Scînteia, februarie 1986 (Anul 55, nr. 13513-13536)

1986-02-01 / nr. 13513

PAGINA 2 Pentru îndeplinirea şi depăşirea planului pe 1986, pentru creşterea substanţială a eficienţei economice MOBILIZATOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea de materiale izolatoare Vaslui tuturor întreprinderilor din industria cimentului şi materialelor de construcţii CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Iaşi tuturor întreprinderilor de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Oamenii muncii de la întreprinderea de materiale izolatoare „Premi“ Vaslui, acţionind cu înaltă răspundere şi exemplară dăruire pentru transpunerea în fapte a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, a orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, au încheiat ultimul an al cincinalului 1981—1985 cu depăşirea tuturor indicatorilor de plan. In lumina indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 13—14 noiembrie 1985 şi la Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii din decembrie 1985, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de materale izolatoare Vaslui adresează tuturor unităţilor din industria cimentului şi materialelor de construcţii chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1986, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Realizarea peste plan a 25 milioane lei producţie-marfă, 7 milioane lei producţie netă şi peste 20 milioane lei producţiemarfă vîndută şi încasată. 2. Depăşirea planului de export cu 2 la sută, realizînd la timp şi în condiţii ireproşabile de calitate toate comenzile. 3. Depăşirea cu 5 la sută a planului de produse noi şi reproiectate, urmărindu-se creşterea gradului de valorificare a materiilor prime şi materialelor, reducerea consumurilor energetice şi de manoperă, ridicarea parametrilor tehnico-economici ai produselor. La produsele de nivel calitativ mondial vom adăuga în acest an încă două: tapetele din pînză de sticlă și produsele hidroizolatoare aditivate. 4. Prin aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar vom reduce cheltuielile totale şi materiale planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu cel puţin 2 lei. De asemenea, în condiţiile aplicării noilor norme de consum, vom economisi 120 MWh energie electrică, 80 tone combustibil convenţional şi vom reduce consumurile de materiale cu 1 la sută. 5. Depăşirea productivităţii muncii planificate cu cel puţin 10 000 lei pe om al muncii, prin îmbunătăţirea tehnologiei de fabricaţie a ratei minerale, reorganizarea fluxului la produsele hidroizolatoare, reducerea timpului de staţionare a utilajelor in reparaţii, creşterea gradului de utilizare a maşinilor cu 3 la sută faţă de plan, ridicarea pregătirii profesionale a întregului personal şi calificarea in a doua meserie a cel puţin 80 de muncitori. 6. Creşterea cu 1,5 la sută a indicelui de utilizare a timpului de lucru al muncitorilor faţă de nivelul realizat în 1985. 7. Obţinerea de beneficii peste plan în valoare de cel puţin 4 milioane lei. 8. Depăşirea planului de recuperare, valorificare şi reintroducere în circuitul productiv a materialelor refolosibile cu 4 la sută la oţel, 10 la sută la deşeuri hîrtie şi 5 la sută la metale neferoase; 9. îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor prin asigurarea unui microclimat corespunzător la fiecare loc de muncă, dezvoltarea activităţilor la ("lapodăria anexă, diversificarea şi îmbunătăţirea meniurilor la cantină şi microcantine, creşterea ponderii preparatelor şi semipreparatelor culinare tip gospodina, construirea in regie proprie a unui bloc de locuinţe de serviciu, amenajarea unei zone de agrement in vecinătatea întreprinderii, in care scop se vor efectua cel puţin 100 000 ore de muncă patriotică. 10. Sub conducerea organizaţiei de partid, consiliul oamenilor muncii, organizaţiile de sindicat şi tineret vor desfăşura acţiuni de masă in cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“ şi a competiţiei sportive „Daciada“, care să vizeze antrenarea per-, sonalului muncitor la creaţia tehnico-ştiinţifică, educarea moral-politică şi cetăţenească, petrecerea plăcută şi utilă a timpului liber, şinilor, utilajelor şi instalaţiilor cu 10 la sută faţă de nivelul planificat. 6. Aplicînd cu consecvenţă principiile noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti vom realiza : — creşterea productivităţii muncii cu cel puţin 7 la sută faţă de plan ; — reducerea cheltuielilor totale planificate la 1000 lei producţie de construcţiimontaj cu 18 lei, obţinînd pe această cale un beneficiu suplimentar de peste 4,6 milioane lei ; — obţinerea unor venituri peste plan din activitatea de transporturi de peste 2,5 milioane lei. 7. Prin generalizarea în toate subunităţile de producţie a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom realiza economii în valoare de cel puţin 1 350 lei pe fiecare om al muncii, prin reducerea consumurilor normate cu 300 MWh energie electrică, 20 tone combustibil convenţional, 300 tone ciment, 100 tone oţel-Breton şi cu 3 milioane lei la alte materiale de construcţii ; valoarea materialelor refolosibile recuperate şi a pieselor de schimb şi subansamble recondiţionate peste plan va fi de 2 milioane lei. 8. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de i mnică şi de viaţă ale personalului muncitor vom dota brigăzile de producţie cu 10 vagoane-dormitor şi vom înfiinţa încă o cantină pentru asigurarea mesei calde pe şantierele de construcţii-montaj. In lumina orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenara C.C. al P.C.R. din 13—14 noiembrie 1985, ne angajăm ca, sub conducerea comitetului judeţean de partid, să depunem toate eforturile pentru îndeplinirea exemplară a planului pe acest an şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, contribuind astfel la creşterea rodniciei pămintului, la obţinerea unei producţii agricole mari, sigure şi stabile, la înfăptuirea noii revoluţii agrare. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL SINDICATULUI, CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL U.T.C. COMITETUL DE PARTID, COMITETUL U.T.C. Acţionind cu întreaga răspundere pentru înfăptuirea grandiosului program de îmbunătăţiri funciare, elaborat din iniţiativa şi cu contribuţia hotărîtoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi beneficiind de sprijinul permanent acordat de conducerea partidului şi statului nostru, colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Iaşi a încheiat anul 1985 cu importante depăşiri la toţi indicatorii de plan. Cu hotărîrea nestrămutată de a răspunde prin fapte de muncă exemplare la însufleţitoarele îndemnuri ale conducătorului partidului şi statului nostru, privind ridicarea potenţialului productiv şi valorificarea deplină a fondului funciar — bunul cel mai de preţ al întregului popor — colectivul nostru adresează tuturor întreprinderilor de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1986, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea cu 5 la sută a planului de construcţii-montaj, realizîndu-se pînă la sfirşitul anului o producţie suplimentară de cel puţin 12 milioane lei. 2. Punerea în funcţiune cu trei luni înainte de termen a unei suprafeţe de 8 700 hectare amenajate pentru irigaţii în sistemele hidroameliorative Sculeni — Ţuţora — Gorban şi Ţigănuşi — Perieni şi cu 2 luni înainte a 8 000 hectare amenajate antierozional în bazinele hidrografice Voineşti, Ţuţora, Gorban şi Cîrlig. 3. Depăşirea planului la producţia industrială cu 10 milioane lei. 4. încheierea cu o lună înainte de termenul planificat a reviziilor şi reparaţiilor la staţiile de pompare pentru desecări, asigurind in acest fel condiţii optime de eliminare a excesului de umiditate de pe 50 000 hectare. 5. Creşterea gradului de folosire a manomii de 10 000 tone combustibil convenţional prin extinderea folosirii surselor neconvenţionale de energie, în special a energiei solare, la construcţiile de pe litoral, cit şi a energiei reziduale din unităţile industriale ale judeţului Constanţa. 7 Efectuarea peste plan a 6 500 ore de asistenţă tehnică, pe şantierele Consiliului popular judeţean Constanţa, în vederea implementării unor tehnologii noi de execuţie îmbunătăţite şi asigurării sporirii calităţii lucrărilor de construcţii. 8. Reducerea consumului de energie electrică cu 2 000 MWh pe an în activitatea de gospodărie comunală prin studii de optimizare a sistemului complex de alimentare cu apă în municipiul Constanţa şi pe litoral, prin crearea unor ,, subsisteme, cit şi prin rezolvarea canalizării, în soluţie preponderent gravitaţională, şi utilizarea energiei biogazului la toate staţiile de epurare. 9. Extinderea utilizării la construirea unui număr de 1 200 apartamente şi 20 obiective social-culturale și tehnico-edilitare a cenușilor de termocentrală și a zgurilor de furnal, care să înlocuiască materiale cu energie înglobată mare, cum sunt cimentul, plăcile din beton celular autoclavizat ș.a. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL SINDICATULUI, 10. Asigurarea ridicării generale a nivelului de urbanizare a comunelor şi centrelor agroindustriale, prin prevederea dotărilor necesare, urmărind totodată utilizarea intensivă a teritoriului şi restringerea perimetrelor construibile ale localităţilor rurale. în acest sens, in anul 1986 se vor reactualiza şi îmbunătăţi schiţele de sistematizare pentru 60 la sută din comunele judeţului. , 11. Elaborarea a două proiecte tip, proprii, peste prevederile planului de tipizare pentru locuinţe în mediul rural, cu P plus X şi P plus 2 etaje, cu structură de rezistenţă din materiale locale, cu o plastică arhitecturală specifică judeţului. 12. Reducerea consumului energetic cu 6 000 tone combustibil convenţional pe an, în activitatea de transport orăşenesc, prin studii de optimizare a acestuia în municipiul Constanţa şi prin introducerea transportului cu tramvaie, întregul colectiv de oameni ai muncii din institut, sub conducerea organizaţiei de partid, este ferm hotărît să facă totul pentru realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate, contribuind astfel la traducerea în viaţă, in mod exemplar, a hotăriitor celui de-al XIII-lea Congres al partidului. ORGANIZAŢIA DE BAZA P.C.R., ORGANIZAŢIA DE BAZA U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea poligrafică Iaşi tuturor întreprinderilor poligrafice Alături de toţi oamenii muncii din ţara noastră, tipografii ieşeni au obţinut în anul 1985 importante succese în realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, aducîndu-şi aportul la istoricele realizări obţinute de patria noastră în epoca pe care cu îndreptăţită mîndrie şi demnitate patriotică o numim, spre gloria celui ce a înfăptuit-o, „Epoca Nicolae Ceauşescu“, în anul 1986, primul an al celui de-al VIII-lea cincinal, care pentru oamenii muncii din unitatea noastră va fi un an al calităţii şi eficienţei, suntem hotăriţi ca, sub" conducerea organizaţiei de partid, să amplificăm rezultatele bune obţinute pînă acum, conştienţi fiind de faptul că aceasta constituie premisa esenţială în vederea înfăptuirii sarcinilor ce ne revin pentru aplicarea hotăririlor Congresului al XIII-lea al P.C.R. Animaţi de aceste feluri, adresăm tuturor unităţilor din ramura industriei poligrafice o entuziastă chemare la întrecerea socialistă, asumîndu-ne următoarele angajamente : 1. Depăşirea planului la producţia-marfă cu 4,5 la sută şi la producţia netă cu 6,5 la sută. 2. Realizarea unei producţii fizice suplimentare de 1 500 mii colite, echivalent cu 170 mii volume de cărţi. 3. Creşterea cu 3,5 la sută a indicelui de folosire al utilajelor de imprimare, printr-o mai bună organizare a producţiei şi a muncii şi perfecţionarea pregătirii Personalului muncitor, ceea ce va duce la realizarea unei producţii suplimentare de 3 000 mii coli-hîrtie-tiraj-culoare. 4. Creşterea productivităţii muncii cu 4 la sută, prin mai buna organizare a producţiei şi a muncii, folosirea raţională a capacităţilor de producţie şi a forţei de muncă. 5. Aplicînd cu fermitate noul mecanism economico-financiar vom reduce cheltuielile totale planificate la 1 000 lei producţiemarfă cu 4 lei, a celor materiale cu 3 lei şi vom depăşi beneficiul planificat cu 5 la sută. 6. Prin generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom obţine o economie de cel puţin 1 350 lei pe fiecare om al muncii, concretizată in economii faţă de plan de 20 tone combustibil convenţional, 10 000 kWh energie electrică, 4 tone deşeuri feroase, 3 tone deşeuri din cupru, 1 tonă deşeuri din zinc şi 16 tone deşeuri din hârtie şi cartoane. 7. Ridicarea nivelului calitativ al producţiei prin continua perfecţionare a întregului personal şi însuşirea celei de-a doua meserii de către 30 muncitori, generalizarea autocontrolului in secţiile de imprimare şi finisare si antrenarea unui număr mai mare de participanţi la faza de masă a concursului profesional „Cartea de aur“. 8. Intensificarea activităţii cultural-educative in vederea ridicării calităţii acţiunilor organizate în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“. 9. Antrenarea organizaţiilor de masă şi de tineret în stimularea activităţii sportive de masă şi efectuarea a peste 10 000 ore de muncă patriotică pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă, gospodărirea şi înfrumuseţarea locurilor de muncă. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Direcţia judeţeană de poştă şi telecomunicaţii Satu Mare tuturor unităţilor de poştă şi telecomunicaţii Dînd glas voinţei unanime de a răspunde prin noi fapte de muncă îndemnurilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cuprinse in istoricele documente ale Congresului al XIII-lea al partidului, colectivul de oameni ai muncii din cadrul Direcţiei judeţene de poştă şi telecomunicaţii Satu Mare adresează colectivelor de muncă din toate direcţiile judeţene de poştă şi telecomunicaţii chemarea la întrecere pe anul 1986, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea volumului valoric al activităţii de poştă şi telecomunicaţii cu 2 la sută prin utilizarea deplină a capacităţilor din centralele telefonice şi telegrafice, promovarea mai largă a progresului tehnic, buna întreţinere şi exploatare a tuturor Instalaţiilor de telecomunicaţii. 2. Depăşirea planului de prestări servicii către populaţie cu 2 la sută prin organizarea mai bună a activităţii, folosirea mai eficientă a bazei materiale şi a timpului de lucru, întărirea ordinii şi disciplinei, servirea exemplară a publicului. 3. Depăşirea planului de prestări în unităţi fizice cu 3 la sută, îndeosebi prin creşterea numărului de abonaţi telefonici. 4. Diminuarea cheltuielilor totale la 1 000 lei venituri cu 3 la sută prin reducerea consumurilor materiale, de combustibil şi energie, buna gospodărire şi întreţinere a bazei materiale, creşterea productivităţii muncii. 5. Depăşirea cu 5 la sută a beneficiului planificat prin diminuarea cheltuielilor şi creşterea volumului de prestaţii. Prin generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“, vom realiza o economie anuală de cel puţin 1 300 lei pe fiecare om al muncii. 6. Realizarea integrală a planului de investiţii şi punerea in funcţiune cu 90 de zile mai devreme a lucrării de telecomunicaţii determinată de construirea noului pod peste râul Someş, în municipiul Satu Mare. 7. Depăşirea volumului activităţii pe o persoană cu 2 la sută prin creşterea nivelului de pregătire profesională a întregului personal, policalificarea a 60 de oameni ai muncii, utilizarea la maximum a timpului de lucru, creşterea operativităţii in soluţionarea sarcinilor de serviciu. 8. îmbunătăţirea calităţii prestaţiilor de poştă şi telecomunicaţii la nivelul cerinţelor mereu crescinde ale beneficiarilor prin efectuarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii de cea mai bună calitate, reducerea cu 10 la sută, faţă de anul trecut, a convorbirilor telefonice interurbane intîrziate, reducerea proporţiei deranjamentelor în echipamentul telefonic interurban cu 8 la sută şi a duratei acestora cu 6 la sută, reducerea proporţiei deranjamentelor la Posturi telefonice din reţelele locale cu 2 la sută şi a duratei lor cu 4 la sută. Oamenii muncii din unitatea noastră vor acţiona ferm pentru asigurarea bunului mers al activităţii de producţie, pentru îndeplinirea cu maximă eficienţă a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Inspectoratul silvic judeţean Bacău a tuturor inspectoratelor silvice judeţene Colectivul de oameni ai muncii din Inspectoratul silvic judeţean Bacău, acţionind sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, a obţinut in anul 1985 şi cincinalul 1981—1985 realizări importante in îndeplinirea sarcinilor de gospodărire a pădurilor, stabilite prin „Programul naţional pentru conservarea şi dezvoltarea fondului forestier in perioada 1976—2010". Puternic mobilizaţi de orientările şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, şi de sarcinile stabilite de documentele Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, comuniştii, toţi oamenii muncii din silvicultura judeţului Bacău cheamă la întrecerea socialistă toate inspectoratele silvice judeţene, propunndu-şi următoarele obiective : 1. Depăşirea producţiei unităţilor silvice cu 5 milioane lei in condiţiile reducerii volumului de masă lemnoasă predată spre exploatare cu 6 la sută faţă de plan. Valoarea producţiei silvice pe fiecare om al muncii va fi cu 2 la sută mai mare decit in anul 1985, pe seama perfecţionării profesionale a întregului personal, aplicării, in practică a 25 teme de cercetare, precum şi pe seama valorificării superioare a produselor apicole, vinătoreşti, piscicole şi a altor produse de pădure. 2. Depăşirea planului de livrări de mărfuri la fondul pieţei cu 4 la sută. 3. Depăşirea sarcinilor de plan la export cu 5 la sută, prin diversificarea gamei produselor. 4. îndeplinirea planului anual de împădurire in campania de primăvară, pînă la 1 mai, depăşind planul de plantaţii cu 3 la sută, precum şi realizarea unui indice de reuşită a culturilor de minimum 92 la sută. Se va acţiona pe plan local pentru identificarea şi împădurirea a cel puţin 90 hectare terenuri degradate, improprii altor utilizări, punînd la dispoziţia deţinătorilor de terenuri puieţii necesari şi asistenţa tehnică. 5. Realizarea cu 45 de zile înainte de termen a planului anual de investiţii in regie proprie şi cu 30 zile la lucrările în antrepriză. 6. Prin aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar şi instituirea unui sever regim de economii, vom asigura reducerea cheltuielilor de producţie planificate cu 2 milioane lei şi depăşirea planului de beneficii cu 3 milioane lei. 7. Extinderea tratamentelor care asigură regenerarea naturală şi promovarea speciilor autohtone valoroase şi de mare productivitate, astfel ca acestea să reprezinte cel puţin 65 la sută in arboretele în care se practică tăiericu regenerare sub masiv. 8. Depăşirea cu minimum 5 la sută a suprafeţei planificate cu tăieri de îngrijire in păduri tinere. 9. Organizarea mai bună a campaniei de recoltare a fructelor de pădure, realizînd peste plan 120 tone fructe şi 5 tone ciuperci comestibile din flora spontană şi cultură. 10. Depăşirea planului la păstrăv de consum cu 10 la sută. Amenajarea unui fond de pescuit model în zona de munte, deversarea a 450 mii puieţi păstrăv şi menţinerea in perfectă stare de funcţionare a amenajărilor şi instalaţiilor piscicole. 11. Efectuarea întregului complex de lucrări în răchitării, in vederea obţinerii unei producţii medii la hectar cu cel puţin 10 la sută mai mare faţă de plan, întreaga cantitate urmind a fi utilizată in atelierele proprii pentru produse destinate exportului. 12. Executarea la timp şi în condiţii de calitate a lucrărilor planificate pe păşunile montane din administrarea directă şi cele ale altor deţinători, astfel ca producţia de masă verde obţinută la hectar să fie mai mare cu cel puţin 1 500 kg faţă de producţia planificată. 13. Asigurarea şi menţinerea unei stări fitosanitare corespunzătoare a pădurilor prin organizarea de ample acţiuni de igienizare şi curăţire de arbori uscaţi, doborîţi şi rupţi de vînt şi de zăpadă etc., pe întreaga, suprafaţă a fondului forestier, valorificînd pe această cale minimum 180 mii mc, prin antrenarea în această direcţie a unităţilor de exploatare, personalului silvic, populaţiei, cooperativelor agricole de producţie şi altor unităţi din zonă. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Institutul de proiectare judeţean Constanţa tuturor unităţilor de proiectare din subordinea consiliilor populare Oamenii muncii din Institutul de proiectare judeţean Constanţa păşesc în primul an al cincinalului 1986—1990 angajaţi cu toate forţele lor creatoare în efortul general al întregului popor, consacrat traducerii in viaţă a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român şi îndeplinirii ferme a indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Puternic mobilizaţi de cerinţele ce stau în faţa unităţilor de proiectare din ţara noastră izvorite din documentele Congresului ştiinţei şi invăţămîntului, de sarcinile prevăzute in programele de cercetare ştiinţifică, dezvoltarea tehnologică şi introducere a progresului tehnic elaborate sub îndrumarea directă şi cu aportul hotăritor al tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, prim viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămintului, colectivul institutului nostru cheamă la întrecere socialistă pe anul 1986 toate unitățile de proiectare din subordinea consiliilor populare, angajîndu-se să infăptuiască următoarele obiective : 1. Depășirea cu 5 la sută a planului de proiectare prin realizarea unui volum sporit de documentații tehnico-economice pentru 500 apartamente, instalații de preparare a apei calde menajere cu ajutorul energiei solare la un număr de 16 obiective și proiecte de sistematizare pentru 8 centre de comune. 2. Scurtarea cu 15 000 ore a duratei normate de elaborare a lucrărilor de proiectare, din planul pe acest an, asigurind predarea de documentații tehnico-economice beneficiarilor, înainte de termen. 3. Creșterea productivității pe om al muncii cu 4 000 lei peste nivelul planificat prin scurtarea ciclului de proiectare, folosind programarea și efectuarea calculelor cu mijloace automate. 4. Introducerea în proiecte a 30 soluţii şi tehnologii noi şi perfecţionate, care să conducă la creşterea productivităţii muncii şi scurtarea duratei de execuţie a lucrărilor in şantiere. 5. Reducerea cu 80 milioane lei a costului investiţiilor, proiectate la faza PE, faţă de indicatorii tehnico-economici din notele de comandă. • 6. Realizarea, prin proiectare, a unei eco SCINTEIA - simbäta 1 februarie 1986 CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Uniunea judeţeană Neamţ a cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit tuturor uniunilor judeţene ale cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit Colectivul de oameni ai muncii din cadrul Uniunii judeţene a cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit Neamţ, mobilizaţi de istoricele hotăriri ale Congresului al XIII-lea al partidului, de orientările şi indicaţiile date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Congresul al III-lea al consiliilor populare, adresează tuturor uniunilor de profil din ţară o vibrantă chemare la întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan pe anul 1986, primul an al celui de-al VIII-lea cincinal, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului producţiei industriei mici cu 15 milioane lei, prin : înfiinţarea a 26 noi puncte de lucru, care să valorifice superior resursele de materii prime locale, materialele recuperabile şi refolosibile ; proiectarea, reproiectarea, asimilarea şi introducerea în producţia de serie a cel puţin 250 noi produse, astfel ca, la finele anului 1986, peste 60 la sută din produsele noastre să fie noi sau reproiectate.; realizarea în fiecare comună a unor unităţi pentru producerea debăuturi răcoritoare, precum şi a 16 puncte pentru conservarea legumelor şi fructelor ; intensificarea acţiunii de semiindustrializare a legumelor şi fructelor şi obţinerea pe această cale a unei producţii de 200 tone ; reducerea cu 30 de zile a termenului de execuţie a 4 obiective de investiţii şi punerea în funcţiune a 6 noi instalaţii de panouri solare, 5 instalaţii eoliene şi 2 staţii de biogaz, pînă la data de 30 iunie 1986. 2. Depăşirea planului de prestări servicii către populaţie cu 2 milioane lei, prin : înfiinţarea de noi unităţi de prestări, generalizarea transportului hipo către populaţie la toate cooperativele din judeţ : creşterea capacităţilor de cazare în unităţile turistice cu 50 locuri, depăşirea cu 5 la sută a încasărilor planificate din prestări de agrement şi turism. 3. Depăşirea planului valoric de livrări la fondul de stat de la gospodăriile populaţiei cu 10 la sută . contractarea şi predarea peste plan a 35 tone carne. 200 mii ouă. 150 tone legume. 100 tone fasole, 500 tone fructe. 800 tone fîn. sprijinirea gospodăriilor populaţiei prin producerea şi distribuirea a 1,3 milioane pui. 12 mii iepuri; acordarea de credite peste plan în valoare de 2 milioane lei pentru creşterea de animale ; asigurarea a 18 mii pomi şi arbuşti fructiferi, duzi şi diferite soiuri de seminţe, precum şi întreaga gamă de maşini şi unelte agricole ; creşterea peste prevederi a efectivelor de animale in gospodăriile anexe ale cooperativelor cu cel puţin 900 oi, 400 porci, 20 vaci pentru lapte, 700 iepuri matcă, 50 mii păsări, 400 stupi ; extinderea suprafeţei planificate de producere a ciupercilor cu 400 mp, a răsadniţelor şi solariilor cu 1200 mp şi respectiv 2 500 mp. 4. Prin creșterea gradului de prelucrare și valorificare superioară a materiilor prime locale și ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor vom depăşi planul la export cu 5 la sută. 5. Depășirea planului la desfacerea mărfurilor cu amănuntul cu 20 milioane lei, din care 5 milioane lei la unităţile de alimentaţie publică, prin creşterea cu 15 la sută a ponderii preparatelor culinare şi a mincărurilor pe bază de legume şi peşte şi cu 60 la sută a ponderii produselor de cofetărie şi patiserie ; modernizarea a 26 unităţi comerciale pentru desfacerea mărfurilor nealimentare şi a 13 unităţi de alimentaţie publică. 6. Livrarea peste plan la fondul pieţei a unui volum de mărfuri în valoare de 130 milioane lei. 7. Aplicarea strictă a principiilor noului mecanism economico-financiar va asigura creşterea eficienţei economice, concretizată în : depăşirea planului la producţia netă şi beneficii cu 3 la sută ; reducerea costurilor totale planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu 8 lei şi a celor materiale cu 5 lei. 8. Depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii în sectorul de producţie cu 6 la sută și în sectorul comercial cu 2 la sută, prin dotarea corespunzătoare cu utilaje şi echipamente de lucru, organizarea superioară a muncii în acord global şi cuprinderea întregului personal muncitor în cursurile de perfecţionare a pregătirii profesionale. 9. Reducerea consumurilor normate de materii prime şi materiale cu 2 milioane lei, economisirea peste plan a 150 MWh şi 50 tone combustibil convenţional. 10. Generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ va conduce la depăşirea planului de recuperare a materialelor refolosibile cu 24 la sută la feroase, 20 la sută la hirtie-carton, 30 la sută la textile şi conservarea prin deshidratare a 350 tone legume şi fructe pe seama recuperării căldurii de la brutării. CONSILIUL UNIUNII JUDEȚENE, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Ori tuturor întreprinderilor pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Ferm hotărâţi să ne aducem întreaga contribuţie la sporirea producţiei agricole şi constituirea integrală a fondului centralizat al statului de produse agricole, la aplicarea neabătută a principiilor autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Olt cheamă la întrecere toate întreprinderile de profil din ţară, pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor ce ne revin din Planul de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe anul 1986, luîndu-şi următoarele angajamente : 1. Depăşirea sarcinilor de preluare cu 5 la sută, prin îmbunătăţirea activităţii de contractare, sprijinirea unităţilor producătoare în aplicarea tehnologiilor de cultură şi atragerea la fondul de stat a tuturor cantităţilor de produse disponibile. 2. Reducerea cu 5 la sută a cheltuielilor de recepţionare, depozitare şi conservare şi cu 20 la sută a cheltuielilor de livrare a produselor agricole, prin optimizarea transporturilor, diminuarea costurilor de incărcare-descărcare şi eliminarea abaterilor de la normele de calitate. 3. Realizarea în termen şi de calitate a lucrărilor de investiţii ; punerea în funcţiune in devans cu 20 de zile a 6 platforme multifuncţionale — 6 009 tone capacitate — şi a unui şopron dotat cu instalaţie de captatori solari — 3 500 tone capacitate — pentru campania de vară şi cu 30 de zile mai devreme a obiectivelor prevăzute pentru campania de toamnă , 100 pătule circulare şi şoproane multifuncţionale, cu capacitatea de 7 000 tone. 4. Generalizind la toate locurile de muncă iniţiativa „Contul de economii al grupei sindicale“, vom reduce consumurile normate cu 150 tone combustibil convenţional şi 70 MWh energie electrică, iar valoarea materialelor refolosibile recuperate şi a pieselor şi subansamblelor recondiţionate va fi cu 820 mii lei peste prevederile de plan, revenind pe ansamblu 1 360 lei pe fiecare om al muncii. 5. Prin aplicarea cu consecvenţă a principiilor noului mecanism economico-financiar, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti vom depăşi beneficiul planificat cu 8,2 milioane lei, ceea ce reprezintă 18 la sută faţă de plan. 6. Vom lua măsuri ca întreaga cantitate de produse secundare rezultată din condiţionarea cerealelor şi plantelor tehnice să fie bine gospodărită şi livrată in mod ritmic unităţilor beneficiare. 7. Pentru buna gospodărire a silozurilor şi bazelor de recepţie vom efectua 10 000 ore de muncă patriotică. 8. Se va asigura îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă a personalului muncitor prin introducerea mecanizării la locurile de mucă ce solicită un efort fizic mare. Tot în acest scop, vom înfiinţa în subunităţile din teritoriul microcantine. Sub conducerea organizaţiei de partid vom munci cu dăruire intr-un spiritde înaltă răspundere, de ordine şi disciplină, pentru a ne aduce o contribuţie sporită la înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R., a indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, BIROUL ORGANIZAȚIEI DE BAZA P.C.R. COMITETUL SINDICATULUI, BIROUL ORGANIZAȚIEI DE BAZA U.T.C.