Sportul Popular, octombrie 1958 (Anul 13, nr. 3282-3298)

1958-10-14 / nr. 3289

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. UNITI VĂT Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XIII — Nr. 3289 ★ Marți 14 octombrie 1958 ★ 8 pagini 25 bani iiliBlMI HWIiin illl'lll I II |||» \m inimi■ IM—MMill MI«]TM H MIMI" Tinerii de la Uzinele Republica s-au întrecut în etapa pe colective Ca la o comandă, un grup numeros de tineri şi-a făcut apariţia, pe pista terenului sportiv din incinta uzinelor Republica. In scurt timp, iată-i gata să ia startul în cadrul etapei pe colectiv a crosului „Să întimpinăm 7 Noiembrie". Sunt tineri muncitori de la uzinele „Republica“ din Capitală şi elevi ai şcolii profesionale de pe lingă întreprindere. Etapa pe colectiv a acestei mari întreceri de masă a atras numeroşi sportivi, ca şi muncitori veniţi să asiste la desfăşurarea crosului, să-şi încurajeze tovarăşii de muncă din uzină. Aşa se face că zilele trecute, cînd s-a desfăşurat etapa pe colectiv, am găsit o vie animaţie la baza sportiva a întreprinderii. Aceasta dovedeşte seriozitatea cu care colectivul sportiv Gloria (preşedinte: tov. Marin Constantin) şi Comitetul U.T.M. (secretar: tov. Ion Barbu) s-au preocupat de buna organizare a etapei de masă a crosului „Să întimpinăm 7 Noiembrie“. ...Dar iată că sunt chemaţi la start primii participanţi la întreceri: juniorii. După ce li se explică traseul, cei 30 de alergători pornesc avîntaţi în cursă. Unii, mai curajoşi, o rup la fugă chiar din start, alţii însă stau „cuminţi“ în pluton şi abia după cîteva sute de metri ţîşnesc din spatele „curajoşilor“ care, după risipa de efort făcută pe prima parte a traseului, privesc resemnaţi iureşul celor mai buni. Strungarii Gheorghe Mihail de la Secţia Mecanica şi Ion Tomescu, laminatorul Benone Batocan, electricianul Constantin Bordeianu, cu opregătire fizică superioară şi o mai bună dozare a efortului, au trecut la această ordine linia de sosire. Urmează întrecerea seniorilor pe 1.000 metri. Aceeaşi nerăbdare, aceeaşi dorinţă de a învinge. Cursa lor, fireşte, este mai dificilă. Seniorii au de urcat, în plus, şi o movilă pe care nu toţi reuşesc s-o treacă în acelaşi ritm. Aici se „cern“ mulţi alergători şi cei care au trecut primii obstacolul, au ciştigat un preţios avans. Ultima parte a cursei prilejuieşte o dîrză dispută între patru concurenţi, dintre care iese învingător lăcătuşul Ion Sirbu. Pe locurile următoare s-au clasat Gabriel Rusu, Ion Huţanu şi Dumitru Sabău. Apoi după ce învingătorii au primit din plin aplauzele şi felicitările cuvenite, iar învinşii au avut prilejul să... mediteze asupra necesităţii de a se pregăti pentru a ieşi victorioşi în întrecerea sportivă, şi unii şi alţii au pornit spre casă, purtînd în minte frumoasele momente ale unei reuşite întreceri de cros. S-a dat startul in proba seniorilor. După cum se vede si in fotografia noastră — tinerii de la uzinele Republica s-au întrecut cu multă ardoare in faza pe colectiv a crosului „Să întîmpinăm 7 Noiembrie“. Sportivii din întreaga ţară participă cu însufleţire la Luna Prieteniei Romîno-Sovietice Pregătiri pentru marea ştafetă In întreaga ţară se fac pregătiri pentru tradiţionala manifestaţie sportivă de mase „Ştafeta Prieteniei Romîno-Sovietice“. Ştafeta va străbate satele şi oraşele patriei noastre, purtînd mesajele de dragoste şi recunoştinţă ale tineretului nostru sportiv faţă de gloriosul tineret sovietic. Ştafeta se va desfăşura în trei etape : de la comune la centrele raionale, de la centrele raionale la capitalele de regiuni, şi de la capitalele de regiuni, pe cinci trasee, spre Bucureşti. Traseul final este Bucureşti-Iaşi. In Bucureşti, sosirea ştafetei va avea loc în după-amiaza zilei de 3 noiembrie. Cu acest prilej se va organiza un miting al sportivilor în piaţa Republicii. Ştafeta va porni în ziua de 4 noiembrie spre Iaşi, de unde o delegaţie a sportivilor din R.P.R. o va duce în U.R.S.S. la 6 noiembrie. Pretutindeni s-au întocmit planuri de acţiune în legătură cu desfăşurarea ştafetei, cu festivităţile de primire şi înmînare a mesajelor. La OraşulStalin, de pildă, mitingul festiv va avea loc în ziua de 1 noiembrie. O ştafetă combinată ce va porni din cinci colţuri ale oraşului, va intra cu torţe în piaţa 23 August, la ora 19.30. In general, plecarea ştafetelor de la comune spre centrele de raioane se va face între 25—30 octombrie, in toate etapele ştafetei. ..festivităţile vor fi precedate de competiţii sportive. Zeci şi zeci de competiţii în Capitală Consilul orăşenesc U.C.F.S. Bucureşti, consiliile raionale U.G.F.S., cluburile,,şi colectivele sportive din Capititală organizează zeci de competiţii sportive în cadrul „Lunii Prieteniei.’ Romîno-s Sovîetice“. Sportivii fruntaşi vor avea prilejul să se întreacă în, „Cupa 71 Noiembrie“ la următoarelediscipline sportive: haltere (27 oct), lupte (26i* *1 oct. — 2 noiem.), nataţie (21-22 oct.),voină (28-29 oct.), tenis de cîmp (15 oct), tenis de masă(10-20 oct), volei (20-29 oct.), caiaccanoe (2 noiem.), rugbi. In fiecare raion se vor desfăşura de asemenea competiţii sărbătoreşti: „Cupa Prieteniei“ la ciclism (raionul V. I. Lenin), „Cupa 7 Noiembrie“ la şah şi popice (raionul Griviţa Roşie) şi altele. Dintre acţiunile organizate de colectivele sportive, amintim condusul de tir iniţiat de colectivul „Titanii 23 August“, întrecerile populare de tir, tenis de masă şi şah ale colectivului „Artă şi Cinematografie“, competiţiile de şah, tenis de masă, atletism, tir şi gimnastică ale colectivului sportiv „Spartac“. N. TOKACEK corespondent ifişcarea sportivă din regiunea Iloeşti poate obţine succese şi mai mari Cel mai important rezultat al muncii sportive din regiunea noastră, avînd în vedere caracterul de masă al U.C.F.S., este cifra de peste 128.000 membri, entuziaşti sportivi şi sprijinitori ai sportului, cifră ce depăşeşte cu peste 30.000 numărul membrilor colectivelor fostelor asociaţii. Pină în prezent s-a organizat în regiunea Ploeşti 494 colective sportive, care cuprind peste 68.000 membri din rîndul oamenilor muncii de la oraşe, peste 45.000 de la sate şi 14.470 elevi din şcolile de cultură generală şi profesionale. Sunt succese obţinute cu sprijinul permanent al organelor şi organizaţiilor de partid. Rezultate bune s-au obţinut şi în lărgirea bazei de masă a mişcării sportive, preocupare de seamă a Uniunii de Cultură Fizică şi Sport. In raioanele regiunii noastre, colectivele sportive — îndrumate de organele U.C.F.S. respective — au organizat acţiuni sportive cu caracter de masă, cum sunt festivaluri cultural-sportive, zile de odihnă colective, concursuri sportive în cinstea zilelor de 1 Mai şi 23 August etc. Pentru atragerea unui număr mai mare de fete în activitatea sportivă, consiliul regional U.C.F.S. în colaborare cu comitetul regional U.T.M. a organizat Spartachiada fetelor. De asemenea, pentru dezvoltarea mişcării sportive în mediul sătesc au fost organizate concursuri de călărie şi „Cupa secerişului“. Cei peste 250.000 de tineri şi tinere care au participat la competiţiile sportive de masă au devenitprieteni ai sportului, iar mulţi dintre ei activează cu succes în cadrul secţiilor colectivelor sportive. Paralel cu activitatea sportivă de masă s-au obţinut unele rezultate pe linia sportului de performanţă. S-a realizat în întregime calendarul sportiv regional, a fost mobilizat un număr însemnat de sportivi în competiţiile cu caracter regional, raional şi orăşenesc. Ca urmare a sprijinului primit din partea colectivelor sportive şi a condiţiilor bune de pregătire, sportivii din regiunea noastră au obţinut 21 de titluri de campioni republicani la sporturile individuale şi un titlu de campioană la sporturile pe echipe. Regiunea noastră se mîndreşte cu boxerii Popescu Petre, campion al R.P.R. la seniori, Petre T. CONSTANTINESCU Preşedintele consiliului regional U.C.F.S. Ploeşti (Continuare in pag. 2) In cadrul Lunii Prieteniei Romîno-Sovietice Echipa masculină de baschet Dinamo Moscova susţine un interesant turneu in Capitală Răspunzind invitaţiei clubului Dinamo, valoroasa echipă sovietică Dinamo Moscova va participa la un interesant turneu alături de cele mai bune formaţii de baschet masculin din ţara noastră. Turneul, organizat in cadrul Lunii Prieteniei Romino-Sovietice, va constitui un fericit prilej de schimb de experienţă intre sportivii români şi oaspeţi, care se bucură de o frumoasă reputaţie in baschetul european. Dinamo Moscova soseşte in ţara noastră miercuri, cu avionul, urmind să susţină in Capitală, in sala lr casca, următoarele meciuri: io, cu Metalul duminică cu Umunio Oradea şi luni cu Rapid Bucureşti. ...Ceea ce mai trebuie spus despre jocurile de duminică • Echipele noastre de fotbal nu sunt obişnuite cu jocuri la intervale mai scurte • Pentru Dinamo se pune problema continuei îmbunătăţiri a calităţii jocului, pentru C.C.A. a împrospătării echipei I1 • Etapa de duminică prin prisma selecţionării. Duminică a fost o zi ideală pentru sport în aer liber. Una din acele zile primăvăratice pline de soare cald, rătăcită printre cele reci şi mohorîte din toamna aceasta. O zi superbă care insuflă bucurie de viaţăşi chemare spre sport, deopotrivă celor tineri şi celor vîrstnici. Dărnicia soarelui şi perspectivele programului fotbalistic au îndemnat zeci de mii de îndrăgostiţi ai fotbalului să ia drumul stadionului „23 August“ şi să umple pînă la refuz tribunele şi peluzele. Dreptunghiul verde al gazonului îmi tăia la joc şi spectacol de calitate. Dar, Progresul şi Rapid, Dinamo şiC.C.A. — care au alcătuit pe rînd ,,afişul“ cuplajului — n-au răspuns decîta mică--măsură aştepturilor asistenţei. Mai precis, numai primul meci — şi mai mult în prima repriză — a satisfăcut şi din punct de vedere al calităţii, in rest, nu a fost fotbal, ci luptă, care — e drept — a asigurat mult dinamism întrecerii, dar sub raport tehnic a decepţionat într-atît, încît spectatorii, care veniseră convinşi că vor asista la meciuri bune, s-au simţit datori să adreseze jucătorilor o invitaţie la fotbal pe... note poate neplăcute urechilor, dar justificate... Şi această invitaţie a fost făcută echipelor G.C.A. şi Dinamo, de la care aşteptau atît de mult... Meciul s tarilor psihologice Cu noua sa victorie asupra Rapidului, firogresul a jutorit o tradiţie pe care fotbaliştii ceferişti încep s-o trăiască atît de intens îneît la creează stări sufleteşti apropiate de un complex de inferioritate care însă, nu poate fi justificat. A fost suficient ca Banciu (mereu Banciu!...) să deschidă scorul, pentru ca Rapid să joaca din ce în ce mai nervos şi să cadă — cu totul greşit — în resemnare. Dimpotrivă, jucătorii Progresului au manifestat multă siguranţă şi încredere în posibilităţile lor, s-au preocupat de construirea acţiunilor cît mai bine pentru că în fond aceasta determinat un rezultat. Progresul a făcut de datat aceasta o partidă foarte bună. Dar, învingătorii — care nu au răspuns, şi 6 P. GATU I (Continuare in pag. 5). Pe fondul tribunelor arhipline ale stadionului „23 August" se înalţă Nunweiller (stingă) şi Zavoda 1 (dreapta) intr-uncorect duel aerian pentru balon. Alexandrescu (nr. 9) şi Motroc (la mijloc) urmăresc atenți rezultatul acestui duel. (Dinamo — C.C.A. 2—0). Mihălcăi