Scînteia, septembrie 1980 (Anul 49, nr. 11829-11853)

1980-09-02 / nr. 11829

PAGINA 2 SCINTEIA — marți 2 septembrie 1980 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN BAZINUL CARBONIFER AL OLTENIEI (Urmare din pag. I) eficienţă sporită a bogăţiilor de care dispun. Anii socialismului, dar mai ales ultimii 15 ani, au fost şi pentru Gorj bogaţi in transformări înnoitoare. Gorjul se înfăţişează astăzi ca o zonă cu o puternică dezvoltare industrială, cu o structură economică modernă şi o viaţă materială şi spirituală dintre cele mai dinamice. Blocuri noi, şcoli, spitale, lăcaşuri de cultură, întrunesc toate atributele vieţii moderne, iar puternicele unităţi industriale, pe care gorjenii le-au făurit prin truda lor, printr-o muncă tenace de valorificare superioară a bogăţiilor ascunse în adîncurile acestor păminturi, sunt o mărturie a timpului socialist pe care îl trăieşte întreaga ţară. Obiective industriale de primă mărime au schimbat în anii socialismului geografia economică a Gorjului. Intre acestea se numără minele şi carierele de la Rovinari, Motru şi Jilţ, termocentralele de la Rovinari şi Turceni, sistemul hidroenergetic Cerna-Motru-Tismana, unităţile de extracţie a ţiţeiului şi gazelor, marile combinate de materiale de construcţie, de prelucrare a lemnului de la Tg. Jiu şi, apărute recent, importantele întreprinderi de construcţii de maşini, ca şi cele ale industriei uşoare, în care lucrează fiicele şi soţiile minerilor. Noua vizită a secretarului general al partidului în bazinul carbonifer al Olteniei — cel mai mare din ţara noastră — a fost consacrată examinării unor probleme de o deosebită importanţă — sporirea producţiei de cărbune, utilizarea mai eficientă a resurselor carbonifere în vederea asigurării şi întăririi independenţei noastre energetice. In dialogul purtat cu conducerea ministerului de resort, cu mineri şi specialişti, cu organele locale de partid şi de stat au fost analizate măsurile întreprinse în scopul sporirii producţiei de lignit din acest mare bazin, care participă cu aproape 70 procente la producţia totală de cărbune a ţării, precum şi posibilităţile de sporire in continuare a productivităţii muncii, de extindere a mecanizării, de ridicare a indicilor de folosire a utilajelor şi instalaţiilor moderne din unităţile miniere şi marile termocentrale ale Gorjului. O atenţie deosebită a fost acordată îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi de viaţă ale oamenilor muncii gorjeni, ale minerilor şi familiilor acestora, expresie elocventă a preocupării permanente a conducerii partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea neîntreruptă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor. SOSIREA LA CRAIOVA. Ora 8:30. Aeronava a aterizat pe aeroportul din Craiova. Mii de oameni ai muncii veniţi să-l întîmpine pe secretarul general al partidului ovaţionează cu putere, dind expresie dragostei pe care întregul nostru popor o nutreşte pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a bucuriei de a-l avea din nou în mijlocul lor. Făcindu-se ecoul acestor alese sentimente, primul secretar al Comitetului judeţean de partid Dolj, Miu Dobrescu, a urat secretarului general al partidului un cald bun sosit. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a salutat cu căldură mulţimea entuziastă şi s-a îndreptat apoi spre elicopter. In uralele şi ovaţiile miilor de oameni prezenţi pe aeroport, elicopterul a decolat, îndreptîndu-se spre Rovinari, prima etapă a vizitei de lucru a preşedintelui României în judeţul Gorj. LA ROVINARI, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost salutaţi cu deosebită stimă de tovarăşul Nicolae Gavrilescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R., de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, de numeroşi cetăţeni. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. O gardă alcătuită din ostaşi ai forţelor noastre armate, din membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Mineri, tineri şi tinere, în frumoase straie ale portului gorjenesc, au invitat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să guste din pâinea ospitalităţii, din plosca cu vin. Grupuri de pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere îmbrăcaţi in uniforme de mineri, au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu buchete de flori. Mii de locuitori din centrul minier Rovinari, aflat în plină dezvoltare, din alte aşezări ale Gorjului, prezenţi la sosire, au aclamat îndelung, cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, dind expresie sentimentelor alese de sinceră stimă, profundă recunoştinţă pentru tot ceea ce conducătorul partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a făcut şi face pentru continua înflorire a judeţului lor, a întregii ţări, pentru grija statornică ce o poartă vieţii, bunăstării oamenilor muncii, minerilor şi familiilor lor. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in bazinul carbonifer al Gorjului a avut ca prim obiectiv CARIERA DE EXTRACŢIE LA SUPRAFAŢĂ GÎRLA, unitate situată în imediata apropiere a oraşului minier şi termocentralei cu acelaşi nume — Rovinari. Pe întregul traseu străbătut de coloana de maşini, mii şi mii de mineri, de locuitori ai acestor meleaguri gorjene salută cu entuziasm pe conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. Ei îşi exprimă deosebita bucurie şi satisfacţie de a-l avea in mijlocul lor, din nou, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a-şi manifesta şi în acest mod profunda lor recunoştinţă faţă de preocuparea statornică a secretarului general al partidului pentru propăşirea şi înflorirea continuă a Gorjului. Din maşina deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu căldură aclamaţiilor mulţimii. Pe o mare pancartă, situată pe platforma dispecerului principal, este scrisă tradiţionala urare minerească „Noroc bun“. Dialogul de lucru, care începe imediat, se axează asupra modului cum au fost îndeplinite sarcinile şi indicaţiile transmise în urmă cu un an de secretarul general al partidului. Prezentind rezultatele şi felul cum se desfăşoară producţia pe ansamblul bazinului, tovarăşul Vasile Ogîrlaci, directorul general al combinatului minier „Oltenia”, arată că in luna august a anului trecut se extrăgeau zilnic circa 60 000 tone de cărbune ; in prezent producţia zilnică a ajuns la circa 90 000 tone, existind condiţii ca, încă din trimestrul IV al acestui, an, să se realizeze o producţie de peste 100 000 tone cărbune pe zi. In continuare, tovarăşul Gheorghe Borcean, director al întreprinderii miniere Rovinari, din care face parte şi cariera Girla, menţionează că indicaţiile date de secretarul general al partidului de a se lua noi măsuri pentru sporirea producţiei de cărbune au fost îndeplinite integral. Minerii şi-au respectat cuvintul dat. Citeva din datele prezentate sunt deosebit de elocvente: în 1979, la cariera Girla existau două linii tehnologice, trei excavatoare şi o linie transportoare cu o maşină de haldat (utilaj pentru evacuarea sterilului). In prezent, ca urmare a materializării indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, funcţionează patru linii tehnologice, cinci excavatoare, două linii transportoare cu două maşini de haldat. In acelaşi timp, au fost luate o serie de măsuri care să asigure îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi indicii de folosire a utilajelor. Astfel, pentru îmbunătăţirea calităţii cărbunelui pe toată lungimea bandei transportoare a fost montat un acoperiş de protecţie împotriva intemperiilor, s-au ridicat pe dale celelalte benzi fixe, s-au executat drumurile de acces în carieră, s-au efectuat reviziile şi reparaţiile periodice prevăzute. Ca urmare a acţiunilor întreprinse, în primele şapte luni din acest an indicele de folosire extensivă a utilajelor din carieră a ajuns la 74,1 la sută, faţă de 61,8 la sută în aceeaşi perioadă a anului trecut. Totodată, indicele de folosire intensivă a utilajelor a sporit de la 332 mc/h la 487 mc/h. In felul acesta, s-a reuşit să se extragă suplimentar faţă de sarcinile de plan la zi circa 200 000 tone de cărbune. Se subliniază că, în prezent, cariera are fluxul tehnologic definitivat, obiectiv care, potrivit termenului iniţial, urma să fie atins în anul 1933. Totodată, prin lucrările efectuate se asigură o creştere substanţială a producţiei de cărbune in comparaţie cu capacitatea proiectată iniţial. Experienţa acestei cariere a fost extinsă şi la alte puncte de lucru. De pildă, la carierele Tismana-1 şi Rovinari au început să se monteze două noi linii tehnologice, care vor fi puse în funcţiune în prima parte a anului 1981. Primind raportul comandantului Şantierului naţional al tineretului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat că cei peste 2 500 de brigadieri care lucrează aici şi-au îndeplinit şi depăşit cu mult sarcinile ce le revin. Adresîndu-se tinerilor, secretarul general al partidului a spus: „Vă felicit pentru activitatea desfăşurată, pentru realizarea programului de extragere a unei cantităţi mai mari de cărbune. Aduceţi o contribuţie importantă la înfăptuirea Directivelor Congresului al XII-lea, asigurind cantităţi sporite de cărbune pentru dezvoltarea in ritm susţinut a economiei naţionale“. Se vizitează apoi frontul de lucru al excavatorului 1 400 din cariera Gîrla. In drumul pînă la excavator, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se opreşte şi se interesează îndeaproape de calitatea cărbunelui, de măsurile luate pentru sporirea puterii lui calorice. Subinginerul Liviu Almăşanu, conducătorul formaţiei de lucru de la excavatorul 1 400, arată că straturile de steril mai groase de 40 cm intercalate în masa cărbunelui sunt excavate selectiv. Abordînd problemele esenţiale privind uşurarea condiţiilor de lucru şi sporirea calităţii cărbunelui, secretarul general al partidului indică să se asimileze în ţară maşini de săpat canale cu tăiere mai lată pentru evacuarea apei, precizînd că asemenea maşini pot fi montate chiar pe tractoarele de fabricaţie românească. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ii felicită pe minerii de la cariera Girla pentru rezultatele bune obţinute pînă acum, urindu-le să acţioneze şi în continuare cu toată energia şi priceperea lor pentru sporirea producţiei de cărbune. Pe întregul traseu, de la exploatarea minieră Gîrla pînă la platforma de montaj Tismana, mii şi mii de oameni ai muncii au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu o manifestare plină de căldură, de dragoste şi înaltă preţuire. Se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul „Ceauşescu şi minerii !“, „Ceauşescu PLATFORMA DE MONTAJ TISMANA, locul unde se asamblează excavatoarele de mare capacitate cu rotor şi cupe, maşinile de haldat, celelalte utilaje destinate dotării exploatărilor carbonifere la suprafaţă din zonă, este o adevărată întreprindere ale cărei secţii şi ateliere sunt aflate, în totalitate, sub cerul liber. Prezentînd tovarăşului Nicolae Ceauşescu realizările obţinute de colectivul de oameni ai muncii din cadrul unităţii, directorul întreprinderii de construcţii-montaje miniere Oltenia, inginer Gheorghe Dumitru, a arătat că s-au luat măsuri pentru scurtarea duratei de montaj al excavatoarelor de mare capacitate de la 13 luni la 7 luni. De asemenea, a prezentat programul de montare şi dotare a unităţilor din zonă cu excavatoare şi maşini de haldat în perioada 1981—1985. In faţa unui excavator gigant cu rotor, de tip SRS-1 300, cu care pot fi realizate în decurs de o oră circa 1 900 mc excavaţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat că acest agregat este al 30-lea montat pînă în prezent aici şi este destinat carierei Tismana. Colectivul de montori, acţionind în spiritul indicaţiilor date de secretarul general al partidului, cu ocazia vizitei precedente — a precizat directorul unităţii — va acţiona pentru reducerea in continuare a timpului de asamblare, de verificare şi de probe funcţionale prin creşterea volumului de montaje, livrarea subansamblelor în ordinea de montaj, realizarea asamblărilor la sol şi printr-o mai mare specializare a personalului pentru fiecare operaţiune. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere conducerii întreprinderii, ministerului de resort să acţioneze in continuare pentru scurtarea la maximum a duratei de montaj a excavatoarelor, să se treacă la realizarea de către industria constructoare de maşini a unor utilaje, îndeosebi macarale, care să accelereze ritmul lucrărilor de asamblare. în continuare, într-o adevărată expoziţie realizată pe platoul din faţa întreprinderii, sunt prezentate cîteva din realizările obţinute în materializarea programului de asimilare a utilajelor necesare extracţiei de cărbune. Reţin atenţia prima combină românească de abataj realizată la întreprinderea de utilaj minier Petroşani, combină dotată cu subansamble de tăiere concepute de către cadrele didactice şi studenţii de la Institutul de mine Petroşani, experimentată cu bune rezultate la mina Ploştina din valea Motrului, instalaţia de vulcanizat cu ajutorul căreia se recondiţionează benzile transportoare, maşina de săpat canale în cariere şi pentru drenarea apelor, basculanta de 16 tone pentru carierele din bazinul minier al Gorjului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat specialiştilor, cadrelor de conducere din Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini, Ministerul Minelor, Petrolului şi Geologiei, Ministerul Industriei Chimice ca în continuare să acţioneze pentru creşterea randamentului utilajelor şi instalaţiilor de extracţie a cărbunelui, care se află în dotarea unităţilor. Secretarul general al partidului a cerut să se urgenteze găsirea de soluţii pentru perfecţionarea parametrilor instalaţiei de recondiţionat benzile de cauciuc şi pentru îmbunătăţirea tehnologiei de obţinere a compoziţiei suporţilor pentru benzile transportoare, pentru realizarea lor pe scară industrială, iar la întreprinderea din Tg. Jiu care va asigura necesarul de benzi din cauciuc să se amenajeze şi o linie de recondiţionare a acestora. Apreciind rezultatele obţinute în unităţile producătoare de utilaj minier, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut ca eforturile să fie îndreptate în direcţia reducerii timpului de execuţie a acestora, concomitent cu ridicarea permanentă a performanţelor tehnico-funcţionale pentru a spori şi pe această cale producţia de cărbune a ţării. Mulţumind, gazdele il asigură pe secretarul general al partidului că vor acţiona cu fermitate pentru a transpune în practică indicaţiile şi recomandările ce le-au fost făcute. Vizita de lucru a continuat la TERMOCENTRALA ROVINARI, cel mai mare obiectiv energetic al ţării aflat in exploatare, care foloseşte drept combustibil lignitul din bazinul Olteniei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat aici cu stimă de tovarăşul Gheorghe Cioară, ministrul energiei electrice, de membri ai conducerii centralei industriale de profil şi a întreprinderii, de numeroşi energeticieni. Directorul centralei, ing. Ion Popescu, informează despre modul de îndeplinire a indicaţiilor date acestui colectiv cu prilejul precedentei vizite de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din luna august a anului trecut. Producţia de energie electrică a sporit cu 15,5 la sută, se furnizează in plus, faţă de 1979, sistemului energetic naţional aproape 250 milioane kWh. Drept rezultat al aplicării unor măsuri întreprinse in comun de specialiştii energeticieni şi constructorii de maşini, s-a înregistrat o însemnată creştere a producţiei de energie electrică, realizată de marile grupuri energetice de 330 MW de fabricaţie românească, o mai bună utilizare a puterii lor instalate, precum şi o creştere a energiei electrice obţinute prin folosirea lignitului. De asemenea, ca urmare a materializării altei indicaţii a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, s-a realizat un depozit de cărbune cu o capacitate de 800 000 tone, în măsură să asigure termocentralei combustibilul necesar pe timpul iernii, indiferent de condiţiile atmosferice. Totodată, directorul întreprinderii înfăţişează unele greutăţi cu care se mai confruntă colectivul de aici în ceea ce priveşte asigurarea funcţionării la capacitatea prevăzută a agregatelor şi, mai ales, încadrarea acestei mari unităţi în consumurile prevăzute în proiect. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut colectivului întreprinderii, cadrelor de răspundere din ministerele energiei electrice, minelor, petrolului şi geologiei, industriei constructoare de maşini să găsească, in cel mai scurt timp, soluţii şi mijloace eficiente, in aşa fel incit termocentrala de la Rovinari, să funcţioneze constant la capacitatea prevăzută în proiecte şi cu consumuri mai reduse de com(Continuare in pag. a IV-a) Momentul culminant al vizitei secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, în judeţul Gorj l-a constituit marea adunare populară din oraşul Motru, care s-a desfăşurat în piaţa din faţa clubului muncitoresc „Minerul“ din localitate. Sunt prezenţi aici aproape 60 000 de oameni ai muncii: mineri, energeticieni, petrolişti, metalurgişti, cimentişti, constructori, textiliste de la tinăra unitate pusă în funcţiune la Motru, împreună cu familiile lor, cărora li s-au alăturat ţărani din comunele invecinate, elevi şi pionieri. Piaţa, împodobită sărbătoreşte, freamătă de entuziasmul şi bucuria specifice întilnirilor secretarului general al partidului cu oamenii muncii. Apariţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului la tribună este intîmpinată printr-o manifestare de neţărmurită dragoste şi preţuire, de recunoştinţă pentru grija permanentă pe care conducerea partidului, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o manifestă faţă de dezvoltarea multilaterală a judeţului lor, a tuturor judeţelor patriei, pentru creşterea continuă a nivelului lor de trai, a calităţii vieţii întregului popor. Din mii de piepturi se scandează pentru partid, pentru conducătorul său, pentru patrie, pentru pace: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Stima noastră şi minciuna, Ceauşescu România!“, „Ceauşescu omenie, pace şi prietenie". Adunarea populară este deschisă de tovarăşul Nicolae Gavrilescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R., care — după ce a exprimat cele mai alese sentimente de neţărmurită dragoste şi profund respect, de înaltă satisfacţie şi bucurie pentru noua vizită de lucru şi a adresat, in numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului Gorj, un salut fierbinte şi urarea de „Bun venit!“ pe această strămoşească vatră tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit, stimat şi preţuit fiu al poporului, ctitorul României moderne de azi, ilustrul mesager al politicii de pace, înţelegere şi colaborare cu toate popoarele lumii — a spus : Vizita de lucru pe care o întreprindeţi astăzi, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la numai un an de la precedenta întilnire cu oamenii muncii gorjeni — expresie a stilului dumneavoastră de lucru dinamic, creator — reprezintă pentru noi un minunat prilej de a ne exprima admiraţia neţărmurită faţă de prodigioasa dumneavoastră activitate revoluţionară, piasă neîncetat în slujba prosperităţii patriei şi fericiriipoporului, de a da glas, cu adincă vibraţie, gratitudinii locuitorilor acestor meleaguri pentru grija părintească ce le-o purtaţi, pentru viaţa nouă de azi şi viitorul strălucit ce ni-l clădim în libertate şi demnitate, pentru prestigiul de care se bucură România în conştiinţa lumii, întreaga omenire urmăreşte cu viu interes şi admiraţie laborioasa activitate ce o desfăşuraţi pentru instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru triumful cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării între state. Folosim şi acest fericit prilej de a ne exprima cu înflăcărare şi mîndrie deplina adeziune faţă de eforturile ce le depuneţi pentru ca reuniunea de la Madrid să slujească ţelurilor securităţii şi destinderii in Europa şi in lume. Comuniştii, toţi oamenii muncii gorjeni ştiu şi nu vor uita niciodată că renaşterea economică şi spirituală a acestei vetre de istorie şi legendă se leagă in mod organic de numele şi activitatea dumneavoastră prodigioasă, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Ne este plăcut să raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că oamenii muncii din industria minieră şi energetică, din celelalte sectoare, acţionind în spiritul indicaţiilor dumneavoastră, au realizat unele progrese în îndeplinirea sarcinilor reieşite din hotărîrile partidului, în perfecţionarea întregii activităţi. Astfel, deşi nu au fost încă eliminate toate greutăţile şi lipsurile manifestate, ritmul de creştere a producţiei industriale înregistrat in 1980 este cu 17—18 la sută mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.In ramura minieră, de la o producţie de circa 60 000 tone cărbune zilnic, în august 1979, se extrag în prezent aproximativ 90 000 tone, existind condiţii pentru ridicarea acesteia, încă din acest an, la peste 100 000 tone cărbune pe zi. Unităţile energetice de la Rovinari şi Turceni au ajuns, de asemenea, la o funcţionare mai bună, furnizînd constant 1000—1 200 MWh in sistemul energetic naţional. In acest răstimp au intrat in funcţiune noi capacităţi productive, între care : noi abataje în minele de cărbune, 2 carere, un grup energetic de 330 MW la Turceni şi produc parţial întreprinderea de maşini-unelte prin presare şi forjare, întreprinderea de articole tehnice din cauciuc şi cauciuc regenerat, fabrica de prefabricate din beton, Fabrica de tricotaje Motru şi alte unităţi industriale. In agricultură lucrările s-au executat la timp şi în condiţii mai bune faţă de anii trecuţi. Au fost achitate în întregime obligaţiile la fondul central la grîu şi secară şi au sporit cantităţile de carne, lapte şi lină livrate statului. In prezent, acţionăm cu toate forţele pentru pregătirea corespunzătoare a campaniei agricole de toamnă, pentru realizarea efectivelor de animale, asigurarea spaţiului de cazare, pentru stringerea şi depozitarea in întregime a furajelor. Deşi s-au înregistrat progrese însemnate, a arătat în continuare primul secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R., rezultatele obţinute nu ne satisfac, îndeosebi la producţia de cărbune şi energie electrică la construcţia de locuinţe, la unele investiţii industriale. Cunoscînd îndeaproape neajunsurile existente, ca şi greutăţile cu care ne confruntăm, dumneavoastră aţi iniţiat in această vară o acţiune de mari proporţii in mineritul gorjean, prin detaşarea unui număr de aproape 7 000 de oameni ai muncii din toate judeţele ţării şi din armată şi tineret, a unui volum impresionant de utilaje, care participă, alături de minerii şi constructorii din Gorj, la activitatea de descopertă în cariere, la realizarea de locuinţe in viitoarele oraşe miniere de la Rovinari şi Mătăsari. Mulţumindu-vă cu toată căldura pentru aceste neprecupeţite ajutoare, vă încredinţăm că organizaţia judeţeană de partid, conducerea combinatului minier sunt preocupate pentru valorificarea cu maximum de eficienţă a forţelor sosite, pentru mobilizarea mai energică a celor 30 000 de oameni ai muncii care lucrează permanent in minele şi ca „ Ggrjwlul, astfel incit . R1.P-dueflă 'de' cărbune să crească cónti■ nnu, «Tsff ridide încă din acest an la nivelul de productivitate cerut de economia naţională în plin avint, pentru ca bazinul Olteniei să participe tot mai activ la asigurarea independenţei energetice a României. Am reţinut cu toată atenţia aprecierile cu privire la munca noastră, observaţiile, recomandările şi indicaţiile ce ni le-au dat pe parcursul acestei vizite de lucru. Ele reprezintă un preţios îndreptat în efortul nostru de redresare a producţiei de cărbune, de perfecţionare a muncii în toate sectoarele de activitate şi suntem hotărîţi să nu precupeţim nici un efort pentru traducerea lor in viaţă. în următoarele 4 luni vom munci cu toată răspunderea pentru creşterea indicilor de folosire a utilajelor din mine şi cariere, pentru menţinerea în funcţiune la parametri ridicaţi a blocurilor energetice, cu cheltuieli şi consumuri materiale cit mai reduse, pentru pregătirea temeinică a tuturor condiţiilor necesare îndeplinirii noilor obiective şi sarcini ce ne revin in anul viitor. Vom acţiona mai energic pentru Înfăptuirea cerinţelor noului mecanism economicofinanciar, pentru întărirea ordinii şi disciplinei în muncă şi afirmarea puternică a democraţiei muncitoreşti, a spiritului revoluţionar, în toate sferele vieţii materiale, sociale şi spirituale. Aşa cum ne-am angajat şi la recenta conferinţă judeţeană a deputaţilor, vom iniţia ample acţiuni în industrie, în agricultură, în construcţii, in celelalte sectoare pentru înfăptuirea sarcinilor de plan pe acest an şi in viitorul cincinal, pentru mai buna gospodărire a localităţilor, creşterea gradului de civilizaţie materială şi spirituală, a nivelului de trai al cetăţenilor, pentru perfecţionarea cadrului de participare a maselor la întreaga activitate a consiliilor populare. Exprimindu-ne gratitudinea profundă pentru vizita efectuată, pentru preţioasele indicaţii şi îndrumări date, vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că pentru oamenii muncii din judeţul Gorj nu va exista nimic mai presus decit dorinţa înflăcărată de a face totul în vederea transpunerii neabătute în viaţă a hotărîrilor celui de-al XII-lea Congres al partidului. Vom fi permanent mobilizaţi în gîndul şi fapta noastră de minunata pildă a celui dinţii fiu al ţării, omul care şi-a consacrat, cu inegalabilă dăruire, întreaga fiinţă cauzei libertăţii, bunăstării şi fericirii poporului, împlinirii celor mai nobile idealuri de pace, independenţă şi progres ale omenirii, de strălucitul dumneavoastră exemplu de Înflăcărat patriot şi eminent militant comunist, revoluţionar, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu ! Luînd cuvintul, tovarăşul Vasile Oghrlaci, director general al Combinatului minier „Oltenia“, a spus : în numele celor peste 30 000 de oameni ai muncii din minele şi carierele Gorjului, vă rog să-mi permiteţi să exprim nemărginita bucurie de a vă avea din nou în mijlocul nostru, de a vă prezenta rezultatele obţinute ca urmare a materializării sarcinilor şi preţioaselor indicaţii date cu prilejul vizitei dumneavoastră de lucru din august 1979 în judeţul Gorj. Ele au constituit pentru noi obiectivele de bază ale unui program de acţiuni concrete,in cea mai mare parte finalizate, ca urmare a sprijinului direct acordat de comitetul judeţean de partid, de Ministerul Minelor, Petrolului şi Geologiei, de celelalte ministere cu care conlucrăm în zonă. Vă raportăm că am reuşit să organizăm mai bine activitatea de revizii şi reparaţii, să îmbunătăţim indicii de folosire extensivă şi intensivă a utilajelor de bază, care au condus la realizarea unei producţii cu peste două milioane şi jumătate tone mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aşa cum a rezultat şi din observaţiile dumneavoastră de astăzi, acest nivel putea fi atins mult mai devreme, dacă reuşeam să pregătim la timp toate fronturile de lucru, să folosim mai bine utilajele din dotare, să întărim mai mult ordinea şi disciplina la toate locurile de muncă, să generalizăm experienţa unităţilor cu :detaultate, constant,superioare prevederilor de plan,, să ne preocupăm "mai mult de pregătirea profesională a oamenilor. Insuşindu-ne pe deplin criticile adresate în cursul vizitei, ■ vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că stă în puterea organizaţiei noastre de partid, a tuturor celor care muncim în acest combinat minier să eliminăm intr-un timp cit mai scurt deficienţele semnalate, că nu vom precupeţi nici un efort pentru a înfrunta bărbăteşte greutăţile cu care ne mai confruntăm, că rezultatele muncii noastre vor fi la nivelul sarcinilor, livrînd termocentralelor întreaga cantitate de cărbune necesară şi de calitate corespunzătoare. Vă mulţumim din toată inima, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, mulţumim tuturor judeţelor ţării, militarilor forţelor armate pentru sprijinul acordat şi vă încredinţăm că, prin finalizarea acestei acţiuni, vom asigura un front de lucru corespunzător cerinţelor de constituire a stocurilor de cărbune la termocentrale pentru sezonul friguros, de realizare a producţiei în anul 1981 la nivelul sarcinilor ce ne revin din hotărîrile Congresului al XII-lea al partidului. A luat apoi cuvintul Vasile Draica, secretarul comitetului de partid al întreprinderii „Electrocentrale“ Rovinari, preşedintele C.O.M. Cu sufletul vibrînd de cele mai înălţătoare sentimente — a spus el — permiteţi-mi să dau glas bucuriei nemărginite a comuniştilor, a întregului nostru colectiv de muncă pentru marea cinste de a vă afla din nou în mijlocul energeticienilor gorjeni. Vizitînd şi de această dată întreprinderea „Electrocentrale" Rovinari, aţi constatat modul în care transpunem în viaţă preţioasele recomandări ce ni le-aţi făcut cu prilejul vizitei anterioare. Permiteţi-mi să raportez, iubite tovarăşe secretar general, că, printr-o mobilizare de inaltă responsabilitate comunistă, prin eficiente măsuri politico-organizatorice şi tehnice, am reuşit să atingem un nivel de 1 050 MW putere medie zilnică, iar faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, să furnizăm sistemului energetic naţional un plus de aproape 250 milioane kWh. Evaluîndu-ne critic activitatea, recunoaştem că aceste rezultate sunt incă sub nivelul posibilităţilor şi al dotării tehnice, că mai dispunem de resurse nevalorificate. Observaţiile dumneavoastră, indicaţiile pe care ni le-aţi dat astăzi vor constitui un mobilizator program de acţiune pentru activitatea de viitor. Organizaţia noastră de partid, împreună cu toţi oamenii muncii din întreprindere, se angajează să facă totul pentru depăşirea nivelului de producţie actual prin asigurarea funcţionării in cele mai bune condiţii şi la parametri tehnico-economici optimi a grupurilor energetice, reducerea consumului de combustibil lichid, crearea unei rezerve de cărbune superioară calitativ şi cantitativ, ridicarea continuă a nivelului de pregătire profesională, întărirea ordinii şi disciplinei în toate sectoarele de activitate. Folosindu-mă şi de acest prilej, îngăduiţi-mi să dau glas sentimentelor de inaltă mîndrie patriotică şi deplină adeziune a comuniştilor şi întregului nostru colectiv de muncă faţă de politica partidului şi statului, faţă de inestimabilele contribuţii pe care dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, le aduceţi permanent la edificarea unui climat de pace şi înţelegere între popoare, pentru înfăptuirea unei noi ordini economice internaţionale, ca soluţie fin(Continuare în pag. a IV-a) Adunarea populară din oraşul Motru ROVINARI : Se examinează schiţa viitorului centru urban MOTRU : Cu atenţie, cu mîndrie, cu aprobare este urmărită cuvintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la adunarea populară