Sportul Popular, noiembrie 1953 (Anul 8, nr. 2328-2343)

1953-11-02 / nr. 2328

VeFiştii 3éla KletaM pe primele trei locuri ale finalei concursului republican la clasa snipe Sâmbătă şi Duminică a continuat pe lacul Herăstrău din Capitală disputarea finalei concursului republican de vele clasa snipe. Toate echipajele calificate în finală au trebuit să dea dovadă de o ridicată măestrie sportivă pentru a putea ţtermina în bune condiţiuni cele trei regate disputate în ultimele două•zile, pe un vânt foarte puternic.Acest vânt puternic a produs dealtfel şi câteva accidente materiale (ruperea catargurilor, a velelor,etc.). Regatele au fost viu disputate și ele au cerut o perfectă mân Utuire a ambarcațiilor. Regata de Sâmbătă a revenit echipajului Alex. Horoveanu-AdrianTudor (Progresul) care a conduspe întreg traseul cursei. Pe locul 1 secund a sosit echipajul Mircea Duimitriu-I. Naum (Constructorul). Inprima regată disputată Duminică ,dimineaţa, victoria a revenit dupăo luptă strânsă echipajului VictorGeles-N. Iliescu urmat de echipajul timonierului Aurel Petrescu (Metalul) şi de echipajul Alex. Holloveanu-Adrian Tudor. In ultima regată victoria a revenit fostului deţinător al titlului, timonierul Gh. ILungu (Constructorul) urmat de eichipajul timonierului Lucian Predescu (Metalul). In clasamentul general, primul joc şi titlul de câştigător al contcursului republican a revenit echipajului timonierului Victor Gelesi(Metalul), un velist foarte experismentat care a concurat foarte bine ■ obţinând cu regularitate locuri bune. Timonierul Aurel Petrescu (Metalul) a ocupat locul secund. Şi echipajul acestui timonier a fost cu ■regularitate în primele locuri ale ■ regatelor. In mod cu totul neaşteptat, locul trei a revenit echipajului timonierului Lucian Predescu (Metalul) care s’a comportat bine în v ultimele două regate. Locurile următoare au fost ocupate în ordine de echipajele timonierilor 4. Gh. Lungu (Constructorul); 5. Mircea Dumitriu (Constructorul); 6. Andrei Butucaru (Şantierul); 7. Millia Taşcu (Ştiinţa); 8. Alex. Horoveanu (Progresul); 9. Nicolae Navasari ((Şantierul; 10. Alex. Devasal .(Constructorul) 1 ★ 1Astăzi după amiază va începe disputarea „Cupei Şantierul" la vele, clasa snipe, organizată de asociaţia Şantierul în cinstea zilei de 7 Noembrie. Se vor disputa 5 ■regate din care vor conta în cia■sament cele mai bune patru. Regulamentul competiţiei prevede că fiecare ambarcaţiune va avea numai lipate un singur sportiv în echipaj. Campionatul republican Sie juniori la fotbal .Rezultatele de eri ! PETROŞANI : Minerul — Ştiinţa ^Timişoara 3—3 (1-2). Joc foarte in- Iteresant. Goalurile au fost marcate ide: Ciosescu (?) şi Mircu pentru iŞtiinţa, Fumea (2) şi Dan din 11 ■ m. pentru Minerul. Jucând în dejpCiaisiaire, Ştiinţia Timişoara s-a ca-lificat pentru etapa următoare acampionatului. |*CLUJ: Ştiinţa — Locomotiva Tg.Mureş I—1 (0-0). Un match viudisputat. Rezultatul exprimă justraportul de forţe dintre echipe. Arbitrul I. Lupescu (C. Turzii) a greşiit neacordând un goal marcat deŞtiinţa după ce i-a refuzat un 11 im. Au marcat: Belasz! (min. 60) [pentru Locomotiva din 11 m. şi. I Crişan (min. 84) pentru Ştiinţa. [Locomotiva Tg. Mureş s-a calificat I pentru etapa viitoare. GALAŢI : Constructorul — Avânitul Steaua Roşie Bacău 1—0 (0-9). ÎJoc de factură mediocră. Unicul Igeal al partidei a fost înscris deBorcea. SPORTUL POPULAR [Pag. 2-a Nr. 2328 ] Echipa C. C. A. s-a distanţat in campionatul Diviziei A CLASAMENTUL ULTIMA ETAPĂ Locomotiva Timişoara-C.C.A. Ştiinţa Cluj-Locomotiva Griviţa Roşie Bucureşti Dinamo Bucureşti-Ştiinţa Timişoara Flamura Roşie Arad-Minerul Petroşani Progresul Oradea-Dinamo Oraşul Stalin 1. CCA 20 10 6 4 26:14 26 2. Dinamo Bucureşti 20 10 4 6 37:29 24 3. Dinamo Oraşul Stalin 20 7 8 5 34:26 22 4. Flamura Roşie U.T.A. Arad 20 8 6 6 30:24 22 5. Locomotiva Griviţa Roşie 20 5 11 4 22:19 21 6. Ştiinţa Timişoara 20 6 7 7 19:22 19 7. Locomotiva Tg. Mureş 21 7 4 10 28:35 18 8. Minerul Petroşani 20 6 6 8 23:31 18 9. Locomotiva Timişoara 20 4 9 7 14:22 17 10. Ştiinţa Cluj 20 6 4 10 21:30 16 11. Progresul Oradea 20 5 4 11 18:28 14 C. C. A.—Progresul Oradea 3-1 (2-1) Joc disputat, echilibrat, în care echipa Casei Centrale a Armatei a obţinut o victorie muncită, mult mai grea decât reuşeşte să p redea scorul. Fruntaşa clasamentului a reuşit să câştige cele două puncte foarte preţioase pentru menţinerea locului întâi datorită faptului că jucătorii ei au ştiut să se descurce mult mai bine în condiţiile partidei de eri (teren alunecos, pe alocuri chiar noroios), întrebuinţând foarte eficace jocul cu corpul şi pasele la semi-înălţime. In plus, C.C.A. a acţionat „pe poartă“ în atac, utilizând baloane lungi, înainte. In întâlnirea de eri au fost însă şi momente în care militarii au fost complect dominaţi şi au acţionat, fără legătură între compartimente. Progresul Oradea a jucat cu mult elan şi a reuşit, datorită dârzeniei cu care s’a apărat şi a atacat, să obţină chiar o perioadă de superioritate (în repriza doua). Dar orădenii nu au fost în stare să fructifice aceste momente de dominare fiindcă înaintaşii au continuat să combine pe jos, în marginea careului, sau să paseze prea mult pe centrul terenului, astfel că apărarea echipei C.C.A. — deosebit de precisă şi calmă în intervenţii — a destrămat majoritatea acţiunilor. Chiar din primele momente ale jocului, atacanţii de la C.C.A. ajung în careul echipei oradene şi nu trec decât două minute şi deschid scorul. Petschowski face o cursă pe extrema dreaptă centrează şi Victor Moldovan reia în poartă: 1-0 (min. 2). După ce Petschowski trage foarte bine o lovitură dela 18 m., pe care Jank o apără, Cuc ratează o mare ocazie de a egala, trăgând afară dela 5 m. (min. 14). Trei minute mai târziu, la poarta cealaltă, Kajlik îl imită deși se afla singur cu portarul. Progresul egalează însă, în min. 19, când Ţiriac execută precis la Bodo o lovitură liberă şi acesta reia nejenat în plasă: 1-1. C.C.A. domină în această parte a jocului, dar nu reuşeşte să ia din nou conducerea decât în min. 36 când Petschowski execută o lovitură liberă de la aproximativ 20 ra. de poartă, trimiţând balonul în colţul din dreapta sus a porţii. 21. După pauză iniţiativa trece de partea Progresului, dar după o serie de ratări ale atacanţilor orădeni, C.C.A. îşi măreşte avantajul prin Kajlik (min. 73) care primise — în poziţie de offside — balonul de la Alexandrescu. Arbitrul Panait Popescu (Ploeşti) a condus nepermis de slab acest match. In afară de faptul că a comis o serie de greşeli în aprecierea faulturilor, el a făcut grava eroare — care a influențat rezultatul — de a acorda un goal din offside echipei C.C.A., eroare la care a contribuit în mod direct şi arbitrul de tuşe St. Taşula. Deasemenea arbitrul Panait Popescu a fost insuficient de autoritar, dând ocazie prin nesiguranţa şi indulgenţa sa unor serii de proteste din partea jucătorilor. Formaţii: C.C.A.: Voinescu (din m n.20, Cowan) — Zavoda II, Apolzan, Ivănescu (din min. 72, Victor Dumitrescu) — Onisie, Bone — V. Moldovan, Tătaru, Alexandrescu, Petschowski (Ivănescu), Kajlik. PROGRESUL : Jank — Țiriac, Tudose, Lazăr — Știrbei, Cuc — Schertz, Bodo, Maghi, Fitimon, Kiss. EF. IONESCU Ştiinţa Timişoara—Dinamo Oraşul Stalin 1-2 (0-1) TIMIŞOARA, 1 (prim telefon deja trimisul nostru). — In ciuda terenului desfundat, matchul a fost viu disputat, jucătorii dinamovişti ştiind să se adapteze mai bine stării proaste a terenului de joc. Ştiinţa a jucat mai slab decât se aşteptau cei5000 de spectatori prezenţi la joc, înaintaşii au practicat un joc lipsit de coeziune, jucând cu mingi pe sus, uşor respinse de apărători' dinamovişi’. Dealtfel şi faptul că atacanţii timişoreni n’au ţinut mingea a făcut ca sarcina apărării să fie mai grea. Din cele 90 minute de joc doar în repriza a doua timişorenii au avut o oarecare revenire, dealtfel de scurtă durată, atunci când au redus handicapul. La fluerul arbitrului Joja (Arad) care a condus bine, s-au aliniat următoarele formaţii : DINAMO : Munteanu — Fruth, Filip, Cioboară — Cicerone, Hidişan — Birău, Rădulescu, Scorţan, Neagu, Mihai. ŞTIINŢA : Curcan (din min. 73 Sander) — Zbarcea, Brânzei, Retezan — Cojereanu, Marcu — Urcan (Cargol), Nicolin, Cădariu, Chirilă, Boroş. Iată acum cum s’au marcat goalurile : In min. 19, la un atac a! dina- moviştilor, mingea ajunge pe aripa dreaptă la Birău, care trimite la Scorţan şi acesta prelungeşte până la Nengu, care de la 16 m, trage în colţul stâng al porţii: 1- 0 pentru Dinamo Oraşul Stalin. Min. 59 aduce cel de a! doilea goal al oaspeţilor. Birău trage pe lângă Curcan, care plonjează, neputând însă să reţină mingea care-i scapă. Tot Birău — sărind I peste el — şi deşi jenat de spate, J introduce mingea în poartă : 2—9. In min. 83 după un corner nefructificat, Ştiinţa marchează. La o neregularitate comisă de Cioboală, în apropierea careului de 16 m., arbitrul acordă o lovitură liberă, executată de Marcu, care trimite mingea peste zidul dinamoviştilor în colţul stâng de sus al porţii : 2- 1. S-au evidenţiat următori jucători : Munteanu, Cicerone, Birău şi Neagu dela Dinamo, Brânzei, Retezan, Cojereanu dela Ştiinţa. TUDOR VORNICU Minerul Petroşani — Locomotiva Timişoara 1-1 (0-0) PETROŞANI: 1 (prin telefon de la trimisul nostru). Matchul s-a desfăşurat pe o ninsoare abundentă şi un frig pătrunzător. Echipele au intrat pe teren în următoarele formaţii: MINERUL PETROŞANI : Crâsnic — Romoşan, Vasiu, Panait — Pop IV, Farcaş II — Paraschiva, Szőke, Farcaş I, Gabor, Turcuş. LOCOMOTIVA TIMIŞOARA : Boroş — Corbuş, Covaci, Ritter — Gall, Ferenczi — Pop, Don, Constantinescu, Guriţă, Bădeanţu. Jocul a început într’un ritm lent. Gabor şi apoi Paraschiva scapă două bune ocazii de a deschide scorul. In minutul 45, Farcaş I bate o lovitură liberă dela 16 m. în zid. Tot el ratează peste 10 minute cea mai mare ocazie a matchului scotând foarte slab dela 3 m. în braţele lui Boroş. In această repriză, se mai remarcă două puternice lovituri trase de Farcaş II dela 30 m., una din ele nimerind bara. In repriza doua, jocul are o desfășurare pasionantă. Apărarea echipei Minerul slăbește datorită ieșirii din joc a lui Vasiu, care este înlocuit cu Hegacdus. In minutul 55, Bădeanţu îl depăşeşte pe Romoşan şi centrează. Mingea trece peste un grup de jucători şi ajunge la Pop, care cu un shot plasat, pe jos , deschide scorul: 1—0 pentru Locomotiva Timişoara. Jocul se îndârjeşte şi jucătorii ambelor echipe recurg la durităţi. In minutul 68, Paraschiva scapă de doi adversari şi pătrunde în careul timişorenilor, dar trage slab. Minerul atacă din ce în ce mai insistent. In minutul 75 Paraschiva pătrunde din nou spre poarta adversă, dar mingea centrată de el se loveşte de mâna lui Covaci. Arbitrul acordă penalty. Jucătorii timişoreni protestează şi jocul este întrerupt pentru două minute. La reluare, Farcaş I transformă imparabil: 1—1. In ultimele minute se dă o luptă înverşunată pentru victorie. Timişorenii obţin două cornere rămase fără rezultat. S’au remarcat: Farcaş II şi Vasiu de la Minerul, Covaci, Gali şi Ferenczi de la Locomotiva. Jocul a fost condus cu autoritate de arbitrul A. Bölöni (Oraşul Stalin). GEORGE MIHALACHE Locomotiva Griviţa Roşie—Flamura Roşie Arad 1-3 (0-2) Desfăşurată intr’un decor de iarnă şi pe un vânt care a bătut din ce în ce mai tare, influenţând normala disputare a jocului, partida dintre Locomotiva Griviţa Roşie şi Flamura Roşie Arad a prilejuit o pasionantă întrecere sportivă. Deşi rezultatul matchului avea importanţă doar pentru locul patru din clasament, totuşi echipele au jucat cu multă ambiţie, în ciuda condiţiilor atmosferice neprielnice. Lupta dârză pentru victorie şi numeroasele faze dinamice au satisfăcut pe cei aproape 20.000 de spectatori, care au înfruntat viscolul şi frigul, dovedind astfel dragoste pentru această disciplină sportivă. Nu s-ar putea spune că o echipă a luptat mai mult decât cealaltă. Şi dacă echipa arădană a reuşit să câştige cele două puncte aceasta se datoreşte faptului că a avut o linie de atac mai decisă în faţa porţii şi o apărare mai organizată în momentele in care a fost dominată. In schimb, înaintarea bucureştenilor a greşit combinând prea mult şi căutând mereu poziţii mai bune de shot, uşurând astfel sarcina apărării hotărâte a arădanilor. De asemenea, apărarea feroviarilor s’a lăsat surprinsă în multe faze de joc şi, având un portar accidentat (de ce a fost introdus?), a primit două goaluri parabile, care au determinat în foarte mare măsură rezultatul final. Desfăşurarea jocului In prima repriză a indicat o uşoară superioritate a arădanilor, care au beneficiat de avantajul unui vânt destul de puternic. După o serie de acţiuni alternative, în care s’a evidenţiat linia de mijloc a Locomotivei şi linia de fund a Flamurii Roşii, arădanii au deschis scorul în min. 21. Covaci l-a driblat pe Szalocki şi a tras dela circa 18 m. Dungu a scăpat mingea în plasă: 100. Locomotiva nu se descurajează, contraatacă şi obţine chiar superioritatea teritorială, dar atacul nu concretizează. In ultimele minute, arădanii revin puternic în atac, domină şi în min. 43 obţin prin Covaci şi cu concursul lui Dungu al doilea goal. La reluare, vântul bate foarte puternic şi Locomotiva — cu alt portar şi cu Stolojan un atac — domină mult, dar nu reuşeşte decât un goal prin Ferenczi (min. 60). Flamura Roşie se organizează bine în apărare şi nu numai că rezistă, dar răspunde prin contraatacuri foarte periculoase. La unul din acestea, in min. 88, Dumitrescu trece de Androvici şi înscrie imparabil, 3—1, scor cu care se încheie partida. S-au evidenţiat jucătorii: Serfőző, Duşan, Szűcs, Vaczi, Covaci şi Dumitrescu, Ferenczi, Stolojan, Sever, Lungu şi Szalocki. Arbitrul M. Popa a avut decizii bune, dar a comis şi greşeli, nu a sancţionat întotdeauna obstrucţia, iar in min. 31, după ce a sancţionat prea uşor un atac al lui Serfoze asupra lui Sever In careu, a acordat lovitură liberă din afara careului, compensaţie care nu este îngăduită unui arbitru. Formaţiile: LOCOMOTIVA: Dungu (Butnaru) — Androvici, Szalocki, Lungu — Ferenczi, Rujici — Roman (Filote), Marian (Roman), Sever, Iordache, Filote (Stolojan). FL. ROŞIE: Kiss — Szűcs, Duşan, Farmati — Capaş, Serfözö — Popa (din min. 70 Carpinet), Vaczi, Covaci, Mercea, Dumitrescu, PETRE GATU Locomotiva Tg. Mureş—Dinamo Bucureşti 3-2 (3-2) TG. MUREŞ: 1 (prin telefon dela trimisul nostru). A fost un machiu disputat în care prima reprză s’a ridicat la un înalt nivel tehnic. In primele minute ale jocului dinamoviştii domnă şi în min. 6 reuşesc să deschidă scorul. Băcuţa îl deschide în adâncime pe Suni, care centrează lui Ozon şi acesta înscrie. In min. 22, la capătul unei frumoase acţuni, mureşenii egalează. Szász centrează la Palfi, care îl deschide pe Ioszi. Acesta centrează din nou şi Vakarcs II reia cu capul, peste Fuleiter, 1-1. După cinci minute Szász execută o aruncare de la tuse trimiţând mingea lui Vakarcs II. În centrarea acestuia, mingea ajunge la Barta, care înscrie: 2-1 pentru Locomotiva. Ia min. 30, Băcut II, în duel cu Palfi, trimite mngea înapoi la portar. Pasa fiind prea înceată, Palfi interceptează și înscrie: 3-1. După acest goal, dinamoviştii domină şi în min. 37, dintr-o pasă a lui Nicuşor, Ozon înscrie din nou 3-2. După pauză, Locomotiva joacă cu interii retraşi. Jocul devine foarte încâlcit şi dur. In mn. 55 Fuleiter respinge un shot al lui Barta, iar în min. 82 Suru trage puternic peste bară. In utimul minut de joc, Crişan (Locomotiva) este eliminat de pe teren pentru lovirea intenţionată a adversarului. Arbitrul Keppich a condus în general bine în prima repriză, dar în cea de a doua a greşit fluerând extrem de mult. El a influenţat normala desfăşurare a jocului, oprindu-l prea des. Au jucat formaţiile: LOCOMOTIVA: Popa — Crişan, Isac (Vakarcs II din min. 37), Vakarcs I — Fülop, Gierling — Szász, Vakarcs II (Mihai), Barta, Jozsi şi Palfi. DINAMO: Fuleiter—Băcuţ I, Băcuţ II, Szőke (Florea) — Călinoiu (Toma), Florescu — Sârti (Florea, Szőke), Nicuşor, Ozon (Călinoiu), Florea (Ozon), Suru. S’au remarcat Vakarcs II, Fülop, Palfi, (Locomotiva) Băcuţi, Călinoiu, Florescu (Dnamo), R. VILARA CAMPIONATUL DE CALIFICARE PENTRU DIVIZIA B Iată rezultatele jocurilor de ebi : GRUPA l-a Locomotiva Paşcani — Spartac Burdujeni 4—1 (2-0). FI. Roşie Buhuşi — Dinamo Galaţi 4-1 (1-1). GRUPA II-a Metalul 1 Mai Ploeşti — Progresul CPCS Bucureşti 1—0 (1-0). Locomotiva PCA Constanţa — Dinamo Olteniţa 1—1 (0-0). GRUPA III-a Constructorul Craiova — Avântul Petreşti 1—1 (1-0). Jocul Progresul Timişoara — Dinamo VI Bucureşti se dispută astăzi. GRUPA IV-a Metalul Tractorul Oraşul Stalin — FI. Roşie Ianos Herbac Cluj 1-1 (1-1). Spartac Salonta — Avântul Sighet 6-1 (2-1). I