea prieteniei şi colaborării dintre ţările socialiste. Cu profundă stimă, N. FADDEEV Secretar al Consiliului de Ajutor Economic Reciproc Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Aflînd că Marea Adunare Naţională v-a ales, stimate tovarăşe, la 28 martie 1974, preşedinte al Republicii Socialiste România, vă rog să primiţi cele mai cordiale salutări cu această ocazie şi cele mai bune urări de continui succese și multă sănătate. SAMUIL MIKUNIS Secretar General al Partidului Comunist din Israel .