Sportul, aprilie 1969 (Anul 25, nr. 501-530)

1969-04-08 / nr. 508

A In careul magic de la Floreasca minunile continuă Gheorghe Chivur, un alt candidat care și-a închis drumul spre europene . Grei! au boxat... greoi# Prea multă bătaie, prea puţină scrimă pugilistică # Ghinionistul timișorean G. Schubert... # Deziluzii in serie pentru antrenorul Ion Popa . Astăseară meci de mare atracţie ! C. Cuţov — A. Simion ! Sala Floreasca — arhiplină, din nou — a găzduit aseară cea de a treia gală din „serialul“ finalelor campionatelor naţionale de box. Au fost prezenţi între corzile ringului boxerii de la semimijlocie, mijlocie şi grea. Ca în fiecare dintre reuniunile precedente, n-au lipsit surprizele... Semimijlocie Victorie dificilă Cunoscuţi In general ca »obstrucţionişti“, ..Majai RG.S.M. Clujj.#C^Ghiţa (China Bucureştii) "au făcut — spre surprinderea tuturor — o primă repriză de box curat. Cu o uşoară superioritate în acţiuni, clujeanul a obţinut un intim avantaj, în rândul II, Ghiţă a echilibrat situaţia. Ultimele 3 minute au fost in.a fernale. Cei doi boxeri au făcut risipă de energie şi... lovituri, astfel că gongul final i-a găsit complet epuizaţi. A. Majai b.p. C. Ghiţă. Căci-n 7 păcate ! Ion Hodoşan (Metalul Bucureşti) şi Valeriu Filip (Energia Constanţa) s-au angrenat încă din primul minut intr-un schimb de lovituri foarte dure. La o directă de dreapta a lui Rodoşan, constănţeanul a fost k.d. Lupta s-a reluat şi Filip a expediat un năpraznic upercut, după ce arbitrul ordonase oprirea disputei (Hodoşan alunecase). Bucureşteanul a fost numârat, iar Filip a primit un avertisment. în repriza a II-a, Hodoşan şi-a mai trimis adversarul o dată la podea. Arbitrul N. Mihăilescu a comis, apoi, cîteva greşeli : a oprit lupta nejustificat de cîteva ori, lăsînd în schimb să continue în rândul III cînd Filip era în imposibilitate de a se apăra. I. Hodoşan b.p. V. Filip. O decizie injustă • Fostul campion de juniori .Voicilă (A.S.A. Tg. Mureș) i-a dominat două reprize și jumătate pe Mihai Cornel (Metalul Plopeni), plasîndu-i deseori directe de dreapta la plex și la cap. în repriza secundă, boxerul din Plopeni a ieșit la atac, dar cel care a punctat a fost tot moicilă. Spre finele meciului, M. Cornel a profitat de oboseala adversarului, dar revenirea sa n-a fost atit de evidentă incit să-i determine pe judecători să-i ofere (cu 3—2) cadou victoria. Şi totuşi... M. Cornel b. I. Voicilă. Siguranţa lui Silberman Gălăţeanul C. Vasiliu (Dunărea) a avut momente cînd a luptat curajos (deşi, uneori, s-a „agăţat“ de adversar) cu V. Silberman (Steaua), dar s-a lovit de un obstacol de netrecut. Intr-adevăr, campionul s-a dovedit aseară imbatabil. A punctat cu precizie, a acţionat în viteză, s-a deplasat, s-a blocat . Intr-un cuvînt a dovedit o siguranţă demnă de un campion. Silberman, component al lotului naţional, s-a detaşat — pînă acum — de colegii săi. în ultima repriză, C. Vasiliu a fost numărat de arbitrul maghiar Gesztödi. V. Silberman b.p. C. Vasiliu. Mijlocie Stumpf încearcă scrimă, dar... Pus pe fapte mari, studentul Viorel Tecuceanu (Rapid București) a început meciul convins că va aduce clubului său o victorie. După prima repriză, antrenorul său Luca Romano era convins de acest lucru. H. Stumpf (Metalul București) a încercat să facă scrimă pugilistică, dar a fost primit de croșeele lui Tecuceanu. In continuare, lupta a devenit confuză. Tecuceanu a terminat resursele fizice, arcada stingă a început să-i sîngereze şi, în aceste condiţii, elevul lui Stoianovici a preluat iniţiativa. Gongul final îl găseşte pe Stumpf îmbrăţişat cu cel ce va fi învinsul său, H. Stumpf b.p. V. Tecuceanu. Veteranul Olteanu învins Vijeliosul tîmplar din Braşov, Ion Petrea, a alergat timp de trei reprize după campionul mijlociilor mici din 1964. Şi, într-adevăr, Olteanu nu a putut păstra distanţa preferată decit în rundul II, cînd a plasat cîteva croşee de stingă mai clare. In rest, tot meciul a fost un clinei continuu, cu tineri neregulamentare de ambele părţi. In repriza a II-a, arbitrul polonez Laukedrey ie acordă ambilor boxeri"citerîft" avertisment. In ultima repriză, Olteanu mai primeşte un avertisment şi pierde un meci pe care-l putea cîştiga. I. Petrea (Dinamo Braşov) b.p. I. Olteanu (Dinamo Bucureşti) Ca un copac retezat Dinamovistul Gh. Drăgan a recepţionat repetate lovituri dure la figură, lucru care ar trebui să-l pună pe gînduri. Nici urmă de apărare la acest boxer. Trimis la podea în prima repriză de C. Cojocaru (Chimia Oraşul Gh. Gheorghiu-Dej) şi numărat de arbitrul J boiu, Drăgan recepţionează şi în rundul II un clasic croşeu de stingă la bărbie şi carie ca un copac retezat. Numărat pînă la 8, el se ridică cu greu, fapt sesizat de antrenorul Nour care cere abandonul elevului său-C. Cojocarui b. ab. II Gh Drăgan. "■* - - ' • • ^ Fără menajamente Splendid spectacolul oferit de colegii de club Gh. Clii(Continuare in pag . 4 al Liderul galei de aseară Victor Silberman (în dreapta) punctînd eficace, rapid şi sigur, împotriva unui adversar incomod şi dirz: Cristinel Vasari De ani de zile acelaşi om, în colţ: Florea Stanomir, şi acelaşi elev sîrguincios: Arpad, Majai Redacţia şi administraţia :1 *tr. Vasile Conta nr. leptei. 11.10.05, intrrurbon 72 si 286. Telex Ipodrom buc. 180. Anul XXVI Nr. 508 (5942) PROLETART VW TOATE QOULE, VNIȚI-VAt pagini 30 bani ZIAR AL CONSILIULUI NAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE FIZICĂ Şl SPORT Marţi 8 aprilie 1969 AZI, [ ORA 19, K00 ÎNTRE CORZI Categoria semiușoară (contînd pentru semifinală) : P. Dobrescu (Din. Buc.) — C. Negoescu (Olimpia Buc.), A. Simion (Muscelul C. Lung) — C. Cutov (Din. Buc.) ; categoria mijlocie mică (optimi de finală) : I. Covaci (Din. Buc.) — N. Niculae (Met. Buc.), Al. Matius (C.S.M. Baia Mare) — I. Piţu (Farul Constanţa), Gh. Călin (Nicolina Iaşi) — C. Cocîrlea (Voinţa Brăila), Era. Constantinescu (Electroputere Craiova) — I. Győrffi (Din. Buc.); cat. semigrea : M. Constantinescu (Din. Buc.) — S. Şchiopu (Electroputere Craiova), N. Maniţa (Oţelul Galaţi) — P. Pîrvu (Steaua Buc.), I. Gavrilă (Ol. Buc.) — Gh. Preda (Farul Constanţa), Gh. Dumitrescu (Met. Plopeni) — I. Monea (Din. Buc.). CUPLAJ ATRACTIV, MÎINE LA TIMIŞOARA LOTUL A—VOJVODINA NOVI SAD (ora 16,30) LOTUL B-SELECŢIONATA ORAŞULUI TIMIŞOARA (ora 14.30) In continuarea pregătirilor pe care le efectuează în vederea meciului de la Atena, LOTUL A susţine mîine la Timişoara (şi nu la Arad, cum fusese stabilit iniţial o nouă partidă cu caracter de verificare şi omogenizare, în compania cunoscutei formaţii iugoslave VOJVODINA NOVI SAD. Pentru acest ultim test, antrenorul Angelo Niculescu s-a oprit asupra următorului „11“ : Răducanu — Sătmăreanu, Boc, Dan, Deleanu, Ghergheli, Dinu, Năsturescu, Domide, Dumitrache, Lucescu. In cazul în care Dumitrache (reaccidentat la umăr, în meciul de la Istanbul) nu va fi complet restabilit, linia de atac va cunoaște următoarea alcătuire : Năsturescu, Dembrovschi, Domide, Lucescu. „Pentru noi, acest meci este foarte util , ne-a declarat, ieri dimineaţă, antrenorul Angelo Niculescu. Obiectivele noastre sunt: întărirea coeziunii, precizarea atribuţiilor fiecărui jucător, sincronizarea unor cupluri de bază: Boc- Dan, Ghergheli-Dinu, Domide-Dumitrache sau Dembrovschi-Domide. Bineînţeles, pentru cuplul înaintaşilor centrali mai este posibilă şi utilizarea lui Ion Ionescu, pentru care, în prezent, se duc tratative cu Alemannia Aachen“. Din lotul A, care a plecat ieri după-amiază, cu avionul, la Timişoara, mai fac parte Gornea, Hălmăgeanu, Mocanu, Anca şi Dobrin, în deschidere, la meciul Lotul A — Vojvodina, se va disputa intîlnirea amicală dintre Lotul B şi Selecţionata oraşului Timişoara (o combinată între Politehnica şi C.F.R.). Antrenorul lotului B. C. Braun- Bogdan, îşi va alcătui echipa din următorii 15 jucători : Portari — Datcu, Ghiţă ; fundaşi: Ivăncescu, Barbu, D. Nicolae, Tudorie (Politehnica Galaţi); mijlocaşi : Ştefănescu, Stoenescu, Libardi, înaintaşi: Şchiopu, Daniel Ene, Grozea, Tufan, Creiniceanu, Kalló. Bucureştiul— gazda „europenelor" de atletism din 1974? Secretariatul comitetului european din I.A.A.F. a anunţat că stabilirea oraşelor gazdă ale Jocurilor europene de sală — 1971 şi a Campionatelor europene — 1974 se va face cu prilejul Congresului C.E.A. Care va avea loc la Bucureşti între 31 octombrie — 2 noiembrie. Pînă la ora actuală au fost depuse cereri de organizare a europenelor din 1974 din partea oraşelor Bucureşti, Lausanne şi Moscova. Termenul de închidere a candidaturilor este 1 septembrie 1969. Juniorii români au ciştigat turneul de fotbal de la Cannes Turneul internaţional de fotbal (juniori) ce s-a desfăşurat la Cannes (Franţa) s-a încheiat cu victoria tinerilor noştri fotbalişti. In finală: România-Franţa 1-0. Pentru locurile 3-4 s-a disputat partida Israel- U.R.S.S., încheiată cu victoria primei echipe la scorul de 1-0. Oaspeţii au dominat ultima reuniune a internaţionalelor de inot ...iar românii au stabilit alte recorduri naţionale CRISTINA BALABAN 4:58,2 — 400 m liber AGNETA STERNER 70,4 — 100 m delfin EUGEN ALMER 18:01,3 — 1 500 m liber La sfârşitul săptămânii „Cupa Federaţiei“ la schi A XIII-a ediţie a „Cupei Federaţiei“, competiţie care încheie de regură activitatea oficială a sezonului de schi, îşi primeşte astăzi invitaţii în Capitală, urmînd ca aceştia sâ plece mîine la Sinaia pentru a începe antrenamentele şi apoi a concura, alături de sportivii români, pe pîrtiile dintre Vîrful Furnica şi Cota 1500. După cum am mai anunţat, „Cupa Federaţiei“ va avea anul acesta un caracter internaţional, astfel că cei ce vor popula Valea lui Carp, ca spectatori, vor putea vedea evoluînd reprezentanţi ai Austriei, Franţei, Italiei, Cehoslovaciei şi Bulgariei şi, bineînţeles, ai României, mai precis schiori din Braşov, Sinaia, Buşteni, Predeal, Ciuj, Petroşeni, Reşiţa şi Bucureşti. În vederea acestui eveniment, F.R.S.R. a şi alcătuit programul întrecerilor, urmînd ca ele să se dispute în următoarea ordine : VINERI ora slalom urias senioare, 11.30 : slalom urias nlori, ora 15 : antrenament coborîre ; SÎMBATA, ora 30.30 : slalom special seniori, ora 12 : slalom special senioare, ora 13 : non-stop seniori ; DUMINICA ora 11 : coborîre seniori, ora 13 : festivitatea de premiere. Menţionăm că stratul de zăpadă existent în Bucegi permite desfăşurarea probelor în condiţii optime. Dan Cristea, cîştigător al „Cupei Bucegi", unul dintre favoriţii probelor „Cupei Federaţiei“ Foto: A. NEAGU li , ora se „Ion lonescu a fost asul triumfului repurtat de Alemannia în «marele careu» în jocul cu München 60" — este titlul publicat de ziarul „Sport Nachrichten" din Aachen. El se referă la victoria realizată cu 4—0 de Alemannia în meciul cu München 1860, în care Ionescu a înscris două goluri. Citiţi în pagina a 3-a ultimele noutăţi despre eventuala includere a lui Ion Ionescu în lotul pentru meciul cu Grecia. Soţii Drîmbă au plecat la New York In cursul zilei de ieri au părăsit Capitala pe calea aerului, îndreptîndu-se spre New York, soţii Ionel şi Ileana Drîmbă, care vor participa la trofeul „Martini“, în calitate de invitaţi. împreună cu cei doi serimeri fruntaşi a făcut deplasarea şi floretistul Mihai Ţiu. Toţi trei vor lua startul simbătă în tradiţionalul trofeu la care se vor alinia cei mai valoroşi trăgători din lume, floretişti şi floretiste, spadasini şi sabreri. CLUJ, 7 (prin telefon). Obositoare şi trenantă această a DC-a ediţie a Internaţionalelor, care a supus pe participanţi unor eforturi (serii şi finale) destul de mari pentru actualul lor stadiu de pregătire. Dacă organizatorii s-ar fi gîndit la programarea unor serii contratimp, nu ar fi fost decit de ciştigat. Spectacolul ar fi devenit mai atractiv şi, in mod cert, protagoniştii ar fi realizat cifre superioare. In ceea ce-i priveşte, Înotătorii români au găsit totuşi resurse şi in această ultimă reuniune (în care au fost dominaţi de oaspeţi) pentru a ataca tabela de recorduri. Tonul l-a dat Cristina Balaban. Intr-o „întrecere“ în care adversarele aveau să se afle în urma ei la distanţe apreciabile, a Început cu 2:23,5 şi a Încheiat cursa de 400 m craul in 4:58,2. Cu o mai bună dozare a efortului, bucureşteanca ar fi înotat In jurul a 4:55,0, performanţă care ii este pe deplin accesibilă. Oricum, Cristina anunţă o frumoasă revenire, care, sperăm, îi va aduce şi timpi de valoare europeană în cursele de craul şi mixt. Agneta Steiner s-a dovedit de data aceasta cea mai rapidă la proba de 100 m delfin. Pe prima lungime ea a înotat pe aceeaşi linie cu Nicoleta ştefănescu, pentru ca după întoarcere să se desprindă încet şi sigur de experimentata ei adversară, smulgînd o zecime recordului naţional (70.4). Dar cea mai substanţială modificare in tabelă ne-a fost oferită de micul maraton (1500 m), in care nu a lipsit mult pentru ca Eugen Almer să învingă graniţa celor 18 minute. Cum era şi de aşteptat, metronomul Sperling s-a Instalat de la Început in fruntea plutonului, parcurgind cu o pre-Adrian VASILIU (Continuare in pag . 4-a) MIIE ! , FM ] BAIR1IL , inereţe fără bătrineţe nu gă ■ sim numai în basmele lui Ispirescu, ea poate exista , aievea, în viaţa sportivă. Cu toate că viaţa sportivă este | foarte scurtă, totuşi, unele echipe ştiu să-şi mărească longevitatea I prin reîntinerirea loturilor, prin reîm- | prospătarea lor cu jucători talentaţi. Cel mai grăitor exemplu în acest sens I ni l-a dat, nu de mult, naţionala de handbal. Ea a întilnit un „Tournoi de France" cele mai bune echipe din I Europa, dar prin buna pregătire şi I forţa jucătorilor a reuşit să obţină un succes de prestigiu. Faptul că antrenorii și conducătorii * echipei de handbal au avut curajul să promoveze elemente tinere — după ce I le-au pregătit din timp pentru confrun- * tările internalionale grele, de care să se echite cu succes — demonstrează că I o formaţie poate să fie mereu tînără * Alături de Oţelea şi Gruia, mai tinerii lor coechipieri au înlocuit excelent I vechea garnitură de sportivi care au * dus odată handbalul pe culmile gloriei ■ Avem încredere in aceşti băieţi tineri I şi tot atît de talentaţi ca si cei din * generaţia anterioară. . Abia încheiatul campionat de lupte I vine în sprijinul afirmaţiei de mai sus. * Tot prin reîmprospătarea lotului, prin * încrederea acordată celor tineri se reu- I şeşte o performanţă demnă de toată * lauda. La numai 19 ani, Berceanu de- I vine campion mondial. Cîfi tineri de I vîrsta lui nu şi ar dori un asemenea titlu ? I Rugbyul reuşeşte şi el, în ciuda prac- I ticării lui de un număr restrîns de * oameni, să prezinte mereu o echipă ■ tînără şi plină de talente. Tradiţia I performanţei nu este întreruptă, numele * bun ciştigat în anii din urmă în spor- ■ turîle de care am vorbit nu este petot I ci dus cu mîndrie mai departe de alte * şi alte generaţii.| Este neplăcut că nu există aceeaşi | situaţie în multe alte discipline sportive. Spre a lua un exemplu, să ne gîndim | la polo unde, de vreo 10 ani, echipa | Dinamo cu acelaşi jucător luptă an de an în „Cupa campionilor europeni", în timp ce adversarele noastre devin din ce în ce mai puternice. De ce nu sunt întrebaţi cei ce se ocupă de disciplinele sportive în care * avem atîtea satisfacţii, cum reuşesc să formeze jucători, să obţină mereu re- I zultate foarte bune. Poate că ar fi inte- I resant de ştiut şi de urmat exemplul ■ lor, deşi sîntem conştienţi că fiecare sport îşi are specificul lui, specific care determină condiţii şi criterii deosebite. I Şi totuşi, tinereţea bine pregătită con- * stituie — în orice ramură — o chezăşie de reuşită. N. ALDEA ^ T