Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2012 (Anul 6, nr. 335-360)

2012-12-27 / nr. 360

Așteptarea a luat sfârșit. Nagy Peter a revenit sub fileu l “Datorită suporterilor m-am recuperat mai repede”, spune tunarul campioanei Remat Venit în România în anul 2010. Nagy Peter a devenit în scurt timp unul dintre cei mai buni stranieri din campionatul nostru. A câștigat titlul în acel an cu Remat, iar aceeași performanță a repetat-o un an mai târziu. Mulți cunoscători ai voleiului au spus că “Pepe” a făcut în acel sezon peste 70% din echipa zălăuană și în mare parte lui i se datorează câștigarea titlul cu numărul trei, de către gruparea de sub Meseș. Așa cum era de așteptat, pe adresa jucătorului au sosit și oferte, iar în vară voleibalistul a încercat o nouă provocare în Franța la Montpellier Valley. Din păcate pentru el, o accidentare i-a fost fatală iar contractul cu gruparea din hexagon a fost reziliat. S-a întors la Remat în luna octombrie, însă a trebuit să înceapă recuperarea aproape de la zero. Antrenorii au declarat că revenirea jucătorului va avea loc în retur, dar “Pepe” s-a recuperat mai repede decât s-ar fi așteptat chiar și medicii, iar, la ultimul meci din Liga Campionilor, a intrat sub fileu. Mare bucurie pentru suporterii campioanei, în ultima partidă a turului, cu Steaua, când jucătorul a jucat tot meciul și deja s-a văzut un plus în jocul echipei. “Din punct de vedere medical, m-am recuperat 100%, dar mai am de lucru ca să ajung la forma de joc de anul trecut. Sper ca la început de retur să pot să fiu la capacitate maximă și să dau ce e mai bun din mine pentru echipă”, ne-a declarat Nagy Peter. Peter Nagy. “Și acum, Remat este cea mai puternică echipă din România” Chiar dacă Remat a avut un parcurs modest în turul de campionat, Nagy Peter este convins că echipa sa va reveni în top și va ataca cucerirea celui de-al patrulea titlu consecutiv. Sigur, în această pauză, oficialii campioanei vor trebui să se miște rapid și să întărească echipa cu un fals, dar și cu un ridicător. “Este adevărat că în acest an, echipa nu a jucat așa bine, dar obiectivul nostru rămâne în continuare să ieșim campioni. Depinde foarte mult și de rezultatele celorlalte echipe. Noi avem o atitudine pozitivă față de obiectivul nostru. Și acum, Remat este cea mai puternică echipă din România”, a adăugat Peter Nagy. După părerea lui Nagy, acest parcurs al echipei se datorează în mare parte lipsei de omogenitate. “Prima parte a campionatului a ieșit mai prost și din cauză că, de la o campioană se așteaptă maxim, dar adevărul este că de prea multe ori am luat bătaie. Cauza principală a fost că, echipa nu era omogenă. Fiecare jucător în parte este foarte bun, iar o îmbunătățire a jocului s-a văzut spre finalul turului, ceea ce ne-a schimbat și mentalitatea spre bine, spre dorința de a redeveni campioni”, mai spune “Pepe”. “Fanii să aibă încredere In noi și, cu siguranță, In anul 2013, o să le facem o nouă bucurie” Ca sportiv de performanță, te sacrifici și îți neglijezi de multe ori familia și prietenii apropiați. Așa se întâmplă și în cazul lui “Pepe” care a avut doar câteva zile libere de Crăciun pe care le-a petrecut împreună cu familia sa în Ungaria. Revelionul îl va petrece la Zalău, cu colegii de echipă, deoarece în primele zile ale Anului Nou, noul antrenor va suna adunarea. “Crăciunul l-am sărbătorit în familie, iar cel mai probabil Revelionul îl voi petrece la Zalău cu mai mulți colegi de la echipă. Nu avem prea mult timp de distracție și trebuie să tragem tare, pentru că ne dorim un parcurs bun în retur. Cred că avem puterea să revenim acolo unde ne este locul”, a precizat Nagy Peter. în final, “Pepe” le transmite un mesaj fanilor Rematului și le mulțumește pentru susținere. “Le mulțumesc suporterilor de la Remat, pentru că mi-au dat încredere și m-au încurajat chiar și când eram pe bancă și nu puteam să intru la joc din cauza accidentării.Datorită lor m-am recuperat mai repede. Fanii să aibă încredere în noi și cu siguranță în anul 2013 o să le facem o nouă bucurie și o să câștigăm campionatul”, a încheiat Nagy Peter. □ Ionuț COSTINAȘ Marian Bala și-a botezat porcul de Crăciun... ,,Phoenix,, ♦ Internaționalul Șimleului face Sărbătorile de Iarnă alături de familie, la București, cu gândul la echipa de volei de sub Măgură Profitând de faptul că se află în vacanță, căpitanul celor de la CS Phoenix Marian Bala a dat drumul la distracție. Chiar dacă se află departe de colegii săi, care zilele acestea s-au antrenat sub comanda lui Mircea Abraham, Bala a ținut să le transmită sărbători fericite coechipierilor, printr-un mod inedit. La tăierea porcului, liderul echipei sălăjene și-a botezat porcul în numele echipei “Phoenix”. Automat a urmat o poză, care a fost postată pe contul de facebook, iar toți jucătorii de la Șimleu Silvaniei, și nu numai, s-au amuzat la maxim de această poză caraghioasă. “Cum Crăciunul este o sărbătoare care se petrece în familie și eu am făcut la fel și la tăierea porcului m-am gândit să le transmit un mesaj de sărbători colegilor de la Șimleu. Ca să zic așa mi-a venit o idee mai trăsnită și am inscripționat porcul cu numele echipei <Phoenix”. A fost o chestie de distracție și le-a plăcut colegilor când au văzut poza”, spune cu zâmbetul pe buze, Marian Bala. “Tradiția porcului de Crăciun este și în Sud, cam cum e și prin Ardeal”, mai spune căpitanul celor de la CS Phoenix. Având în vedere că a plecat departe de Șimleu, pentru a-și petrece Sărbătorile de iarnă, Marian Bala a primit liber între sărbători, astfe că el se va întoarce la Șimleu doar pe data de 2 ianuarie, o zi mai târziu urmând să intre în programul normal al echipei. La fel sa întâmplat și cu ungurii Toth Gabor și Bokor Gabor, care au primit liber din partea conducerii, până după Anul Nou. + Marian Balaam avut un an 2012 foarte bun’ Transferat în vară de la SCMU Craiova, Marian Bala admite că anul 2012 a fost unul foarte bun pentru el, cel puțin din punct de vedere voleibalistic. “Pentru mine, anul 2012 a fost un an foarte bun, ținând cont că am fost selecționat și în echipa națională, iar cu echipa de club am reușit o clasare atât de bună. Am reușit un parcurs foarte bun cu echipa din Șimleu, ținând cont că anul trecut, cu echipa din Craiova, nu am fost așa bine clasați.Este o clasare foarte bună, având în vedere că orice echipă care a fost favorită nu a avut niciun avantaj. Niciun meci nu a semănat cu altul și orice echipă putea să câștige. Am avut un obiectiv la început de sezon, clasarea în primele 8, dar eu cred că se poate mai mult de atât”, este de părere Marian Bala. în final, căpitanul grupării de sub Măgură nu i-a uitat nici pe suporteri, cărora le mulțumește pentru faptul că au fost alături de echipă. “Le transmit iubitorilor voleiului din Șimleu să vină în continuare la Sală și să ne susțină, pentru că nu au ce regreta. Rezultate sunt și spectacolul este garantat. O să ne străduim să le aducem numai satisfacții cu CS Phoenix în anul 2013. Avem o echipă frumoasă la Șimleu și putem face treabă bună”, a încheiat Marian Bala. □ Ionuț COSTINAȘ Competență și compasiune S-au încheiat și alegerile parlamentare din 9 decembrie și ca rezultat ne-am pricopsit cu un parlament dolofan, care a crescut ca și voinicul din poveste de la 470 de persoane la 588 de persoane. Adică exact așa cum au dorit românii la referendumul din 2009, numărul parlamentarilor a scăzut de la 470 la 588! Acum, n-aș da mare vină actualei puteri, deoarece referendumul din 2009 a fost doar un fel de tactică, cum se spune în sport, adică se dorea ca votul dat reducerii numărului de parlamentari să se extindă prin inerție și asupra alegerilor de la acea dată. Iar scopul a fost atins, dovadă că cei aflați la putere până în mai 2012 nu au încercat deloc să pună în aplicare rezultatul referendumului, doar în campania electorală și-au amintit de acesta! Dar problema cea mare nici nu ar fi în faptul că a crescut numărul parlamentarilor, dacă s-ar dovedi că aceștia au cel puțin două trăsături pe care, cu unul, le consider indespensabile îmbunătățirii vieții concetățenilor noștri: competența și compasiunea. De ce acestea două? Pentru că fără a fi competent nu ai cum să legiferezi un anumit domeniu de activitate. Legile pe care le faci trebuie să demonstreze viziune, iar rezultatele aplicării lor să fie simțite în mod pozitiv de oamenii care te-au trimis în parlament. Pe de altă parte, compasiunea este acea trăsătură de caracter care scoate la iveală latura umană a individului, latura care te face să-ți pese de aproapele tău. Un om care are compasiune nu are cum să nu facă ceva bun pentru oameni! Poate că vor spune unii că ceea ce susțin mai sus nu are legătură cu sportul, că este politică. Legătura constă în faptul că dacă ai un legislativ competent și cu o oarecare compasiune, legile care vor ieși în perioada viitoare și care, unele din ele, vor fi referitoare și la sport, ne va aduce o viață mai bună. Iar acest lucru se va repercuta și asupra sportului. Una este să faci sport, chiar și de masă, sub spectrul grijilor de mâine, alta este să faci sport în condiții de stabilitate materială, să ai siguranța zilei de mâine. Acest lucru se poate observa de câte ori ne confruntăm cu adversari din țările dezvoltate: aceștia au o bucurie a sportului, au entuziasm, nu fac o tragedie dintr-o înfrângere, pe când noi suntem stresați, ne este frică să nu greșim, iar de ceea ce ți-e frică nu scapi! De ce? Pentru că ei se simt în siguranță în țara lor, au stabiltate financiară, pentru că aleșii lor sunt competenți și au compasiune! Așadar, doresc tuturor cititorilor noștri ca în anul 2013 și în cei care vor urma, să aibă parte de siguranță și stabilitate în țara lor, ca rezultat al competenței și compasiunii celor aleși și care au obligația să asigure concetățenilor liniștea și pacea pe care aceștia chiar o merită și pentru care ei au fost de fapt votați ca să ne reprezinte. La mulți ani EDITORIAL I