Scînteia, ianuarie 1978 (Anul 47, nr. 11001-11025)

1978-01-03 / nr. 11001

SCINTEIA - marți 3 ianuarie 1978 PAGINA 3 „PRIMA URARE, FIERBINTE, PENTRU-AL ŢĂRII PREŞEDINTE!“ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu şi aici şi statului— în mijlocul oamenilor muncii din Capitală La Întreprinderea „23 August“ (Urmare din pag. I) Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Ilie Verdeţ, Miu Dobrescu, Constantin Dăscâlescu, Ion Stănescu. La acest ceas al brazilor împodobiţi, Întreprinderea „23 August“ reprezintă, in modul cel mai simbolic, împletirea bucuriei sărbătorii cu satisfacţia roadelor muncii , în timp ce oţelarii schimbului de noapte elaborează noi şarje, menţinînd nestins focul cuptoarelor, in moderna cantină-restaurant, feeric împodobită, aproape şapte sute de constructori de maşini s-au reunit împreună cu familiile lor pentru a cinsti ziua noului an 1978. Sosirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat este salutată cu o adevărată explozie de urale şi ovaţii, manifestare a bucuriei, a stimei şi respectului. Se aplaudă cu însufleţire, se scandează puternic „Ceauşescu— P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul“. Din rindurile celor veniţi în întîmpinare se desprind muncitori şi muncitoare care înmînează buchete de flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, unindu-le „La mulţi ani !“, viaţă lungă, fericire, putere de muncă pentru propăşirea continuă a patriei noastre socialiste. Muncitorii marii întreprinderi şi familiile lor dau expresie, cu forţa celor mai calde şi mai omeneşti sentimente, bucuriei adinei de a se reîntîlni cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi in momentul finalului de an, la această sărbătoare colectivă cînd ne simţim mai strîns uniţi, mai aproape de tovarăşii şi prietenii noştri, cînd — intr-o firească unitate de voinţă — poporul întreg îşi îndreaptă gîndul cu recunoştinţă spre cel ce ne conduce cu fermitate şi pasiune revoluţionară spre un viitor mai bun, mai luminos, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In buchetele succeselor cu care puternicul detaşament muncitoresc de la „23 August“ îşi însoţeşte florile oferite secretarului general al partidului se află şi vestea că sarcinile de plan pe primii doi ani ai cincinalului au fost, aici, îndeplinite încă de la 25 octombrie 1977, ceea ce creează condiţii dintre cele mai bune pentru realizarea tuturor obiectivelor Programului de creştere suplimentară a producţiei pînă la sfirşitul cincinalului. Exprimînd bucuria de a-l avea din nou în mijlocul forjorilor, oţelarilor, constructorilor de locomotive, al inginerilor şi tehnicienilor, ing. Mircea Drăgulin, directorul general al întreprinderii, a asigurat pe secretarul general al partidului că harnicul detaşament al clasei muncitoare de la „23 August“, în frunte cu comuniştii, va munci cu şi mai mult elan muncitoresc pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, pentru a îndeplini cu cinste sarcinile de mare răspundere ce-i revin in actualul plan cincinal. „Vă rugăm, iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu — a spus el — să ne permiteţi ca, în preajma aniversării a 60 de ani de viaţă şi a 45 de ani de activitate revoluţionară, să vă aducem fierbintele nostru omagiu, să vă urăm multă sănătate şi fericire, putere de muncă şi tot mai mari succese în activitatea neobosită desfăşurată în fruntea partidului şi statului, închinată fericirii poporului şi patriei noastre socialiste, cauzei socialismului şi păcii în lume“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat ciocnesc o cupă de şampanie cu reprezentanţii întreprinderii, ai comitetului de partid, ai consiliului oamenilor muncii, ai organizaţiilor de sindicat, de femei şi tineret. In acest moment îşi face apariţia un grup de colindători — artişti amatori ai întreprinderii — care dau glas tradiţionalului Pluguşor. In cuvinte calde, izvorite din inimă, este exprimată hotărirea colectivului de la „23 August“ de a munci mai mult şi mai bine, de a transpune in viaţă sarcinile ce revin acestui colectiv din măreţul Program al Partidului Comunist Român, de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate in patria noastră. Iubirea pe care constructorii de maşini de la „23 August“, întregul nostru popor o poartă conducătorului partidului şi statului nostru este redată de versuri înflăcărate : „Prima urare fierbinte Pentru-al ţării preşedinte Că-i fiu destoinic, devotat Ce ne-ndeamnă ne-ncetat Să urcăm pe marea cale Pe trepte de cincinale, Că ni-i exemplu şi îndemn Către ţelul cel suprem, Viaţă lungă ii urăm, Viaţă lungă să trăiască România să-nflorească. Mai sunaţi cu toţi mai tare Să se-audă hăt, in zare Că azi ţara şi partidul Şi-au ciştigat prestigiul Pentru glorie şi pace. Ia mai sună măi firtate Rotiţi bicele flăcăi Şi sunaţi din zurgălăi ! Colindătorii şi, împreună cu ei, toţi cei prezenţi la revelionul muncitoresc intonează un cor tradiţionalul „Mulţi ani trăiască“, scandează cu însufleţire „Ceauşescu — la mulţi ani !“ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat răspund cu dragoste urărilor adresate de cei prezenţi. A luat apoi cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu,care adresează calde urări muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor de la „23 August“, întregii noastre clase muncitoare. Urările secretarului general al partidului, chemarea de a munci mai mult şi mai bine pentru înflorirea scumpei noastre patrii sunt primite cu aplauze îndelungi, cu ovaţii. Toţi cei prezenţi dau din nou expresie hotăririi de a acţiona neabătut şi în viitor pentru împlinirea luminoaselor sale îndemnuri. In această atmosferă entuziastă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau rămas bun de la constructorii de maşini de la „23 August“. Sunt momente care simbolizează puternic unitatea deplină a poporului în jurul partidului, a secretarului său general, momente ce ilustrează însăşi voinţa ţării de a împlini la cotele cele mai înalte ale creaţiei Programul partidului de dezvoltare multilaterală a ţării. In conştiinţa muncitorilor de la „23 August“ vor rămîne neşterse aceste clipe, cînd secretarul general al partidului, preşedintele ţării, deputatul celor ce trăiesc în vasta zonă industrială din jurul acestei întreprinderi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a sărbătorit împreună cu ei revelionul. Un revelion muncitoresc al unităţii şi solidarităţii tuturor fiilor patriei în jurul partidului, al încrederii nestrămutate în viitor. tovarăşi din conducerea partidului la sărbătoarea Anului nou La revelionul tineretului (Urmare din pag. I) pitoreşti costume populare. Din mii de glasuri răsună urale, nesfirşite ovaţii. Pe chipurile tuturor se citeşte o nespusă bucurie. Odată cu urarea de „Bun venit“ adresată înalţilor oaspeţi la revelionul tineretului, un alai folcloric îi conduce pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi conducători de partid şi de stat în incinta pavilionului feeric decorat. După vechea tradiţie românească, tineri seamănă în faţa conducătorilor iubiţi boabe de grîu, semn al belşugului, iar tulnicele vestesc intrarea în sală a secretarului general al partidului, preşedintele ţării, întreaga asistenţă, în picioare, scandează : „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, dînd glas dragostei fierbinţi pe care generaţia tînără a ţării o poartă secretarului general al partidului. Unul dintre marile panouri ce decorează sala consemnează vibranta chemare pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat-o tineretului ţării de la tribuna Conferinţei Naţionale a partidului. Mii de glasuri rostesc cu drag „Ceauşescu — tinerii!“ Spre iubitul fiu al patriei şi poporului se îndreaptă tineri cu braţele încărcate de flori. Sunt florile roşii ale recunoştinţei pentru tot ceea ce partidul a clădit în aceşti ani, în anii Republicii, în anii socialismului, în anii de lupte şi de glorii care au făcut din patria noastră scumpă o ţară mîndră, o ţară-floare, o ţară demnă şi liberă, independentă şi suverană. Pluguşorul a adus şi aici, odată cu ecoul datinilor străbune, stihuri noi, în „noaptea de izvor, pentru timpul viitor“. „Avem în Conferinţa Naţională, Formaii şi comunistă şcoală De gîndire înţeleaptă, De cugetare realistă şi dreaptă, De la tribuna-naltă a Conferinţei, Prin glasul cel mai viu şi mai fierbinte, Al celui care ne e drag părinte, Am înţeles ce drumuri largi deschise-s înainte, Am înţeles că-n noi e primăvara. Că de la noi mari fapte aşteaptă ţara“. Gîndurile tinerilor, conştiinţa întregii naţiuni vibrează cu emoţie: odată cu pragul noului an intrăm în luna in care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, fiul cel mai iubit al patriei, marele bărbat al ţării, omul intre oameni, împlineşte 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de neîntreruptă şi dirză activitate revoluţionară. „Viteaz şi brav erou din Scorniceşti Din vechi şi scumpe locuri strămoşeşti, Tovarăşul Ceauşescu Nicolae S-a contopit cu luptele-n văpaie. Sunt anii toţi ai tinereţii sale Căliţi in focul luptei ilegale. Neobosit el a luptat ca-n ţară Să înflorească o nouă primăvară, Iar azi, la crima ţării, neclintit, Dă patriei tărie de granit". Glasul urătorilor suna cu emoţia firească a inimilor tinere: „Drag al ţării preşedinte, Noi vă mulţumim fierbinte. Că şi-n noaptea cu omături Staţi cu tinerii alături. Iubit tovarăş, frate drag, părinte, Mulţi ani vă spunem cu inima fierbinte, Ani mulţi, cu sănătate, fericire, Cu noi puteri de muncă şi-mplinire Spre-a ţării ne-ncetată înflorire". Corul, şi cu el sala întreagă, cîntă un cîntec nou : „Mulţi ani preşedintelui ţării !“. Un stol de copii cu tradiţionalele sorcove se apropie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi glasul lor răsună pur, cristalin : „Mulţi ani vă spunem, cu inima fierbinte ! Să trăiţi cu bucurie în frumoasa Românie ! Să trăiţi, să înfloriţi, sănătos mereu să fiţi, pentru-a patriei urcare, nouă — pildă roditoare, de trăire-n frumuseţe. La mulţi ani cu tinereţe !“. „La mulţi ani cu tinereţe !“ Este urarea, pornită din adîncul inimii, pe care întregul nostru popor o adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, odată cu angajamentul hotărît, energic, revoluţionar, de a-i urma întotdeauna minunatul exemplu, de a clădi, prin fapte de muncă plină de abnegaţie, tot ceea ce hotărăşte partidul, secretarul său general, spre binele patriei, al naţiunii noastre, pe drumul de lumină al socialismului şi comunismului. Acestor sentimente le dă glas tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, primsecretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului : „Noi, toţi, întreaga generaţie tînără a patriei, ne îndreptăm gindurile cu recunoştinţă profundă către dumneavoastră, conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. Vă încredinţăm că în 1978, în anii ce vin şi întotdeauna vom urma neabătut partidul, supremul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă. Peste puţin timp, întregul popor, cu bucurie şi cu adîncă mîndrie, va serba ziua dumneavoastră de naştere. Vă rugăm să ne permiteţi, iubite şi stimate tovarăşe secretar general, să vă urăm, în numele tinerei generaţii, din toată inima, multă putere de muncă, fericire, sănătate, viaţă îndelungată, spre bunăstarea patriei noastre socialiste, a întregului nostru popor“. Urale şi ovaţii nestăvilite răsună în această noapte, miile de tineri cîntă cu cea mai tinerească bucurie : „Mulţi ani trăiască !“. In această atmosferă de înălţătoare vibraţie patriotică, tovarăşul Nicolae Ceauşescu adresează celor prezenţi şi, prin ei, întregului nostru tineret călduroase felicitări şi urări. „La mulţi ani !“ — răspund mii de glasuri urării adresate de secretarul general al partidului. Apoi, o horă tinerească se încinge în marea sală, în care se prind, cu voioşie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. Este o imagine vie a minunatei unităţi dintre partid şi popor, dintre naţiune şi conducătorul ei, o imagine care, în această noapte de temelie pentru un nou an de muncă şi victorii, capătă forţa unui simbol — acela al tinereţii fără bătrâneţe a ţării, al continuei înfloriri a României socialiste. Eugen FLORESCU Fotografii S. CRISTIAN In mindra horă strămoşească a bucuriilor unui an rodnic .Mulţi ani vă spunem cu inima fierbinte, / Ani mulţi, cu sănătate, fericire, / Cu noi puteri de muncă şi-mplinire / Spre-a ţării ne-ncetată înflorire !" Manifestări calde de dragoste şi stimă, urări din inimă : „La mulţi ani!" WlSMimmSmMik