Scînteia, noiembrie 1983 (Anul 52, nr. 12811-12836)

1983-11-01 / nr. 12811

PAGINA 2 DE LA 1 NOIEMBRIE Noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuţiilor Astăzi, despre creşterea veniturilor în Industria de maşini-unelte, electrotehnică şi electronică De astăzi, 1 noiembrie, cei aproape 400 de mii de oameni ai muncii din unităţile industriei de maşini-unelte, electrotehnică şi electronică, inclusiv din unităţile de asistentă tehnică si service, vor beneficia de majorarea retribuţiilor prevăzută in Decretul Consiliului de Stat nr. 325/1983. Amănunte in legătură cu modul de aplicare a prevederilor Decretului Consiliului de Stat In această ramură industrială am solicitat tovarăşului Traian SALAJAN, director In Ministerul Industriei de Maşini- Unelte, Electrotehnică şi Electronică. — Im ce măsură se majorează retribuţiile muncitorilor ! — Muncitorii vor realiza venituri sporite atit pe calea majorării retribuţiei tarifare, cit şi prin majorarea componentelor ce alcătuiesc partea variabilă a retribuţiei nominale : sporul de vechime pentru în mod distinct, retribuţiile muncitorilor din activitatea de bază de la Întreprinderea ..Acumulatorul" din Capitală (retribuţii pe reţeaua tarifară construcţii maşini An acord) vor spori de la vechile plafoane cuprinse Intre 1 867—3 845 lei, la noile plafoane cuprinse Intre 1 984—4 047 lei, activitate neîntreruptă în aceeaşi unitate, adaosul de acord, premiile, sumele ce se acordă din fondul de participare la realizarea producţiei, a beneficiilor şi le împărţirea beneficiilor. In privinţa retribuţiei tarifare pentru muncitori, aceasta se majorează începind de la 1 noiembrie, in medie, cu 5,5 la sută, după cum urmează : * — in lei — — Care vor fi retribuţiile tarifare ale personalului tehnico-productiv — Retribuţiile personalului tehnico-productiv, operativ si de administraţie, retribuit pe clase de retribuire, se majorează, In medie, cu 5 la sută, astfel :— In lei — Așa cum rezultă din tabel, incepînd de la 1 noiembrie, sporul de vechime urmează să se acorde de la vechimea minimă de 3 ani, faţă de 6 ani cum se proceda anterior. Intrucit acest spor se include, incepind cu data de 1 septembrie, pn baza de calcul a pensiei pentru toate pensiile ce se stabilesc după această dată, personalul muncitor va plăti contribuţia pentru pensia suplimentară atit pentru valoarea retribuţiei tarifare, ctt şi pentru sporul de vechime. — Im ce condiţii se păstrează drepturile de compensaţie şi de alocaţie de stat pentru copil — Persoanele care au beneficiat ptnă la 1 noiembrie ax. de compensaţii pentru majorări de preţuri la produsele agroalimentare, la energia electrică, termică, gaze naturale şi alţi combustibili, potrivit prevederilor Decretelor Consiliului de Stat nr. 46/1982 şi 240/1982, vor continua să beneficieze de aceste compensaţii şi după majorarea retribuţiei tarifare, chiar dacă vor avea retribuţii tarifare mai mari de 4 000 lei. De menţionat este şi faptul că retribuţiile tarifare majorate nu afectează drepturile de alocaţie de stat pentru copii şi chiriile pentru locuinţă, stabilite în condiţiile" legii pină la data majorării retribuţiei. Cit priveşte contribuţia lunară pentru copiii din creşe şi grădiniţe, in perioada 1 septembrie 1983 — 31 august 1984, precum şi bursele elevilor şi studenţilor pentru anul şcolar 1983—1984, acestea vor continua să se stabilească luindu-se in considerare retribuţiile tarifare şi pensiile nemajorate ale părinţilor sau susţinătorilor legali. — De ce alte majorări de venituri vor beneficia oamenii muncii din această ramură Industrială ! — Cum arătam la Început, creşterea veniturilor se va realiza nu numai prin majorarea retribuţiei tarifare, ci şi prin majorarea componentelor care alcătuiesc partea variabilă a retribuţiei nominale. Dacă sporul de vechime care intră in componenţa părţii variabile a retribuţiei nominale se majorează de la 1 noiembrie, in schimb alte componente ale părţii variabile din retribuţia nominală s-au majorat Încă de la 1 septembrie a.c. Este vorba de dublarea cotei de constituire a fondurilor de participare a oamenilor muncii la realizarea producţiei, a beneficiilor şi la împărţirea beneficiilor, de creşterea de la 1 la sută la 2 la sută (din fondul de retribuire planificat) a fondului de premiere pentru stimulente deosebite în muncă. O altă componentă a părţii variabile din retribuţia nominală, care asigură personalului muncitor din această ramură economică venituri sporite, o constituie adaosul de acord. Prin generalizarea de la 1 octombrie a acordului global, oamenii muncii vor putea incasa venituri nelimitate, in funcţie de gradul de indeplinire a sarcinilor de plan. Cuib adaosul de acord se atribuie procentual faţă de retribuţia tarifară. Incepind de la 1 noiembrie, prin majorarea retribuţiei tarifare va creşte baza de calcul la funcţie de care se calculează adaosul de acord. Bunăoară, un electronist, categoria 6, treapta II, cu o retribuţie tarifară nemajorată de 2 856 lei, primea până la 1 noiembrie pentru o depăşire a sarcinilor de plan de 10 la sotă suma de 288 lei. Acum, după majorarea retribuţiei tarifare, care va ajunge la 3 011 lei, pentru acelaşi procent al depăşirii sarcinilor de plan va primi un adaos de acord de 301 lei. Desigur, lucrătorii din industria de maşini-unelte, electrotehnică şi electronică vor continua să beneficieze şi de alte drepturi băneşti sub formă de premii pentru economii de materii prime, materiale şi energie, stimulente pentru depăşirea sarcinilor de export, sporuri pentru condiţii deosebite delucru şi alte categorii de venituri. Dar iată, în continuare, «Here exemple privind creşterea veniturilor oamenilor muncii din ramura noastră de activitate : • Plafoanele cuprind retribuţiile terifere minime şi maxime ale fiecărei categorii de personal, diferenţiate pe gradaţii şi subramuri de activitate (construcţii de maşini A* A şi B). — Care sunt noile cote ale sporului de vechime pentru activitate neîntreruptă în aceeaşi unitate ! — De la 1 noiembrie, odată cu majorarea retribuţiei tarifare, se majorează şi cotele sporului de vechime pentru activitate neîntreruptă în aceeaşi unitate pentru Întregul personal muncitor din industria de mașini-unelte, electrotehnică și electronică. Noile cote, care se aplică la retribuțiile tarifare majorate, vor fi următoarele : Plafoanele retribuțiilor tarifare *) Categoria de personal — ■ ........... ■— (muncitori calificaţi) înainte de După 1 noiembrie 1 noiembrie — muncitori retribuit! pe reţeaua tarifară construcţii maşini A acord şi similarele 1826 — 3 508 1 926 — 1705 — muncitori retribuit! pe reţeaua tarifară construcţii maşini B acord şi similarele 1795 — 3 356 1 887 — 3 539 — muncitori retribuiti pe reţeaua tarifară construcţii maşini B regie şi similarele I 734 — 3 152 1 828 — 3 323 *) Retribuţiile tarifare sunt diferenţiate pe categorii şi trepte de încadrare. Categoria de personal Plafoanele retribuţiilor tarifare*) Până la 1 noiembrie De la 1 noiembrie Maiştri Maiştri principali Subingineri Subingineri principali Economiști Economiști principali Ingineri Ingineri principali 2 470—3 350 2 560—3 500 2 380—3 350 2 560—3 670 2 470—3 500 2 670—4 020 2 560—3 670 3 780—4 230 2 590—3 520 2 690—3 688 2 500—3 520 2 690—3 850 2 590—3 680 2 800—4 230 2 690—3 850 2 920—4 440 Cotele sporului de vechime Tranșe - — ■■ de vechime Pină la De la 1 noiera 1 noiembrie brie 3— 5 ani — 3% 5—10 ani 3% 6% 10—15 ani 5% 9% 15—20 ani 7% 12% peste 20 ani 10% 15% ELECTRONIST categoria 6, treapta I, cu o vechime neîntreruptă în aceeași unitate de peste 20 de ani - In lei — In cazul realizării integrala In cazul depășirii sarcinilor In cazul nerealizării sarcinilor a sarcinilor de plan de plan cu 20 la sute de plan cu 20 la sută Venituri --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------1 -..........— ■—* pină la de la pină la de la pină la de la 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie Retribuția tarifară 2764 2 913 2 764 2 913 2 764 2 913 Sporul de vechime 276(10%) 437(15%) 276 437 276 437 Adaosul de acord sau diminuarea de retribuție - - +533 +383 —353 —583 TOTAL 3 040 3330 3 593 3933 2487 2 767 ELECTRICIAN-MONTATOR de instalații automatizate, categoria 6, treapta II, cu o vechime neîntreruptă In aceeași unitate de 18 ani - In lei — In cazul realizării integrale in cazul depășirii sarcinilor In cazul nerealizării sarcinilor a sarcinilor de plan de plan cu 20 la sută de plan cu 20 la sută Venituri --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------pină la de la pină la de la pină la de la 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie Retribuția tarifară 2 856 3 011 2 856 3 011 2 856 3 011 Sporul de vechime 200 (7%) 361 (12%) 200 361 200 361 Adaosul de acord sau diminuarea de retribuție - - +571 +602 — 371 —602 TOTAL 3 056 3372 3627 3974 2485 2 770 MONTATOR APARATURA OPTICA specialist, treapta I, cu o vechime neîntreruptă In aceeași unitate de peste 20 de ani - In lei -In cazul realizării integrale In cazul depășirii sarcinilor In cazul nerealizării sarcinilor ,, a sarcinilor de plan de plan cu 20 Ia sută de plan cu 20 la sută Venituri .----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------pină la de la pină la de la pină la de la 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie 1 noiembrie Retribuţia tarifară 3 397 3 587 3 397 3 587 3 397 3 387 Sporul de vechime 340(100 0) 538 (15%) 340 538 340 530 Adaosul de acord sau diminuarea de retribuţie - - +679 +717 —679 —717 TOTAL 3 737 4 125 4 416 4 842 3 058 3 408 Exemplele privesc reţeaua tarifară construcţii maşini A acord fi similarele. ^____________________________________________________________________________________________Grupa preetizat de Mihai IONESCU ^ SANTEIA - marți 1 noiembrie 1983 .Creşterea puternică a productivităţii muncii -obiectiv esenţial al activităţii organizaţiilor de partid Pentru dezvoltarea in continuare a economiei noastre, pentru realizarea unei înalte eficienţe, la Plenara C.C. al P.C.R. din 23—24 martie a.c. s-a stabilit ca pină la sfirşitul actualului cincinal să se asigure o creştere puternică a productivităţii muncii in industrie, in celelalte ramuri ale economiei nationale. Căile de realizare a acestei sarcini au fost şi ele stabilite. Prin măsuri organizatorice, tehnice, de mecanizare şi automatizare a proceselor de producţie, de creştere a gradului de calificare a forţei de muncă etc. „Este necesar, sublinia atunci tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, să se treacă la analizarea acestor probleme in fiecare unitate şi la măsuri radicale in direcţia creşterii productivităţii muncii". ■ Cum acţionează organele şi organizaţiile de partid din municipiul Timişoara pentru traducerea în viaţă a acestei sarcini de importanţă vitală pentru economia noastră ? Ancheta de faţă, realizată in două mari unităţi industriale, îşi propune să răspundă acestei Întrebări ,în plenara comitetului de partid cu activul său, din luna martie — ne spune tovarăşul Dimitrie Halma?, secretarul comitetului de partid din întreprinderea de mase plastice şi încălţăminte „Victoria“ — am analizat programul elaborat de conducerea Întreprinderii pentru creşterea productivităţii muncii pe acest an. Fundamentarea programului a pornit de la realitatea că intre progresul tehnic, cere a pătruns puternic in ultimii ani in întreprinderea noastră, şi organizarea producţiei şi a muncii există un oarecare decalaj. Avind in vedere acest lucru, accentul principal in programul de creştere a productivităţii muncii a fost pus, mai ales in prima etapă, pe organizarea cit mai bună a muncii, pe utilizarea cît mai eficientă a timpului de lucru, pe creşterea gradului de pregătire profesională a forţei de muncă". Nu ne-am propus să ne oprim un detaliu asupra acestui program, care conţine măsuri ce vizează toţi factorii chemaţi să contribuie la creşterea productivităţii muncii. Ceea ce ne-a reţinut atenţia in mod deosebit este modul concret în care comitetul de partid, organizaţiile de bază au reuşit să se angajeze efectiv în materializarea lui. In această etapă, preocuparea comitetului de partid şi a consiliului oamenilor muncii este concentrată spre realizarea a două obiective : 1) cultivarea la fiecare comunist a convingerii că in întreprindere există mari posibilităţi da creştere a productivităţii muncii şi 2) imprimarea aceleiaşi convingeri întregului colectiv pe baza unei experienţe-demonstraţie. Despre ce este vorba ? Comitetul de partid a elaborat, cu ajutorul unor specialişti in domeniul ergonomie!, un chestionar intitulat „Ce propuneţi, la locul dumneavoastră de muncă, pentru creşterea cu 20 la sută a productivităţii muncii ?“. Acest chestionar a fost inaintat fiecărui comunist, iar rezultatele lui au făcut obiectul unor dezbateri in adunările generale de partid din luna octombrie, dezbateri care vor continua şi la luna noiembrie, vizind atit eficienţa propunerilor făcute, cit şi modul la care fiecare comunist a înţeles să se angajeze cu eforturi personale pentru îndeplinirea acestui obiectiv atit de important. O abordare, aşadar, a sarcinii de creştere a productivităţii muncii prin prisma muncii de partid. Ca şi experienţa-demonstraţie de care aminteam. Intr-o şedinţă a biroului executiv al consiliului oamenilor muncii, secretarul comitetului de partid a susţinut că in domeniul organizării muncii există cele mai mari rezerve de creştere a productivităţii muncii. Acest punct de vedere n-a avut un ecou pozitiv la toţi cei prezenţi. Aşa s-a născut ideea de experienţă-demonstraţie. S-a stabilit constituirea unei brigăzi-etalon (ca nivel de pregătire profesională, disciplină, condiţii de muncă creata etc.) care, timp de trei luni, să demonstreze realizările maxime care se pot obţine in domeniile creşterii productivităţii muncii, calităţii produselor şi eficienţei economice. Rezultatele acestei brigăzi, care din prima lună a obţinut cea mai înaltă productivitate realizată in Întreprindere, urmează să fie generalizate in cadrul tuturor formaţiilor de muncă. Primele argumente că se acţionează bine, că activitatea politică a trecut de la faza „de apel“ la faza de implicare directă le constituie realizările de pină acum. Pe nouă luni, sarcina de creştere a productivităţii muncii pe Întreprindere a fost depăşită cu 1,5 la sută, iar in comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 1980 productivitatea muncii a crescut cu 25 la sută. „In trimestrul II din acest an — ca să vă înfăţişez de la început preocupările noastre în acest domeniu, ne spune tovarăşul Emil Iova, secretarul comitetului de partid din întreprinderea „Electrobanat" — toate birourile organizaţiilor de bază au fost instruite să aibă permanent in atenţie creşterea productivităţii muncii. Programul elaborat in acest scop de conducerea întreprinderii a fost discutat in luna aprilie intr-o şedinţă comună a biroului comitetului de partid şi a biroului executiv al consiliului oamenilor muncii. Am cerut organizaţiilor de partid ca trimestrial să analizeze, in adunările generale, modul în care se realizează sarcina de creştere a productivităţii muncii pe secţii. In luna octombrie am analizat din nou această problemă pentru a estima rezultatele obţinute pe acest an şi a stabili obiectivele pentru 1984...“. Stat măsuri care anunţă o preocupare stăruitoare in această direcţie. De aceea solicităm să vedem programul de creştere a productivităţii muncii elaborat aici. Primim insă un program care exprimă în exclusivitate gîndirea conducerii Întreprinderii, a consiliului oamenilor muncii. E un program substanţial, cu aproape 40 de măsuri care vizează — de la organizarea muncii pină la robotizarea producţiei — toate căile ce trebuie folosite pentru realizarea unei Înalta productivităţi a muncii. Efectele factorilor numiţi „progres tehnic" s-au materializat în rezultate pozitive, întreprinderea şi-a realizat şi depăşit sarcina de creştere a productivităţii pe nouă luni, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului 1980 a înregistrat o creştere de 17,6 la sută. Dar aportul factorilor politici, educativi ? Evident, se regăseşte şi el in rezultatele generale — pentru că acestea au fost obţinute de comunişti, de oameni, dar, o spunem deschis, nu pe măsura cerinţelor. De ce ? Pentru că încă de la elaborare, programul de creştere a productivităţii muncii a fost conceput numai ca un program cu măsuri tehnico-organizatorice, fără să fie întregit şi cu măsuri politico-educative menite să asigure o participare conştientă, angajantă, a fiecărui comunist, a fiecărui om al muncii. Dacă in domeniul măsurilor tehnico-organizatorice a existat o strategie care a orientat clar folosirea forţelor intr-o direcţie sau alta, care a permis analizarea periodică a rezultatelor, in ce priveşte activitatea politică s-a acţionat pe principiul „să facem de toate". Şi, astfel, strategia educativă a programului, strategie pe care trebuie s-o elaboreze şi s-o conducă permanent organizaţiile de partid, a fost şi este insuficient implicată în probleme esenţiale privind creşterea productivităţii muncii, cum ar fi necesitatea folosirii cit mai eficiente a timpului de lucru, a perfecţionării calificării profesionale a oamenilor, extinderii polideservirii utilajelor, necesitatea întăririi disciplinei de lucru şi tehnologice etc. Iar în aceste domenii există, aşa cum arată şi datele statistice (numărul absenţelor şi învoirilor este mai mare decit anul trecut, indicele de utilizare a maşinilor pe întreprindere nu se înscrie în sarcina planificată, procentul de rebuturi se menţine încă ridicat), mari rezerve de creştere a productivităţii muncii. ...Investigaţia noastră in cele două Întreprinderi s-a constituit indirect intr-un posibil schimb de experienţă pe această temă intra cele două comitete de partid, şi nu numai intre ele. Mai ales că promovarea unui stil de muncă nou, revoluţionar, eficient, aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Consfătuirea pe problemele muncii organizatorice şi politico-educative de la Mangalia, nu poate avea alt punct de plecare decit, in primul rind, generalizarea experienţei pozitive dobindite pină acum. Concluzia pe care Comitetul municipal da partid Timişoara ar trebui să o desprindă nu numai pentru activitatea celor două comitete de partid la care ne-am referit, ci şi pentru celelalte organe şi organizaţii da partid. Pentru că înfăptuirea programelor de creştere a productivităţii muncii exprimă, in esenţă, modul in care comuniştii participă ca revoluţionari — prin activitatea productivă şi politică — la creşterea eficienţei economice a producţiei. Constantin PRIESCU In unităţi industriale din municipiul Timișoara Unitâfi turistice în județul Vilcea Renumit prin frumuseţile naturii şi obiectivele sale turistice, judeţul Vilcea este vizitat de numeroşi turişti, în locuri pitoreşti, citeva atrăgătoare unităţi oferă condiţii de popas in orice anotimp. Pe malul Topelegului, la 17 kilometri de Ilimnicu Vilcea, In imediata apropiere a şoselei ce duca spre Piteşti, se află frumoasa unitate turistică Hanul „Topologu", care dispune de un restaurant, un bar de zi, o braserie şi 28 de camere cu cite două paturi, grupuri sanitare proprii. Încălzire centrală. Un loc plăcut pentru odihnă, intr-un frumos peisaj montan, este şi Hanul „Horezu“ din staţiunea cu acelaşi nume, de unde se pot face interesante excursii in Împrejurimi. In oraşul Brăgăşani, hotelul „Rusidava“ este, de asemenea, o gazdă ospitalieră, dispunind de 138 locuri in camere cu confort de categoria I si restaurant. un fotografet Hanul „Horezu". cinema • Căruța ca mere! VICTORIA (16 28 79) — »; 11,15; 13,30; 15,45; 18) 20, FLAMURA (85 77 12) — 11; 13,15; 15,30; 17,45; 20,6 Program de desene animate — I; 11; 13, 16, Nea Măria miliardar — 17, 19,15, DOINA (18 35 38). 0 Pe malul sting al Dunării albastrei SALA MICA A PALATULUI — 17,15; 20, GRIVITA (17 08 58) — 8; 11,15; 1318; 13,45; 18; 20, CULTURAL (83 50 13) — 8; 11,13; 13,30; 15,43; 18; 20,15. 6 Batal de simbătă searat EXCELSIOR (65 49 45) — 9; 11,15; 13,30; 13,45; 18; 20,15, POPULAR (35 15 17) — 9; 11,15; 13,30; 15,43; 18; 20. e Misterele Bucureștilor: STUDIO (59 53 15) — 10; 12; 14; 16; 18, 20, FERENTARI (80 49 85) — 13,30; 17,30; 19,30. • Sfîrșitul nopţii: COTROCENI 149 48 48) — 15; 17,15; 19,30. • Desene animate — 14; Baloane de curcubeu — 15,30; 17,38; 19,30; VIITORUL (11 48 03). • Timase Scatiu: BUZESTI (MMM) — 15,30; 18,30. • Aventuri la Marea Neagră: MUNCA (21 60 97) — 16; 19. » • Neamul şoimăreştilor: TOMIS (21 49 48) — 9; 12; 16; 19. 6 Baiducii lui Şapte Mai: FLACARA (28 33 40) — 15; 17; 19. • Rubedenţiile: SCALA (11 95 72) — 9; 11,15; 13,30; 15,45; 18; 20.9 Atenţie la gafe: PATRIA (11 86 29) — 9; 10,43; 12,30; 14,13; 16,15; 18,15; 20,15, FAVORIT (43 31 70) — 9; 11,15; 13,30; 15,45; 18; 20,15, MODERN (23 71 M) — 1; 11,15; 13,39; 15,46; 18 , 20. • Hercule cucerește Atlantida: FESTIVAL (18 83 84) — 9; 11,15; 13,38; 13,45; 18; 20. • Limita de sratetori CENTRAL (14 12 24) — 1| 11,11; 13,39; 15,45; 18; 20. • Călărețul cu calul de auri LUCEAFĂRUL 0* 87 67) — 8; 11,11; 13,28; 15,45; 18, 20. 0 Sonată pe Btand lacului UNION (13 49 04) — 9,30; 11,30; 13,30; 15,43; 19, 20. • Fam care vinde fiert: DRUMUL SARU (3128 13) — 15; 17,39; 19,43. • S-a intiaplat Ungă Rostov: PACEA 160 30 85) — 15,30; 17,39; 19,38. ) Aleargă cu mine: PROGRESUL (23 94 10) — 10; 18; 20. 4 Guerila: CAPITOL (16 29 17) — 1; 11,15; 13,30; 15,43; 19; 20. 4 Cascadorul Hooper TIMPURI NOI (13 61 10) — 9; 11; 13,15; 15,30; 17,45; 20. 4 Camionul de cursă lungă: DACIA (SC 33 94) — 9; 11,15; 13,30; 15,45; 18; 20;15. 4 Elvis: LIRA (317171) — 15,38; 17,30; 19,30. • Dublu delict: OIULEȘTI 07 9«40) — 1; 11,15; 13,30; 15,49; 18, M. • Drumul spre victoriei VOLGA (79 71 26) — 9; 11,30; 14; 18,45; 19,30, MIORIȚA (14 27 14) — 9; 11,45; 14,30; 17,15, 20, ARTA (213186) — 9; 11,38; 14; 18,45; 19,30. • Albinuțui GLORIA (47 4879) — 9; 11,15; 13,30; 15,45; 18; 20,15. • Lantul amintirilor! BUCUREȘTI (15 81 54) — 9,15; 12,30; 18;. 19. MELODIA (12 88 88) — 8; 12; 18; 19. • Omul păianjen se întoarcel FLOREASCA (33 29 71) — 8; 11; 13; 15,30; 17,45; 28. • Colosul din Rhodes I COSMOS (27 54 95) *; 11,10; 14; 18,45; 1946, teatre • Teatrul Naţional (14 71 71, sala mică): Zbor deasupra unui cuib de cuci — 19,31; (sala Atelier); Harap Alb — 19. 0 Filarmonica „George Enescu" (15 68 75, Ateneul Român): „Integrala creaţiei camerale a lui Ludwig van Beethoven" (XV), comentează muzicologul Iosif Sava la colaborare cu dr. Constantin Bălăceanu-Stolnici — 19; (la Muzeul de artă al Republicii Socialiste România); Recital de vioară Adrian Guți — 18. 0 Opera Romănă (13 18 17); Rigelette — 18. 0 Teatrul de operetă (14 85 11); Stage vienez — 19. 0 Teatrul „Lucia Sturdza Dulandra" (sala Schitu Măgureanu, 14 75 48): Luna dezmoșteniților — 19. (sala Grădina Icoanei, 12 44 18): Anchetă asupra unui tinăr care nu a făcut nimic — 19. • Teatrul Mic (14 70 81): Ivena, principesa Burgundiei — 19. 0 Teatrul Foarte Mic (14 89 05): Politica — 19,30. • Teatrul de comedie (1I 94 60): Doi tineri din Verona — 19. • Teatrul „Nottara (39 31 73, sala Magheru): Pensiunea doamnei Olimpia — 19.39; (sala Studio): Acești îngeri triști — 19. • Teatrul satirie-muzical „C. Tanase" (sala Savoy, 15 58 78): Verba lui Tănase — 19.30; (sala Victoria, 80 58 65): Frumosul din pădurea zăpăcită — 19,30. • Ansamblul „Rapsodia română(13 13 00): La fervor de derul erntee - 19. • Teatrul „Ion Vasilescu" (12 27 45): Se caută un eântăreţ — 19. • Teatrul „Ion Creangă“ (50 27 55) : Pinocchio — 10. • Teatrul „Ţăndărică“ (13 23 77) : Tigrişorul Petre — 17. (la sala Teatrului „Ion Vasilescu“): Şoricelul şi păpuşa — 10. • Circul Bucureşti (11 01 20): Popeye marinarul şi corabia veseliei — 19,38. • Estrada Armatei (13 60 64) : Estrada In croazieră — 1940. tv Programul 1 11,60 Telex 11,03 Almanahul familiei 11,35 Roman foileton (color), Rebecca. Episodul 2 12,30 Publicitate 12,35 Desene animate Povestiri din Pădurea Verde 13,00 închiderea programului Telesport Muzică uşoară Telex Aspecte din viaţa muzicală a ţării. Panoramic de balet contempo- 1983 românesc “ Focşani, ediţia Clubul tineretului Imagini din Alger Viaţa şcolii 1001 de seri închiderea programului Telejurnal (parţial color) Actualitatea in economie Videoteca internaţională (color) Munca, izvor al bunăstării Teatru TV. „Amurgul unui cocor" de Junji Kinoschita, după un vechi basm japonez. Spectacol realizat de Teatrul TV, in colaborare cu Teatrul „Al. Davila“ din Piteşti Farmecul operetei Telejurnal (parţial color) Programul 20,00 Telejurnal 20,20 Buletinul rutier al Capitalei 20,35 Salonul TV al artelor plastice 21.15 Publicitate 21.20 Curier cetățenesc 21.30 Seară de muzică românească 22.30 Telejurnal 14.00 15,50 16.00 16,05 18,15 16.50 17.00 17.50 18.00 20.00 20,20 20,35 21,00 31,20 22,10 22,30 LISTA OFICIALĂ a obligaţiunilor C.E.C. Ieşite ciştigătoare la tragerea la sorţi lunară din 31 octombrie 1983 Cîştigurile revin întregi obligaţiunilor de 200 de lei. In valoarea câştigurilor este cuprinsă şi valoarea nominală a obligaţiunilor ieşite câştigătoare. Plata ciştigurilor se efectuează prin sucursalele, filialele şi agenţiile C.E.C. La obligaţiunile C.E.C. din seriile 000001—099999 care au numerele curente cuprinse intre 81—150, la confruntarea cu lista oficială primul zero de la serie nu se ia in considerare. li ! §1 U P i-i ii as jf 3 I a 61 *► 0-0 00 5 O 4* u 1 03409 90 50 000 1 05978 130 50 000 1 22700 35 50 000 1 58225 100 40 000 1 47053 103 40 000 1 06859 53 40 000 1 75922 23 35 000 1 22261 82 35 000 1 83363 73 35 000 1 77209 130 35 000 1 13082 146 30 000 1 01051 85 30 000 1 57725 86 30 000 1 20321 95 30 000 1 05145 146 30 000 1 71555 77 25 000 1 19880 128 25 000 1 81257 119 25 000 1 60985 135 25 000 1 10235 131 25 000 1 26960 82 25 000 1 91378 120 20 000 1 76897 101 20 000 1 68188 68 20 000 1 91279 35 20 000 1 47575 71 20 000 1 72745 130 20 000 l 02304 134 20 000 ka 3. I |j| 1 s a o ~ H ■§ 100 118 48 5 000 100 654 90 3 000 100 763 14 3 000 100 623 134 3 000 1 000 60 47 1 000 1 000 41 32 1 000 1 000 78 91 800 1 000 38 83 800 1 000 96 45 800 1 000 93 14 800 1 000 40 34 800 1 000 49 149 800 1 000 45 122 800 1 000 07 14 800 1 000 84 88 800 1 900 85 141 800 1 000 88 125 800 13 428 TOTAL : 13 050 000 LISTA OFICIALĂ a obligaţiunilor C.E.C. Ieşite ciştigătoare la tragerea la sorţi suplimentară din 31 octombrie 1983 Cîştigurile revin Întregi obligaţiunilor de 200 de lei. In valoarea ciştigurilor este cuprinsă şi valoarea nominală a obligaţiunilor ieşite ciştigătoare. Plata ciştigurilor se efectuează prin sucursalele, filialele si agențiile C.E.C. La obligațiunile C.E.C. din serul« 000001—099999 care au numerele curente cuprinse intre 81—150, la confruntarea cu lista oficială primul zero de la serie nu se ie In considerare. || |I Jgf || §£ Ijji jS z 3 I *“1 1 68 846 47 50 000 1 41 166 04 40 000 1 16 324 138 35 000 1 58 577 02 35 000 1 53 064 149 25 000 1 18 829 141 25 000 1 35 257 52 10 000 1 95 357 114 10 000 1 34 957 77 10 000 1 25 274 13 10 000 1 02 454 87 5 000 1 65 477 95 5 000 1 09 318 114 5 000 1 81 500 09 5 000 1 27 926 74 5 000 1 72 817 147 5 000 V 1 t 3 -**• s|! .si a si 100 076 24 2 000 100 819 61 1000 100 580 10 1000 100 270 54 1 000 100 873 42 1 000 100 424 107 800 100 587 108 800 100 627 07 800 109 842 17 800 100 176 81 800 100 136 57 800 100 153 32 800 1 216______TOTAL : 1 440 000